Forum

GWENT - 2nd. Edition

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Da Senzai » søn 09 dec 2018 01:24

GWENT: The Witcher Card Game på ps4 har for nyligt fået fået sig en stor overhaling - også gameplaymæssigt.

Det er et meget bedre spil nu og de også tilføjet Arena Mode og Crossplay (ved ikke om det var der i forvejen).

Jeg skal stadig lige vænne mig til Gwent, da det er ret forskelligt fra de kortspil, jeg normalt spiller, men det er superfedt, at vi nu endeligt har et godt turbasseret online kort/brætspil på PS4. Noget, jeg har savnet siden Blood Bowl II.

Jeg er ret overrasket over, hvor gavmilde de har været over for os, der spillede lidt i betaen. Jeg har allerede bygget to decks og har Scraps nok til at bygge to mere, hvis det skulle være. Ved ikke lige, hvordan de har tænkt sig at tjene penge - men det er kun fedt, at jeg ikke behøver bruge penge på Microstransaktions.

Den seneste opdate har omvendt mig og GWENT er nu godkendt herfra.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf klatzen » søn 09 dec 2018 04:32

Fedt med opdate. GWENT var min store kærlighed i The Witcher 3, så har bakset lidt med tanken om at købe det, men der er jo også Thronebreaker som der lader til at være mere til os der gerne vil have lidt historie med også. Jeg synes valget er svært.

Med hensyn til at tjene penge, så kan man vel stadig købe kort pakker for rigtige penge?
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 435


Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Da Senzai » søn 09 dec 2018 12:01

Det er et digitalt samlekortspil i stil med Heartstone, så der er rig mulighed for at købe boosterpakker for penge.

Ligenu kører de en startpakke med 10 boostere og et Legendary kort for 37 kroner - hvis du ikke har spillet betaen, så starter du ikke med så meget scrap og så er du nok nødt til at købe lidt kort for at komme igang.

Grunden til at os fra Betaen starter med scrap er, at i forlængelse af, at de har lavet mange ændringer i kortene, så er alle de kort, man havde købt/optjent i betaen blevet slettet og som erstatning, så har vi fået scrap til at købe nye kort for.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Xainz » lør 22 dec 2018 09:57

Hentede spillet igår, og sletter det allerede igen idag, er kun blevet parret med spillere i vanvittige lvls, med vanvids decks, utrolig der ikke er en bare nogenlunde match making, man er chanceløs, medmindre man starter med at bruge adskillige hundrede kr på pakker fra start.
Skuffende, og tydeligt at de vil tvinge folk der vil spille, til at købe pakker.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Kreds » lør 22 dec 2018 12:18

Ked af at høre at du har haft en dårlig oplevelse med Gwent, har selv brugt mange gode timer i spillet. Din sidste sætning er dog så langt fra deres mission som det overhovedet kan være. Gwent er klart et af de mest gavmilde gratis spil på markedet. Det vil man også kunne se på f.eks. Reddit, hvor de ofte med rette roses til skyerne. Har selv ikke betalt en krone, andet end en starter pack et par måneder inde, udelukkende for at støtte CDPR. Jeg havde fuld samling efter 4-5 måneder. Jeg er dog med på at de selvfølgelug gerne vil tjene penge, men det føles ikke som om det er den drivende kraft.

Det er klart at starten kan virke overvældende, men netop på grund af gavmildheden får man hurtigt opbygget sin samling. Et råd er ikke at spille CASUAL, da det rigtigt nok er et lotteri, men spil derimod RANKED så snart man kan. Her er matchmaking mere lige og der er månedlige goodies alt efter opnået rank.
Kreds
Niveau 1
 
Indlæg: 92

+1

Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Da Senzai » lør 22 dec 2018 19:59

Xainz skrev:Hentede spillet igår, og sletter det allerede igen idag, er kun blevet parret med spillere i vanvittige lvls, med vanvids decks, utrolig der ikke er en bare nogenlunde match making, man er chanceløs, medmindre man starter med at bruge adskillige hundrede kr på pakker fra start.
Skuffende, og tydeligt at de vil tvinge folk der vil spille, til at købe pakker.


Det er simpelthen for sjovt! Var det ikke også dig, der mente, at terningerne i PS4 udgaven af Blood Bowl var Rigged? :mrgreen:

Man ikke forvente at være verdensmester i et spil på Day 1 og selvfølgelig får man bank, de første par gange man spiller et spil. Det giver sig selv.

Som Kreds også skriver så kan jeg kun generelt anbefale, at folk spiller Ranked i spil de ikke er så gode til, da man så (især, hvis man starter med at tabe et par kampe) vil blive matchet mod andre begyndere.

Lige i Gwent startede jeg også ud i casual, hvor jeg blev steamrollet, men så snart jeg spillede Ranked, så vandt jeg en håndfuld kampe og har nu den forventlige Win-Rate på 50%.

Hvis du er træt af at folk spiller gode decks, så prøv evt at spille Arena. Det er det, jeg spiller. Jeg føler dog at Arena kræver, at man har et par Gwent kampe under bæltet før, at man kan evaluere kortene nogenlunde, men så kan du ikke klage over at folk har "Vanvids decks". Derudover så er du også garanteret mindst en "Keg" med kort uanset, hvordan du klarer dig.

og Nej, Jeg har heller ikke købt andet end Starterpakken til 37 kroner.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Xainz » søn 23 dec 2018 09:04

Jo, og det er jeg stadig sikker på det er, i singleplayer delen :)
Eneste logiske forklaring, på at cpu altid havde held med deres vanvids træk, og jeg altid fejlede på de afgørende træk, selvom jeg var oppe i rigtig høje procent, for at klarer det.

Men hvad fanden har det med at gøre, om jeg møder folk med vanvids decks, allerede i mine første 5 kampe i Gwent ?
Havde egentlig skrevet en et svar, hvor jeg også gik efter manden, fremfor bolden. Men slettede det igen, i håb om at der måske kan holdes en bare nogenlunde tone ? :) For kan da huske en del om hvordan du svinede alle der spillede mainstreamspil, som Fifa og BF :)

Jeg forventer på ingen måde at gå direkte ind og vinde, og forventer en relativ stejl indlæringskurve. Men forventede ikke, at man går ind med sit starter deck, og møder folk, med endgame decks. Så man står komplet chanceløs, medmindre man var med fra start, eller har smidt adskillige kr efter spillet.

De burde måske gøre opmærksom på, at der ingen matchmaking krav er i Casual, som ellers er den mest oplagte for nye spillere, at gå ind i.
Så de ikke som her, allerede får skræmt folk væk, efter få kampe.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Da Senzai » søn 23 dec 2018 18:53

Men hvad fanden har det med at gøre, om jeg møder folk med vanvids decks, allerede i mine første 5 kampe i Gwent ?


At det du skrev var ligeså skørt, som, at de har rigged dine terninger i Blood Bowl. Jeg synes, at det lyder helt vanvittigt, at CD Red med vilje skulle havde lavet et dårligt matchmaking system og give dig en dårlig oplevelse udelukkende for at få dig til at bruge penge på kort. ^^

For kan da huske en del om hvordan du svinede alle der spillede mainstreamspil, som Fifa og BF :)


Folk skal have lov til at spille, hvad de vil. Dér, hvor det har klikket for mig, er at jeg altid føler, at folk har gjort nar af Fighting Games og de spil, jeg spiller. Sætninger, som, at "det er bare er button mashing" og "Tekken handler kun om, hvem, der kan trykke hurtigst på cirkel og kryds". Det har jeg hørt på altid. Rigtigt meget. Både IRL og Online.

Og det har føltes så uendeligt forkert, når det netop kommer fra Folk, der spiller Fifa, CoD. Fighters, altså spil som Tekken, Virtua Fighter, Guilty Gear, har så meget mere indhold og raw gameplay end de fleste andre spil.

Jeg spiller ikke selv Fighters mere. Jeg kan ikke længere overskue dem. Et spil som Tekken 7 har hvad? 40+ figurer, der hver især har omtrent 200-250 forskellige moves. Det er meget at skulle sætte sig ind i - og så er der også det fysiske og kunne bruge det i praksis.

Jeg har ikke kunnet tåle, når der står en CoD-spiller og gør nar af fighting spil og ser ned på dem som værende no-skill-button-mashere.

Heldigvis er jeg blevet meget bedre til at ignorere folk på fora og også, når snakken falder på videospil på f. eks arbejdet, så smiler jeg pænt og svarer; "Nej, det er ikke noget for mig, det spiller jeg ikke".

Det er nu sjældent, at jeg svarer negativt her på forummet eller skriver, hvis jeg er uenig. Det synes jeg ihvertfald.

I det hele taget var det ikke meningen, at jeg skulle havde svaret på dit indlæg igår, men jeg faldt tydeligtvis i.

Jeg tror, at det er fordi, at jeg synes, at GWENT er et ganske hæderligt spil og jeg derfor synes, at det var synd, at du gav, hvad jeg synes, er et helt forkert billede af spillet. Jeg har spillet både Heartstone, MTG; HOTG og her til sidst GWENT og af de fire er GWENT klart den mest gavmilde og det som kræver mindst investering.


De burde måske gøre opmærksom på, at der ingen matchmaking krav er i Casual, som ellers er den mest oplagte for nye spillere, at gå ind i.
Så de ikke som her, allerede får skræmt folk væk, efter få kampe.


Du har helt ret. I det hele taget, så bør Casual i spil ikke hedde casual, når det i virkeligheden er det vilde vesten :mrgreen: ! Det bør bare være "Unranked" og "Ranked".

Jeg trækker mig fra tråden her. Ikke fordi, at jeg ikke står ved, hvad jeg skrevet i den, men fordi, at jeg kan mærke, at jeg kommer til at gå for højt op i det.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Kreds » søn 23 dec 2018 20:27

For dem der ikke er skræmt væk af debatten i denne tråd, så kan spillet klart anbefales.....og der er desuden +50% xp frem til 2. Januar, så man kommer endnu hurtigere op i level.....
Kreds
Niveau 1
 
Indlæg: 92


Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Xainz » søn 23 dec 2018 20:30

Da Senzai skrev:
Men hvad fanden har det med at gøre, om jeg møder folk med vanvids decks, allerede i mine første 5 kampe i Gwent ?


At det du skrev var ligeså skørt, som, at de har rigged dine terninger i Blood Bowl. Jeg synes, at det lyder helt vanvittigt, at CD Red med vilje skulle havde lavet et dårligt matchmaking system og give dig en dårlig oplevelse udelukkende for at få dig til at bruge penge på kort. ^^

For kan da huske en del om hvordan du svinede alle der spillede mainstreamspil, som Fifa og BF :)


Folk skal have lov til at spille, hvad de vil. Dér, hvor det har klikket for mig, er at jeg altid føler, at folk har gjort nar af Fighting Games og de spil, jeg spiller. Sætninger, som, at "det er bare er button mashing" og "Tekken handler kun om, hvem, der kan trykke hurtigst på cirkel og kryds". Det har jeg hørt på altid. Rigtigt meget. Både IRL og Online.

Og det har føltes så uendeligt forkert, når det netop kommer fra Folk, der spiller Fifa, CoD. Fighters, altså spil som Tekken, Virtua Fighter, Guilty Gear, har så meget mere indhold og raw gameplay end de fleste andre spil.

Jeg spiller ikke selv Fighters mere. Jeg kan ikke længere overskue dem. Et spil som Tekken 7 har hvad? 40+ figurer, der hver især har omtrent 200-250 forskellige moves. Det er meget at skulle sætte sig ind i - og så er der også det fysiske og kunne bruge det i praksis.

Jeg har ikke kunnet tåle, når der står en CoD-spiller og gør nar af fighting spil og ser ned på dem som værende no-skill-button-mashere.

Heldigvis er jeg blevet meget bedre til at ignorere folk på fora og også, når snakken falder på videospil på f. eks arbejdet, så smiler jeg pænt og svarer; "Nej, det er ikke noget for mig, det spiller jeg ikke".

Det er nu sjældent, at jeg svarer negativt her på forummet eller skriver, hvis jeg er uenig. Det synes jeg ihvertfald.

I det hele taget var det ikke meningen, at jeg skulle havde svaret på dit indlæg igår, men jeg faldt tydeligtvis i.

Jeg tror, at det er fordi, at jeg synes, at GWENT er et ganske hæderligt spil og jeg derfor synes, at det var synd, at du gav, hvad jeg synes, er et helt forkert billede af spillet. Jeg har spillet både Heartstone, MTG; HOTG og her til sidst GWENT og af de fire er GWENT klart den mest gavmilde og det som kræver mindst investering.


De burde måske gøre opmærksom på, at der ingen matchmaking krav er i Casual, som ellers er den mest oplagte for nye spillere, at gå ind i.
Så de ikke som her, allerede får skræmt folk væk, efter få kampe.


Du har helt ret. I det hele taget, så bør Casual i spil ikke hedde casual, når det i virkeligheden er det vilde vesten :mrgreen: ! Det bør bare være "Unranked" og "Ranked".

Jeg trækker mig fra tråden her. Ikke fordi, at jeg ikke står ved, hvad jeg skrevet i den, men fordi, at jeg kan mærke, at jeg kommer til at gå for højt op i det.


Der er så mange spil, med mærkelige og broken mekaniker, som ikke bliver lavet, og dermed så må virke som de åbenbart skal.
I gems of war, kan man komme næsten dobbelt så lang i treasure hunts, hvis man sætter sproget på konsollen til US english, syntes selv det lød vanvittigt, men har spillet med det lige siden, når jeg er inde i det, da det passer.
Og det er næppe en bug, da det har været sådan i en del år efterhånden, og spillet ofte bliver patchet.
"Edit" https://www.playstationtrophies.org/gam ... unter.html
Smider lige link til trophyguiden, der understøtter udmeldingen :) for det lyder vanvittigt :P

Mht Blood bowl, så kan jeg ikke se en eneste logisk forklaring, på at jeg så ofte missede høje procent moves i afgørende øjeblikke, hvor CPU gang på gang, kunne lave adskillige low procent moves, der afgøre kampe.
Uheld kunne være en forklaring, hvis det skete et par gange, men det skete alt for ofte, til det var uheld.
Havde sjovt nok ikke problemer med det online, hvor moves var mere realistisk med at lykkedes, eller faile alt afhængig af procent.

Om fighting spillene har mere raw indhold, end Fifa, BF osv, bliver vi nok ikke enige i. Teknisk er de vel på samme stadie.
Og for de fleste af os, det ikke spiller tekken osv, så bliver det selvfølgelig til button mashing, hvis vi bevæger os ud i det, men det siger vel ikke noget om spillet, men istedet vores niveau i dem.

Og havde du holdt dig fra at gå efter manden, og blot kommet med resten af dit indlæg, havde det jo været ret brugbart. Men jeg bliver ret provokeret af den første del, og havde egentlig skrevet en del lige så tåbeligt igen.
Så det var vel en idé at holde igen med provokationerne, så kunne man vel få en forhåbentlig saglig samtale :)

Så ser da ingen grund til at du trækker dig fra tråden, der er vel få herinde, der faktisk kan komme med inputs til spillet :P
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Rytteren » søn 23 dec 2018 23:42

Da Senzai skrev:
og give dig en dårlig oplevelse udelukkende for at få dig til at bruge penge på kort. ^^


Men nu er det jo ikke helt fjollet. Det er faktisk en industri og stor videnskab for feltet, hvordan må presser citronen mest, inden flertallet er smuttet.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: GWENT - 2nd. Edition

Indlægaf Kreds » man 24 dec 2018 00:04

Rytteren skrev:
Da Senzai skrev:
og give dig en dårlig oplevelse udelukkende for at få dig til at bruge penge på kort. ^^


Men nu er det jo ikke helt fjollet. Det er faktisk en industri og stor videnskab for feltet, hvordan må presser citronen mest, inden flertallet er smuttet.



Sikkert.....men har du rent faktisk spillet det omtalte spil?

Til dem der har lyst til netop dét, er her et fint link til mere info:

https://www.reddit.com/r/gwent/comments ... resources/
Kreds
Niveau 1
 
Indlæg: 92



Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster