Forum

The Binding of Isaac: Rebirth

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf Krede1972 » søn 09 nov 2014 01:07

Da Senzai skrev:Hvorfor synes I, at det er et no-go at man starter forfra, når man dør?


Fordi man starter helt forfra... Ofte et utal af gange. Det er spillet simpelthen ikke spændende og dragende nok til for mig.

Da Senzai skrev:Det er vel ikke mere spild af tid end at spille online multi-player spil, hvor hver online kamp også er et nyt spil?


Det vil jo typisk være en ny oplevelse hver gang i et online multiplayerspil. Der sker sjældent det samme når man starter et nyt spil. Men jeg bryder mig heller ikke om CoD. Det er simpelthen for random og tilfældigt til mig at andre spillere kan spawne lige bag mig i lukkede rum et nanosekund efter at jeg har tjekket rummet eller et hjørne for spillere. Har som sådan ikke noget imod at blive skudt i ryggen, men kun af en spiller som har været klog og har outsmarted mig og ikke af en spiller som tilfældigvis spawner bag min ryg mens jeg kigger den anden vej. I det hele taget er jeg ikke meget for FPS, selv om jeg har spillet dem i et lille til moderat omfang.

3rd-person-shooters uden respawn er derimod min kop te. SOCOM :mrgreen: SOCOM :mrgreen: og SOCOM :mrgreen:
Jeg venter lige nu mestendels på den næste nye åbenbaring fra idemanden bag de første og originale SOCOM-spil David Sears som skulle barsle med H-Hour World's Elite i første halvdel af 2015.

Men ser også frem til The Division og The Witcher 3.

Lige p.t står mine spil sessioner på Rainbow Moon på Vitaen som jeg er fantastisk underholdt af...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf koopi » søn 09 nov 2014 03:46

Edmund McMillen har sgu gjort det godt. Elskede det første Isaac, og Rebirth er bare så meget bedre.
Jeg synes der er utroligt meget replay value i Isaac. Der var omkring 200 items i det oprindelige spil, men nu er der 3-400 i Rebirth. At det er random hver gang er så fedt! :D

Her er en video af et run jeg fik i dag, med nogle virkelig awesome tears:



Det er jo fedt at få split tears, splash damage, høj tear rate og så høj damage!
koopi
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf Da Senzai » søn 09 nov 2014 08:14

Erroneus skrev:Straffen for at dø i et online multiplayer spil er ikke helt så stor som i et Rouge spil, hvor man starter helt forfra og mister måske 15-20 minutters spil.


Nu tænker jeg ikke på straffen for at dø, men en online generelt. Der starter du også helt forfra efter endt spil. Uanset om du vinder eller taber.

Uanset om jeg har vundet eller tabt forrige spil, så gælder næste kamp stadig om at køre 5 omgange på en bane og komme først i mål. Jeg starter stadig på 0 kills i mit skydespil, og skal til at skyde motherfuckers igen for at vinde på samme map som jeg har spillet 100 gange. Både jeg og min modstander starter stadig på fuldt liv i mit slåskampspil og jeg skal til at smadre en hel base igen i mit Moba, og den står 0-0, når jeg starter en ny basket/fodboldkamp.

I online spil der starter man også helt forfra i næste spil, og det er uanset om man vandt eller tabt. Ligesom i Binding of Isaac.

Krede1972 skrev:Det vil jo typisk være en ny oplevelse hver gang i et online multiplayerspil. Der sker sjældent det samme når man starter et nyt spil.


Der må jeg nok sige.... Arhhh.

Og som Koopi skriver har Binding of Isaac Random generated levels og 3-400 forskellige Items og Power Ups - og det er en af tingene, der er driver spillet.

Men i virkeligheden kan jeg sagtens følge dig. Især, når du skriver, at du ser frem til spil som the Witcher, og det er den slags singleplayer spil du kan lide. Rougelikes og the Witcher spiller jo på vidt forskellige ting.

Jeg er nødt til at tage på arbejde, så kan ikke lige skrive mere meget end det her.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf Krede1972 » søn 09 nov 2014 10:34

Der er heller ingen naturlov der påbyder at vi alle skal kunne lide de samme spil. Og det er vel meget godt - så er der forhåbenligt lidt for hver en smag.

"Adventure-spil" hvor man skal starte forfra hver gang man dør er bare ikke mig. Længere er den ikke. Men det er superfint at der er andre som finder stor glæde ved spil af den art. Jeg kunne sikkert godt finde på at spile The Binding of Isaac: Rebirth hvis ikke det var for den "mindre" detalje at der ikke er savegames med undervejs. Det er da et eller andet sted dumt at et ellers fint spil bliver skippet af en del spillere fordi man vælger at muligheden for at gemme sine fremskridt ikke skal være der.

Jeg har ikke noget imod at jeg ikke kan løbe gennem et spil med bind for øjnene, da der selvfølgelig gerne må være noget udfordring i et spil, men jeg trives altså bedst med spil hvor der trods alt er nogle savepoints undervejs så man som sagt ikke skal begynde forfra når man dør.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf koopi » man 10 nov 2014 11:47



Det er så sjovt, at Ed har brugt hans egne dyr i spillet. Tammy (en sphynx kat) og Guppy (en sort kat). Hvis man får tre af de 6 mulige Guppy-items, så bliver man forvandlet til Guppy og kan flyve og spytte med fluer. De giver så meget damage, de fluer! Se selv i min video. :3
koopi
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf Martinw » tirs 11 nov 2014 08:54

Det ser ud til der er en general misforståelse omkring The Binding of Isaac

Jo man starter "forfra" når man dør, men det betyder ikke at dit forsøg har været spild af tid. Hvis du dør skal du ikke starte HELT forfra, hver gang du laver et run unlocker du nye ting som du kan finde næste gang du spiller og du kan også unlocke nye karakterer at spille.

Idéen er at man spiller mere og mere for at unlocke flere og flere ting og får set mere af historien.

Et fuld run tager ca 40min, så hvis man bare kunne reloade når man døde ville der ikke rigtigt være nogen udfordring eller holdbarhed i spillet.
Så måske afholder de manglede save games nogen fra at spille spillet, men jeg tror at hvis de var der ville de afholde endnu flere. :D
Martinw
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Strasbourg


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf tue69 » tirs 11 nov 2014 10:55

Det er vel i bund og grund det samme som Don't Starve? Altså i al fald med figurer?

Jeg er ikke gået i krig med det endnu men det skal jeg bestemt. Det ser fedt nok ud.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf koopi » lør 15 nov 2014 02:53

Fik lige et godt run, hvor jeg fik dræbt Mega Satan. Mine tears var gigantiske, og det var endda uden Polyphemus! :3

koopi
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf Erroneus » lør 15 nov 2014 12:11

Lol vildere! Nice run :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf CaptainKicker » lør 15 nov 2014 14:49

Jeg må indrømme, at jeg er forfærdelig til det spil. Kan max nu rum 4 i Basement, og så er jeg done.

Nogen råd?
Billede
CaptainKicker
Niveau 3
 
Indlæg: 213


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf koopi » lør 22 nov 2014 14:32

Man skal virkelig bare være heldig med items, og være god til at undgå fjender. :D

Fik lige to andre gode runs. Et underpowered og et overpowered. :)



koopi
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf koopi » man 01 dec 2014 19:02

Jeg har aldrig haft så meget damage som jeg havde i dette run:


Monstro's Lung med Polyphemus, Sacred Heart og Death's Scythes. Det er jo vanvittigt højt damage jeg har i the Chest. Jeg one-shotter næsten alt til sidst. :D
koopi
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf tue69 » fre 30 jan 2015 10:02

Hvorfor i alverden har jeg ikke fået prøvet denne titel endnu? Det er megafedt og megatilfældigt. Havde et run hvor jeg pryglede Mom's Heart stort set uden at tage skade. Kombinationen med at kunne sige energi ved drab og så ellers få nogle massive damage-bonusses, det er altså guf.

Til gengæld er 9 lives lort.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf Rytteren » fre 30 jan 2015 11:41

ja det er et skide godt spil!
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Binding of Isaac: Rebirth

Indlægaf tue69 » fre 30 jan 2015 11:45

Rytteren skrev:ja det er et skide godt spil!


Helt vildt. Er ellers ikke så tosset med rogue-genren, men tilfældighedernes spil gør bare dette spil super attraktivt for mig. Jeg er lidt en loot whore og jeg synes det er fedt med den balancering der er, hvor man i det ene run nærmest kan tonse igennem banerne, hvorefter man virkeligt skal holde tungen i munden i det næste.

Derudover er seeds en pissegod idé!
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster