Forum

IGEN: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det.

Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf Kimosabe » søn 21 feb 2016 12:17

Tak for input begge 2, nu endte jeg med at genbestille Astro. Især pointerne om mere punch i bas og lyd generelt der gjorde udfaldet.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf ikkNico » søn 21 feb 2016 13:24

:)

Jeg overvejer til gengæld nogle Sennheiser RS 175, og så købe en eller anden tilfældig microfon ved siden af, da mini-jack i DS4 jo er ledig i det setup
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf Kimosabe » man 22 feb 2016 09:30

Men de koster jo det samme som Astro ? Hvorfor så begynde på et headset uden mikrofon ?

Nu glæder jeg mig dælme til at prøve dem, forhåbentligt i morgen med en runde Rainbow Six.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf ikkNico » man 22 feb 2016 11:01

Normal pris for Sennheiserne er omkring de 1800kr.Både Astro A50 og Steelseries P800 er nu tilbage på 2500kr hos Komplett. Jeg kommer nok til at droppe de RS175 alligevel, da de er åbne, hviulket vil betyde en masse støj i resten af stuen. Overvejer til gengæld et par lukkede Senneheiser RS 170 eller Sony MDR DS6500, og så med en mod mic ved siden af.

Tritton er også på vejh med et spændende headset m HDMI passthrough til lyd; http://trittonaudio.com/prod/katana.asp
Men det er jo Tritton, og dem hører jeg sjældent noget godt om
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf xXSNOOOPXx » man 22 feb 2016 11:46

jeg købte astro A50 for et års tid siden ca.. bruger dem selv på ps4.. er rigtig godt tilfreds med dem, eneste minus er batteriet skal lades tit.. jeg købte så bare et langt usb kabel :)

rigtig god lyd og mic
Billede
xXSNOOOPXx
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf Jb » man 22 feb 2016 11:49

Sony MDR-1ABT kunne også være en mulighed.

hvis du gerne vil have lukket og trådløs.

hvis du kan leve med kabel kunne modmic + nogle Beyerdynamic eller lign. være en mulighed.
Jeg holder mig til kablet, da jeg synes de trådløse er for tunge og (hvilket er svært at lave om på når der skal sidde et nogenlunde fornuftigt batteri i dem) og jeg vil kun have stereo

Sony laver også et par med Surround og HDMI passtrough men de er dyre, men dem havde jeg nok personligt taget over Sennheiserne.

Jeg bruger pt. ikke mic, men har overvejet en Astro AMP til formålet eller en turtle beach DSS2 (den kræver dog USB mic).

mine Audio Technica M40X bliver nok snart skiftet ud med et par DT990'ere :) B & O H6 har også strejfet mig.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf ikkNico » man 22 feb 2016 12:29

Jb skrev:hvis du gerne vil have lukket og trådløs.

Det var nemlig lige det, jeg er ude efter:
> Wireless (gider ikke flere ledninger)
> Surround (selvom det i 9 uf af 10 tilfælde betyder kompimeret lyd via optisk kabel)
> Lukket

Mod mic kan man jo altid slutte til ved siden af, selvom det giver en ledning til controlleren
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf Muppetmilker » man 22 feb 2016 13:00

Til jer det har bestilt Astro's, husk at gå ind på Astro's hjemmeside når i får dem og opdatere firmware i headsettet.
Har selv et par Astro A40, samt mixamp pro og det fiksede et problem med mikrofonen for mig.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf Jb » man 22 feb 2016 14:09

ikkNico skrev:
Jb skrev:hvis du gerne vil have lukket og trådløs.

Det var nemlig lige det, jeg er ude efter:
> Wireless (gider ikke flere ledninger)
> Surround (selvom det i 9 uf af 10 tilfælde betyder kompimeret lyd via optisk kabel)
> Lukket

Mod mic kan man jo altid slutte til ved siden af, selvom det giver en ledning til controlleren


Sony 9.1 Surround via HDMI

http://www.pricerunner.dk/pi/94-2969657 ... odukt-Info

Havde du ikke også kig på P800'erne?

Husk PS4 kan også køre via USB - jeg har selv haft Fiio E17 DAC koblet på med success.

Men hvis du kan leve med den wireless interferans der måtte forekomme og at have et kabel i controlleren til mic, hvorfor så ikke bare have et highend headset / headphones koblet i controlleren? - evt. med en lille forstærker imellem?

Forstærker 719,- - fantastisk til prisen

http://hoved-grej.dk/collections/nyhed/products/amp-hp

nedenstående er foreslag til Stereo bøffer :D im biased. ignore :)

Custom one Pro (kan udvides med mic)

http://www.pricerunner.dk/pl/94-2848102 ... ign-Priser

eller endnu bedre:

http://www.pricerunner.dk/pl/94-2955287 ... ign-Priser

eller

DT 990 / 880 / 770

Beyerdynamic 770 findes i en 32ohm limited edition, så her er en forstærker ikke nødvendig.



EDIT: - Tritton Katana ser ellers ret spændende ud, hvis man er til gaming headsets.
EDIT2: og Sennheiser G4me Zero ser dog ud til de er stereo.
http://da-dk.sennheiser.com/game-zero
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf ikkNico » man 22 feb 2016 14:58

'Amen for helvede!! Du gør det jo heller ikke let for mig. de der Sony MDR-HW700DS er sgu' lækre :mrgreen:

Havde overvejet kvalitets headphone + mixamp løsningen, men bliver irriteret over selv ledningen og den minimal preamp til fx.HyperX Cloud II. Jeg spiller også en del solo, hvor jeg ikke behøver mic til party.

Havde i starten et setup med TB DSS og TB X12 tilsuttet, men så prøvede jeg Sonys egne wireless 2.0 og blev helt pjattet med komplet ledningsfri gaming. Det skal så bare være med ordenlig lyd, og jeg blev ked af Sonys lyd i længden

Og ja P800 er også inde i overvejelserne. Hele listen lige nu er:
Senneheiser RS 170 (de skulle være lukkede)
Sony MDR 600DS
A50
P800
Sony MDR-HW700DS

*edit*
Jeg er absolut ikke audio-fil, men vil gerne have en bedre lydoplevelse i mine spil nu. JB du virker som om du er rigtigt godt inde i lyd, så 'keep 'em coming' :)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf Jb » man 22 feb 2016 15:49

ikkNico skrev:'Amen for helvede!! Du gør det jo heller ikke let for mig. de der Sony MDR-HW700DS er sgu' lækre :mrgreen:

Havde overvejet kvalitets headphone + mixamp løsningen, men bliver irriteret over selv ledningen og den minimal preamp til fx.HyperX Cloud II. Jeg spiller også en del solo, hvor jeg ikke behøver mic til party.

Havde i starten et setup med TB DSS og TB X12 tilsuttet, men så prøvede jeg Sonys egne wireless 2.0 og blev helt pjattet med komplet ledningsfri gaming. Det skal så bare være med ordenlig lyd, og jeg blev ked af Sonys lyd i længden

Og ja P800 er også inde i overvejelserne. Hele listen lige nu er:
Senneheiser RS 170 (de skulle være lukkede)
Sony MDR 600DS
A50
P800
Sony MDR-HW700DS

*edit*
Jeg er absolut ikke audio-fil, men vil gerne have en bedre lydoplevelse i mine spil nu. JB du virker som om du er rigtigt godt inde i lyd, så 'keep 'em coming' :)


Hvis du ville gå stereo+BT vejen kunne Beoplay H7 måske være sagen, der er også mic i :)

Well - jeg ser ikke mig selv som Audiofil - men siden jeg fik et par Takstar pro80 og M50S over ørene har jeg ikke kigget tilbage. man opdager nye lyde, og ny indlevelse i oplevelserne. i cant go back.
og det er gået helt galt siden jeg fandt https://hoved-fi.dk

av min pung. gå for guds skyld ikke ind i en rigtig hifi butik og prøvelyt - din konto bliver aldrig den samme igen.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf Kimosabe » ons 24 feb 2016 19:16

Hurtigt spørgsmål til jer med astro a50. Når man sætter primær udgang til optisk, skal man vælge Dolby 5.1 korrekt ? Og så bitstream Dolby bagefter ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf ikkNico » ons 24 feb 2016 20:16

Jo ;)



Husk at fortælle hvordan de er
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: SLUT: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf ikkNico » tors 25 feb 2016 22:00

Fik du det til at vikre Kimo?
Og hvordan er de?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: SLUT: Astro A50 - 1600kr hos Komplett

Indlægaf Kimosabe » fre 26 feb 2016 09:29

ikkNico skrev:Fik du det til at vikre Kimo?
Og hvordan er de?


Jep, jeg fik det til at virke, og har nu haft mulighed for et par korte gamingsessions.

Mine første indtryk er:

Jeg er egentlig overrasket over at de ikke føles tungere. De sidder ret godt og det er skide smart at de muter når man vender mikrofonen opad.

Lydkvaliteten er god, men om den er 2.500,- værd er jeg stadig lidt i tvivl om. Jeg er vant til at game med et mid/high-end 7.1 surround setup, så måske føles forskellen større hvis man kommer fra et dårligere headset eller tv-lyd.

Men der er ingen tvivl om at lyden er god, og man kan godt nærme sig paranoia tilstande, når man kan høre selvmordsbomberen i Rainbow Six, bevæger sig rundt uden at vide hvor det sker.

Bassen synes jeg egentlig ikke er så udtalt som jeg måske havde håbet på uden at det skal være overdrevet, men det er svært at sige med sikkerhed, før de er prøvet lidt mere.

Jeg har hurtigt forsøgt at bruge de 3 pre-indstillede equalizer tilstande, men fandt umiddelbart at den indstilling de kommer med, nr. 3, som den bedste.

Jeg skal have undersøgt det med virtuel 7.1, jeg synes der kan være en tendens til at vokal i spillene har en smule genklang. F.eks. speakeren i FIFA, men det er spørgsmålet om man i visse tilfælde skal deaktivere Dolby surround simuleringen i nogle spil.

Byggekvaliteten er jeg helt tilfreds med, havde stadig gerne været fri for at der stod Halo på dem, men de 1000,- jeg
sparede er det værd :D

Jeg skal have lidt flere timer med dem i weekenden, så kan jeg give en bedre anmeldelse af dem, det her er kun baseret på 3-4 timers gaming (2 børn, så der skal prioriteres for at få tid :) )
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


ForegåendeNæste

Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron