Forum

Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots

Indlægaf qwarkqwark » tors 01 jan 2009 22:08

Hvilket slags spil er det?
Alle siger det er godt, men hvad fanden går det ud på?
Er det ligesom Uncharted, eller kan man også spille online?
qwarkqwark
Niveau 3
 
Indlæg: 242


Indlægaf Vinterbird » tors 01 jan 2009 22:41

Du kunne læse anmeldelsen: http://www.pslife.dk/review/251/Metal-G ... riots.html

Der er også en demo på PSN.

Det er ikke ligesom Uncharted, og lad være med at spille online, det er fuldkommen ubrugeligt som et online spil. Det er dog et af 2008's absolut bedste spil, og et spil alle bør tjekke ud.

Man bør dog tjekke op på sin viden om MGS serien, da mand ikke får synderligt meget ud af spillet hvis man ikke ved hvad der sker, eller hvem er hvem.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf SaaN » fre 02 jan 2009 00:04

Vinterbird skrev:Du kunne læse anmeldelsen: http://www.pslife.dk/review/251/Metal-G ... riots.html

Der er også en demo på PSN.

Det er ikke ligesom Uncharted, og lad være med at spille online, det er fuldkommen ubrugeligt som et online spil. Det er dog et af 2008's absolut bedste spil, og et spil alle bør tjekke ud.

Man bør dog tjekke op på sin viden om MGS serien, da mand ikke får synderligt meget ud af spillet hvis man ikke ved hvad der sker, eller hvem er hvem.

En god idé er at downloade det MGS ''leksikon'' på PSN. Det gjorde jeg, da jeg kun har været med siden Snake Eater. Det forklarede en del om de forskellige grupper, steder osv. rigtig godt læsning.

MGS 4 er, som vinterbird siger, ét - hvis ikke det bedste - spil til PS3 i år. Grafikken er sublim, historien lige så og selve gameplayet suverænt. Man føler aldrig man gør det samme igen og igen, som jeg, for eksempel, gør i GTA.
SaaN
Niveau 2
 
Indlæg: 113


Indlægaf Anastacio » fre 02 jan 2009 11:05

Men man kan ikke bruge leksikonet uden at have spillet også. =)
Anastacio
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Indlægaf Vinterbird » fre 02 jan 2009 11:06

Anastacio skrev:Men man kan ikke bruge leksikonet uden at have spillet også. =)


Jo man kan, det er det der er hele konceptet i det. MGS4 spoilers er dog blokeret indtil man gennemfører spillet.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Anastacio » fre 02 jan 2009 11:08

Vinterbird skrev:
Anastacio skrev:Men man kan ikke bruge leksikonet uden at have spillet også. =)


Jo man kan, det er det der er hele konceptet i det. MGS4 spoilers er dog blokeret indtil man gennemfører spillet.

Det da også rigtigt. Misinformer jeg er lol. .
Anastacio
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Indlægaf Diz- » fre 02 jan 2009 11:39

gamespot har lige givet det goty med en 10 min video om hvorfor. den har mange spoilers men hvis man er interesseret i at finde ud af hvorfor det er så godt som det er så kan man tjekke den ud
Diz-
Niveau 4
 
Indlæg: 604


Indlægaf Vinterbird » fre 02 jan 2009 11:47

Diz- skrev:gamespot har lige givet det goty med en 10 min video om hvorfor. den har mange spoilers men hvis man er interesseret i at finde ud af hvorfor det er så godt som det er så kan man tjekke den ud


Jeg vil så sige: LAD VÆRE. MGS4 er 80% historie, og hvis man får spoilet noget, så fjerner det alt glæden ved spillet.

Læs nogle anmelder i stedet, de er skrevet ud fra den mentalitet at de skal være spoilerfri og informere om spillet.

(Og hvorfor læser folk stadig Gamespot?)
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf bjaelkesex » fre 02 jan 2009 15:03

Du kan eventuelt tjekke lidt op på baggrundshistorien i Gametrailers gennemgang af Metal Gear serien: http://www.gametrailers.com/game/6748.html

Det kan til tider bliver indviklet, hvis det er ens første bekendskab med serien og derfor vil jeg foreslå, at du supplerer med Wikipedia og det allerede omtalte leksikon på PSN.
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf Chaui » fre 02 jan 2009 15:10

Alle retrospectrive filmene omkring MGS, kan klart anbefales. Det giver en god gennemgang af hele serien fra det startede på nintendo'en og til nu.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf Laffer » fre 02 jan 2009 15:15

Hvis du ikke har spillet de foregående spil tror jeg ikke du vil få meget glæde ud af MGS4.

Spillet indeholder næsten 70 % film og 30 % gameplay.

Man kommer ikke udenom at det er et godt spil, men for at nyde spillet til fulde kræver det at man har spillet de foregående titler.
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Indlægaf SoulDecapitate » fre 02 jan 2009 19:39

Ja det er en god film , er bare lidt træt af og betale 500 kroner for en film. Kunne ha fået en 3-4 blu-rays for de penge.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Chaui » fre 02 jan 2009 19:42

Laffer skrev:Hvis du ikke har spillet de foregående spil tror jeg ikke du vil få meget glæde ud af MGS4.

Spillet indeholder næsten 70 % film og 30 % gameplay.

Man kommer ikke udenom at det er et godt spil, men for at nyde spillet til fulde kræver det at man har spillet de foregående titler.


Jeg synes nu jeg nød hvert et øjeblik af spillet, trods jeg kun havde spillet 1'eren inden jeg gik i krig med MGS4. nu var det så os 1'eren der ligesom startede Snakes historie, så det hjalp da. men 2'eren og 3'eren har jeg aldrig prøvet.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf Laffer » fre 02 jan 2009 19:43

Hehe havde det lidt på samme måde, er ikke MGS fan og ser nok købet af mgs4 som lidt af et fejlkøb selvom det er et godt spil.
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Indlægaf Vinterbird » fre 02 jan 2009 20:30

Chaui skrev:
Laffer skrev:Hvis du ikke har spillet de foregående spil tror jeg ikke du vil få meget glæde ud af MGS4.

Spillet indeholder næsten 70 % film og 30 % gameplay.

Man kommer ikke udenom at det er et godt spil, men for at nyde spillet til fulde kræver det at man har spillet de foregående titler.


Jeg synes nu jeg nød hvert et øjeblik af spillet, trods jeg kun havde spillet 1'eren inden jeg gik i krig med MGS4. nu var det så os 1'eren der ligesom startede Snakes historie, så det hjalp da. men 2'eren og 3'eren har jeg aldrig prøvet.


2'eren er den absolut vigtigste for at forstå hvad der foregår i MGS4. Det kan simpelthen ikke understreges nok hvor vigtigt det er at vide hvad der foregår på forhånd. Hvis man ikke ved hvem Raiden, Naoimi, Cambell, Patriots, Otacon, Big Boss osv. er, så er man fuldkommen tabt og vil slet ikke få samme følelse af at alt endelig bliver forklaret og afsluttet.

Specielt spillets slutning vil ikke have samme følelsesmæssige effekt.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster