Forum

Bedste Grafik 2008

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Hvad er det flotteste spil i 2008?

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
22
33%
Prince of Persia
2
3%
LittleBigPlanet
9
13%
Gears of War 2
1
1%
Gran Turismo 5: Prologue
10
15%
Mirror's Edge
1
1%
Grand Theft Auto IV
3
4%
Crysis Warhead
5
7%
Burnout Paradise
2
3%
Far Cry 2
12
18%
 
Afgivne stemmer : 67

Indlægaf Scoring » fre 02 jan 2009 17:49

Anastacio skrev:Hele problemet med denne tråd/afstemning er, at den fra start blot nævnte 'GRAFIK' og 'FLOTTESTE'. De to ord er ikke så sigende som først antaget. For grafik er så meget mere end det ydre. Det kommer både ned til det artistiske, animationer, teksturer, draw-distances, sterile miljøer, framerate og så meget mere der skal tages op til vurdering inden man kaster en stemme. Derfor kan nogle stemmer gå imod strømmen og netop lande på et spil som Burnout Paradise i stedet for et spil som Gran Turismo 5: Prologue. =)


Men man kan da sagtens mene det er det FLOTTESTE GRAFIK? :roll:
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Anastacio » fre 02 jan 2009 17:50

Scoring skrev:
Anastacio skrev:Hele problemet med denne tråd/afstemning er, at den fra start blot nævnte 'GRAFIK' og 'FLOTTESTE'. De to ord er ikke så sigende som først antaget. For grafik er så meget mere end det ydre. Det kommer både ned til det artistiske, animationer, teksturer, draw-distances, sterile miljøer, framerate og så meget mere der skal tages op til vurdering inden man kaster en stemme. Derfor kan nogle stemmer gå imod strømmen og netop lande på et spil som Burnout Paradise i stedet for et spil som Gran Turismo 5: Prologue. =)


Men man kan da sagtens mene det er det FLOTTESTE GRAFIK? :roll:

Det er helheden der gør grafikken flot. Alt fra teksturer, maps til animationer og effekter.

Så undre det mig at størstedelen af stemmerne er gået til MGS4 fremfor Crysis Warhead. .
Anastacio
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Indlægaf Bab » fre 02 jan 2009 18:21

bjaelkesex skrev:
Merach skrev:HVEM i fanden har stemt på mirrors edge og burnout? de spil var da grimme..

KLART GT5 prologue eller MGS4
´
Det hedder smag. Jeg foretrækker klart miljøet i Burnout frem for GT5P. Sidstnævnte var simpelthen for sterilt. At et spil gengiver virkeligheden bedst mulig, er ikke ensbetydende med, at det er flot. Stilen har også meget at sige.


Så snakker vi kunst istedet for flotteste grafik. Det optimale hvad grafik angår, er at man sætter sig ned i en Ferrari, og får banerne gengivet foran sig, så naturtro som muligt. Eller tager en dragt på, og går rundt imellem bygninger som i MGS4. Naturtro bygninger.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf FreakyFellini » fre 02 jan 2009 18:24

Der er nok en del flere der har spillet MGS4 herinde...

Lad os bare indse at flot grafik, kan være ligeså subjektiv, som smagen på en flødebolle, på samme tid med at det kan være diskuteret i mere faglige termer - Pixel's, Frames per Second, Detaljegrad pg hvad man ellers bruger af flotte termer.
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf bjaelkesex » fre 02 jan 2009 18:37

Bab skrev:
bjaelkesex skrev:
Merach skrev:HVEM i fanden har stemt på mirrors edge og burnout? de spil var da grimme..

KLART GT5 prologue eller MGS4
´
Det hedder smag. Jeg foretrækker klart miljøet i Burnout frem for GT5P. Sidstnævnte var simpelthen for sterilt. At et spil gengiver virkeligheden bedst mulig, er ikke ensbetydende med, at det er flot. Stilen har også meget at sige.


Så snakker vi kunst istedet for flotteste grafik. Det optimale hvad grafik angår, er at man sætter sig ned i en Ferrari, og får banerne gengivet foran sig, så naturtro som muligt. Eller tager en dragt på, og går rundt imellem bygninger som i MGS4. Naturtro bygninger.

Bab

Siden hvornår kan et æstetisk miljø ikke være flot?

Det faktum at vi kan stemme om det, vidner i høj grad om, at der ikke er et endeligt svar. Det er subjektivt - noget som mest naturtro (din definition) grafik ikke er.

Grunden til at folk kan stemme på Prince of Persia med god samvittighed skyldes jo den grafiske stil. Det er flot.
Senest rettet af bjaelkesex fre 02 jan 2009 18:42, rettet i alt 1 gang.
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf Rechain » fre 02 jan 2009 18:40

Det handler om helheden i et spil. Alt det grafiske som binder alle de andre elementer i spillet sammen og giver et mesterværk. Sådan har jeg det i hvertfald, når der ska bedømmes grafik.

Altså når det ska være det ultimative valg :) ellers er så mange andre spil OGSÅ flotte!

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Indlægaf Anastacio » fre 02 jan 2009 18:59

Bab skrev:
bjaelkesex skrev:
Merach skrev:HVEM i fanden har stemt på mirrors edge og burnout? de spil var da grimme..

KLART GT5 prologue eller MGS4
´
Det hedder smag. Jeg foretrækker klart miljøet i Burnout frem for GT5P. Sidstnævnte var simpelthen for sterilt. At et spil gengiver virkeligheden bedst mulig, er ikke ensbetydende med, at det er flot. Stilen har også meget at sige.


Så snakker vi kunst istedet for flotteste grafik. Det optimale hvad grafik angår, er at man sætter sig ned i en Ferrari, og får banerne gengivet foran sig, så naturtro som muligt. Eller tager en dragt på, og går rundt imellem bygninger som i MGS4. Naturtro bygninger.

Bab

Så kald mig Danmarks dårligste anmelder. . geez.
Anastacio
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Indlægaf Scoring » fre 02 jan 2009 19:01

Jeg synes i overdriver lidt?
- Er god grafik ikk "bare" når man spiller spillet og så tænker WOW grafik, og ikke at man sidde med mikroskoper oppe ved skærmen,?
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Bab » fre 02 jan 2009 19:02

Hvad i alverden har det med sagen at gøre ??

Du kan lide din grafik, og jeg har en anden mening. Jeg har da aldrig kommenteret dine evner som anmelder (som jeg forøvrigt ikke kender noget til).

Nogen kan lide blå og andre kan lide rød. Og vi bliver aldrig enige.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf FreakyFellini » fre 02 jan 2009 19:17

Rechain skrev:Det handler om helheden i et spil. Alt det grafiske som binder alle de andre elementer i spillet sammen og giver et mesterværk. Sådan har jeg det i hvertfald, når der ska bedømmes grafik.


/Rechain


ENIG.
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf hanZen » fre 02 jan 2009 20:51

Jeg stemte på Mirrors Edge, da jeg er helt vildt med netop denne grafiske stil. Jeg synes det sterile 'udtryk' og ideen med den røde farve/tråd, hele vejen igennem spillet, var en ny og fed måde at 'vise' et spil på.

Grafik er og bliver en subjektiv størrelse. Er der kun tale om god grafik, hvis det nærmer sig et fotorealistisk niveau? Jeg mener klart, at det er op til den enkelte.

Man skal også lige kunne kigge ud over sin egen næsetip, det kunne jo være, at andre havde en anden holdning end en selv.

Nogle synes det lidt grå og beskidte 'look' i MGS4 er fedt, og andre kan lide det fotorealistiske 'look' i GT5: Prologue. Begge titler er super flotte, efter min mening, men det er og bliver op til den enkelte.
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Indlægaf Anastacio » fre 02 jan 2009 20:55

hanZen skrev:Jeg stemte på Mirrors Edge, da jeg er helt vildt med netop denne grafiske stil. Jeg synes det sterile 'udtryk' og ideen med den røde farve/tråd, hele vejen igennem spillet, var en ny og fed måde at 'vise' et spil på.

Grafik er og bliver en subjektiv størrelse. Er der kun tale om god grafik, hvis det nærmer sig et fotorealistisk niveau? Jeg mener klart, at det er op til den enkelte.

Man skal også lige kunne kigge ud over sin egen næsetip, det kunne jo være, at andre havde en anden holdning end en selv.

Nogle synes det lidt grå og beskidte 'look' i MGS4 er fedt, og andre kan lide det fotorealistiske 'look' i GT5: Prologue. Begge titler er super flotte, efter min mening, men det er og bliver op til den enkelte.

Og det tror (håber) jeg vist vi alle er klar over. =)
Anastacio
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Indlægaf hanZen » fre 02 jan 2009 21:00

Hehe. Ja, lad os håbe det :)

Jeg glæder mig meget til at se hvor langt man er nået, rent grafisk, i de to kommende titler; Killzone 2 og Uncharted 2.
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Indlægaf Tech » fre 02 jan 2009 23:55

hanZen skrev:Hehe. Ja, lad os håbe det :)

Jeg glæder mig meget til at se hvor langt man er nået, rent grafisk, i de to kommende titler; Killzone 2 og Uncharted 2.


Ja, jeg glæder mig også til, at se den grafiske side i de to titler. :wink:

Grafikken bliver selvfølgelig meget bedre i 2009, men sådan er det jo altid fra år til år.
Tech
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Indlægaf BassBendix » søn 04 jan 2009 13:42

bjaelkesex skrev:Når nu Crysis Warhead er med, så vinder det automatisk.

Af PS3 spil må jeg nok stemme på Burnout Paradise (det spil mangler desuden opmærksomhed!).


Giver dig helt ret! :D
BassBendix
Niveau 0
 
Indlæg: 9


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron