Forum

Diskuter "Home" - tråden..

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Indlægaf Bab » søn 04 jan 2009 10:36

bjaelkesex skrev:Nu er det selve konceptet, som jeg har noget imod. Tror ikke et par opdateringer kan ændre på den opfattelse.

Rygter har lydt på, at der skal komme noget race i Home. Noget jeg hellere vil køre i et rigtigt bilspil ala Burnout eller GT5P.


Der er jo ingen der tvinger dig til at køre race i Home. Du må godt starte Burnout som du altid har gjort. Og hvis du ikke vil bruge Home, så lader du bare være med at starte den. Det er helt dit eget valg.

Der er ikke blevet tilføjet noget som helst som skubber det over konkurrenterne rent funktionelt,


Hvorfor skal det skubbes over konkurrenterne ?? Jeg ejer en PS3, og er da sådan set ret ligeglad med, hvad der findes til Wii og Xbox. Jeg får noget ekstra at "lege" med af Sony, og det tager jeg imod.

Hvorfor skal konsoller altid sammenlignes imod hinanden ?? Den kommer jeg nok aldrig til af fatte !!

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf HOK » søn 04 jan 2009 10:37

Ja man må nok sige efter den lange vente tid er der ikke meget at byde på

dog syntes jeg ikke man skal helt opgive det endnu, da det stadig væk kan nå at blive brugbart

men stadivæk skufffende efter så lang tid ja
Billede
HOK
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Ikast


Indlægaf bjaelkesex » søn 04 jan 2009 10:40

Bab skrev:
bjaelkesex skrev:Nu er det selve konceptet, som jeg har noget imod. Tror ikke et par opdateringer kan ændre på den opfattelse.

Rygter har lydt på, at der skal komme noget race i Home. Noget jeg hellere vil køre i et rigtigt bilspil ala Burnout eller GT5P.


Der er jo ingen der tvinger dig til at køre race i Home. Du må godt starte Burnout som du altid har gjort. Og hvis du ikke vil bruge Home, så lader du bare være med at starte den. Det er helt dit eget valg.

Bab

Det var i forlængelse af det før omtalte koncept. I stedet for at satse på noget konkret har de satset på en masse ting og så virker de fleste ting som halve løsninger.
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf Vinterbird » søn 04 jan 2009 10:47

Bab skrev:
bjaelkesex skrev:Nu er det selve konceptet, som jeg har noget imod. Tror ikke et par opdateringer kan ændre på den opfattelse.

Rygter har lydt på, at der skal komme noget race i Home. Noget jeg hellere vil køre i et rigtigt bilspil ala Burnout eller GT5P.


Der er jo ingen der tvinger dig til at køre race i Home. Du må godt starte Burnout som du altid har gjort. Og hvis du ikke vil bruge Home, så lader du bare være med at starte den. Det er helt dit eget valg.

Der er ikke blevet tilføjet noget som helst som skubber det over konkurrenterne rent funktionelt,


Hvorfor skal det skubbes over konkurrenterne ?? Jeg ejer en PS3, og er da sådan set ret ligeglad med, hvad der findes til Wii og Xbox. Jeg får noget ekstra at "lege" med af Sony, og det tager jeg imod.

Hvorfor skal konsoller altid sammenlignes imod hinanden ?? Den kommer jeg nok aldrig til af fatte !!

Bab


Sammenligningen sker fordi PSN er skrammel sammenlignet med Live, og jeg vil have de funktionaliteter, features og alt det der er bygget ind i Live på PSN. For Sony har brug for at gøre det bedre på deres online service (Socom, EU PSN Store osv). De har brug for at nå 1 til 1 med Live, hvis de vil stå en chance i fremtiden.

Derfor er jeg imod Home. De burde have brugt energien på at udvikle noget folk rent faktisk gider bruge, i stedet for et desperat forsøg på at vinde casual markedet med en grim Second Life wannabe som er tom og uden indhold.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Kemas » søn 04 jan 2009 11:05

bjaelkesex skrev:En beta kan skam også floppe. Det kommer blot an på det helhedsindtryk man sidder med efter at have prøvet det.


Nej en beta kan ikke floppe, da det ikke er meningen man skal have forventninger til en beta, det kan til dels floppe på et personligt niveau pga. alt for høje forventninger, men ellers kan en beta ikke floppe. :)
Kemas
Niveau 0
 
Indlæg: 14


Indlægaf Bab » søn 04 jan 2009 11:12

nu synes jeg man har ventet længe nok på home. Så der burde være mere og byde på end det her.


Du og andre har muligvis ventet længe. Jeg fik min PS3 i sommers. Og hørte først om Home noget senere. Jeg har ikke ventet længe. Der er nogen som først har fået deres PS3 til jul. De har slet ikke ventet. Det argument er ikke meget værd i min verden.

Det var i forlængelse af det før omtalte koncept. I stedet for at satse på noget konkret har de satset på en masse ting og så virker de fleste ting som halve løsninger.


Der findes mere til Home end det du ser. Det er bare ikke aktiveret endnu. Jeg har selv siddet i en GT5 stol i Japan. Dog ikke aktiveret. Det kommer. Og jeg når det nok.

Sammenligningen sker fordi PSN er skrammel sammenlignet med Live, og jeg vil have de funktionaliteter, features og alt det der er bygget ind i Live på PSN. For Sony har brug for at gøre det bedre på deres online service (Socom, EU PSN Store osv). De har brug for at nå 1 til 1 med Live, hvis de vil stå en chance i fremtiden.


Jeg vil også have alt, som findes til Xbox Live (selvom jeg ikke ved hvad det er). Jeg vil bare ikke betale for det, som man gør på Live. Og ikke mindst. Så har Xbox været ude et år længere end PS3. Lad os se, hvor Home er om et år. Så kan vi sammenligne.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Vinterbird » søn 04 jan 2009 11:27

Bab skrev:
nu synes jeg man har ventet længe nok på home. Så der burde være mere og byde på end det her.


Du og andre har muligvis ventet længe. Jeg fik min PS3 i sommers. Og hørte først om Home noget senere. Jeg har ikke ventet længe. Der er nogen som først har fået deres PS3 til jul. De har slet ikke ventet. Det argument er ikke meget værd i min verden.

Det var i forlængelse af det før omtalte koncept. I stedet for at satse på noget konkret har de satset på en masse ting og så virker de fleste ting som halve løsninger.


Der findes mere til Home end det du ser. Det er bare ikke aktiveret endnu. Jeg har selv siddet i en GT5 stol i Japan. Dog ikke aktiveret. Det kommer. Og jeg når det nok.

Sammenligningen sker fordi PSN er skrammel sammenlignet med Live, og jeg vil have de funktionaliteter, features og alt det der er bygget ind i Live på PSN. For Sony har brug for at gøre det bedre på deres online service (Socom, EU PSN Store osv). De har brug for at nå 1 til 1 med Live, hvis de vil stå en chance i fremtiden.


Jeg vil også have alt, som findes til Xbox Live (selvom jeg ikke ved hvad det er). Jeg vil bare ikke betale for det, som man gør på Live. Og ikke mindst. Så har Xbox været ude et år længere end PS3. Lad os se, hvor Home er om et år. Så kan vi sammenligne.

Bab


Det er meget muligt, at Live har været ude i et år. Men er casual brugeren, og den almene bruger klar over det? Nej. De sammenligner her og nu, ligesom alle andre også burde. Folk skal holde op med at tro på fremtidens potentiale og alt det pjat. Home som det er på nuværende tidspunkt er en fiasko. Det lever ikke op til det hvad Sony har lovet, det flytter absolut intet i forhold til PSN og er 3gb af pæne textures uden formål. Dertil er dit argument med "jamen jeg har kun haft en PS3 siden i sommers", ikke nødvendigvis relevant når vi andre diskuterer det hele i en overordnet helhed i forhold til industrien. Uanset om du har ejet en PS3 eller ej, så har Home været annonceret og ventet i meget lang tid efterhånden, og konceptet har ikke rykket sig eller levet op til den oprindelige annoncering på GDC.

At Live koster et beløb er fuldkomme underordnet i forhold til diskussionen. Hvis Sony død og pine vil have en gratis service, så er de nødt til at følge trop med den bedste online service i industrien. Hvis de ikke følger trop, så har de en dårligere service, og det kan simpelthen ikke diskuteres. Feature sammenlignet med feature på tværs af de to services, så er Live overlegen uanset hvad. (Note: Hvis du ikke ved hvad Live tilbyder, så lad være med at diskutere det. Hvis du ikke har viden om emnet, er det ikke smart at diskutere det).

Og som du selv siger, en GT5 stol som ikke er aktiveret. Igen, fremtidens magiske potentiale som Sony har fyret af i denne generation. Absolut intet andet end potentiale og "måske i fremtiden". Intet konkret, ingen datoer, intet roadmap for fremtiden. Det er alt sammen bare et "hvis vi lige får tid".

Men hvad er det som Home har, som vi ikke ser? Alt det spildte potentiale som Sony endnu ikke har fået realiseret efter små to år? Hvor er trofæ integrationen? Hvor er cross game invites? Hvor er cross game chat? Hvor er alle de ting Phil og SCE lovede os på GDC, E3 og GC?

Det er ekstremt tydeligt at Home var Phil Harrisons lille barn, og uden ham ved roret er projektet gået fuldkommen i stykker, og det overrasker mig ekstremt eget at Yoshida ikke har lukket projektet ned, da Sony ligesom alle andre, godt kan se at projektet ikke lever op til hvad der er blevet lovet.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf bjaelkesex » søn 04 jan 2009 11:32

Bab skrev:
nu synes jeg man har ventet længe nok på home. Så der burde være mere og byde på end det her.


Du og andre har muligvis ventet længe. Jeg fik min PS3 i sommers. Og hørte først om Home noget senere. Jeg har ikke ventet længe. Der er nogen som først har fået deres PS3 til jul. De har slet ikke ventet. Det argument er ikke meget værd i min verden.

Det var i forlængelse af det før omtalte koncept. I stedet for at satse på noget konkret har de satset på en masse ting og så virker de fleste ting som halve løsninger.


Der findes mere til Home end det du ser. Det er bare ikke aktiveret endnu. Jeg har selv siddet i en GT5 stol i Japan. Dog ikke aktiveret. Det kommer. Og jeg når det nok.

Nu blev Home annonceret for små to år siden og fik allerede en udgivelsesdato i efteråret 2007 (oktober). Som tidligere skribent på Console og lidt af nørd ved siden af har jeg brugt mange timer på at læse forskellige hands-on og set diverse (u)officielle videoer.

Kemas skrev:Nej en beta kan ikke floppe, da det ikke er meningen man skal have forventninger til en beta, det kan til dels floppe på et personligt niveau pga. alt for høje forventninger, men ellers kan en beta ikke floppe.

Home fik dengang i marts 2007 prædikatet GAME 3.0 og hvis man så ikke kan blive skuffet over betaen (konceptet), er det vel ikke fordi, at man forventer sig for meget?

Det svarer jo til, at jeg lægger en ekstra sok i mine underbukser inden jeg går på en date.
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf Bab » søn 04 jan 2009 11:35

Prøv at sammenlign Home med hvad nu Wii har at tilbyde af online community. Wii er verdens mest sælgende spillekonsol. Det kunne da blive spændende at høre i forhold til andre spillekonsoller og ikke altid blive sammenlignet med Xbox. Xbox og PS3 er måske store konkurrenter i DK, men de bliver begge overhalet på verdensplan af Wii.

Er Wii så verdens største skuffelse ?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Anastacio » søn 04 jan 2009 11:40

HOME er jo langt fra et flop, når Sony får en større indtjening over fire dage, end hvad filmservicen formåede på en hel uge.

Folk herinde er så overbeviste om, at det er spild af ressourcer at udvikle HOME, at det vil være fuldstændig umuligt at trænge igennem. Det kan godt være PSN er Xbox Live underlegen, men noget må være gjort rigtigt, når jeg bruger PSN langt mere end Live. .

Nu må man altså også se det fra en casual gamers synspunkt, og herfra er HOME en fed oplevelse. Jeg har fra endda udtalt mig om at HOME er det bedste denne generation er kommet med, og det holder jeg fast på.
Anastacio
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Indlægaf bjaelkesex » søn 04 jan 2009 11:50

Bab skrev:Prøv at sammenlign Home med hvad nu Wii har at tilbyde af online community. Wii er verdens mest sælgende spillekonsol. Det kunne da blive spændende at høre i forhold til andre spillekonsoller og ikke altid blive sammenlignet med Xbox. Xbox og PS3 er måske store konkurrenter i DK, men de bliver begge overhalet på verdensplan af Wii.

Er Wii så verdens største skuffelse ?

Bab

Nu deler de jo ikke samme forbrugersegment. Størstedelen af dem der køber en Wii stiller ikke de samme krav, som dem der køber HD konsollerne.

Xbox 360 og PlayStation 3 bliver sammenlignet de ligner hinanden mest og det samme gælder dem, der køber konsollerne.
HOME er jo langt fra et flop, når Sony får en større indtjening over fire dage, end hvad filmservicen formåede på en hel uge.

Folk herinde er så overbeviste om, at det er spild af ressourcer at udvikle HOME, at det vil være fuldstændig umuligt at trænge igennem. Det kan godt være PSN er Xbox Live underlegen, men noget må være gjort rigtigt, når jeg bruger PSN langt mere end Live. .

Nu må man altså også se det fra en casual gamers synspunkt, og herfra er HOME en fed oplevelse. Jeg har fra endda udtalt mig om at HOME er det bedste denne generation er kommet med, og det holder jeg fast på.

:)
Det er jo det fede ved holdninger. Nogle er for og andre imod.

Mit forbehold går ikke på de "spildte" resourcer, men derimod opreklameringen af Home.

Angående indtjeningen så skyldes det nok mere nysgerrigheden hos brugerne end en egentlig købetrang. Det faldt jo desuden drastisk efterfølgende.
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf Bab » søn 04 jan 2009 11:51

Jeg vil nu ikke sige, at det er det bedste, som Sony er kommet med. Men det er godt.

Jeg har så heller ikke skuret mine egne forventning op over skyerne, så jeg nyder det jeg ser. Og alt som jeg får gratis nyder jeg endnu mere.

Hvis Sony som Vinterbird mere eller mindre foreslår, at Home skulle koste penge, så er jeg også en af dem, som står af. Der er features (valgfrie) som koster penge. Det er så op til hver enkelte om de vil bruge dem. Jeg har selv en klub, som jeg forventer at udvide, når muligheden kommer. Også selvom det bliver en merudgift for mig.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Bab » søn 04 jan 2009 11:57

bjaelkesex skrev:Nu deler de jo ikke samme forbrugersegment. Størstedelen af dem der køber en Wii stiller ikke de samme krav, som dem der køber HD konsollerne.

Xbox 360 og PlayStation 3 bliver sammenlignet de ligner hinanden mest og det samme gælder dem, der køber konsollerne.


Underligt, at jeg så kender hele 2 som stod her til jul og skulle vælge konsol, og valget endte med en Wii. Den ene var en hardcore gamer, som købte en Wii sammen med kæresten (Hun bestemte sikkert mest :wink: ). Desuden var han tidligere Xbox ejer. Den anden en erfaren Pc bruger, uden kendskab til konsoller.

Hvem har sat retningslinierne for, hvilke maskiner man må sammenligne ?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf bjaelkesex » søn 04 jan 2009 12:01

Kig på diverse markedsanalyser. Selvfølgelig lapper de to forbrugersegmenter ind over hinanden, men det ændrer ikke på, at Nintendo har fået en ny konsolkøber:

Billede
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf Vinterbird » søn 04 jan 2009 12:47

Jeg trækker mig fra diskussionen. Det er tydeligvis farligt at kritisere overlord Sony's projekter. Men kan vi ikke godt holde op med at skrive Home med stort hele vejen igennem?

Ikke engang Sony gør det i deres pressemeddelelser. Det ser bare dumt ud.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


ForegåendeNæste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron