Forum

Spil i gerne så på PSN

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Indlægaf HOK » tors 01 jan 2009 16:28

det ville da være fint hvis mac kunne blive et alternativt platform til spil
Billede
HOK
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Ikast


Indlægaf Bab » tors 01 jan 2009 17:29

Det store problem idag. Fed grafik, ringe gameplay. Men det bliver der gjort noget ved i form at massiv pressedækning og reklamer.

Hvad siger i til det første arcade spil, som udkom på Laserdisk ? Dragon's Lair. Det skulle selvfølgelig være et af de billigere, fordi grafikken var jo god. Historien var god. Men man lærte hurtigt de forskellige bevægelser, så levetiden vil være begrænset.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Spil i gerne så på PSN

Indlægaf HOK » tors 01 jan 2009 18:05

KFJ1972 skrev:
HOK skrev:En af mine farvoritter skulle snart ankomme der er :

Out Run yay glæder mig til den
og så også Space Invaders HD

ellers kunne jeg godt tænke mig

After Burner
Ikari Warriors
Pac Man
den orginale Commando med team play
Ghost N Goblins
Rick Dangerous
Kick Off

Den Ghost'n Goblins Ultimate som de fik lavet på PSP'en synes jeg faktisk var ret vellykket og tro mod ånden i det originale Ghost'n Goblins. Det så jeg gerne de arbejdede videre på til en PS3 version.

Har i øvrigt stadigvæk det orginale Ghost'n Goblins på PCB i én af mine arcademaskiner.

Jeg er sådan meget enig med dig i din liste, bortset fra lige After Burner og Kick Off. Ellers er der et væld af gamle arcadespil de meget gerne måtte tage op igen for min skyld og sikkert også for en masse andres skyld lige fra de ældre som Elevator Action og dem du fik nævnt til de nyere og mere grafiske flotte.

Det jeg godt kan lide i de ældre arcadespil er den ånd og gameplay som utrolig mange af spillene har. Jeg har set mange spil siden med fantastisk lyd og grafik som bare ikke var værd at spille på grund af dårlig ånd og gameplay.

Fik købt Sölder X - Himmelsstormer den anden dag. Ingen tvivl om det er en R-Type klon, men faktisk ganske vellykket.

For Jer som måske ikke var med i arcadehallen i 80'erne og kender navnene på de spil som er nævnt, så er http://www.klov.com et besøg værd.


Hvis jeg begynder at løbe i gennem den arcade liste kunne jeg finde et hav af spil jeg kunne tænke mig at spille igen :)

var lige ved at købe en psp bare for at spille det nye Ghost n goblins spil

det er bare lidt synd at de ikke lavedew et remake af det orginale commando i stedet for det lidt ringe remake vi fik
Billede
HOK
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Ikast


Indlægaf toa » tors 01 jan 2009 18:10

Når vi nu har spillene fremme som bla. havde deres storhedstid på Amiga, så synes jeg Rainbow Islands er perfekt til PSN.

Det ville jeg så gerne have - enten Andrew Braybrooks Amiga port eller den originale Taito arkadeversion.

Ahh det var de glade dage var det!
Senest rettet af toa tors 01 jan 2009 18:36, rettet i alt 1 gang.
toa
Niveau 0
 
Indlæg: 47

Brugeravatar

Indlægaf Diz- » tors 01 jan 2009 19:48

FreakyFellini skrev:Jeg gad godt at se nogle flere titler fra Pixeljunk. :) De er så dygtige. Det har de i hvert fald været med hensyn til Eden og Monsters.



så vidt jeg ved så kommer deres dungeon spil i 2009
Diz-
Niveau 4
 
Indlæg: 604


Indlægaf Vinterbird » tors 01 jan 2009 19:55

Diz- skrev:
FreakyFellini skrev:Jeg gad godt at se nogle flere titler fra Pixeljunk. :) De er så dygtige. Det har de i hvert fald været med hensyn til Eden og Monsters.



så vidt jeg ved så kommer deres dungeon spil i 2009


Der kommer to til som vil være 2D. Hvoraf Dungeons er det ene. Dernæst vil de rykke ind i 3D og lave fem titler i 3D med andre koncepter og designmentaliteter.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Re: Spil i gerne så på PSN

Indlægaf HOK » tors 01 jan 2009 20:32

KFJ1972 skrev:
HOK skrev:var lige ved at købe en psp bare for at spille det nye Ghost n goblins spil
Hehe, alene derfor jeg købte en PSP :-)
Har så gennemført spillet der, og siden hen fundet andre gode spil til PSP'en også.
På den originale Ghost'n Goblins er jeg aldrig kommet længere end broen over ildhavet. Grrrr.....

Hvad er det for et remake af Commando du tænker på ? Er det den der Wolf of the Battlefield - Commando 3 ?
Den fik jeg nemlig købt mig, netop med tanke på Commando, men lagde det hurtigt fra mig igen. Vil ikke påstå spillet er dårligt, havde bare forventet noget andet.

1942 Joint Strike har jeg også. Og da også et ok spil, havde bare forventet mig at det var mere tro mod originalen.


Ja 1942 remaket er ganske ok men havde også håbet det lignede det gamle lidt mere

jeg købte også commando 3 med det orginale arcade spil i tankerne så jeg blev lidt skuffet

men det kunne da godt være at man skulle gå på udkik efter et psp tilbud i det nye år, og så få gang i den nye Ghost n Goblins
men ville da hellere have den på ps3 :)

kunne godt lige forstille mig ikari Warriors coop på ps3 kunne blive vildt fedt
Billede
HOK
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Ikast


Indlægaf yess » tors 01 jan 2009 20:59

Lidt pinball ville ikke skade...
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Indlægaf HOK » fre 02 jan 2009 12:55

yess skrev:Lidt pinball ville ikke skade...


Ja du har egentlig fat i noget der hvor er de gamle pinball spil blevet af

pinball fantasies/Illusions osv.
Billede
HOK
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Ikast


Indlægaf bjaelkesex » fre 02 jan 2009 14:59

Der er et par browser spil, som kan afvikles på konsollen og deriblandt et Pinball spil. Desværre kører det ikke i fuldskærm eller med en særlig god lydside.
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf Bab » fre 02 jan 2009 15:00

Et sidste forslag fra mig, er et spil som stadig er under udvikling til PC, og startede i 1987. Ports Of Call. Findes nu i klassisk og 3d udgaver. www.portsofcall.de

Et af de absolut bedre simulatorer.

Det koster 40 Euro for en premium version.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Laffer » fre 02 jan 2009 15:28

Risk ville være fantastisk..
Ellers ville en HD udgave af Frogger være god underholdning.
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Indlægaf HOK » søn 04 jan 2009 10:42

bjaelkesex skrev:Der er et par browser spil, som kan afvikles på konsollen og deriblandt et Pinball spil. Desværre kører det ikke i fuldskærm eller med en særlig god lydside.


Hvor har du fundet pinball spil der fungere med ps3 henne ?

jeg har prøvet et pac man spil og det virker med ps3 joypad
Billede
HOK
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Ikast


Indlægaf bjaelkesex » søn 04 jan 2009 10:43

Tror det var inde på miniclip.com. Det skal dog siges, at jeg brugte keyboard (+mus).
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf pauzen » fre 09 jan 2009 03:22

Abe's Oddworld serie kunne de godt smide ud.
Desuden ville det glæde mig at se et ny udgave af Mindscape s MOONSTONE A Hard Days Knight fra 1991.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


ForegåendeNæste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron