Forum

25 % i Fona

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det.

25 % i Fona

Indlægaf Schmidty » tirs 16 feb 2016 15:42

Der er pt. "restsalg" i Fona og på fona.dk hvor man kan spare 25 %.
https://fona.dk/restsalg

Der er så vidt jeg kan se ikke noget Playstation-relateret, men det kunne jo være, der var noget andet interessant.
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: 25 % i Fona

Indlægaf Morten Skou » tirs 16 feb 2016 15:51

Men er problemet ikke lidt, at hvis tingene går i stykker så er man på røven? Fona er jo gået i betalingsstandsning.
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: 25 % i Fona

Indlægaf Dropdat » tirs 16 feb 2016 16:03

Hvis det ender med en konkurs, så taber man sin reklamationsret (dog ikke på produkter hvor det er producenten der giver reklamationsretten). Hvis de istedet bliver opkøbt, og ført videre, så vil ens reklamationsret også fortætte.

Men det der ligner mere en måde at få nogen penge ind til kreditorene, i håbet om at de bliver glade, og derved købe mere tid til at nå til et evt. opkøb fra anden side.

Jeg har selv arbejdet i Fona et år, og i det år, og i det år så jeg aldrig set et restsalg på den størrelse. Og det samme i 5 år i Merlin. Restsalg er somregel på et mindre antal varer.

Og grunden som de giver for restsalgen, "Vi skal have plads til nye varer", lyder også mærkeligt, da mange af varene ikke er så gamle igen, og også er fra varegrupper, som er forholdvis popolærer.

Jeg vil personlig aldrig købe hardware fra en virksomhed, som er i betalingsstandsning.
Senest rettet af Dropdat tirs 16 feb 2016 16:18, rettet i alt 2 gange.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: 25 % i Fona

Indlægaf Abildtrup » tirs 16 feb 2016 16:04

De leder vist efter en omstruktureringsmulighed for tiden. Butikkerne kører ihvertfald videre.
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: 25 % i Fona

Indlægaf Morten Skou » tirs 16 feb 2016 19:21

Dropdat skrev:Jeg vil personlig aldrig købe hardware fra en virksomhed, som er i betalingsstandsning.


Jeg vil personligt aldrig handle i Fona :wink: Men ja, de prøver vel at få nogle penge ind.
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: 25 % i Fona

Indlægaf palawan » ons 17 feb 2016 00:01

Du har for det meste næsten altid en producent garanti liggende bagved forhandlerens reklamationsret, som du kan trække på. Mange af disse er rent faktisk på 2 års garanti fremfor forhandlerens typiske 2 års reklamation - Dog ikke alle. Tjek forlods med producenten !
Anvendeligt hvis du køber et produkt, hvis producent er repræsenteret i Danmark / Norden.
Åbenlyst mindre anvendeligt hvis du køber et "Hong Kong" produceret produkt, hvor du så efterfølgende skal forsøge, at finde frem til producenten, samt de potentielle omkostninger, der er forbundet med, at sende frem og tilbage.
Den potentielt lokale importør / distributør er i sin gode ret til, at afvise dig som forbruger i forhold til reklamationer.
Så man kan spekulere lidt i det gode tilbud, hvis man gider gøre lidt hjemme arbejde forlods :)
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581



Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron