Forum

S/B: Uncharted 4 150 kr

Har du ting der skal sælges. Find en køber.
Bemærk at alt køb/salg/bytte på PSlife.dk sker på eget ansvar.

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf Allanb » tirs 20 dec 2016 20:31

130 incl. Forsendelse :D
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup

Handelskarakterer:
2550
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf Jakobfc » tirs 20 dec 2016 20:54

140 incl porto
Jakobfc
Niveau 1
 
Indlæg: 97

Handelskarakterer:
50
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf Maethiel » tirs 20 dec 2016 23:32

Slimjay DK skrev:
Maethiel skrev:
Slimjay DK skrev:Og en anelse nærrig er man også hvis man ikke bare smutter i Føtex og køber det til 149 kr, hvis de altså har det mere ;)


Jeg kan ikke se det er nærigt, at man gerne vil have en brugt vare billigere end en tilsvarende ny. Nu er det en salgstråd, så jeg gik ud fra at sælger var interesseret i at få afsat varen, og derfor afgav jeg et realistisk bud, sammenlignet med nyprisen.

Jeg kan da godt se at sælger ikke tjener en formue ved at sælge varen, men det er en helt anden diskussion. I så fald kan man jo overveje om det ikke er bedre at beholde varen, hvis man ikke kan få en pris man er tilfreds med.

Mit bud står stadig ved magt, selvom jeg er nærig ;)


Så under halv pris på en vare som kun Føtex / Bilka har i begrænset antal er en realistisk pris ? for ikke at nævne den tid han skal bruge for at pakke det ind og få det sendt .. Selv prisen ved Føtex er latterlig, men det er nok bare fordi de skal af med de sidste 18 eksemplar :lol:

Du kan ikke engang finde det brugt nogle steder på nettet til 100 kr leveret og vi snakker på verdensplan :wink:

Hvis man absolut skal bruge Føtex pris som udgangspunkt ville er fair pris i mine øjne være 150 incl. porto , hvilket stadigt ville være billigere end jeg ville sælge det for.

Men nu skal jeg nok holde min kæft. Hvad sælger gør må være op til ham, for det kan jo godt være, at han her i anledning af julen beslutter at lave sin salgs tråd om til en gavebod, hvem ved [-o<


Hvis man sælger en vare brugt, er man jo nødt til at forholde sig til nyprisen, uanset om det er et tilbud som kun 1 butik har. Virkeligheden skal alle forholde sig til :)

Hvis sælger ikke synes hans spil kan sælges for nok, bør han jo beholde det.

Kan se andre har budt mere, så det er jo kun godt for sælger :) Det ændrer dog ikke på at jeg mener mit bud var helt i orden, og på ingen måde har noget med en gavebod at gøre. Jeg synes da nærmere det er en gavebod at andre købere byder næsten nypris for sælgers vare, og det er da fedt for ham ;)
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
Handelskarakterer:
30
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf Slimjay DK » ons 21 dec 2016 01:33

lige i det her tilfælde er jeg ikke enig, men det er også ligemeget :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

Handelskarakterer:
160
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf Maethiel » ons 21 dec 2016 01:52

Slimjay DK skrev:lige i det her tilfælde er jeg ikke enig, men det er også ligemeget :)


Fair nok, der skal også være plads til at være uenige :D

God jul, og undskyld det fylder så meget i tråden.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
Handelskarakterer:
30
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf EvilNinjaMoby » ons 21 dec 2016 02:23

Ville da også synes at dit bud var okay - hvis bevisbyrden om, at det stadig er tilgængeligt i Føtex, til 149,-, kunne løftes. Hvis ikke, så byder du jo blot i forhold til noget der HAR været udbudt til en pris. Og hvad kan det bruges til...? Nyprisen er irrelevant, hvis varen ikke længere er tilgængelig til den pris du henviser til. Og det er den ikke online i hvert fald, i skrivende stund. Og så er vi tilbage til den virkelighed man bør forholde sig til... :)
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde

Handelskarakterer:
1570
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf Slimjay DK » ons 21 dec 2016 11:52

EvilNinjaMoby skrev:Ville da også synes at dit bud var okay - hvis bevisbyrden om, at det stadig er tilgængeligt i Føtex, til 149,-, kunne løftes. Hvis ikke, så byder du jo blot i forhold til noget der HAR været udbudt til en pris. Og hvad kan det bruges til...? Nyprisen er irrelevant, hvis varen ikke længere er tilgængelig til den pris du henviser til. Og det er den ikke online i hvert fald, i skrivende stund. Og så er vi tilbage til den virkelighed man bør forholde sig til... :)


Det kan ikke siges bedre :wink:

140 incl porto er pt. det højeste bud, bare for at få tråden på rette spor igen.

God jul 8)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

Handelskarakterer:
160
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf sebQbe » ons 21 dec 2016 16:12

Jakobfc skrev:140 incl porto

PB sendt
sebQbe
Niveau 2
 
Indlæg: 172

Handelskarakterer:
180
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf vendictas » ons 21 dec 2016 17:38

sebQbe skrev:
Mythokai skrev:Jeg byder 120kr incl. Forsendelse. :)


Noteret, hvis jeg ikke får et højere bud inden i morgen kl 12 så det dit :)


Imens i, Slim og Ninja diskuterede ,hvad det er accebtabelt at byde for et spil, havde sælger det fint med 120 kr inklusiv fragt men 100 kr inklusiv var helt uhørt. Ja, ok.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar
Handelskarakterer:
391
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf sebQbe » ons 21 dec 2016 18:44

vendictas skrev:
sebQbe skrev:
Mythokai skrev:Jeg byder 120kr incl. Forsendelse. :)


Noteret, hvis jeg ikke får et højere bud inden i morgen kl 12 så det dit :)


Imens i, Slim og Ninja diskuterede ,hvad det er accebtabelt at byde for et spil, havde sælger det fint med 120 kr inklusiv fragt men 100 kr inklusiv var helt uhørt. Ja, ok.

Det var vel en ganske interessant diskussion uanset hvilken pris jeg gik med til?
Og måske er 20 kr i forskel småpenge, men procentmæssigt er det da en pæn stigning.

Spillet er solgt og sendt til Jakobfc, så slut prut :)
sebQbe
Niveau 2
 
Indlæg: 172

Handelskarakterer:
180
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf enfen » ons 21 dec 2016 20:36

vendictas skrev:Imens i, Slim og Ninja diskuterede ,hvad det er accebtabelt at byde for et spil, havde sælger det fint med 120 kr inklusiv fragt men 100 kr inklusiv var helt uhørt. Ja, ok.

Der er vel også en grænse for, hvor billigt man vil sælge, uden at føle sig til grin. Og 120,- mod 100,- er jo en pæn stigning i procent - som sælger selv skriver. Og nu fik han 140,- i stedet :!: :)
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245

Handelskarakterer:
10
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf vendictas » tors 22 dec 2016 00:01

Sælger kan jo bare bare vælge at ignorere et bud der er for lavt og vente på et evt højere bud. Der er lave bud i stort set alle salgstråde. Men "Tilbudspolitiet" kom ind i tråden og så skulle et 100 kr bud stå til ret.
Sælger fik solgt spillet til en pris han var tilfreds med så det er jo godt.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar
Handelskarakterer:
391
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf EvilNinjaMoby » tors 22 dec 2016 09:45

vendictas skrev:Imens i, Slim og Ninja diskuterede ,hvad det er accebtabelt at byde for et spil, havde sælger det fint med 120 kr inklusiv fragt men 100 kr inklusiv var helt uhørt. Ja, ok.

vendictas skrev:Sælger kan jo bare bare vælge at ignorere et bud der er for lavt og vente på et evt højere bud. Der er lave bud i stort set alle salgstråde. Men "Tilbudspolitiet" kom ind i tråden og så skulle et 100 kr bud stå til ret.
Sælger fik solgt spillet til en pris han var tilfreds med så det er jo godt.


Jeg tror da du skal læse mine indlæg igen...

Jeg anfægter ikke buddet i sig selv - men det der lægges til grund for at buddet på de 100,- skulle være okay. Og nej, det er stadig ikke på lager på føtex.dk.

Vi bliver aldrig uenige om, at man kan byde hvad vil og sælger kan vælge at sælge eller lade være, hvis pågældende sælger finder buddet for lavt. Men at argumenterer for, at buddet er okay/realistisk på baggrund af en ikke-længere tilgængelig udbudspris er i min bog, hmmm, mindre fornuftigt. Og det var dét der blev "diskuteret"...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde

Handelskarakterer:
1570
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf vendictas » tors 22 dec 2016 12:25

EvilNinjaMoby skrev:
vendictas skrev:Imens i, Slim og Ninja diskuterede ,hvad det er accebtabelt at byde for et spil, havde sælger det fint med 120 kr inklusiv fragt men 100 kr inklusiv var helt uhørt. Ja, ok.

vendictas skrev:Sælger kan jo bare bare vælge at ignorere et bud der er for lavt og vente på et evt højere bud. Der er lave bud i stort set alle salgstråde. Men "Tilbudspolitiet" kom ind i tråden og så skulle et 100 kr bud stå til ret.
Sælger fik solgt spillet til en pris han var tilfreds med så det er jo godt.


Jeg tror da du skal læse mine indlæg igen...

Jeg anfægter ikke buddet i sig selv - men det der lægges til grund for at buddet på de 100,- skulle være okay. Og nej, det er stadig ikke på lager på føtex.dk.

Vi bliver aldrig uenige om, at man kan byde hvad vil og sælger kan vælge at sælge eller lade være, hvis pågældende sælger finder buddet for lavt. Men at argumenterer for, at buddet er okay/realistisk på baggrund af en ikke-længere tilgængelig udbudspris er i min bog, hmmm, mindre fornuftigt. Og det var dét der blev "diskuteret"...


Helt ærligt, du skriver direkte at hans bud er okay hvis det kan bevises, at det stadigt er tilgængeligt i føtex. Ergo hans bud er ikke okay. Du tjekker sågar coolshops trade in, for at understrege hans lave bud og slim tjekker enda på verdensplan :D
Hvorfor skal han overhovedet bevise noget som helst ? Han har budt det han har budt. End of story.

Var der ikke en regel før i tiden hvorpå, med mindre man er interesseret i at købe skal man ikke henvende sig i tråden og alle kommentarer skal ske ved privat besked. Den kunne jeg godt se genindført.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar
Handelskarakterer:
391
Skriv handelskommentar

Re: S/B: Uncharted 4 150 kr

Indlægaf morfar » tors 22 dec 2016 13:36

Den regel du nævner har jeg i hvert fald får banket i hovedet mange gange her på siden, når jeg har gjort opmærksom på at et givent spil er billigere andet sted. Har endda fået en pb fra en admin om at det ikke var tilladt at blande sig uden man bød.

Er denne praksis ændret? Jeg vil nemlig rigtigt gerne kunne blande mig så evt. Købere ikke bliver taget i r....
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

Handelskarakterer:
990
Skriv handelskommentar

ForegåendeNæste

Tilbage til Sælges

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster