Forum

The Last of Us Part II - 399 kr.

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det.

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Jake242 » fre 19 jun 2020 11:13

@palawan, hvor mange point har du haft siden at det er så afgørende for dig? Man kan også drive sit eget retfærdigheds princip ret langt ud, helt derud hvor man afskærer sig for fremtidige besparelser... bare pågrund af at man er blevet lidt ramt på sin stolthed.

Jeg tror at hvis du hiver lidt luft ind... så går det nok alt sammen, og du kan med god samvittighed købe fra coolshop igen, når det er lønsomt for dig. Du har trods alt handlet der før :mrgreen:
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf cph_game_master » fre 19 jun 2020 12:06

Man får ikke opsparede points tilbage ved fortrydelse af en ordre? Wow det lugter..
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Maethiel » fre 19 jun 2020 12:35

cph_game_master skrev:Man får ikke opsparede points tilbage ved fortrydelse af en ordre? Wow det lugter..


Hvad lugter ved det?

Det er point de VÆLGER at forære dig for at handle der, og der er i deres handelsbetingelser forklaret hvordan de kan bruges.

At man ikke sætter sig ind i handelsbetingelserne, er jo ikke butikkens skyld #-o
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Erroneus » fre 19 jun 2020 15:12

Maethiel skrev:
cph_game_master skrev:Man får ikke opsparede points tilbage ved fortrydelse af en ordre? Wow det lugter..


Hvad lugter ved det?

Det er point de VÆLGER at forære dig for at handle der, og der er i deres handelsbetingelser forklaret hvordan de kan bruges.

At man ikke sætter sig ind i handelsbetingelserne, er jo ikke butikkens skyld #-o

Men nu kunne det være nogle valgte at handle ved dem, netop fordi de tilbyder de point. Det er jo ikke noget de gør for sjov skyld, det er noget de gør fordi det har en reklame-VÆRDI. Og netop det at det har en værdi for dem, så har det også en værdi for deres kunder.

Det er muligt det står i handelsbetingelserne, men det gør det stadigvæk til en fesen ting og det er desværre typisk coolshop, som før i tiden er blevet fanget i at sælge konsoller sammen med en pose vingummi, fordi så var det en bundle-deal de ikke skulle prismatche...

Her de deres på det tørre juridisk, ja, men derfor kan de godt stadigvæk være nogle røvhuller :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf palawan » fre 19 jun 2020 15:26

Jake242 skrev:@palawan, hvor mange point har du haft siden at det er så afgørende for dig? Man kan også drive sit eget retfærdigheds princip ret langt ud, helt derud hvor man afskærer sig for fremtidige besparelser... bare pågrund af at man er blevet lidt ramt på sin stolthed.

Jeg tror at hvis du hiver lidt luft ind... så går det nok alt sammen, og du kan med god samvittighed købe fra coolshop igen, når det er lønsomt for dig. Du har trods alt handlet der før :mrgreen:

Det var ikke specielt mange points, men for mig handler det ikke om det er for Dkk. 20,- eller Dkk. 200,- i points, der går tabt, fordi man annullerer en ordre.

For mig handler det om rimeligheden i, at du annullerer en ordre i god tid før, at den overhovedet potentielt skal til at behandles af leverandøren, og så ”spises” dine points simpelthen.

Den kunde fokuserede tilgang, ville for mig at se være, at man krediterede de benyttede points, og tilbageførte dem til din konto til senere brug (så er der også altid et incitament for at komme retur til Coolshop).

DET SAGT så er jeg nu helt med på, at de skriver sig ud af det i deres handelsbetingelser, så der er ikke noget at komme efter. Det er deres tilgang til, at drive forretning og servicere deres kunder.

Men som jeg skrev tidligere, så er det så også mit privilegium, at vælge at handle andetsteds, når nu jeg ikke kan lide lugten i bageriet.
Og jeg har i dag fået leveret ”The Last Of Us Part II” fra en anden leverandør, så alt er godt :D

God weekend!
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Dasiima » fre 19 jun 2020 15:53

Jeg har brugt 200kr i point hos Coolshop til at købe TLOU2. Det var fra spil, som jeg havde sendt ind via deres trading-system. Hvis jeg annullerede min ordre, så havde jeg i teorien overført 200kr "gratis" til coolshop. Derfor var jeg tvunget til at beholde min pre-order. Det system synes jeg ikke er helt fair. Der bør være en given periode, hvor du stadig kan få dine point tilbage. I min optik er det bare et straffe-system, de kører med, at de brugte point er deres, så snart du har lagt orderen.

Mit TLOU2 er desuden ikke kommet frem i dag, så..
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar
+1

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Maethiel » fre 19 jun 2020 16:23

Shit der bliver tudet herinde.

"Jeg mener at butikken bør glemme alt om deres handelsbetingelser, og bare gøre hvad jeg mener er rigtigt"
"Jeg har intet ansvar for at forstå hvad jeg indvilger i når jeg handler i butikken"
"Dårlig kundeservice at JEG ikke har læst og forstået".....

Jeg synes godt nok det er en barnlig tilgang til handel... Og så i stedet for at anerkende man selv har et ansvar, så boycutter man en butik og snakker dårligt om den... okay...

Jeg kunne forstå hvis butikken havde snydt jer. Det her er bare ren fornærmethed og tuderi.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Erroneus » fre 19 jun 2020 17:50

Men det er jo ikke det som der bliver skrevet. Der kommer en kritik af Coolshop og hvordan de håndterer deres point system. Fordi man syntes de går i for små sko, og yder dårlig service til deres kunder, ved ikke at refundere de point, som tydeligvis har en faktisk værdi, med et rigtigt godt eksempel fra Dasiima. Det kan man som forbruger, så vælge at gøre på 2 måder, man kan forsætte med at bruge butikken eller man kan lade værd.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Dasiima » fre 19 jun 2020 18:04

Maethiel du fremstår lidt som typen, der synes det er ok at give vores førstefødte til Coolshop, såfremt det står i deres handelsbetingelser.

Der bliver her nævnt et specifikt punkt i en handelsbetingelse, som tydeligvis favoriserer sælgeren frem for køberen. Og det er vi et par stykker, som er blevet fanget af.

Det er simpelthen for godtroende og naivt, når man blindt accepterer handelsbetingelser, hvis du ultimativt kan står uden produktet, men stadig betalt en valuta.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar
+1

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf palawan » fre 19 jun 2020 18:08

Maethiel skrev:Shit der bliver tudet herinde.

"Jeg mener at butikken bør glemme alt om deres handelsbetingelser, og bare gøre hvad jeg mener er rigtigt"
"Jeg har intet ansvar for at forstå hvad jeg indvilger i når jeg handler i butikken"
"Dårlig kundeservice at JEG ikke har læst og forstået".....

Jeg synes godt nok det er en barnlig tilgang til handel... Og så i stedet for at anerkende man selv har et ansvar, så boycutter man en butik og snakker dårligt om den... okay...

Jeg kunne forstå hvis butikken havde snydt jer. Det her er bare ren fornærmethed og tuderi.


Nu ved jeg ikke, om du refererer til mine indlæg, men i tilfælde af du gør…

At du kreerer dine egne til lejligheden opfundne citater, sætter dem i situationstegn, og serverer dem som om, at det potentielt skulle være det jeg kommunikerer / holdninger jeg har (hvis det er det du mener ?!), gør altså ikke noget specielt godt i den faktuelle kontekst. Jeg vil i hvert fald gerne pointere, at ingen af dine citater, er noget jeg har sagt og/eller i øvrigt mener.

Jeg synes faktisk, at jeg skriver relativt tydeligt, at de er i deres gode ret til at gøre, som de gør jævnfør deres handelsbetingelser, MEN at jeg som kunde ikke bryder mig om disse betingelser, og derfor vælger at handle andetsteds nu og fremadrettet.
Jeg anerkender, at jeg blot indledningsvis burde have læst handelsbetingelserne (som vi jo alle sammen gør – hver eneste gang), konstatere at det vil jeg simpelthen ikke acceptere og så handle andetsteds (det er trods alt min ret som forbruger, og handler ikke om ”en barnlig tilgang til handel”, men vel reelt at handle på et oplyst og funderet grundlag, man som forbruger kan/vil acceptere) – så havde jeg sparet mig denne minimale hovedpine (der allerede er lettet).
Og jeg synes STADIG det er tåbelige konditioner og kundeservice – OGSÅ efter jeg har læst og forstået! Hvad kan jeg så gøre ved det?... Handle et andet sted!

At du synes alt er godt er okay og rimeligt, er jo blot super, og så kan du jo bare forsætte med at handle hos Coolshop, som glad og tilfreds kunde fremadrettet – Fint med mig og Coolshop vil sikkert også gerne have din forretning (og dine points :D )!

Men nu har jeg altså et spil, der skal spilles…
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf cph_game_master » søn 21 jun 2020 11:27

Off topic: hvad siger folk til spillet og især historien/narrativet? Er det så dårligt som mange siger det er? [-o<
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Erroneus » søn 21 jun 2020 12:59

cph_game_master skrev:Off topic: hvad siger folk til spillet og især historien/narrativet? Er det så dårligt som mange siger det er? [-o<

Jeg er ca. 8 timer inde i det. Jeg har været igennem en af de første store afsløringer, som åbenbart er en af de afsløringer som nogle er utilfredse over. Jeg forstår ikke den utilfredshed, og det virker for mig en smule forkælet at de her personer reagerer sådan, fordi historien ikke lige udvikler sig som de syntes den skal. Det virker for mig, de samme typer af personer som kan finde på at sende dødstrusler, fordi der er en person i star wars de ikke bryder sig om. Jeg syntes det er lækkert der er overraskelser og man tør at tage valg med historien hvor ingen er beskyttet og som rent faktisk afspejler den verden de lever i.

Jeg er som sagt kun 8 timer inde i det, så er vel ca en 1/3, men historien er pt. lige så gribende som i 1'eren, og så er spillet bare sindssygt flot, stjerneskuespillerne fantastiske og gameplay fungerer bare enormt godt, hvor det er endnu mere hektisk og dynamisk end i 1'eren.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Rechain » søn 21 jun 2020 14:13

Har spillet 3 timers tid, og er super tilfreds indtil videre :) fantastisk som det første. Og ja, mht hvad der sker kan jeg ikke se et problem i. Desuden, størstedelen af alle dem som brokker mht hvad der sker, har slet ikke spillet det selv. De vurderer det ud fra leaks, og dropper derved helheden ved spillet og samtidig ødelægger det for alle andre som ikke har fået fingrene i det endnu, eller ikke har haft tid til det. Det er uacceptabelt at de opfører sig på den måde uden at have spillet det hele igennem. Hvordan det yderligere udvikler sig glæder jeg mig til, for nu giver det ganske god mening med den retning historien tager, selvom jeg ikke ved meget endnu. Meget af tiden (de 3 timer) har også stået på udforskning og nydelse af omgivelserne. Elsker det hele ved TLOU spillene. Fantatiske spil oplevelser =D>

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962

+3

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf palawan » søn 21 jun 2020 18:42

Jeg er vel små 8 - 10 timer inde. Forsøger ikke og skynde mig for meget, og få det hele med.
”The Last Of Us” var nok min ynglings spiloplevelse på den foregående generation, så jeg havde virkelig høje forventninger.
Indtil videre er de absolut indfriet. Historien drager dig ind. Jeg har intet imod den relativ tidlige overraskelse (hvilket virkelig kom som en overraskelse for mig, da jeg bevist har undgået spoilers), og jeg synes om noget, at den agerer som drivkraft for den videre historie – Jeg er i hvert fald voldsomt engageret nu!
Og positiv overrasket over, hvor åbent spillet bliver, når man rammer Seattle (omend "Open World" er det selvfølgelig langt fra).
Og nok et af de flotteste spil (hvis ikke det flotteste) på PS4éren (spiller på en Pro).
Kan kun anbefales.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: The Last of Us Part II - 399 kr.

Indlægaf Maethiel » søn 21 jun 2020 20:11

Jeg er glad for det ikke kun er mig som mener historien er god i part 2.. Der er godt nok gået hate i den på nettet...

Har set gameplay og historien (kan ikke lide zombiespil, så har set playthrough a TLOU og lidt af part 2), og jeg mener da bestemt det er godkendt.

Der er åbenbart gået sport i at hate på noget, hvis det ikke bliver NØJAGTIGT som man vil have det.. Jeg synes gamere er pinlige lige for tiden..
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster