Forum

Far Cry 6: 399 kr.

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det.

Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Erroneus » man 04 okt 2021 19:15

Forskellen er at PS4 udgaven... ja også kan spilles på PS4. På PS5 laver man en opgradering og henter PS5 udgaven, som stadigvæk kræver man har disk i.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Viking » man 04 okt 2021 19:18

Erroneus skrev:Forskellen er at PS4 udgaven... ja også kan spilles på PS4. På PS5 laver man en opgradering og henter PS5 udgaven, som stadigvæk kræver man har disk i.


Lige præcis. Så til en billigere pris får du begge versioner, og har muligvis nemmere ved at sælge det brugt senere hen, da du kan sælge til både PS4 og PS5 ejere?

Det er derfor jeg ikke rigtig forstår prisforskellen.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Viking » man 04 okt 2021 19:19

Moods skrev:
Viking skrev:Hvis man er ligeglad med hvordan coveret ser ud, er der så overhovedet nogen mening i at købe PS5 versionen fremfor PS4 versionen ?


De koster det samme, så man kan vel lige så godt købe PS5 versionen? Men umiddelbart nej, der er ingen forskel udover det.


PS4 koster 349 kr og PS5 koster 399 kr.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf BingoDK » man 04 okt 2021 19:54

Hos Elgiganten koster PS5-versionen 599 kr, så langt fra det samme.

https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... n-5/213832

Kostede begge versioner det samme, havde jeg også foretrukket at købe PS4-versionen. Spørgsmålet er at det fylder mere på PS5-harddisken at købe PS4-versionen, fordi den skal hente nogle filer, der muligvis ligger på PS5-skiven?
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » man 04 okt 2021 20:23

Viking skrev:
Erroneus skrev:Forskellen er at PS4 udgaven... ja også kan spilles på PS4. På PS5 laver man en opgradering og henter PS5 udgaven, som stadigvæk kræver man har disk i.


Lige præcis. Så til en billigere pris får du begge versioner, og har muligvis nemmere ved at sælge det brugt senere hen, da du kan sælge til både PS4 og PS5 ejere?

Det er derfor jeg ikke rigtig forstår prisforskellen.


Hvis man har tænkt sig at sælge det hos coolshop kan det tit godt betale sig at købe Ps5 versionen. Da jeg skulle af med mit Assassins creed Valhalla i Ps4 version tjekkede jeg først, hvad coolshop ville give inden jeg satte det til salg, På det tidspunkt kunne man få 210kr for Ps5 versionen og kun 110kr for Ps4 versionen.

På DBA og mange andre steder går Ps5 versionerne generelt også for mere end Ps4 versioner (Det giver ikke meget mening, men det er nu engang bare sådan)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » man 04 okt 2021 20:27

BingoDK skrev:Hos Elgiganten koster PS5-versionen 599 kr, så langt fra det samme.

https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... n-5/213832

Kostede begge versioner det samme, havde jeg også foretrukket at købe PS4-versionen. Spørgsmålet er at det fylder mere på PS5-harddisken at købe PS4-versionen, fordi den skal hente nogle filer, der muligvis ligger på PS5-skiven?


Det fylder ikke mere.

Det er bare Ps5 versionen fra storen du henter når du sætter Ps4 disken i Ps5eren. Disken bliver derefter kun brugt som "nøgle" til at starte spillet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Viking » man 04 okt 2021 20:41

BingoDK skrev:Hos Elgiganten koster PS5-versionen 599 kr, så langt fra det samme.

https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... n-5/213832

Kostede begge versioner det samme, havde jeg også foretrukket at købe PS4-versionen. Spørgsmålet er at det fylder mere på PS5-harddisken at købe PS4-versionen, fordi den skal hente nogle filer, der muligvis ligger på PS5-skiven?


Power skal have 399 for PS5 versionen og 349 for PS4 versionen.
Så jo, de koster næsten det samme.

Jeg tænker blot, at PS4 versionen måske nemmere at sælge brugt da der trods alt er flere folk derude med en PS4 end en PS5.

Som der også er nogle der skriver, så fylder det ikke mere.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Odyzeus » ons 06 okt 2021 16:21

Er der nogen logisk grund til at købe PS5-versionen frem for PS4-versionen?
Du skal have disken i uanset hvad, og hvis du spiller 5'eren med 4-disken fylder det ikke mere i download.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Erroneus » ons 06 okt 2021 17:19

Odyzeus skrev:Er der nogen logisk grund til at købe PS5-versionen frem for PS4-versionen?
Du skal have disken i uanset hvad, og hvis du spiller 5'eren med 4-disken fylder det ikke mere i download.

Læs de forrige indlæg her :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Moods » ons 06 okt 2021 19:11

Fedt, Coolshop har nosset rundt med min bestilling, lige snakket med support, de har "glemt" at få den sendt.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Erroneus » ons 06 okt 2021 21:27

Moods skrev:Fedt, Coolshop har nosset rundt med min bestilling, lige snakket med support, de har "glemt" at få den sendt.

No way!?! Coolshop laver fejl på produkter de har prismatchet på? Jeg er i chok :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » ons 06 okt 2021 22:07

Erroneus skrev:
Moods skrev:Fedt, Coolshop har nosset rundt med min bestilling, lige snakket med support, de har "glemt" at få den sendt.

No way!?! Coolshop laver fejl på produkter de har prismatchet på? Jeg er i chok :lol:


:lol:

Håber da mit fra dem er på vej. Har modtaget begge de sædvanlige emails med "Vi er igang med at pakke din ordre" og "Sådan vi er klar til at sende din ordre", så håber da det for første gang i årevis lykkes dem at have et spil fremme hos mig på releasedagen :D

Det kan selvfølgeligt være at jeg får yderligere en mail i morgen med "Vi har glemt at sende din ordre" :^o
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Moods » ons 06 okt 2021 22:21

Erroneus skrev:
Moods skrev:Fedt, Coolshop har nosset rundt med min bestilling, lige snakket med support, de har "glemt" at få den sendt.

No way!?! Coolshop laver fejl på produkter de har prismatchet på? Jeg er i chok :lol:


Hehe efter lidt mere frem og tilbage viser det sig det er afsendt men de havde skrevet forkert tracking nummer. Har fået det korrekte nummer nu og kan se den er ankommet til DAO's central. Så regner med den ligger i postkassen imorgen tidlig.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf Viking » tors 07 okt 2021 09:22

De sidste 5 ordre cirka fra coolshop, har jeg sagt til mig selv, at jeg ikke handler hos dem igen.
Jeg ved ikke om det er belejligheden ved ikke at skulle bevæge mig ned i elgiganten at jeg bliver ved med at bestille der fra, men det er over 5 ordre side jeg har fået mine spil på udgivelsesdatoen, hvilket også gør sig gældende med Far Cry 6.

De fortalte i chatten, at de ikke garanterer eller lover forudbestilte spil ankommer på udgivelsesdatoen. Selvfølgelig kan ansvaret smides på fragtfirmaet, men kæft en ærgerlig tendens..
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Far Cry 6: 399 kr.

Indlægaf BizzyVaping » tors 07 okt 2021 10:33

Viking skrev:De sidste 5 ordre cirka fra coolshop, har jeg sagt til mig selv, at jeg ikke handler hos dem igen.
Jeg ved ikke om det er belejligheden ved ikke at skulle bevæge mig ned i elgiganten at jeg bliver ved med at bestille der fra, men det er over 5 ordre side jeg har fået mine spil på udgivelsesdatoen, hvilket også gør sig gældende med Far Cry 6.

De fortalte i chatten, at de ikke garanterer eller lover forudbestilte spil ankommer på udgivelsesdatoen. Selvfølgelig kan ansvaret smides på fragtfirmaet, men kæft en ærgerlig tendens..


Mit nåede heldigvis frem denne gang, men har haft samme oplevelse med dem de sidste mange år.

Den eneste grund til jeg stadig bestiller derfra, er at jeg havde en halv flyttekasse fuld af Ps4 spil, som jeg ikke gad bøvle med at få solgt enkeltvis. Jeg sendte dem så bare til trade-in hos coolshop, og fik ca 30.000 points/3000kr i trade in. Mangler stadig at bruge ca 1500kr af dem, og så holder jeg mig nok til elgiganten derefter.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


ForegåendeNæste

Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster