Forum

Downloading fra Playstation Network

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Alexmigder » ons 18 dec 2013 21:58

Hej alle :)

Jeg fik erhvervet en Playstation 4 her i fredags, og har kun oplevet små, trælse ting ved den indtil videre. Et af dem var Playstation Network, som overhovedet ikke ville lade mig koble op med mit bruger ID. Det slog mig ikke så hårdt, tænkte det bare var traffik der slog hårdt ned på Sonys servere, men her i dag fik jeg min kopi af Battlefield 4 fra Cdon, som jeg så ville opgradere til PS4. Jeg kæmpede en kamp gennem Playstation Network for at få redeemed min kode, og fik Battlefield 4 smidt op på min konto. Problemet lyder så, om andre har stået i samme situation, at download hastigheden er heeeelt i bund. Jeg snakker om 40-250 kb/s kontra de 5-6 mb/s jeg normalt downloader med. Jeg var bange for, om det var internettet den var galt med, så jeg testede lige download hastigheden på min computer, som ganske vist lød på 5-6 mb/s som jeg havde forventet. Andre der har oplevet en så langsom hastighed, og er der eventuelt nogen der har forstand på dette eller nogen der sidder inde med nogen information omkring ringe hastighed? Synes sgu ærligtalt det er lidt ringe, og specielt når Battlefield 4 fylder ca. 34 GB, skal jeg ikke forvente at have spillet downloaded og klar før Battlefield 5 udkommer med den her hastighed #-o
Billede
Alexmigder
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Randers


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Laffer » ons 18 dec 2013 22:06

Jeg har det direkte modsat, jeg downloadet sindssygt hurtigt på min PS4 i forhold til hvad jeg gjorde på min PS3!
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Alexmigder » ons 18 dec 2013 22:11

Laffer skrev:Jeg har det direkte modsat, jeg downloadet sindssygt hurtigt på min PS4 i forhold til hvad jeg gjorde på min PS3!

Benytter du dig af Playstation 4'erens indbygget WiFi eller bruger du et Ethernet kabel? Hvis du bruger WiFi, hvor langt står din PS4 så fra routeren? :)
Billede
Alexmigder
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Randers


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Erroneus » ons 18 dec 2013 22:41

Det går også rigtigt pænt her, ligger omkring 50mbit. Jeg bruger kabel.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf JanR » ons 18 dec 2013 23:27

Prøv at åbne alle porte til din PS4 gennem routeren, eller smid den ind i DMZ.

Jeg har ikke en PS4, men det hjalp normalt folk med samme problem på PS3.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Alexmigder » tors 19 dec 2013 01:03

JanR skrev:Prøv at åbne alle porte til din PS4 gennem routeren, eller smid den ind i DMZ.

Jeg har ikke en PS4, men det hjalp normalt folk med samme problem på PS3.

Det skulle måske prøves, men ingen andre af mine konsoller oplever nogle problemer. Min Xbox 360, PS3 og PS4 står allesammen tæt op ad hinanden, og på Xboxen og på Playstation 3'eren kører det bare derudaf med hensyn til download hastighed over WiFi, men min PS4 trækker bare hele læsset med 200 kb/s. Jeg er godt nok fristet til at tro, at det bare er Sony's server der er overbelastet i håb om at det ikke er en fabriks fejl fra Sony's side, som ikke kan ordnes. Download hastigheden svinger godt nok lidt frem og tilbage. Prøvede igen her klokken halv tolv, og min ETA på Battlefield 4 gik fra 80+ timer til 15-20 timer (godt nok stadig langsomt af en fil på 6 gigs).. Måske er det bare Sony's server der driller, bare sjovt hvordan folk med en wired connection ikke oplever dette.. Det gør sgu én lidt utryk :P
Billede
Alexmigder
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Randers


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Sethos » tors 19 dec 2013 01:09

Det skal nævnes at Playstation Network har altid haft nogle routing problemer, især i Skandinavien. Det betød man godt kunne opleve langsomme hastigheder, selv på kabel med NAT Type 1 / 2. Jeg havde store hastigheds problemer på PS3, hvilket gjorde alt tog en krig. På Playstation 4 er det blevet den del bedre dog stadig i en lavere ende.

Jeg ligger selv på en hastighed omkring 4-5MB/s hvor jeg lå på 1-2MB/s før. Men stadig lidt vej op til mit 17MB/s loft.

Der skal Xbox Live dog have lidt ros, det var altid ekstremt hurtigt.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Cena » tors 19 dec 2013 07:59

Jeg har det samme problem som dig når mit x41 er tændt. Wi fi senderen fra den går ind og fucker med signalet. Lige så snart jeg slukker den downloader den i normal hastighed. Det kunne ikke tænkes du har andre wifi enheder som driller? Måske en pc der står i nærheden eller noget?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Alexmigder » tors 19 dec 2013 09:09

Cena skrev:Jeg har det samme problem som dig når mit x41 er tændt. Wi fi senderen fra den går ind og fucker med signalet. Lige så snart jeg slukker den downloader den i normal hastighed. Det kunne ikke tænkes du har andre wifi enheder som driller? Måske en pc der står i nærheden eller noget?

Du kunne sørme have fat i noget dér... Mit X42 headset er konstant slået til, det kunne jo være den, som der driller min PS4.. Købte PS+ her i aftes for at kunne download BF4 i standby tilstand, og efter godt 14 timer, havde jeg downloaded 660 MB. Efter 10-15 minutters standby, tjekkede jeg lige igen, og satme om de 660 MB ikke havde forvandlet sig til 1,2 GB :P.

Kunne godt være eksterne enheder, som driller PS4'eren.
Billede
Alexmigder
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Randers


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf devilboy » tors 19 dec 2013 09:13

Det tog mig ca 40 min at hente assassins creed 4 ned med 50mbit, så synes det går pænt stærkt. Det var iøvrigt wifi
devilboy
Niveau 2
 
Indlæg: 101


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Muggs » tors 19 dec 2013 09:47

Jeg oplever heller ingen problemer med hastigheden. Trækker fint ud de 30 mit min linje kan klare. Langt langt hurtigere end hvad min X360 kunne præstere.
Det kunne godt lyde som et router issue hos dig, hvis du kører wi-fi? Er det tilfældet så prøv at opdatere din firmware på din router, flyt den tættere på sin playstation, tag din playstation ud af evt. Skab eller tv møbel. Og glipper alt det, så træk et kabel, da det er at foretrække. Jeg kører kun wi-fi på maskiner (bærbar, tablet og telefon) jeg bruger til at surfe på. Skal der downloades og spilles stabilt har jeg altid sværget til kabel.
Muggs
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: 8544 Mørke


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Cena » tors 19 dec 2013 10:21

Alexmigder skrev:
Cena skrev:Jeg har det samme problem som dig når mit x41 er tændt. Wi fi senderen fra den går ind og fucker med signalet. Lige så snart jeg slukker den downloader den i normal hastighed. Det kunne ikke tænkes du har andre wifi enheder som driller? Måske en pc der står i nærheden eller noget?

Du kunne sørme have fat i noget dér... Mit X42 headset er konstant slået til, det kunne jo være den, som der driller min PS4.. Købte PS+ her i aftes for at kunne download BF4 i standby tilstand, og efter godt 14 timer, havde jeg downloaded 660 MB. Efter 10-15 minutters standby, tjekkede jeg lige igen, og satme om de 660 MB ikke havde forvandlet sig til 1,2 GB :P.

Kunne godt være eksterne enheder, som driller PS4'eren.


Prøv at sluk det en gang. Min kører noget der ligner 100-200 kb/sek når det er slået til, hvilket er helt fint når jeg spiller. Men når jeg downloader er det sku ikke meget i forhold til de 2 mb/sek jeg henter med når det er slukket.
Det er pisse irriterende, men prøver at købe et længere kabel så den kan komme længere væk, hvilket måske kan afhjælpe problemet.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf Cena » søn 22 dec 2013 14:15

Fik du prøvet uden det var tændt?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf morfar » søn 22 dec 2013 14:26

Det er et generelt "problem" med opgraderingen til bf4 på ps4

Jeg startede på 22% og efter en time sagde den 36%. Keg lod den stå natten over og næste morgen var det hentet og klar til kamp.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Downloading fra Playstation Network

Indlægaf eldodeldo » søn 22 dec 2013 15:08

Ja BF4, tog mig et godt stk tid, omkring 6 timer tror jeg? Benyttede mig samme tilbud som dig, fra cdon. :)
Billede
eldodeldo
Niveau 1
 
Indlæg: 53
By: Skanderborg


Næste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron