Forum

PS4 Pro til 1999,-

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det.

Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf Erroneus » fre 03 mar 2017 16:53

enfen skrev:Han har også sat et COD spil til salg for 250,-, som sikker er erhvervet for 100,-

Jeg forstår dog overhovedet ikke, man gider stå i kø så længe for potentielt at score 1000,-. Pengene er muligvis gode. Men det er sikkert også meget tidligt og længe, man skal stå for at gøre sig forhåbninger om at få de helt billige varer.

Hvis man har et lavt rådighedsbeløb per måned, kan 1000 kr. betyde meget for nogle. Jeg er helt med i din tankegang, jeg gider heller ikke for "så lidt", men jeg kan sagtens forstå hvorfor nogle med mindre midler til rådighed gør det.

Men ja det er usselt, det er svært for arbejdende mennesker at ramme køtilbud, men så kan man jo glæde sig over at have et arbejde :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+3

Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf enfen » fre 03 mar 2017 17:51

Og jeg er helt med på, hvad du mener. Selvfølgelig er det rigtigt mange penge for nogen. Men man skal også bare stå og vente i meget lang tid. Hvis man er uden job, er det selvfølgelig nemmere og tillokkende.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf Redman DK » lør 04 mar 2017 16:19

Hvem af jer kunne ikke dy sig :lol:

Billede
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf Slimjay DK » lør 04 mar 2017 16:32

udfra navnet vil jeg gætte på wMikkel :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf wMikkel » lør 04 mar 2017 16:44

Jeg havde en diskussion med ham i private beskeder ;)
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf armorking » lør 04 mar 2017 20:00

hahaha så den godt , han brokkede sig over jeg byd 2000kr :D
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf wMikkel » lør 04 mar 2017 20:18

armorking skrev:hahaha så den godt , han brokkede sig over jeg byd 2000kr :D


Det var det samme jeg gjorde :lol:
wMikkel
 
Indlæg: 1513

+1

Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf Sputte » tirs 07 mar 2017 09:56

Jeg kan virkelig ikke se problemet i at en person køber noget billigt og prøver på at sælge det videre for at tjene en skilling. Det er formentlig stadig under butikspris den vil blive videresolgt, og det er ikke særlig mange andre herinde der ville have kunnet købe en PS4 i Sønderborg alligevel. Det er de samme med de skide Kähler vaser. Udbud og efterspørgsel bestemmer prisen. I bliver ikke til andet end trolls, når I vælger at skrive til personen. I kender jo allerede svaret I får.
Sputte
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf enfen » tirs 07 mar 2017 10:26

Nej, det må han helt selv om. Og han får da helt sikkert også solgt den til en god pris for ham selv.

Men andre går glip af muligheden for at få en vare til en god pris. Hans intention har hele tiden været at købe for at sælge igen med det samme.
Senest rettet af enfen tirs 07 mar 2017 11:43, rettet i alt 1 gang.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf wMikkel » tirs 07 mar 2017 10:43

Sputte skrev:Jeg kan virkelig ikke se problemet i at en person køber noget billigt og prøver på at sælge det videre for at tjene en skilling. Det er formentlig stadig under butikspris den vil blive videresolgt, og det er ikke særlig mange andre herinde der ville have kunnet købe en PS4 i Sønderborg alligevel. Det er de samme med de skide Kähler vaser. Udbud og efterspørgsel bestemmer prisen. I bliver ikke til andet end trolls, når I vælger at skrive til personen. I kender jo allerede svaret I får.


Det er meget muligt du synes det, men jeg synes det er ufattelig dårlig stil overfor de andre kunder i Sønderborg, som har en reel interesse i at eje en PS4 Pro, har måtte gå forgæves fordi en eller anden idiot kun ser sit snit til at tjene en skilling.
Så synes jeg han skal gå ud og samle flasker som folk alligevel har smidt ud, så kan han tjene sine penge der.

Det er præcis som nogle andre har nævnt, helt i samme boldgade som billethajer.
Jeg har ingen respekt for det.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf Vreki » tirs 07 mar 2017 10:49

Sputte skrev:Jeg kan virkelig ikke se problemet i at en person køber noget billigt og prøver på at sælge det videre for at tjene en skilling. Det er formentlig stadig under butikspris den vil blive videresolgt, og det er ikke særlig mange andre herinde der ville have kunnet købe en PS4 i Sønderborg alligevel. Det er de samme med de skide Kähler vaser. Udbud og efterspørgsel bestemmer prisen. I bliver ikke til andet end trolls, når I vælger at skrive til personen. I kender jo allerede svaret I får.


Problemet er at i dette tilfælde er personen en ren parasit.

Normal forretning fungere ved at købe noget billigt og sælge det dyrere, men samtidigt levere man en service.
Det kan være rådgivning, udstilling af varen, garanti, import osv.

Men her stiller man sig effektiv op i en kø til en vare som man ikke har nogen interesse i, og når man så har købt den vender man sig til den næste i køen som har måtte gå forgæves og siger "Her, du kan købe min for 25% ekstra"
Som sagt, en snylteorganisme der ikke bidrager med noget.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+3

Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf enfen » tirs 07 mar 2017 11:44

wMikkel skrev:Det er meget muligt du synes det, men jeg synes det er ufattelig dårlig stil overfor de andre kunder i Sønderborg, som har en reel interesse i at eje en PS4 Pro, har måtte gå forgæves fordi en eller anden idiot kun ser sit snit til at tjene en skilling.
Så synes jeg han skal gå ud og samle flasker som folk alligevel har smidt ud, så kan han tjene sine penge der.

Det er præcis som nogle andre har nævnt, helt i samme boldgade som billethajer.
Jeg har ingen respekt for det.

Formuleret på den måde har jeg tilbøjelighed til at give dig ret.

Men du får ikke noget ud af at gå i diskussion med en person som ham. Han har jo allerede besluttet sig for at stå i kø for at købe billigt og sælge dyrt.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf morfar » tirs 07 mar 2017 14:30

Jeg kan ikke se problemet i at en person stiller sig i kø, køber en billig vare og sælger den videre (til under normal butikspris)

Dansk Supermarked køber også en liter mælk billigere end det de sælger den til. De har mælken stående i butikken så man kan se den inden man køber. Sælger af en PS4 har billeder af den på hans salgsannonce, så man kan se den inden man køber den.

Er mælken dårlig når man åbner den, kan man gå ned og bytte den. Er PS4 defekt når den åbnes, kan køber gå til butikken hvor sælger har købt den og få den byttet.

Eneste forskel er vel i bund og grund at Dansk Supermarked er momsregistreret, men så er vi ovre i noget skatteteknisk.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf Vreki » tirs 07 mar 2017 14:55

morfar skrev:Jeg kan ikke se problemet i at en person stiller sig i kø, køber en billig vare og sælger den videre (til under normal butikspris)

Dansk Supermarked køber også en liter mælk billigere end det de sælger den til. De har mælken stående i butikken så man kan se den inden man køber. Sælger af en PS4 har billeder af den på hans salgsannonce, så man kan se den inden man køber den.


Nå ikke? Lad os sige at du er ude at købe ny bil.
Som det af og til sker, så er der tilbud på en specialmodel med et begrænset antal, den koster 180.000 i stedet for de normale 220.000
Du er henne ved bilhandleren på dagen, men manden lige før dig køber den sidste der er på tilbud.
Derefter tilbyder han øjeblikkeligt at sælge den videre til dig for 200.000.

Er det helt fint? Du sparer jo stadigvæk 20.000, så pyt med at manden ikke har gjort andet end at forlænge køen, gøre bilen dyrere for dig og gør bilhandlerens andre kunder utilfredse?

Du kan ikke sammenligne med et supermarked, for de yder netop en service.
De køber mælken hjem ved en grossist som ikke sælger enkelte kartoner til private, og de har udgifter til personale, reklamer, kølning, bygninger osv.

Uden dem skulle man ud og købe sin mælk hos den lokale landmand, hvilket vil være lidt surt for dem der bor på nørrebro.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro til 1999,-

Indlægaf morfar » tirs 07 mar 2017 17:50

Vreki skrev:
morfar skrev:Jeg kan ikke se problemet i at en person stiller sig i kø, køber en billig vare og sælger den videre (til under normal butikspris)

Dansk Supermarked køber også en liter mælk billigere end det de sælger den til. De har mælken stående i butikken så man kan se den inden man køber. Sælger af en PS4 har billeder af den på hans salgsannonce, så man kan se den inden man køber den.


Nå ikke? Lad os sige at du er ude at købe ny bil.
Som det af og til sker, så er der tilbud på en specialmodel med et begrænset antal, den koster 180.000 i stedet for de normale 220.000
Du er henne ved bilhandleren på dagen, men manden lige før dig køber den sidste der er på tilbud.
Derefter tilbyder han øjeblikkeligt at sælge den videre til dig for 200.000.

Er det helt fint? Du sparer jo stadigvæk 20.000, så pyt med at manden ikke har gjort andet end at forlænge køen, gøre bilen dyrere for dig og gør bilhandlerens andre kunder utilfredse?

Du kan ikke sammenligne med et supermarked, for de yder netop en service.
De køber mælken hjem ved en grossist som ikke sælger enkelte kartoner til private, og de har udgifter til personale, reklamer, kølning, bygninger osv.

Uden dem skulle man ud og købe sin mælk hos den lokale landmand, hvilket vil være lidt surt for dem der bor på nørrebro.


Hvis nu jeg ikke havde muligheden for at være tilstede når disse biler blev solgt med 40.000 kr rabat, så ville jeg være glad hvis en anden gad tage derhen og købe den for at sælge den til mig med 20.000 kr rabat.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


ForegåendeNæste

Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster