Forum

Told oversigt!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Told oversigt!

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 22 jun 2014 21:59

Ork jo, da, det har jeg da - styr på det...:)

http://www.postdanmark.dk/da/told-erhverv/Sider/Importgebyr-fortoldningsgebyr.aspx
Ved indførsel i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT, når en forsendelse har en værdi over 80 kr.



Og her fra SKAT, som nok vejer tungest:
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0
Moms: Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. før fragt. Momsen beregnes af både varens pris, fragten og tolden. Du skal altid betale moms af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter m.m.), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber.


Har du et link til det du har fundet? Det er jo ikke ligefrem kundevenligt, hvis de ikke har styr på fakta.
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 22:01

EvilNinjaMoby skrev:Har du et link til det du har fundet? Det er jo ikke ligefrem kundevenligt, hvis de ikke har styr på fakta.

http://www.postdanmark.dk/da/privat-tol ... or-EU.aspx

Så selv om der bliver skrevet over 80kr, så tæller 80 altså med. Ihvertfald ifølge postdanmark.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 22 jun 2014 22:08

Ja, og det er i følge SKAT decideret forkert...

Imponerende, at der ikke er styr på den slags.

Tak for linket.
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 22:15

Jeg regner aldrig med at SKAT har styr på det. Det kommer man længere med :D
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 22 jun 2014 22:21

Sådan har jeg det også - men også ift. Post DK. :D
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 22:33

EvilNinjaMoby skrev:Sådan har jeg det også - men også ift. Post DK. :D

Specielt også dem :D
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf Bab » søn 22 jun 2014 22:38

EvilNinjaMoby skrev:De 160,- skal dække omkostninger til åbning/genlukning, kontrol m.m. af pakker der udtages til kontrol osv.


Hvad med leje af bygninger m.m?

Proxzyn skrev: Så kan det godt være de skal tjekke pakker for dvs. ting, selv om egentlige toldere burde gøre det


Er da da ingen toldere?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Told oversigt!

Indlægaf morfar » man 23 jun 2014 00:37

Bab skrev:
EvilNinjaMoby skrev:De 160,- skal dække omkostninger til åbning/genlukning, kontrol m.m. af pakker der udtages til kontrol osv.


Hvad med leje af bygninger m.m?

Proxzyn skrev: Så kan det godt være de skal tjekke pakker for dvs. ting, selv om egentlige toldere burde gøre det


Er da da ingen toldere?

Bab


Leje af bygninger bliver så rigeligt betalt vha deres komplet sindsyge portopriser.....
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Told oversigt!

Indlægaf Bab » man 23 jun 2014 08:26

Så toldvæsenet skal ikke betalt for at optage lagerplads ved en anden virksomhed, bare fordi de tjener godt i forvejen. Så hvis du vil starte en bagerforretning i alle Fætter BR, så skal du heller ikke betale leje, fordi Fætter BR tjener godt i forvejen? Tåbeligt argument.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Told oversigt!

Indlægaf Vreki » man 23 jun 2014 09:18

Nu er bagerforretningen jo fuldstændig urelateret til fætter BR, hvorimod toldbehandling er en nødvendig del af at være et internationalt fima.

Personlig mener jeg at hvis min pakke er korrekt tolddeklaret, så skal jeg ikke have en "dummebøde" fordi et af Danmarks mest ineffektive monopoler har tiltusket sig toldbehandlingen.
Staten må betale for servicen, og så må de smække nogen ordenligt bøder på dem der snyder.

Det vi har nu er bare endnu en skjult told, her kunne EU for en gangs skyld gøre nytte.
Tror i priserne ville være de samme hvis det blev toldbehandlet i et internationalt fragtcenter undervejs? Det tvivler jeg ihvertald stærkt på.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Told oversigt!

Indlægaf Bab » man 23 jun 2014 09:41

Toldbehandling er en opgave for toldvæsenet og postbehandling er for transport firmaer. Toldvæsenet må da godt selv sætte x antal toldere til at behandle pakkerne i deres egne lokaler. Jeg tror ikke, at det vil blive billigere af den grund.

Det er noget sludder, at Post Danmark skulle have monopol og have tiltusket sig toldbehandlingen. Post Danmark har ikke monopol på pakker og alle transport firmaer kan toldbehandle. Prøv at få pakker toldbehandlet af andre transport firmaer, som f.eks UPS, Fed Ex osv. De tager større gebyr, men er ikke lagt til had, fordi det er en meget begrænset mængde, som går denne vej.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Told oversigt!

Indlægaf Vreki » man 23 jun 2014 10:41

Er du sikker på det? Jeg har altid hørt at private pakker bliver toldbehandlet af Post Danmark.
Gebyret er stadigvæk urimeligt, hvis der nogensinde var noget der er en "teknisk handelshindring" så er det da det her.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » man 23 jun 2014 13:06

Vreki skrev:Jeg har altid hørt at private pakker bliver toldbehandlet af Post Danmark.

Der er en flittig bruger herinde, som arbejder/arbejdede der, der før har skrevet at det er Post Danmark der står for told arbejdet med private pakker. Jeg kan ikke huske hvem det er, men mener det netop er Bab.
Hvis det ikke var, så må du meget undskylde :) Det var bare lige det navn der poppede op.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf Bab » man 23 jun 2014 13:44

Hvis det er ham, som har skrevet det, så er jeg sikkert på, at han ikke har ment, at det udelukkende er Post Danmark, som behandler privat pakker. Det er jo muligt at sende privat med andre fragt firmaer fra f.eks USA. Jeg ved, at han ved, at de også fortolder ;) . Det må være taget ud af en sammenhæng. Og det må være MEGET længe siden.

En toldbehandling tager typisk 20-30 minutter, hvis man regner det hele med. Måske lidt mere. En halv time på et værksted koster betydeligt mere end det Post Danmark får. Og man kan nemt åbne 5, 10 eller 20 pakker, før en falder i fælden. Det er næsten altid en tolder, som udvælger de pakker, som skal tjekkes.

Beløbet er jo ikke kun til at dække medarbejderens løn. Så meget tjener en post slet ikke. De er faktisk blandt de lavtlønnede.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Told oversigt!

Indlægaf Vreki » man 23 jun 2014 14:28

Nej, bevares, 160 kr per halve time er vel rimeligt nok for et privat firma.
Problemet er vel nærmere at der sætte en halv times bureaukrati i værk for en pakke til 200 kroner.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst