Forum

Resident Evil 5 Til Playstation eller til Xbox ?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf Ice_Hiboy » man 26 jan 2009 16:58

Sorry ved sku ikke hvad der er gået galt her, trykkede kun engang, det er vel det der sket nå man læber indlæg fra sin iphone i toget lige inden man skal af :p
Billede
Ice_Hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Indlægaf SoulDecapitate » man 26 jan 2009 17:00

Den ene besked er skrevet Man 26 Jan 2009 13:36 , og den anden Man 26 Jan 2009 15:53 .. Det ligner mere en standard besked du bruger..
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Ice_Hiboy » man 26 jan 2009 17:02

Jeg har ingen anelse om hvad der er gået galt men jeg undskylder meget for double post
Billede
Ice_Hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Indlægaf Chaui » man 26 jan 2009 17:02

feinschmecker skrev:Det har du ret i soul - men du må sgu da indrømme, at det er fesent at (den noget dyrere) PS3 bliver out-performed (af den efterhånden svinebillige 360'er) på 75% af alle multiplatform-titler...

Jeg forstår det bare ikke, that's all...

/feinschmecker


Jeg tror tit Xbox'en er Lead når de laver spillene, og så porter de dem til PS3, så er det klart det vil være bedst på Xbox'en. Ved dog ikke hvor tit det er tilfældet. men før i tiden var det altid xbox'en først.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf Vinterbird » man 26 jan 2009 17:35

Chaui skrev:
feinschmecker skrev:Det har du ret i soul - men du må sgu da indrømme, at det er fesent at (den noget dyrere) PS3 bliver out-performed (af den efterhånden svinebillige 360'er) på 75% af alle multiplatform-titler...

Jeg forstår det bare ikke, that's all...

/feinschmecker


Jeg tror tit Xbox'en er Lead når de laver spillene, og så porter de dem til PS3, så er det klart det vil være bedst på Xbox'en. Ved dog ikke hvor tit det er tilfældet. men før i tiden var det altid xbox'en først.


Xbox 360 er 9 ud af 10 gange altid lead SKU på udvikling. Dette betyder nødvendigvis ikke at spillet er bedst på Xbox, men det betyder at spillet ikke er optimeret til en af konsollerne.

I tilfældet med RE5 bliver spillet udviklet på PC og dernæst portet til 360 og PS3. Spillet har altså ikke et primært lead SKU i en af konsollerne, derimod er begge udgaver en port fra det primære lead SKU. Så alle vinder.

Desuden har pris ikke noget at gøre med hvad maskinen kan, og hvordan maskinen bør udnyttes. Uanset hvordan vi kan lide det eller ej, så handler det hele om kroner og øre og det kan på ingen måde give økonomisk mening at udvikle en "special edition" til PS3 hvor de udnytter de kræfter, og så lave en 360 orienteret udgave hvor de udnytter de kræfter der ligger i den. Det giver mening og er latterligt spild af penge når man kan gøre som Capcom gør med port mentaliteten til udviklingen.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Tech » man 26 jan 2009 18:16

Ja, den udvikles først til PC, og derefter bliver den ported til X360 og PS3. Så det har intet med, at MS betaler ekstra for bedre grafik. Det er også absurd, og noget som aldrig vil ske på nogen måder. Capcom optimere det så godt som muligt, og får konsollerne til at trække så meget de kan.

Multiplatform games er også en relevant del af konsolkrigen. Indtil videre har X360 bare været rimelig grafisk overlegen ved dette punkt, hvilket har overrasket mig rigtig meget.

Det ser også ud til, at Xbox 360 har vundet på den grafiske side i RE5. Det pisser mig bare af. Jeg havde ellers håbet på, at PS3 ville begynde at slå igennem i Multiplatform, men dette er desværre ikke tilfældet.
Tech
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Indlægaf Vinterbird » man 26 jan 2009 18:22

Tech skrev:Ja, den udvikles først til PC, og derefter bliver den ported til X360 og PS3. Så det har intet med, at MS betaler ekstra for bedre grafik. Det er også absurd, og noget som aldrig vil ske på nogen måder. Capcom optimere det så godt som muligt, og får konsollerne til at trække så meget de kan.

Multiplatform games er også en relevant del af konsolkrigen. Indtil videre har X360 bare været rimelig grafisk overlegen ved dette punkt, hvilket har overrasket mig rigtig meget.

Det ser også ud til, at Xbox 360 har vundet på den grafiske side i RE5. Det pisser mig bare af. Jeg havde ellers håbet på, at PS3 ville begynde at slå igennem i Multiplatform, men dette er desværre ikke tilfældet.


Lad os nu få det endelige produkt i hånden før vi dømmer RE5. Det er trods alt TGS demoen der er tilgængelig, og den er efterhånden ved at være ret gammel.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster