Forum

PS3 VS. Xbox 360 spilleudvalg!

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf FreakyFellini » fre 30 jan 2009 11:20

Off-topic: Ahhh... Hold nu op med at bitche løs. Jeg syntes også tråden er interessant, så lad den køre. Det hjælper ikke ligefrem at smøre den ind i fan-tråd snak, det gør kun det modsatte. Man kan godt snakke om præferancer ved de to konsoller uden at det bliver fanboy snak.

On-Topic:

Det er de eksklusive titler som siger mig noget til 360'eren.

Gears of War
Gears of War 2
Crackdown
Castlevania: Symphony of the Night


Det er de eksklusive titler som siger mig noget til PS3'en.

PS3:

Uncharted
LBP
PixelJunk Monsters
Rachet and Clank

Der er nok flere, det er bare dem jeg lige kan komme på lige nu. Som man kan se er der lige mange, men de spil der siger mig mest er dem til PS3. På samme tid er der spil til begge konsoller som jeg ikke har stiftet bekendtskab med, bla. MGS4, Heavenly sword, Too Human og Banjo og kazoe.
Senest rettet af FreakyFellini fre 30 jan 2009 11:30, rettet i alt 1 gang.
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf BingoDK » fre 30 jan 2009 11:29

Up-and-coming eksklusive titler til PS3:

KillZone 2, God of War 3..


og så er der også Resistance 1 og 2..
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Indlægaf Diz- » fre 30 jan 2009 13:22

spil udvalget er klart bedst på ps3 meeeen selve opbygningen mht. online osv. der er xbox millioner af km fremme i tiden i forhold til ps3. selv hardwaret er dog klart bedst på ps3...
Diz-
Niveau 4
 
Indlæg: 604


Indlægaf Vinterbird » fre 30 jan 2009 13:41

Jamen så vil jeg da også lege med:

Xbox 360 titler:

- Gears of War
- Gears of War 2
- Halo Wars
- Halo 3
- Dead Rising
- Lost Odyssey
- Blue Dragon
- Pacman Championship Edition
- Braid
- Castle Crashers
- Banjo & Kazooie
- Banjo & Kazooie - Nuts & Bolts
- Project Gotham Racing 3 & 4
- Forza Motorsports 2
- Mass Effect
- Left 4 Dead
- Geometry Wars 2
- Viva Pinata
- Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned
-Fable 2
- Rez HD
- Crackdown


Og som der er blevet sagt tidligere i tråden, så er PS3 skam en fin konsol. Spiludvalget er bare ikke så godt som det er på 360. Ej heller spilkvaliteten.

Diz- skrev:spil udvalget er klart bedst på ps3 meeeen selve opbygningen mht. online osv. der er xbox millioner af km fremme i tiden i forhold til ps3. selv hardwaret er dog klart bedst på ps3...


Kan folk se hvad jeg prøver at sige? Det skaber kun stupide og falske argumenter som det der.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf the bifoman » fre 30 jan 2009 13:42

FreakyFellini skrev:Off-topic: Ahhh... Hold nu op med at bitche løs. Jeg syntes også tråden er interessant, så lad den køre. Det hjælper ikke ligefrem at smøre den ind i fan-tråd snak, det gør kun det modsatte. Man kan godt snakke om præferancer ved de to konsoller uden at det bliver fanboy snak.

Hel enig. Så længe den ikke kører af sporet, er den da interessant.

Ps3 manglede i godt et år de store titler, men de er kommet rigtig pænt efter det med MGS4, LBP, Uncharted især, R&C og snart God of War 3 og Killzone 2.
Xbox 360 fik hurtigt et rigtig pænt sortiment, hvor de virkelig udnyttede deres tidsmæssige forspring med Oblivion blandt andet. Desuden kan GoW vel ikke diskuteres.

Alt i alt er jeg meget glad for min PS3, selvom jeg til tider savner 360-dagene - men ikke rigtig på grund af spilsortimentet.
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf switch-it » fre 30 jan 2009 13:45

Har begge konsoler og har nydt dem begge i aller højeste grad. For mig at se ligger de meget tæt hvad angår gode eksklusive titler. PS3 havde dog en hård start selvom jeg elskede Motorstorm og Resistance, men den er så sandelig kommet godt igen med spil som Uncharted, MGS4, Ratchet og LittleBigPlanet.

Jeg syntes nu at eksklusive titler kan være lidt overvuderet. Bare fordi det kun kommer til den ene eller anden konsol gør det ikke til et godt spil. Nogle af de spil jeg har nydt mest i denne generation er multiplatform. Det inkluderer CoD4, Oblivion, Burnout, Bioshock og Fallout 3.

I glemmer vidst også Mass Effect til X360 som er absolut genialt. Udover det har jeg også nydt godt af Halo 3, Fable 2, Forza 2 og Gears of War.

De har begge fantastiske spil og hvis man skulle vælge hvilken konsol man skulle investere i så ville jeg sige køb begge. Hvis man ikke har råd til begge to, så skal man gå efter den konsol som flest af sine venner har så man kan spille online med dem, og ellers hvilken kontroller der passer bedst til én.
Billede
switch-it
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf FreakyFellini » fre 30 jan 2009 13:55

switch-it skrev:Jeg syntes nu at eksklusive titler kan være lidt overvuderet. Bare fordi det kun kommer til den ene eller anden konsol gør det ikke til et godt spil. Nogle af de spil jeg har nydt mest i denne generation er multiplatform. Det inkluderer CoD4, Oblivion, Burnout, Bioshock og Fallout 3.


Helt enig. Jeg syntes endda tit at eksklusive titler alt for let for rang som værende i toppen, bare fordi det er eksklusivt. Her mener jeg specielt i Hype-fasen.
Too Human er et godt eksempel..

switch-it skrev:I glemmer vidst også Mass Effect til X360 som er absolut genialt.


Orv, det glemte jeg. Helt klart et af de bedste eksklusive titler. Og Dead Rising - som vinterbirg nævner - troede jeg ikke var eksklusivt, men det er i hvert fald også genialt.
Senest rettet af FreakyFellini fre 30 jan 2009 13:59, rettet i alt 1 gang.
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf switch-it » fre 30 jan 2009 13:59

Vinterbird skrev:Jamen så vil jeg da også lege med:
Og som der er blevet sagt tidligere i tråden, så er PS3 skam en fin konsol. Spiludvalget er bare ikke så godt som det er på 360. Ej heller spilkvaliteten.


Hvis bedømmelsen for et spil er fuldstændig subjektiv, som du skrev tidligere, hvordan kan du så mene at spilkvaliteten ikke er så god på PS3 som på X360.?

Iøvrigt er myten om at der ikke er så mange spil på PS3 som på X360 ved at blive gammel. Ja, det var sandt for et par år siden fordi X360 havde et års forspring, men det er ikke de spil der udkom det første år af X360'erens liv folk render ud og køber. Det er mere eller mindre spil der udkom indenfor de sidste par år og her ligger PS3 og X360 meget tæt. Ikke nok til at erklære X360 den klare vinder af spiludvalg.
Billede
switch-it
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf FreakyFellini » fre 30 jan 2009 14:06

Vinterbird skrev:...PS3 skam en fin konsol. Spiludvalget er bare ikke så godt som det er på 360. Ej heller spilkvaliteten.


Spiludvalget er helt klart større på xbox 360'er, når det kommer til eksklusivitet. Men jeg tror ikke du kan overbevise mange om at spilkvaliteten er større. For de få spil der kommer til PS3 har en stor produktionsværdi, og er meget gennemarbejdede, ergo har de megen kvalitet.

Xbox 360'eren har mange eksklusive titler, hvilket selvfølgelig gør at der vil være større chance for at der er spil som lakker i kvalitet, og det er også tilfældet.
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Vinterbird » fre 30 jan 2009 14:38

switch-it skrev:
Vinterbird skrev:Jamen så vil jeg da også lege med:
Og som der er blevet sagt tidligere i tråden, så er PS3 skam en fin konsol. Spiludvalget er bare ikke så godt som det er på 360. Ej heller spilkvaliteten.


Hvis bedømmelsen for et spil er fuldstændig subjektiv, som du skrev tidligere, hvordan kan du så mene at spilkvaliteten ikke er så god på PS3 som på X360.?

Iøvrigt er myten om at der ikke er så mange spil på PS3 som på X360 ved at blive gammel. Ja, det var sandt for et par år siden fordi X360 havde et års forspring, men det er ikke de spil der udkom det første år af X360'erens liv folk render ud og køber. Det er mere eller mindre spil der udkom indenfor de sidste par år og her ligger PS3 og X360 meget tæt. Ikke nok til at erklære X360 den klare vinder af spiludvalg.


Multiplatformsmæssigt er det klart at det på nuværende tidspunkt er ligegydigt hvad platform man ejer, men nu går tråden her på eksklusive titler, og hvis man ser på de eksklusive titler både fra 1st party eller 3rd party, så er det stadig halvt tomt i PS3 svømmepølen. Det bliver selvfølgelig bedre med tiden, men der er stadigvæk et minimum af eksklusive titler til PS3 kontra det enorme udvalg der er på 360.

FreakyFellini skrev:
Vinterbird skrev:...PS3 skam en fin konsol. Spiludvalget er bare ikke så godt som det er på 360. Ej heller spilkvaliteten.


Spiludvalget er helt klart større på xbox 360'er, når det kommer til eksklusivitet. Men jeg tror ikke du kan overbevise mange om at spilkvaliteten er større. For de få spil der kommer til PS3 har en stor produktionsværdi, og er meget gennemarbejdede, ergo har de megen kvalitet.

Xbox 360'eren har mange eksklusive titler, hvilket selvfølgelig gør at der vil være større chance for at der er spil som lakker i kvalitet, og det er også tilfældet.


Hvis du tager et metasnit, så er kvaliteten højere på 360, og igen som man ser det med subjektive meninger. Jeg har personligt haft det langt sjovere på min 360 med de eksklusive titler derovre end jeg har haft det på min PS3 endnu. Javist, PS3 har vigtige titler som KZ2 og MGS4. Men for mig, så er det langt fra nok til at retfærdiggøre at kalde PS3 og 360 for 1 til 1 når det kommer til eksklusive titlers kvaliteter osv.


Edit: Men hvis det kan gøre folk glade, så vil jeg da gerne spille fanboy siden, sige Xbox suuuxks rrod lololo og Halo sucks, KILLZOWNED!

Hvis det kan gøre diskussionen nemmere?
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf FreakyFellini » fre 30 jan 2009 14:53

Vinterbird du er en ignorant og højrøvet nar (en eller anden skulle jo sige det)... Du skal være autoritær med den funktion du har på siden, men i stedet ødelægger du diskutioner som intet har med fanboy-isme at gøre, ved at gøre os andre til grin.. Jeg har haft det langt sjovere med min Xbox 360, ligesom dig. Men det har ikke været pga. eksklusive titler, det har været pga. dens andre funktioner. Og som du selv siger handler tråden og de eksklusive titler..

Tag dig sammen, og lad være med at begynd på dit fanboysnak (Som du elsker konstant at tage op) bare fordi at folk har nogle holdninger som du ikke har. Det er usagligt og fuldstændig malplaceret, specielt i forhold til du er "ansat" på siden. Prøv at opfør dig som en voksen person, det går jeg udfra at du er...
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf the bifoman » fre 30 jan 2009 14:55

Slap nu af Vinter, du er mere eller mindre den eneste, der i den her tråd har berørt emnet "fanboy". Gu er det da en interessant diskussion. At det er 100 % subjektivt gør den ikke kedeligere.
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf switch-it » fre 30 jan 2009 15:00

Vinterbird skrev:
switch-it skrev:Hvis bedømmelsen for et spil er fuldstændig subjektiv, som du skrev tidligere, hvordan kan du så mene at spilkvaliteten ikke er så god på PS3 som på X360.?

Iøvrigt er myten om at der ikke er så mange spil på PS3 som på X360 ved at blive gammel. Ja, det var sandt for et par år siden fordi X360 havde et års forspring, men det er ikke de spil der udkom det første år af X360'erens liv folk render ud og køber. Det er mere eller mindre spil der udkom indenfor de sidste par år og her ligger PS3 og X360 meget tæt. Ikke nok til at erklære X360 den klare vinder af spiludvalg.


Multiplatformsmæssigt er det klart at det på nuværende tidspunkt er ligegydigt hvad platform man ejer, men nu går tråden her på eksklusive titler, og hvis man ser på de eksklusive titler både fra 1st party eller 3rd party, så er det stadig halvt tomt i PS3 svømmepølen. Det bliver selvfølgelig bedre med tiden, men der er stadigvæk et minimum af eksklusive titler til PS3 kontra det enorme udvalg der er på 360.


Som jeg sagde før så er eksklusive spil ikke det samme som et godt spil. Så bare fordi du nævner et stort antal X360 eksklusive spil betyder det ikke at det står bedre til hos X360 end hos PS3. Hvis det var tilfældet ville Wii være den helt klare vinder, og som vi alle ved er det ikke fordi det vrimler med gode spil til den konsol.

Men det er nu engang det spor du er inde på så derfor vil jeg spørge dig hvordan denne line-up kan betyde at der er halv tom i PS3 svømmepølen:

Metal Gear Solid 4
Killzone 2
LittleBigPlanet
Uncharted
Ratchet and Clank

modsat X360:

Gears of War 1 og 2
Halo 3
Mass Effect
Left 4 Dead
Fable 2

Ja, der er et par stykker flere til X360 men det er ikke nok til at kalde PS3's udvalg af eksklusive titler for en halv tom svømmepøl.

Jeg er vild med hvad de begge udbyder og kan kun anbefale at man har begge konsoler, men der er ingen klar vinder endnu da de begge er mere eller mindre lige.
Billede
switch-it
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf Scoring » fre 30 jan 2009 15:17

Vinterbird skrev:
Scoring skrev:Ej slap dog af man.. Fuck i går amok over ingenting.. jeg hader diskussioner mellem PS3 og Xbox ligeså meget som jeg hader diskussioner mellem FCK og BIF.. jeg spørger om et helt normalt spørgsmål, hvilke gode spil der er til Xbox? Jeg har INGEN hensigt i at svine Xbox til..

I er da utrolige.. I får det til og lyde som om jeg lige har svinet jeres familie til..?


Du laver en tråd, hvori du spørger hvilke gode spil der er på Xbox 360, og du starter tråden med tre PS3 titler og en tom Xbox 360 liste. Det skriger fanboy/flame/troll tråd og absolut intet andet. Det kan du virkelig ikke komme udenom, og den her tråd vil løbe ned af den sti med 120 i timen på et eller andet tidspunkt, for hvis du gerne ville vide hvilke gode 360 spil der er, så er det jo ikke sværere end at gå ind på Metacritic og søge på de 10 bedst anmeldte titler og voila. Så slipper vi for fanboy krig, og vi slipper for tråde der ligger op til det.


Undskyld mit sprog længere nede..

Fuck hvor er du latterlig og hører på, en tom Xbox liste, hvis du læser hele mit indlæg igennem så kunne du finde ud af at jeg nok spiller PS3 og jeg har ingen Xbox, derfor kender jeg ingen esklusive spil til Xbox, du er så skide klog du er? Er træt af at du altid skal komme ind i en tråd og føle dig højere end os andre..

Jeg kommer med en hel almindelig tråd, spørg hvilke gode Xbox spil der er, så jeg evt. kunne få et blik i om det kunne være værd og prøve en Xbox..

Kunne det være jeg ville have jeres mening? Altså hvorfor PSLIFE? Hjemmesiden er vel ikke kun til for at spørge hvordan man fikser dit blu-ray drev? Den er vel til for at debatere, jeg har på ingen måde lagt op til krig mellem konsolerne, jeg spørger rolig hvilke gode spil der er..

Så slap af mester.. Døm ikke folk før du kender dem..
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf switch-it » fre 30 jan 2009 15:24

Scoring skrev:Undskyld mit sprog længere nede..

Fuck hvor er du latterlig og hører på, en tom Xbox liste, hvis du læser hele mit indlæg igennem så kunne du finde ud af at jeg nok spiller PS3 og jeg har ingen Xbox, derfor kender jeg ingen esklusive spil til Xbox, du er så skide klog du er? Er træt af at du altid skal komme ind i en tråd og føle dig højere end os andre..

Jeg kommer med en hel almindelig tråd, spørg hvilke gode Xbox spil der er, så jeg evt. kunne få et blik i om det kunne være værd og prøve en Xbox..

Kunne det være jeg ville have jeres mening? Altså hvorfor PSLIFE? Hjemmesiden er vel ikke kun til for at spørge hvordan man fikser dit blu-ray drev? Den er vel til for at debatere, jeg har på ingen måde lagt op til krig mellem konsolerne, jeg spørger rolig hvilke gode spil der er..

Så slap af mester.. Døm ikke folk før du kender dem..


Det vil jeg helt klart mene det er. Du har ihvertfald fået navne på nogle af de bedste titler til konsolen, så jeg syntes du skal kigge lidt på nogle trailere af dem og bedømme dem selv. :) Iøvrigt er X360'en meget billig som det er nu så jeg vil helt klart anbefale at du anskaffer dig én.

Men kig lige spillene igennem først og se om de er noget for dig. :)
Billede
switch-it
Niveau 1
 
Indlæg: 62


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron