Forum

PS+ titler i august

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Re: PS+ titler i august

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 09:10

tue69 skrev:
Bab skrev:
Erroneus skrev:Der er forskel på simpel grafik og forældet grafik. Den grafiske del i Fez, vil du ikke kunne trække på en Amiga, man kan jo bare se at der er allerede er en forskel på opløsning og FPS fra PS3 til PS4 udgaven. Når spillet så samtidigt har gameplay, som er glimrende og årtier foran hvad man fik til en Amiga, så er det ikke helt så simpelt sat op.

Jeg syntes det er snæversynet, ikke at vil give spil som Fez en chance, fordi det ikke har realistisk grafik eller killstreaks.


Amiga havde også god gameplay, så hvordan kan PS4 indies være årtier foran? Og højere opløsning og FPS gør ikke spillene flottere.

Hvor står der, at indies skal være grimme spil? Hvorfor kan et indie ikke være kvalitet, både grafisk og på gameplay? For mig ser det ud til, at det gælder om at få så mange ud som mulig og ikke så ser man ikke så meget på kvaliteten.

Bab


Den første Amiga kom i 1985, PlayStation 4 i 2013. Det er næsten 3 årtier allerede der. :mrgreen:

Nej spøg til side, jeg synes nu der er en mærkbar gameplayforskel (naturligvis) på de pixel-art indies der udkommer nu, og de gamle retrotitler vi så engang. Det er klart, at et spil bliver ikke fedt, bare fordi det har et retro-look. Mercenary Kings (undskyld Blauwy) er et godt eksempel. Det fangede jo retrotrenden meget godt, men det var bare ikke nogen særlig god titel. Jeg synes dog ikke at en indie-titel skal være fotorealistisk for at være pæn. Resogun er jo egentligt vanvittigt godt stykket sammen grafisk, uden at være noget grafikmonster, men hvis det er fotorealisme alene der tæller, så bliver man nok ikke tændt af indies.

Jeg har egentligt været fint nok tilfreds med udbyttet af PS+ indtil videre, men jeg kommer også fra Xbox 360, hvor det har været standard at betale for at spille online, så de ekstra spil jeg har fået med har været bonus.

Outlast, Resogun, Stick it to the Man, Trine 2 og PixelJunk har jeg især nydt. Dead Nation, Strider og Contrast har været på det jævne, mens Mercenary Kings og TowerFall Ascension slet ikke siger mig noget. Så er der et par titler jeg mangler endnu.

Jeg synes, i forhold til mine forventninger, at PS+ på PS4 har gjort det helt fornuftigt, men jeg kan da sagtens forstå hvis folk er uenige. Dels hvis man overhovedet ikke tænder på indies, så er der ikke meget at komme efter, dels hvis man havde forventet sig retail titler (så kan man diskutere om det er naivt eller om Sony har skuffet - de lovede jo trods alt DriveClub fra release) og dels hvis man bare ikke synes de titler der har været, har været særligt gode.


Der er heller ingen, som snakker om fotorealistisk. Resogun er jo ikke et grimt spil. Det er bare ikke noget for mig. Der er ikke noget nyt i det og den type spil, blev jeg træt af for mange år siden. Og du har ret i, at der er 3 årtier mellem Amiga og PS4. Men det er også den eneste forskel, fordi gameplay på Amiga var mindst lige så god som i dag. Men det er jo en smagssags. Der er masser af gode Amiga spil, som jeg gerne så opdateret til nutidens maskiner.

Måske er det bare pixel-art, som ikke tænder mig og åbenbart mange andre. Antallet af kritikkere bliver flere og flere for hver måned. Måske havde Sony selv sat baren for højt, da de lovede Driveclub til release. Nu ender det med en udvidet demo af Driveclub. Og man kunne godt have fundet en erstatning i "ventetiden". Knack er nævnt mange gange. Den sælger garanteret ikke meget længere, så den kunne nok lukke munden på en del. Den sagde ikke mig noget, da jeg prøvede den før PS4 udkom, men jeg ville nok give den en chance alligevel, hvis den kom som PS+.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ titler i august

Indlægaf tue69 » tors 31 jul 2014 09:20

Bab skrev:Der er heller ingen, som snakker om fotorealistisk. Resogun er jo ikke et grimt spil. Det er bare ikke noget for mig. Der er ikke noget nyt i det og den type spil, blev jeg træt af for mange år siden. Og du har ret i, at der er 3 årtier mellem Amiga og PS4. Men det er også den eneste forskel, fordi gameplay på Amiga var mindst lige så god som i dag. Men det er jo en smagssags. Der er masser af gode Amiga spil, som jeg gerne så opdateret til nutidens maskiner.

Måske er det bare pixel-art, som ikke tænder mig og åbenbart mange andre. Antallet af kritikkere bliver flere og flere for hver måned. Måske havde Sony selv sat baren for højt, da de lovede Driveclub til release. Nu ender det med en udvidet demo af Driveclub. Og man kunne godt have fundet en erstatning i "ventetiden". Knack er nævnt mange gange. Den sælger garanteret ikke meget længere, så den kunne nok lukke munden på en del. Den sagde ikke mig noget, da jeg prøvede den før PS4 udkom, men jeg ville nok give den en chance alligevel, hvis den kom som PS+.

Bab


Fotorealisme var blot som et eksempel, jeg prøver ikke at pådutte dig en mening eller en præference, Bab. :) Det er dog min mening, at det er der, hvor mange sætter deres grafiske kvalitetsbar, altså efter hvor flot gengivet et spil er. Det med de 3 årtier var selvfølgelig en joke, men jeg synes nu at der er en mærkbar forskel på gameplay nu i forhold til dengang, men det er jo præferencer.

Jeg tror du har ret i, at mange nok havde forventet noget mere, netop fordi at Sony var ret offensive med deres markedsføring af DriveClub som værende en AAA-titel der skulle komme i deres PS+ program fra release. Derudover tror jeg at du har ret i, at pixel-art, eller måske bare indies som helhed, ikke rigtigt ligger i præferenceområdet for en del gamere. De har købt deres PS4 for at kunne spille de store retailtitler, og håbet ligger derfor også på, at de får det samme i PS+, og det er skam også fair nok.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Vreki » tors 31 jul 2014 09:45

Ja, Amigaen var god, men jeg endte alligevel med at losse min ud for nogle år siden.
For selv om jeg havde gode minder om spillene, så blev jeg overrasket over hvor grimme de egenligt var når jeg startede dem op. Faktisk så grimme at jeg ikke rigtigt gad spille dem.
Jeg plejer at sige at gameplay er vigtigere end grafik, men der er altså en minimumsgrænse.

Så jeg er heller ikke begejstret for den 8-bit grafik vi præsenteres for i f.eks. towerfall. Det kan altså godt gøres pænt selv om det er simpelt. Tag f.eks. Steamworld Dig, hvis Towerfall fik sådan en grafik ville det være en helt anden oplevelse.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ titler i august

Indlægaf tue69 » tors 31 jul 2014 09:48

Vreki skrev:Ja, Amigaen var god, men jeg endte alligevel med at losse min ud for nogle år siden.
For selv om jeg havde gode minder om spillene, så blev jeg overrasket over hvor grimme de egenligt var når jeg startede dem op. Faktisk så grimme at jeg ikke rigtigt gad spille dem.
Jeg plejer at sige at gameplay er vigtigere end grafik, men der er altså en minimumsgrænse.

Så jeg er heller ikke begejstret for den 8-bit grafik vi præsenteres for i f.eks. towerfall. Det kan altså godt gøres pænt selv om det er simpelt. Tag f.eks. Steamworld Dig, hvis Towerfall fik sådan en grafik ville det være en helt anden oplevelse.


Det var bestemt ikke grafikken der dræbte det for mig i TowerFall (det var ikke for at anfægte din holdning, Vreki, bare give mit eget argument), men det, at jeg virkeligt, virkeligt ikke kunne se det fede i hverken singleplayer eller local co-op i det. Det har høstet tonsvis af roser, men selv med 4 mand i samme sofa i nogle timer, så virkede det stadigvæk bare ikke særligt sjovt.

Det fangede mig på ingen måde overhovedet, og jeg fatter simpelthen ikke de mange ovenud positive reviews. Men jeg kan godt se, at det er konsensus, at det skulle være fedt, så jeg valgte at konkludere, at det nok var mig der var underlig :D
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Vreki » tors 31 jul 2014 09:58

Jeg ved nu heller ikke om towerfall var slået an ved mig med bedre grafik, men jeg blev skuffet over at de ikke kunne have gjort det lidt pænere. De der klassiske 8-bit spil var jo også på et 28" TV eller en 14" PC-monitor, det bliver altså ikke kønnere når vi blæser det op på vores 40"+ TV.

Egenligt tror jeg at de bevist er gået efter et retro look, for det kan ikke have krævet meget ekstra at lave grafikken rigtigt istedet for at simulere 8-bit. Men det er nok mere stilen en looket jeg savner fra de gamle spil.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 10:59

Vreki skrev:Ja, Amigaen var god, men jeg endte alligevel med at losse min ud for nogle år siden.
For selv om jeg havde gode minder om spillene, så blev jeg overrasket over hvor grimme de egenligt var når jeg startede dem op. Faktisk så grimme at jeg ikke rigtigt gad spille dem.
Jeg plejer at sige at gameplay er vigtigere end grafik, men der er altså en minimumsgrænse.

Så jeg er heller ikke begejstret for den 8-bit grafik vi præsenteres for i f.eks. towerfall. Det kan altså godt gøres pænt selv om det er simpelt. Tag f.eks. Steamworld Dig, hvis Towerfall fik sådan en grafik ville det være en helt anden oplevelse.


Et af mine første spil til Amiga var Defender of the Crown. Det var jo flot på det tidspunkt hvor det udkom. Det er trods alt 30 år siden. Vi sad ikke med 55" HD tv. Det kan godt være, at hvis jeg så spillet i dag på Amiga, at jeg ikke vil kunne forstå, hvad man så i det. Men der er som sagt gået 30 år og grafikken er fulgt med op igennem årene. Så jeg forstår ikke, hvorfor det nu skal være "retro". Hvad er der galt med nutidens grafik?

Sony satser på indies. Det er jo for så vidt godt nok, men er det hvad folk vil have? Hvor mange indies bliver der solgt i forhold til købte konsoller? Og hvis vi ser bort fra dem, som man får på PS+

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » tors 31 jul 2014 11:33

Ceerial skrev:Jeg havde egenligt lidt glædet med til PS Plus spil udvalg, da jeg hørt det var meget bedre end Xbox 360's.

Men jeg er godtnok lidt skufftet over de spil man har fået indtil videre, selvom jeg dog gerne spiller indie titler.

Men Xbox 360 brugere har f.eks. lige fået Dishonored gratis. Jeg håber det er fordi der ikke er så mange titler at vælge imellem på PS4'eren at det forholder sig sådan.

Og PlayStation 3 ejere har fået Crysis 3, sidste måned fik de Dead Space 3 og forrige måned NBA 2K14. Man må ikke sammenligne tidligere generation med next-gen, fordi bagkataloget på next-gen, pga. den unge alder, er meget mindre.

PS Plus er stadigvæk klasser bedre end Live Gold's spil service.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf wMikkel » tors 31 jul 2014 11:40

Jeg poster lige mine tidligere besked da den muligvis er blevet overset.

PS+ startede på PS3 juni 2010.
Det første retail spil var Burnout Paradise der udkom på PS+ i juni 2011, altså 1 år efter lanceringen af PS+ på PS3.
Burnout Paradise havde været ude i 2 år på det tidspunkt.

Her skal det også siges at PS3 maskinen havde været ude i næsten 4 år inden lanceringen af PS+.
PS4 er lanceret for 9 måneder siden.

Jeg forstår ikke hvorfor der forventes retail titler allerede på en så ny konsol.
Og der snakkes AAA titler, så har de altså også et stort budget bag sig der gør man ikke lige giver det væk.
Ellers skulle prisen måske være 3 gange så dyr.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS+ titler i august

Indlægaf runni1399 » tors 31 jul 2014 13:08

tue69 skrev:
Vreki skrev:Ja, Amigaen var god, men jeg endte alligevel med at losse min ud for nogle år siden.
For selv om jeg havde gode minder om spillene, så blev jeg overrasket over hvor grimme de egenligt var når jeg startede dem op. Faktisk så grimme at jeg ikke rigtigt gad spille dem.
Jeg plejer at sige at gameplay er vigtigere end grafik, men der er altså en minimumsgrænse.

Så jeg er heller ikke begejstret for den 8-bit grafik vi præsenteres for i f.eks. towerfall. Det kan altså godt gøres pænt selv om det er simpelt. Tag f.eks. Steamworld Dig, hvis Towerfall fik sådan en grafik ville det være en helt anden oplevelse.


Det var bestemt ikke grafikken der dræbte det for mig i TowerFall (det var ikke for at anfægte din holdning, Vreki, bare give mit eget argument), men det, at jeg virkeligt, virkeligt ikke kunne se det fede i hverken singleplayer eller local co-op i det. Det har høstet tonsvis af roser, men selv med 4 mand i samme sofa i nogle timer, så virkede det stadigvæk bare ikke særligt sjovt.

Det fangede mig på ingen måde overhovedet, og jeg fatter simpelthen ikke de mange ovenud positive reviews. Men jeg kan godt se, at det er konsensus, at det skulle være fedt, så jeg valgte at konkludere, at det nok var mig der var underlig :D


Jeg er enig! Det spil har heller ikke fanget mig på nogen som helst måde og kan virkelig ikke se det sjove i det...
runni1399
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Aalborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » tors 31 jul 2014 13:14

wMikkel skrev:Jeg poster lige mine tidligere besked da den muligvis er blevet overset.

PS+ startede på PS3 juni 2010.
Det første retail spil var Burnout Paradise der udkom på PS+ i juni 2011, altså 1 år efter lanceringen af PS+ på PS3.
Burnout Paradise havde været ude i 2 år på det tidspunkt.

Her skal det også siges at PS3 maskinen havde været ude i næsten 4 år inden lanceringen af PS+.
PS4 er lanceret for 9 måneder siden.

Jeg forstår ikke hvorfor der forventes retail titler allerede på en så ny konsol.
Og der snakkes AAA titler, så har de altså også et stort budget bag sig der gør man ikke lige giver det væk.
Ellers skulle prisen måske være 3 gange så dyr.


Det er nødvendigvis ikke overset, men det er lidt snakken for døve ører, fordi mange har simpelthen ikke realistiske forventninger og tror man kan få AAA spil 4-6 måneder efter det er udkommet, fra et katalog, der i forvejen ikke smalt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 13:31

Sony har selv lavet den forventning, ved at love DriveClub fra dag 1. Det har så vist sig, at det er kraftigt forsinket, ligesom mange andre store titler. Derfor forventer mange sikkert, at Sony havde fundet en erstatning for DriveClub, også selvom det måske vil være en dårlig forretning for Sony. Men Sony skabte altså selv forventningen. Set i bakspejlet, så skulle de nok ikke have været så præcise med, hvad de lovede folk, da de bestilte deres PS4.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » tors 31 jul 2014 14:25

Ja de lovede Driveclub Club edition, som er 20% af det fulde spil. Skulle de have erstattet en "udvidet demo med trophy support" for et fuldt retail spil? Det syntes jeg ikke er realistisk. Det eneste retail spil, som jeg syntes er realistisk er Knack, men selv det vil være tidligt og ja Japan fik det med til konsollen, men Japan fik også konsollen noget senere end os andre og der mangler spil i Japan som tiltrækker de Japanske købere.

Jeg kunne tro et spil AC4 bliver tilbudt, når vi nærmer os udgivelse af Unity, men der går min. nok et par måneder mere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Blauwy » tors 31 jul 2014 14:28

Bab skrev:Sony har selv lavet den forventning, ved at love DriveClub fra dag 1. Det har så vist sig, at det er kraftigt forsinket, ligesom mange andre store titler. Derfor forventer mange sikkert, at Sony havde fundet en erstatning for DriveClub, også selvom det måske vil være en dårlig forretning for Sony. Men Sony skabte altså selv forventningen. Set i bakspejlet, så skulle de nok ikke have været så præcise med, hvad de lovede folk, da de bestilte deres PS4.


De lovede Driveclub. De lovede ikke at samtlige PS+ titler ville være på niveau med det.
De giver hvad de kan, og hvad de kan give pt er ikke AAA titler da det er blevet sagt gang på gang; kataloget er for småt. Længere er den ikke.

Folk er selv udenom at blive skuffet og føle sig "snydt" når de sætter urealistiske forventninger.

Sony skylder ikke folk noget som helst, man vælger selv om man vil betale for tjenesten. Du kan ikke få hvad du vil have, du får hvad de giver dig. At kræve andet er en barnlig og forkælet attitude at ligge for dagen.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: PS+ titler i august

Indlægaf Vreki » tors 31 jul 2014 14:35

Det der med de 20% var vist ikke i de originale løfter, jeg fik ihvertfald indtrykket af at det ville være et fuldt spil.
Der er f.eks. dette citat:
"PlayStation 4 racing game DriveClub's PlayStation Plus Edition is the full game minus a few cars and tracks, developer Evolution Studios has said."
Det syntes jeg ikke lyder som 20%

Så ja, hvis de vil undgå dårlig PR så må de bide i det sure æble og levere noget andet end indie spil.
Det er sådan set ligegyldigt hvor småt kataloget er, det findes. Det vil sikkert blive en dyr fornøjelse for dem, men så må de jo lade være med at love noget de ikke kan holde.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Kimosabe » tors 31 jul 2014 14:43

Jeg efterlades gang på gang målløs over hvordan folk kan forsvare Sony med næb og kløer. Kan I slet ikke se at hvis man har købt plus, pga den betalingsmur de har lavet for at spille online på sin ps4, og som plaster på såret blev lovet Driveclub, at man så kan blive en smule skuffet over at blive spist af med indiespil, der på ingen måde udnytter ps4's muligheder. Grunden til at man køber en ps4, er vel bl.a. at man ønsker bedre grafik og større spil ?
Det er da fair at I er tilfredse med de spil I har fået, men næsten at tage det personligt når nogen stiller krav til en virksomhed der begynder at kræve penge for noget de indtil nu har leveret "gratis", er vel i overkanten ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


ForegåendeNæste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron