Forum

UK PSN-konto

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

UK PSN-konto

Indlægaf Killerduck » tirs 07 jan 2014 00:32

Nogen som har erfaringer med engelsk konto.

Fik i decembers oprettet mig meget fint, og den trak automatisk første måned (dyre) i 1-måneds abonnement.
MEN... når jeg ville købe i store eller 1-års abonnement, ville den ikke tage dansk kort.. DOUGH!

Købte PSN-£ til at købe Last of Us og lykkedes fint, med kort fra Amazon i decembers.
Men i dag kunne jeg hverken købe gavekort eller online-abonnement fra Amazon.

Så endte med jeg måtte oprette engelsk (Ved ikke om det var nødvendigt) Paypal-konto og så betale derfra.
Succes! Men lidt besværligt.

Kan man risikere at de lukker ens konto hvis de finder ud af det og man mister sine optjente spil?

Det er garanteret imod nogle "Terms and conditions" man har sat kryds ved et sted....

Til gengæld vil jeg gætte på, at de er i brud af europæiske reglementer for markedets fri bevægelighed.
Hvorfor skulle jeg ikke have lov at have engelsk abonnement? Hvad nu, hvis jeg var engelsksproget?

Killerduck
Killerduck
Niveau 1
 
Indlæg: 50
By: 2400


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Erroneus » tirs 07 jan 2014 00:46

De lukker ikke din konto, brugen af ekstra kontoer fra andre lande, har været brugt mange år på PlayStation uden problemer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Killerduck » tirs 07 jan 2014 01:00

Super! Tak for svar :-)

Men irriterende de aktivt modarbejder det.
Killerduck
Niveau 1
 
Indlæg: 50
By: 2400


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Kawwah85 » ons 15 jan 2014 17:59

Har selv overvejet at lave en amerikansk psn konto når jeg engang køber en PS3. Så lige en pris på 3.75 dollars på Puppeteer. På den danske side kostede spillet 400 kr. Fuldstændig sindsygt. Jeg har hørt at PS3 er regions fri, så jeg tænker at det godt kan betale sig.
Kawwah85
Niveau 2
 
Indlæg: 179
By: Herlev


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Erroneus » ons 15 jan 2014 18:57

Nu er Puppeteer så også med i et udsalg for tiden på US PSN. Det er ikke standard prisen for Puppeteer eller et brugbar eksempel på prisforskellen. Ja der er forskel på US og EU priser og ja US er billigere, men man skal bare overveje ulemperne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Rena » tors 16 jan 2014 17:58

Den danske psn store er engelsk, så det intet problem.

Det endelig ulovligt at, havde en UK account eller andet en ens land, men Sony gør intet ved folk som har flere account (5 accounts her)
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Kawwah85 » fre 17 jan 2014 12:52

Rena skrev:Den danske psn store er engelsk, så det intet problem.

Det endelig ulovligt at, havde en UK account eller andet en ens land, men Sony gør intet ved folk som har flere account (5 accounts her)


Sony er vel også selv lidt skyld i det. Hvis folk ikke har adgang til de samme ting
Kawwah85
Niveau 2
 
Indlæg: 179
By: Herlev


Re: UK PSN-konto

Indlægaf JanR » fre 17 jan 2014 12:58

Det er ikke ulovligt.

Og grunden til det forskellige indhold i regionerne, er på grund af rettigheder.
Sonys forskellige afdelinger forhandler individuelle aftaler i hus, med de forskellige udviklere og udgivere.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Kawwah85 » fre 17 jan 2014 13:03

Men hvis man laver en US account, er det så muligt at spille det købte spil på sin danske account også?
Kawwah85
Niveau 2
 
Indlæg: 179
By: Herlev


Re: UK PSN-konto

Indlægaf JanR » fre 17 jan 2014 13:15

Ja.

Din primære bruger er f.eks. europæisk.
Så kan du sagtens oprette en sub account, der er amerikansk. Og på den måde har de to brugere adgang til hinandens indhold.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Kawwah85 » fre 17 jan 2014 13:33

Super. Og det gælder vel også trophies?
Kawwah85
Niveau 2
 
Indlæg: 179
By: Herlev


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Erroneus » fre 17 jan 2014 14:58

Yep.

Altså du kan ikke dele trophy lister imellem flere brugere. Men du kan godt optjene trophies med din almindelige bruger i et spil, købt af en anden bruger.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: UK PSN-konto

Indlægaf Kawwah85 » fre 17 jan 2014 15:10

Ok, bare jeg kan bruge min almindelige konto som normalt til US spil, så er alt fint.

Fatal Frame. Here I come! :P
Kawwah85
Niveau 2
 
Indlæg: 179
By: Herlev



Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster