Forum

Game share problemer?

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Game share problemer?

Indlægaf Krisp » tirs 08 sep 2009 15:35

Hey.

Jeg har lige forsøgt mig med at gameshare med en anden bruger. Jeg henter spillene ned, installerer på min egen konto og det går fint. Lige indtil jeg prøver at starte spillene/opdatere dem. Så klager den over jeg ikke har "copyright tilladelser bla bla bla..".

Jeg havde slettet brugeren fra min PS3, som jeg havde hentet dem med. Skal den bruger være på ens PS3 før spillene virker? Og hvis vedkommende skifter kodeord på hans PSN konto, virker spillene så ikke mere? :S
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf xireuz » tirs 08 sep 2009 15:38

Den bruger som du hente spillene med skal forblive på ps3'en, ellers kan spillene ikke bruges. Så længe den bruger spillene er hentet med ikke bliver slettet kan alle andre brugere på konsollen spille spillene, selv om koder og alt mulig andet ændres.
Senest rettet af xireuz tirs 08 sep 2009 15:39, rettet i alt 1 gang.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf SnoobyFly » tirs 08 sep 2009 15:38

Jeps, det er problemet. Du SKAL have brugeren, som du hentede spillene ned med, på din PS3 - ellers virker de ikke. Selvom brugeren vælger at skifte kode, vil dine spil stadig virke. Det påvirker ikke spillene overhoved :) Det eneste du skal, er bare at have brugeren på din konsol - ikke andet.
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Krisp » tirs 08 sep 2009 15:45

Okay, mange tak for svarene. :).
Men surt at skulle hente 5-6 gb forfra nu, øv. :P
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf xireuz » tirs 08 sep 2009 16:12

Krisp skrev:Okay, mange tak for svarene. :).
Men surt at skulle hente 5-6 gb forfra nu, øv. :P

Har du prøvet bare at oprette den samme bruger igen? Måske virker det du før hentede igen så.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Rytteren » tirs 08 sep 2009 16:48

xireuz skrev:
Krisp skrev:Okay, mange tak for svarene. :).
Men surt at skulle hente 5-6 gb forfra nu, øv. :P

Har du prøvet bare at oprette den samme bruger igen? Måske virker det du før hentede igen så.


han SKAL havde psn idet logge ind, og herefter "kontohåndtering" -> "system activation" -> "ps3 system" -> "games" og "activate".

herefter kan han nemt slette brugeren igen.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Krisp » tirs 08 sep 2009 16:51

Rytteren skrev:
xireuz skrev:
Krisp skrev:Okay, mange tak for svarene. :).
Men surt at skulle hente 5-6 gb forfra nu, øv. :P

Har du prøvet bare at oprette den samme bruger igen? Måske virker det du før hentede igen så.


han SKAL havde psn idet logge ind, og herefter "kontohåndtering" -> "system activation" -> "ps3 system" -> "games" og "activate".

herefter kan han nemt slette brugeren igen.


Så du siger jeg skal logge ind på vedkommendes bruger. Gå ind i konto håndtering og så aktivere spillene? :S. Og så kan jeg slette brugeren igen?
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf xireuz » tirs 08 sep 2009 18:07

Jeg har lige været ved at teste. Jeg prøvede at deaktivere min games i kontohåndtering, og det gjorde jeg ikke kunne spille de downloadede spil. Aktiverede igen og spillene virkede igen. Så slettede jeg brugeren, og så virker spillene ikke længere på de andre brugere. Det virker ikke med at genoprette brugeren. Heller ikke efter at have logget på PSN og aktiveret "games". Så tingene skal downloades forfra.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Krisp » tirs 08 sep 2009 18:46

xireuz skrev:Jeg har lige været ved at teste. Jeg prøvede at deaktivere min games i kontohåndtering, og det gjorde jeg ikke kunne spille de downloadede spil. Aktiverede igen og spillene virkede igen. Så slettede jeg brugeren, og så virker spillene ikke længere på de andre brugere. Det virker ikke med at genoprette brugeren. Heller ikke efter at have logget på PSN og aktiveret "games". Så tingene skal downloades forfra.


Tak fordi du testede det, før jeg selv gjorde forsøget. Hvis jeg skulle downloade forfra for 2. gang var jeg blevet lettere aggresiv, hehe. :P
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf Beatwolf » ons 16 sep 2009 13:39

er der iøvrigt nogle der er friske på at gameshare med mig??? Kunne virkelig godt bruge Wipeout HD
Beatwolf
Niveau 1
 
Indlæg: 54


Indlægaf SnoobyFly » ons 16 sep 2009 13:55

Beatwolf skrev:er der iøvrigt nogle der er friske på at gameshare med mig??? Kunne virkelig godt bruge Wipeout HD


Ja :) Jeg har WipEout HD.. Søger Fat Princess.. Har du dette?
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Beatwolf » ons 16 sep 2009 14:24

nope desværre, men regner med at købe det når jeg får lidt cash :) Du er allerede på min venneliste iøvrigt
Beatwolf
Niveau 1
 
Indlæg: 54


Indlægaf Rytteren » ons 16 sep 2009 14:40

nu spørger jeg sikkert lidt dumt... men er wipeout ikke et af de spil som man ikke rigtig kan bytte (eller jo det kan man..) men man kan bare ikke spille før 24 timer efter den anden har spillet. (ligesom socom) eller er det ligesom warhawk, hvor den ikke vil registre andre id'er end det første??
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf SnoobyFly » ons 16 sep 2009 15:21

Rytteren skrev:nu spørger jeg sikkert lidt dumt... men er wipeout ikke et af de spil som man ikke rigtig kan bytte (eller jo det kan man..) men man kan bare ikke spille før 24 timer efter den anden har spillet. (ligesom socom) eller er det ligesom warhawk, hvor den ikke vil registre andre id'er end det første??


Beatwolf: Ok, du siger bare til, hvis du stadig er interesseret i WipEout HD, når du har købt Fat Princess :)

Rytteren: wipEout HD deles nøjagtigt ligesom alle andre PSN spil. Har delt dette spil med to venner uden problemer :wink:
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Beatwolf » ons 16 sep 2009 16:08

snoobyfly>> ok will do:)
Beatwolf
Niveau 1
 
Indlæg: 54



Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron