Forum

Resident Evil Village 399 kr.

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det.

Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf Erroneus » man 03 maj 2021 17:38

Resident Evil Village til PS4 for 399 kr. Kan opdateres til PS5 udgave.

https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... illage-ps4
https://www.power.dk/gaming-og-underhol ... p-1145719/

Mon ikke Bilka/Føtex også følger med.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » man 03 maj 2021 17:52

Erroneus skrev:Resident Evil Village til PS4 for 399 kr. Kan opdateres til PS5 udgave.

https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... illage-ps4
https://www.power.dk/gaming-og-underhol ... p-1145719/

Mon ikke Bilka/Føtex også følger med.


Bestilte derfra i morges.

Forstår ikke rigtigt logikken i at sætte Ps5 versionen dyrere, når Ps4 versionen giver adgang til begge versioner. Jeg var egentligt ved at bestille ps5 versionen hos coolshop til 469kr, efter at have tjekket pricerunner. Fik så lige ramt opdater og pludseligt havde el-giganten sat spillet 49kr ned på få minutter inden jeg nåede at gennemføre købet :D

Så Win/Win for mig. Fik det lidt billigere og slipper for coolshop som efterhånden aldrig kan få tingene frem på udgivelsesdagen længere
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf p1co9210 » fre 07 maj 2021 19:08

BizzyVaping skrev:
Erroneus skrev:Resident Evil Village til PS4 for 399 kr. Kan opdateres til PS5 udgave.

https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... illage-ps4
https://www.power.dk/gaming-og-underhol ... p-1145719/

Mon ikke Bilka/Føtex også følger med.


Bestilte derfra i morges.

Forstår ikke rigtigt logikken i at sætte Ps5 versionen dyrere, når Ps4 versionen giver adgang til begge versioner. Jeg var egentligt ved at bestille ps5 versionen hos coolshop til 469kr, efter at have tjekket pricerunner. Fik så lige ramt opdater og pludseligt havde el-giganten sat spillet 49kr ned på få minutter inden jeg nåede at gennemføre købet :D


Så Win/Win for mig. Fik det lidt billigere og slipper for coolshop som efterhånden aldrig kan få tingene frem på udgivelsesdagen længere


Kan man være sikker, at man ikke går glip af nogle features eller enhancements, hvis man går med PS4 versionen?
p1co9210
Niveau 3
 
Indlæg: 293
By: Aalborg


Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf Erroneus » fre 07 maj 2021 21:52

p1co9210 skrev:Kan man være sikker, at man ikke går glip af nogle features eller enhancements, hvis man går med PS4 versionen?

Ja der er ikke nogle forskel, fordi det er PS5 udgaven man ender med at hente, når man har smidt PS4 disken i.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf p1co9210 » fre 07 maj 2021 22:23

Erroneus skrev:
p1co9210 skrev:Kan man være sikker, at man ikke går glip af nogle features eller enhancements, hvis man går med PS4 versionen?

Ja der er ikke nogle forskel, fordi det er PS5 udgaven man ender med at hente, når man har smidt PS4 disken i.


Fedt nok! Tak :D
p1co9210
Niveau 3
 
Indlæg: 293
By: Aalborg


Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » lør 08 maj 2021 07:24

Jeg synes godt nok spillet kører ringe med raytracing slået til. Ud over det så kan jeg umiddelbart ikke se den mindste forskel på grafikken, når det er slået til. Jeg endte med bare at slå det fra.

Men ellers et super spil. Fandme creepy med Tempest 3D audio og hørebøffer Ps5 :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf palawan » lør 08 maj 2021 13:49

BizzyVaping skrev:Jeg synes godt nok spillet kører ringe med raytracing slået til. Ud over det så kan jeg umiddelbart ikke se den mindste forskel på grafikken, når det er slået til. Jeg endte med bare at slå det fra.

Men ellers et super spil. Fandme creepy med Tempest 3D audio og hørebøffer Ps5 :)

Seriøst? Jeg synes, at det kører snorelige med RT slået til på PS5!

Spillede en 3 timer i går, og synes det kører 100% smooth og uden nogle hic-ups.

Hvis du ser Digital Foundry´s tech review af spillet, så forklarer de meget godt, hvor meget RT tilføjer til spillet, og at spillet i det store hele holder sine 60 FPS med RT slået til (uden at gå på kompromis med opløsningen), men kan dykke lidt under 60 FPS i meget "tunge" scener.

Kan selvfølgelig være, at jeg bare ikke er nået til nogle af de tungere scener endnu, men jeg synes, at det kører virkelig godt.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf tue69 » lør 08 maj 2021 15:59

Det bliver en af de titler, jeg kører som 1080p 60FPs på min Pro, da der stadigvæk ikke er skyggen af PS5 at finde nogle steder, men skidt. Til 400 kroner, med en opgradering til, når der kommer en PS5 på hylderne engang i det nye årti, så springer jeg på. Tak for link :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus

+1

Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » lør 08 maj 2021 17:46

palawan skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg synes godt nok spillet kører ringe med raytracing slået til. Ud over det så kan jeg umiddelbart ikke se den mindste forskel på grafikken, når det er slået til. Jeg endte med bare at slå det fra.

Men ellers et super spil. Fandme creepy med Tempest 3D audio og hørebøffer Ps5 :)

Seriøst? Jeg synes, at det kører snorelige med RT slået til på PS5!

Spillede en 3 timer i går, og synes det kører 100% smooth og uden nogle hic-ups.

Hvis du ser Digital Foundry´s tech review af spillet, så forklarer de meget godt, hvor meget RT tilføjer til spillet, og at spillet i det store hele holder sine 60 FPS med RT slået til (uden at gå på kompromis med opløsningen), men kan dykke lidt under 60 FPS i meget "tunge" scener.

Kan selvfølgelig være, at jeg bare ikke er nået til nogle af de tungere scener endnu, men jeg synes, at det kører virkelig godt.


DigitalFoundrys video viser jo lige netop at spillet ret ofte falder til under 60 med raytracing. Deres video viser drops helt ned til starten af 50'erne. Det er altså ikke smooth uanset hvordan man vender og drejer det.

Jeg slog det fra efter 10 minutter i landsbyen i starten af spillet. Frameraten var totalt uacceptabel imo. Især med tanke på at der absolut ingen visuel fordel var at spotte ved at have det slået til.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf palawan » lør 08 maj 2021 19:29

BizzyVaping skrev:
palawan skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg synes godt nok spillet kører ringe med raytracing slået til. Ud over det så kan jeg umiddelbart ikke se den mindste forskel på grafikken, når det er slået til. Jeg endte med bare at slå det fra.

Men ellers et super spil. Fandme creepy med Tempest 3D audio og hørebøffer Ps5 :)

Seriøst? Jeg synes, at det kører snorelige med RT slået til på PS5!

Spillede en 3 timer i går, og synes det kører 100% smooth og uden nogle hic-ups.

Hvis du ser Digital Foundry´s tech review af spillet, så forklarer de meget godt, hvor meget RT tilføjer til spillet, og at spillet i det store hele holder sine 60 FPS med RT slået til (uden at gå på kompromis med opløsningen), men kan dykke lidt under 60 FPS i meget "tunge" scener.

Kan selvfølgelig være, at jeg bare ikke er nået til nogle af de tungere scener endnu, men jeg synes, at det kører virkelig godt.


DigitalFoundrys video viser jo lige netop at spillet ret ofte falder til under 60 med raytracing. Deres video viser drops helt ned til starten af 50'erne. Det er altså ikke smooth uanset hvordan man vender og drejer det.

Jeg slog det fra efter 10 minutter i landsbyen i starten af spillet. Frameraten var totalt uacceptabel imo. Især med tanke på at der absolut ingen visuel fordel var at spotte ved at have det slået til.


Nej, Digital Foundry´s video viser én specifik vand sekvens med RT enabled og med ekstremt mange alpha partikler i spil, hvor de kan ”tvinge” frameraten ned imellem 50 – 60 FPS på begge konsoller (hvor Xbox Series One X dog klarer sig bedst - Hertil har den VRR, hvilket gør at framerate drops ikke er det store issue).
Ellers siger de konkret omkring de RT enabled versioner af PS5 og Xbox One Series X: ” The truth is they both do a pretty good job of hitting the target 60 FPS”.

Angående RT så beskriver de det som ikke nødvendigvis værende en ”game changer” og som en lidt billig løsning på bekostning af, at kunne holde framerate og opløsning høj, MEN konkluderer dog at ”the benefits of raytracing are certainly numerous here”. Jeg synes ikke det er svært at se, om de er slået til eller ej.

Så vi oplever åbenlyst både spil og tech review forskelligt – Each to his own!

Hvis nogen vil se tech reviewén, så er den her:
https://www.youtube.com/watch?v=CMRuYC8UBkk&t=1115s
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » søn 09 maj 2021 05:55

palawan skrev:
Nej, Digital Foundry´s video viser én specifik vand sekvens med RT enabled og med ekstremt mange alpha partikler i spil, hvor de kan ”tvinge” frameraten ned imellem 50 – 60 FPS på begge konsoller (hvor Xbox Series One X dog klarer sig bedst - Hertil har den VRR, hvilket gør at framerate drops ikke er det store issue).
Ellers siger de konkret omkring de RT enabled versioner af PS5 og Xbox One Series X: ” The truth is they both do a pretty good job of hitting the target 60 FPS”.

Angående RT så beskriver de det som ikke nødvendigvis værende en ”game changer” og som en lidt billig løsning på bekostning af, at kunne holde framerate og opløsning høj, MEN konkluderer dog at ”the benefits of raytracing are certainly numerous here”. Jeg synes ikke det er svært at se, om de er slået til eller ej.

Så vi oplever åbenlyst både spil og tech review forskelligt – Each to his own!

Hvis nogen vil se tech reviewén, så er den her:
https://www.youtube.com/watch?v=CMRuYC8UBkk&t=1115s


Det klip jeg snakker om kiggede de bare ud af et vindue eller noget lignende på ingenting og frameraten faldt til omkring 52 fps. Det samme skete i flere af deres klip hvor det røg ned til 52,54, 57, 58 f.eks. Det skaber judder og ser forfærdeligt ud hver gang det ikke rammer de 60fps uanset om det så er 1-2 frames eller 10 den falder med.

Raytracing implementeringen i konsol versionen af Village er imo også så dårlig at det nærmest virker som om det kun er tilføjet for at kunne sige de har raytracing i spillet. Bare kig på side by side klips med raytracing on vs off på konsol.

Forskellen er jo nærmest ikke til at spotte, og den forskel der er, er ikke nødvendigvis til det bedre imo.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Resident Evil Village 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » søn 09 maj 2021 08:58

Nå jeg prøvede at slå RT til igen. Det holder faktisk 60 nogenlunde, når man ikke er udendørs. Er ikke stødt på noget endnu, hvor det har været så slemt som det første område i landsbyen I starten af spillet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922



Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron