Forum

resident evil demo?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf FreakyFellini » man 02 feb 2009 16:13

Jeg håber du tager fejl. Det vil blive for nemt, og det fungere fint som det er.
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 16:31

Crueltylizer skrev:Jeg kan ikke forstå at de udgiver en demo når de ændre en radikal styrings faktor i spillet inden udgivelse. Det virker mystisk.

De har jo lige annonceret at man i den endelige udgave vil kunne løbe og skyde på samme tid.


Det passer ikke. Mener du ikke mere at man kan bevæge sig og sigte samtidig. For de har ikke annonceret at man kan gå og skyde ala Dead Space. Det vil som Fraky siger, betyde at hele spillet reelt set skal redesignes da strukturen og designet ikke er lavet til Dead Space styring, men til RE4 styring.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf SoulDecapitate » man 02 feb 2009 16:40

Synes styringen er helt kanon :-) totalt fedt spil helt sikkert en must have
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Crueltylizer » man 02 feb 2009 16:50

Vinterbird skrev:
Crueltylizer skrev:Jeg kan ikke forstå at de udgiver en demo når de ændre en radikal styrings faktor i spillet inden udgivelse. Det virker mystisk.

De har jo lige annonceret at man i den endelige udgave vil kunne løbe og skyde på samme tid.


Det passer ikke. Mener du ikke mere at man kan bevæge sig og sigte samtidig. For de har ikke annonceret at man kan gå og skyde ala Dead Space. Det vil som Fraky siger, betyde at hele spillet reelt set skal redesignes da strukturen og designet ikke er lavet til Dead Space styring, men til RE4 styring.


De kalder det Action controls..

Bliver bekræftet her http://www.youtube.com/watch?v=l-vEW3Fj7tU

Timestamp - 1:20

Which basically the main function of that is to move while your shooting so you don't have to be stationary anymore
Senest rettet af Crueltylizer man 02 feb 2009 16:54, rettet i alt 1 gang.
Crueltylizer
Niveau 2
 
Indlæg: 103


Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 16:52

Crueltylizer skrev:
Vinterbird skrev:
Crueltylizer skrev:Jeg kan ikke forstå at de udgiver en demo når de ændre en radikal styrings faktor i spillet inden udgivelse. Det virker mystisk.

De har jo lige annonceret at man i den endelige udgave vil kunne løbe og skyde på samme tid.


Det passer ikke. Mener du ikke mere at man kan bevæge sig og sigte samtidig. For de har ikke annonceret at man kan gå og skyde ala Dead Space. Det vil som Fraky siger, betyde at hele spillet reelt set skal redesignes da strukturen og designet ikke er lavet til Dead Space styring, men til RE4 styring.


De kalder det Gears of War style..

Bliver bekræftet her http://www.youtube.com/watch?v=l-vEW3Fj7tU

Timestamp - 1:20


De snakkede også om den pre-TGS 08, og de debuterede den på TGS 08, og det var "gå og sigte" samtidig styringen. Det er hvad de kalde Gears styringen. Det er ikke som i Gears, og de styringsmuligheder der er i demoen er de endelige.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Crueltylizer » man 02 feb 2009 16:55

Som han siger i interviewet så er det gå og skyde samtidigt.
Crueltylizer
Niveau 2
 
Indlæg: 103


Indlægaf Vinterbird » man 02 feb 2009 17:00

Crueltylizer skrev:Som han siger i interviewet så er det gå og skyde samtidigt.


Og som jeg siger. Han referer til det de kalder "Action Controles", som de har snakket om pre-TGS 08. Action Controles er sigt og gå. Han har tydeligvis snakket forkert, for Capcom har gentagende gange sagt at de ikke vil smide Gears copy/paste styring ind.

Og det er meget gammelt og blevet rapporteret om for meget lang tid siden:

RE5 producer Jun Takeuchi confirmed to Kotaku in early September that the game would be getting a new input layout. While we had heard that the new controls would be run-and-gun in the vein of a standard shooter. The new scheme does have shooter layout elements, but it's still run/walk, stop, shoot.


- http://kotaku.com/5062105/resident-evil ... ols-better

Så summasumarum: Ingen Gears/Dead Space styring. Demoen er final styrings muligheder.
Senest rettet af Vinterbird man 02 feb 2009 17:42, rettet i alt 1 gang.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf the bifoman » man 02 feb 2009 17:34

Demoen er i hvert fald underholdende. Bortset fra praktiske ændringer er spillet sånæsten det samme som RE4, måske en anelse skuffende, men det er stadig skidesjovt og ekstremt stressende at spille. :)
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf SoulDecapitate » man 02 feb 2009 17:37

Jeg er godt nok imponeret, sikke et mesterværk og smide ud :-)
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf ps2010 » man 02 feb 2009 18:06

ja demo mega sej
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf DDT » man 02 feb 2009 20:15

er der nogle der har lyst til at spille demoen coop?

kender ikke nogen der har en ps3 :(
DDT
Niveau 1
 
Indlæg: 74


Indlægaf ps2010 » man 02 feb 2009 20:25

DDT skrev:er der nogle der har lyst til at spille demoen coop?

kender ikke nogen der har en ps3 :(

ja kan min ikk :(
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf Tech » man 02 feb 2009 20:41

Jeg havde rimelig høje forventninger til dette spil.

Det grafiske er ikke noget ekstremt, som man havde troet. Gameplayet er mere eller mindre det samme som i RE4.

Derudover er der også dårlige zombie physics. Fx når man skyder en, og han falder ned og lægger på jorden, så hvis skyder ham ydeligere, så flyver han pludselig op igen, og flyver helt tilbage, som hvis man skød ham med en shotgun, selvom det kun er pistol man skyder med. Så der er visse ting, som er skuffende.

Nu må vi se, hvor meget de har rettet i den fulde version siden den demo build. Især det med, at kunne gå og skyde samtidig, det håber jeg i hvert fald er inkluderet i den fulde version, for det er virkelig dårligt, at de ikke er kommet videre siden RE4.

Det er mit indtryk af den demo, som udkom i dag. Jeg håber selvfølgelig, at den fulde version bliver en del bedre end demoen.
Tech
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Res 5 fylder 5 gb på Hdd

Indlægaf pauzen » man 02 feb 2009 20:46

Resident Evil 5 's obligatoriske installation vil spise 5GB plads på din harddisk konstateret Capcom i dag.
Setup: SONY KDL-HX46-723 + SONY KDL-40W5500. + Sony BDP-S480 Blu-Ray Player + Denon 3808CI 7,1 + Dali Blue 7,1 + Benq 7700 HD projektor + 160" lærrede motoriseret + PS3-Fat 3.55-320GB + PS3-Slim 4.41 320GB + PSP-2004 8GB + XBOX 360 20 GB + Sony Xperia Z 2.3.5.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf ps2010 » man 02 feb 2009 20:47

ok så 55gb i nu lol lol lol
ps2010
 
Indlæg: 668


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster