Forum

Toldregler

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Indlægaf Erroneus » ons 10 feb 2010 17:26

Slå 2 terninger, gang det med median af 4 terningeslag, kig så ud af vinduet, hvis der flyver en fugl forbi, så divider med 13, hvis ikke så divider med 12. Den sum tager du nu og ganger med 0.

Sådan ca. umuligt at finde ud af.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Indlægaf Kmikaz1991 » ons 10 feb 2010 17:29

Erroneus skrev:Slå 2 terninger, gang det med median af 4 terningeslag, kig så ud af vinduet, hvis der flyver en fugl forbi, så divider med 13, hvis ikke så divider med 12. Den sum tager du nu og ganger med 0.

Sådan ca. umuligt at finde ud af.



Det vil sige at der ingen chance er for at de nupper den ;) Ej tænkte på om der var nogen med erfaringer som måske havde købt 20 pakker og var blevet snuppet 5 gange eller lignende ;)
"I was made for Liverpool and Liverpool was made for me"
Kmikaz1991
Niveau 2
 
Indlæg: 168


Indlægaf Bab » ons 10 feb 2010 17:31

Der er færre pakker pga krisen end der var for 1 år siden. Så chancen for at blive tager er større idag end for 1 år siden. Og hvis 5 var taget ud af 20 var det stadig 5 for mange. Jeg gad ikke engang tage chancen.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Erroneus » ons 10 feb 2010 17:41

Det kommer også an på hvor man bestiller fra, hvor stor ens pakke er, hvor skummel pakken er og om den lige løber ind i kaffepausen hos tolderne... :)

Min erfaring siger mig, at man skal regne med at blive snuppet i tolden og så blive positiv overrasket hvis man ikke bliver.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Indlægaf c-storm » ons 10 feb 2010 17:48

Jeg har købt rigtig meget fra Japan og USA, og jeg har ikke rigtig nogen statistik på det, men som Erroneus siger, så medregn alle afgifter når i bestiller, så kan det ikke gå helt gal.

Min Street Fighter 4 Fighting Stick løb op i 1100kr, gotta love import. Havde dog medregnet afgifterne så det kom ikke helt bag på mig.
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Re: Toldregler

Indlægaf Scoring » fre 29 okt 2010 10:37

Er der told på høretelefoner?
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Re: Toldregler

Indlægaf Ponduus » fre 29 okt 2010 13:48

Der er told på alt hvad der kommer indover EUs grænser, som overstiger 80,-
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: Toldregler

Indlægaf crockett » fre 29 okt 2010 17:52

Ponduus skrev:Der er told på alt hvad der kommer indover EUs grænser, som overstiger 80,-


Ikke helt... Der er moms på alt over kr. 80,- toldgrænsen ligger så vidt jeg husker omkring kr. 1.000,-. Er hovedtelefonerne toldpligtige er toldsatsen 2%, så det er ikke det der koster kassen. Men det kan du få verificeret hos Skat

Endelig er der den moralsk anstødelige mulighed at få afsender til at beskrive indholdet som vareprøve, og opgive en relativ lav værdi på forsendelsen. Så kan du være heldig at pakken smutter lige igennem.
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Re: Toldregler

Indlægaf OmarE » fre 29 okt 2010 21:07

crockett skrev:
Ponduus skrev:Der er told på alt hvad der kommer indover EUs grænser, som overstiger 80,-


Ikke helt... Der er moms på alt over kr. 80,- toldgrænsen ligger så vidt jeg husker omkring kr. 1.000,-. Er hovedtelefonerne toldpligtige er toldsatsen 2%, så det er ikke det der koster kassen. Men det kan du få verificeret hos Skat

Endelig er der den moralsk anstødelige mulighed at få afsender til at beskrive indholdet som vareprøve, og opgive en relativ lav værdi på forsendelsen. Så kan du være heldig at pakken smutter lige igennem.


Hvis der er en liste over de afsender, så må du meget godt skrive de afsenders hjemmeside... :P
OmarE
Niveau 4
 
Indlæg: 615


Re: Toldregler

Indlægaf crockett » fre 29 okt 2010 22:23

OmarE skrev:Hvis der er en liste over de afsender, så må du meget godt skrive de afsenders hjemmeside... :P


He he. Der findes ikke nogen liste over hvem man kan få til det, men der er en del der gør brug af det ved handler over f.eks. ebay. Du kan faktisk støde på annoncer hvor sælger annoncerer, at vedkommende vil sende varen som vareprøve med lav værdi.

Jeg kender nogen *host* der har gjort det ved stumper købt til eksempelvis en HPI, og det røg direkte igennem tolden. Det samme med bluray-drev, film, spil osv. Jeg tvivler på den går hvis forsendelsen vejer f.eks. 10 kg, men jeg ville så heller ikke købe noget i udlandet der kan risikere at blive dyrere end jeg kan købe det til herhjemme. Så lidt fornuft og omtanke skal der så også til. :P

Køber man så dyre varer skal man nok også lige have i tankerne, at forsvinder pakken, så kan der være problemer med at få transportøren til at erstatte "vareprøven".
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron