Forum

LBP - Tråden

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf Bab » søn 01 feb 2009 22:11

Du kan meget af det som man kan i platformspil. Men der er ikke noget af det, som du ikke kan finde i andre platformspil. Måske lige multiplayer delen.

Men er man til platformspil, så er det sikkert et af de bedste. Men det er også det nyeste, og der kommer sikkert bedre platform spil end LBP.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Vinterbird » søn 01 feb 2009 22:19

Bab skrev:Du kan meget af det som man kan i platformspil. Men der er ikke noget af det, som du ikke kan finde i andre platformspil. Måske lige multiplayer delen.

Men er man til platformspil, så er det sikkert et af de bedste. Men det er også det nyeste, og der kommer sikkert bedre platform spil end LBP.

Bab


Altså jeg vil stadig argumentere at Super Mario 3 er kilometer foran LBP, og der er også et par andre spil som teknisk og designmæssigt er bedre end LBP i genren.

Men det som gør LBP underholdende er ikke blot det solide gameplay, men lige så meget hvordan level editoren er integreret i gameplayet. Alle baner man spiller, selv dem i singleplayer, er bygget med den samme bane editor. Så mens man spiller singleplayer, så bliver man hele tiden udsat for nye måder at konstruere ting på, og dermed samler man bevidst eller ubevidst inspiration til sine egne baner, og dermed så bliver det muligt at lave en helt ny form for genre indenfor genren. Nemlig platforming 2.0, hvor det ikke bare handler om at tæske igennem et besmtet område, men om at deltage, have det sjovt og være kreativ i et univers som er meget lig det med YouTube hvor alle kan lave noget og deltage.

Nej, det er ikke det mest revolutionerende siden Mario 64. Men det gør det ikke til et ringere spil. Min mentalitet er lidt med det, at om man kan lide det eller ej er op til en selv, men man kan kun respektere det for hvad det gør for at skubbe grænserne for hvad platformsspil er, og opfattelsen af hvad et platformsspil bør levere. For den vej LBP går, er uden tvivl den vej mange andre spil også vil gå indenfr de næste par år.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Bab » søn 01 feb 2009 22:35

Jeg er så enig, som man nu kan være.

Jeg fandt ikke noget i det spil, som jeg ikke har prøvet andre steder. Giana sisters står stadig som det bedste platformspil for mig. Jeg tror endda det er fra før Mario blev født :).

Jeg har været med til at designe baner til det FPS spil, som jeg spillede i en år række. Så det med at kunne editere baner selv, er heller ikke noget nyt for mig. Plus at der findes flere spil, som også har editorer indbygget. Jeg husker bare ikke lige nogen af dem (Udover MSTS og FSX, som jeg også bruger en del tid på).

Men som du skriver, og som jeg selv var inde på. Det er en smagsag. Enten er man vild med det, eller også er man ikke. Sådan er det med alle spil.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf TuXX » søn 01 feb 2009 23:27

Oh mums.. Giana Sisters.. kongespil med kongemusik :D
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf SoulDecapitate » man 02 feb 2009 00:13

Der er nok nogen der gik amok med Pirat spil i sine unge dage :-), Giana sisters blev aldrig nogen sinde udgivet. Det var kun den craked version der var ude. Det blev trukket tilbage Pga det lignede Super mario for meget.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf TuXX » man 02 feb 2009 00:16

:P
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf SoulDecapitate » man 02 feb 2009 00:16

Busted Tuxx :-)
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf TuXX » man 02 feb 2009 06:35

Hvis det aldrig blev udgivet så var/er de da også selv skyld i, at man får det fra andre kanaler :P

Ulovligt eller ej så var det sq et godt spil - at det nu er ved at komme på DS kunne få mig til at købe en DS igen.
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Bab » man 02 feb 2009 08:58

Den blev udgivet, men blev trukket tilbage igen ret hurtigt.

Den kan findes som abandonware idag, hvis man gider bruge 10 sekunder på at søge :wink:

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Joko » man 02 feb 2009 09:41

On-topic: er der nogle der har købt metal gear solid kit pakken? Hvad indeholder den pakke? kan se man kan unlocke nogle trofæer i den?
Joko
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 12:10

Joko skrev:On-topic: er der nogle der har købt metal gear solid kit pakken? Hvad indeholder den pakke? kan se man kan unlocke nogle trofæer i den?


(Man kan søge på nyheder her på PSlife).

Level pakken indeholder et par baner, en pistol og nogle dekorative ting til at lave baner med. Kostume pakken indeholder selvfølgelig nogle kostumer.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf qwarkqwark » fre 06 feb 2009 22:38

Pistolen? Kan den bruges når man har lyst? I bare historie?
Billede
qwarkqwark
Niveau 3
 
Indlæg: 242


Indlægaf Player_2 » lør 07 feb 2009 14:40

Den kan bruges de steder man kan samle dem op lige som Jetpack.. Så du kan også finde baner i fælledsskabet der har paintball pistoler
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 10 gæster