Forum

PS3 VS. Xbox 360 spilleudvalg!

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf Scoring » fre 30 jan 2009 15:31

switch-it skrev:
Scoring skrev:Undskyld mit sprog længere nede..

Fuck hvor er du latterlig og hører på, en tom Xbox liste, hvis du læser hele mit indlæg igennem så kunne du finde ud af at jeg nok spiller PS3 og jeg har ingen Xbox, derfor kender jeg ingen esklusive spil til Xbox, du er så skide klog du er? Er træt af at du altid skal komme ind i en tråd og føle dig højere end os andre..

Jeg kommer med en hel almindelig tråd, spørg hvilke gode Xbox spil der er, så jeg evt. kunne få et blik i om det kunne være værd og prøve en Xbox..

Kunne det være jeg ville have jeres mening? Altså hvorfor PSLIFE? Hjemmesiden er vel ikke kun til for at spørge hvordan man fikser dit blu-ray drev? Den er vel til for at debatere, jeg har på ingen måde lagt op til krig mellem konsolerne, jeg spørger rolig hvilke gode spil der er..

Så slap af mester.. Døm ikke folk før du kender dem..


Men kig lige spillene igennem først og se om de er noget for dig. :)[/


HVILKET ER PRÆCIS HVORFOR JEG OPRETTEDE TRÅDEN!

Men før tråden overhoved gik igang, blev jeg svinet til af b.la Vinterbird.. Men hvis han skal have så ondt i røven over at jeg måske bedere kan lide PS3 end Xbox, så hold dig da uden for tråden.. For det ser ud som om de andre gerne vil hjælpe..
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Vinterbird » fre 30 jan 2009 15:49

Scoring skrev:
switch-it skrev:
Scoring skrev:Undskyld mit sprog længere nede..

Fuck hvor er du latterlig og hører på, en tom Xbox liste, hvis du læser hele mit indlæg igennem så kunne du finde ud af at jeg nok spiller PS3 og jeg har ingen Xbox, derfor kender jeg ingen esklusive spil til Xbox, du er så skide klog du er? Er træt af at du altid skal komme ind i en tråd og føle dig højere end os andre..

Jeg kommer med en hel almindelig tråd, spørg hvilke gode Xbox spil der er, så jeg evt. kunne få et blik i om det kunne være værd og prøve en Xbox..

Kunne det være jeg ville have jeres mening? Altså hvorfor PSLIFE? Hjemmesiden er vel ikke kun til for at spørge hvordan man fikser dit blu-ray drev? Den er vel til for at debatere, jeg har på ingen måde lagt op til krig mellem konsolerne, jeg spørger rolig hvilke gode spil der er..

Så slap af mester.. Døm ikke folk før du kender dem..


Men kig lige spillene igennem først og se om de er noget for dig. :)[/


HVILKET ER PRÆCIS HVORFOR JEG OPRETTEDE TRÅDEN!

Men før tråden overhoved gik igang, blev jeg svinet til af b.la Vinterbird.. Men hvis han skal have så ondt i røven over at jeg måske bedere kan lide PS3 end Xbox, så hold dig da uden for tråden.. For det ser ud som om de andre gerne vil hjælpe..


OP'en blev skrevet som en "hvilke gode spil er der til 360 som er eksklusive, nu hvor PS3 har de her syyyyge spil som jo er såååå gode".

Du kan jo se selv hvor mange af de første indlæg i tråden der læser den nøjagtig som jeg gør, nemlig som intet andet end lækker fanboy bait, til en rigtig god flame tråd.

Men du har fået en lang liste over gode og eksklusive 360 titler, og den liste kunne du vel også have fundet på Metacritic, så personligt har jeg svært ved at se hvad trådens formål er, udover at starte en diskussion om konsollernes kvaliteter og de eksklusive titler og deres kvaliteter. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal hives ud som den eneste af dem der kritisere din tråd? der er andre folk ned mig at hamre ned på, er der en specifik grund ting jeg skal hives op af muren og skydes udover at jeg sådanset giver dig det du ønsker, nemlig en liste over gode 360 spil.

switch-it skrev:
Vinterbird skrev:
switch-it skrev:Hvis bedømmelsen for et spil er fuldstændig subjektiv, som du skrev tidligere, hvordan kan du så mene at spilkvaliteten ikke er så god på PS3 som på X360.?

Iøvrigt er myten om at der ikke er så mange spil på PS3 som på X360 ved at blive gammel. Ja, det var sandt for et par år siden fordi X360 havde et års forspring, men det er ikke de spil der udkom det første år af X360'erens liv folk render ud og køber. Det er mere eller mindre spil der udkom indenfor de sidste par år og her ligger PS3 og X360 meget tæt. Ikke nok til at erklære X360 den klare vinder af spiludvalg.


Multiplatformsmæssigt er det klart at det på nuværende tidspunkt er ligegydigt hvad platform man ejer, men nu går tråden her på eksklusive titler, og hvis man ser på de eksklusive titler både fra 1st party eller 3rd party, så er det stadig halvt tomt i PS3 svømmepølen. Det bliver selvfølgelig bedre med tiden, men der er stadigvæk et minimum af eksklusive titler til PS3 kontra det enorme udvalg der er på 360.


Som jeg sagde før så er eksklusive spil ikke det samme som et godt spil. Så bare fordi du nævner et stort antal X360 eksklusive spil betyder det ikke at det står bedre til hos X360 end hos PS3. Hvis det var tilfældet ville Wii være den helt klare vinder, og som vi alle ved er det ikke fordi det vrimler med gode spil til den konsol.

Men det er nu engang det spor du er inde på så derfor vil jeg spørge dig hvordan denne line-up kan betyde at der er halv tom i PS3 svømmepølen:

Metal Gear Solid 4
Killzone 2
LittleBigPlanet
Uncharted
Ratchet and Clank

modsat X360:

Gears of War 1 og 2
Halo 3
Mass Effect
Left 4 Dead
Fable 2

Ja, der er et par stykker flere til X360 men det er ikke nok til at kalde PS3's udvalg af eksklusive titler for en halv tom svømmepøl.

Jeg er vild med hvad de begge udbyder og kan kun anbefale at man har begge konsoler, men der er ingen klar vinder endnu da de begge er mere eller mindre lige.


Nu håndplukker du 360 titler. Hvis vi skal være fair overfor begge konsoller, så lad os se på de spil som har mere end 85 i meta snit via metacritic, og se på hvilke af disse der er eksklusive. Så har du et meget bredt spektrum af forskellige, professionelle, meninger og en smule mere brugbare (synes jeg) meninger end folk der blot vil validere deres køb af en given konsol.

Hvis man ser på de to konsoller ud fra den mentalitet, så har PS3 en håndfuld eksklusive titler der er noget værd, mens 360 har en overraskende stor klump. Det kan simpelthen ikke diskuteres udenom.

At forklaringen så er simpel og almen logik ved at den ene har været ude længere tid end den anden, er en anden diskussion. Men når du håndplukker eksklusive 360 titler på den måde, så kan vi jo alle sammen underminere den ene konsol fremfor den anden ved at påpege at PS3 egentlig kun har tre gode titler, nemlig Unhcarted, MGS og Superstardust. Det er selvfølgelig ikke sandheden, men mit argument er blot at hvis man vil. Så kan man dreje argumentet i en hvilken som helst retning, medmindre man sætter nogle rammer for hvad man definerer præcist som et godt spil.
Senest rettet af Vinterbird fre 30 jan 2009 15:54, rettet i alt 1 gang.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf SoulDecapitate » fre 30 jan 2009 15:51

Fordi vi ved hvad den ender med Scoring, de menings løse tråde har vi haft flere 100 af på console.dk . Jeg er sikker på du lavede denne tråd i en god mening , men den ender altid galt. Helt det samme som hvis du lavede en FIFA vs Pes tråd, eller en Brøndby vs FCK. Anders Fogh VS Helle OSV OSV
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Scoring » fre 30 jan 2009 15:52

Dem kom du med efter du havde svinet mig til..
- Der er 1-2 andre der er 'med' dig.. Resten kom med fornuftige svar og spil..

Gider ikke diskutere det mere.. Du får ret og jeg får fred..
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Scoring » fre 30 jan 2009 15:53

Okay.. Jeg syntes godt nok i dømte tråden for hurtige da der kom mange gode spil og forklaringer.. Men skal den ikk have en chance, så må det jo blive sådan.. Den store Vinterbird har talt..
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf SoulDecapitate » fre 30 jan 2009 15:57

Det er ikke dig Scoring , det er generalt bare VS tråde. Der ender altid i fanboy krige. Vinterbird ved jo hvad han snakker om , han har altså været en del år på xboxlife.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Vinterbird » fre 30 jan 2009 15:58

Scoring skrev:Okay.. Jeg syntes godt nok i dømte tråden for hurtige da der kom mange gode spil og forklaringer.. Men skal den ikk have en chance, så må det jo blive sådan.. Den store Vinterbird har talt..


Jeg har ikke låst tråden eller sagt noget som helst omkring at den ikke har lov til at eksistere. Jeg synes dog SoulDecapitate siger det bedre, nemlig at den her tråd har vi set 157 af, og alle og enhver har endt med at nogle kommer ind og siger "PS3 har mange flere bedre spil end 360 fordi den kun har tre gode spil", og så får vi en liste med Gears of Halo, og så kommer der en liste med PS3 spil og så kommer der en længere liste med 360 spil og så kommer der en endnu længere pS3 liste og sådan kører vi indtil det bliver så pinligt at det er forfærdeligt.

Ideen med din tråd er ganske god, problemet er bare at hvis du som privatperson søgte gode 360 spil at spille på din 360, så skulle du måske have formuleret det sådan, fremfor at stille det op som en diskussions tråd om konsollernes eksklusive titler, mængde osv.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Scoring » fre 30 jan 2009 15:59

Ej, stop da..

Bare fordi der står VS, er det jo ikk en kamp på liv og død mellem Xbox og PS.. Trådens mening var at jeg og evt. andre ps3 brugere kunne få et indblik i hvilke gode spil der var til 360'ern..

Men lad os da stoppe her.. Tråden er allerede blevet ødelagt da han/i kom med de dumme kommentare på første side, hvorefter 2 side blev ON topic igen..
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Vinterbird » fre 30 jan 2009 16:03

Scoring skrev:Ej, stop da..

Bare fordi der står VS, er det jo ikk en kamp på liv og død mellem Xbox og PS.. Trådens mening var at jeg og evt. andre ps3 brugere kunne få et indblik i hvilke gode spil der var til 360'ern..

Men lad os da stoppe her.. Tråden er allerede blevet ødelagt da han/i kom med de dumme kommentare på første side, hvorefter 2 side blev ON topic igen..


Nu er det, no offence, dig der er barnlig. Hvis du selv siger tråden kom tilbage til emnet igen, så er der ingen grund til ikke at fortsætte med den.

(selvom jeg ikke forstår hvorfor man ikke bare hopper over på Xboxlife og får infoen der, da de med alt sandsynligt er bedre udstyret, rent interesse mæssigt, til at give infoen omkring det).
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf FreakyFellini » fre 30 jan 2009 16:03

Det eneste fanboy der er i denne tråd, er kommet i form af folk der forudsiger at tråden ender på den og den måde. Og det er der klart at det nok skal blive til virkelighed hvis i siger fanboy nok gange. Der har været masser af gode indlæg i denne tråd. Men de bliver kvalt af Vinterbirds evindelige pjat. (for at sige det pænt)...

Vinterbird skrev:
Scoring skrev:
switch-it skrev:
Scoring skrev:Undskyld mit sprog længere nede..

Fuck hvor er du latterlig og hører på, en tom Xbox liste, hvis du læser hele mit indlæg igennem så kunne du finde ud af at jeg nok spiller PS3 og jeg har ingen Xbox, derfor kender jeg ingen esklusive spil til Xbox, du er så skide klog du er? Er træt af at du altid skal komme ind i en tråd og føle dig højere end os andre..

Jeg kommer med en hel almindelig tråd, spørg hvilke gode Xbox spil der er, så jeg evt. kunne få et blik i om det kunne være værd og prøve en Xbox..

Kunne det være jeg ville have jeres mening? Altså hvorfor PSLIFE? Hjemmesiden er vel ikke kun til for at spørge hvordan man fikser dit blu-ray drev? Den er vel til for at debatere, jeg har på ingen måde lagt op til krig mellem konsolerne, jeg spørger rolig hvilke gode spil der er..

Så slap af mester.. Døm ikke folk før du kender dem..


Men kig lige spillene igennem først og se om de er noget for dig. :)[/


HVILKET ER PRÆCIS HVORFOR JEG OPRETTEDE TRÅDEN!

Men før tråden overhoved gik igang, blev jeg svinet til af b.la Vinterbird.. Men hvis han skal have så ondt i røven over at jeg måske bedere kan lide PS3 end Xbox, så hold dig da uden for tråden.. For det ser ud som om de andre gerne vil hjælpe..


OP'en blev skrevet som en "hvilke gode spil er der til 360 som er eksklusive, nu hvor PS3 har de her syyyyge spil som jo er såååå gode".

Du kan jo se selv hvor mange af de første indlæg i tråden der læser den nøjagtig som jeg gør, nemlig som intet andet end lækker fanboy bait, til en rigtig god flame tråd.

Men du har fået en lang liste over gode og eksklusive 360 titler, og den liste kunne du vel også have fundet på Metacritic, så personligt har jeg svært ved at se hvad trådens formål er, udover at starte en diskussion om konsollernes kvaliteter og de eksklusive titler og deres kvaliteter. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal hives ud som den eneste af dem der kritisere din tråd? der er andre folk ned mig at hamre ned på, er der en specifik grund ting jeg skal hives op af muren og skydes udover at jeg sådanset giver dig det du ønsker, nemlig en liste over gode 360 spil.


Ja, hvad er der fanboy ved at diskutere dette? Syntes at du har en generel tendens til at bruge ord du ikke ved hvad betyder, og det her ser ud til at være endnu en af disse situationer. Man kan skam godt diskutere disse ting, uden at være fanboy, ligesom vi gør her.

Grunden til at du skal hives ud, er måden du siger det på. Det er måden hvorpå du opfører dig på det her forum. Du skriver nedladende og bedrevidende næsten hver gang du skriver noget. Og det virker som om at det er tom luft for det meste.

Og lad os så komme tilbage til topic. Prøv at stop med at skrive off-topic fra nu af! (Hvis folk vil diskutere videre kan det jo gøres på pb)
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Tbigum » fre 30 jan 2009 16:59

Wii RULES!!!!
Tbigum
Niveau 2
 
Indlæg: 194


Indlægaf yess » fre 30 jan 2009 17:26

Jeg har sagt det før Vinter og jeg siger det igen.
Lad være med at dømme tråden, før tråden går der hen hvor den ikke skal.

Den eneste grund til at der bliver fanboy snak er fordi du altid dukker op med det.Lad os nu diskutere de emner vi har lyst til for fanden, folk er voksne nok til at se seriøsiteten i disse tråde og komme med nogen gode meninger. Hvis der kommer en fanboy bemærkning fra nogen så stik vedkommende en advarsel,lad være med at gå efter hele tråden.

Jeg har intet at sige ontopic desvære, men følger tråden alligevel..
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Indlægaf SoulDecapitate » fre 30 jan 2009 17:42

ja lad os se hvor længe det går , men selvfølgelig den skal da have en chance.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Rytteren » fre 30 jan 2009 23:22

pis har ikke mere at sige til emnet.. havde lige glædet mig til at sige en masse om metacritic, andmeldere, salgstal, metallica og ac/dc samt valkyrien chronicles.

jo jeg har da noget til emnet. et godt xboxspil skulle være Tenzhu z. Har ikke selv prøvet det, men var vild med serien da den var til psone i sin tid.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf qwarkqwark » lør 31 jan 2009 14:39

Back on track...
Er selv en lykkelig ejer af en ps3, men fordi Sony har stilte kravene for at lave et ps3 spil så ufatteligt højt, så har os ps3 ejere ikke nok spil.. Dem vi har er til gengæld enormt fede..
Må også sige at den næste investering..(efter KZ2) bliver en 360'er... De laver så mange spil at en gang imellem rammer de plet... Gears, Forza. Så Begge er vindere i min SUBJEKTIVE mening...
Billede
qwarkqwark
Niveau 3
 
Indlæg: 242


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster