Forum

Told oversigt!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 14:55

mrlenniboy skrev:nogen der kan tyde dette for mig, for fatter det ikke, det er fra amazon.com

Det er moms. 25% skal jo betales når du importere.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf mrlenniboy » søn 22 jun 2014 15:02

men den kan stadig ryge i tolden?
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 15:07

Det skulle den vidst meget gerne ikke, da der er betalt moms, og den er under toldgrænsen på 1100kr.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf mrlenniboy » søn 22 jun 2014 15:09

Mente jeg Heller ikk men har en kammerat der siger det modsatte. Tak :-)
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 15:11

Kan se at PestDK åbenbart har sin egen grænse for hvor meget man må handle ind for, hvilket ikke giver nogen mening overhovedet... Men denne side er god til det med told og moms:

http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Så der kan muligvis lige komme 160kr oveni fra og direkte til PestDK. Held og lykke.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf mrlenniboy » søn 22 jun 2014 15:14

røvhuller ;)
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Told oversigt!

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 22 jun 2014 15:52

Proxzyn skrev:Kan se at PestDK åbenbart har sin egen grænse for hvor meget man må handle ind for, hvilket ikke giver nogen mening overhovedet... Men denne side er god til det med told og moms:

http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Så der kan muligvis lige komme 160kr oveni fra og direkte til PestDK. Held og lykke.

Nej - det giver ikke mening. Men det er så heller ikke helt således det forholder sig - det er ikke en af Post DK opfunden grænse...

Post DK har ALTID haft angivelsespligt overfor SKAT - sikkert fordi færreste borgere ville henvende sig frivilligt til SKAT mht. afregning af evt. told samt moms. ;)

Det, også i min bog, horrible importgebyr har Post DK faktisk tilladelse til at opkræve. Og har haft det i 4-5 år - men det har statens velsignelse... :)
De 160,- skal dække omkostninger til åbning/genlukning, kontrol m.m. af pakker der udtages til kontrol osv.
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 18:28

Jeg er blevet taget et par gange, så det ved jeg godt :P

Citere lige linket hvor Lenni's tal er tastet ind:
Da den samlede pris for vare og fragt ikke overstiger SKAT's grænse, men overstiger Post DK's grænse, betales moms og gebyr

Gebyret her er de 160kr til PestDK, selvom der er betalt moms. Det synes jeg er svineri.
Så i bund og grund kan de bare tage hvilken som helst pakke og så opkræve 160kr hvis pakkens værdi overstiger 82kr, uanset om der er betalt moms eller ej.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 22 jun 2014 19:02

Nej, for overstiger varens pris 80,- før fragt, så skal der betales moms. Ikke hvis den er 80,- eller derunder...

Det fremgår af både Post DK's samt SKATs respektive hjemmesider.

At toldberegneren skriver at Post DK's grænse er overskredet, er en fejl, som folkene bag toldberegneren burde få rettet. Og er ikke noget man kan klandre Post DK for - de kan ikke agere som du beskriver det. Hvilket vi kun kan være enige om ville være noget svineri, hvis det var tilfældet...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Told oversigt!

Indlægaf Michelve » søn 22 jun 2014 19:10

Hvad vis vi nu alle sammen skriver herinde når vi få en ektra regning?
Ligemeget om det er told/moms eller postdanmark gebryrer;)
Michelve
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 19:25

EvilNinjaMoby skrev:Nej, for overstiger varens pris 80,- før fragt, så skal der betales moms. Ikke hvis den er 80,- eller derunder...

Det fremgår af både Post DK's samt SKATs respektive hjemmesider.

At toldberegneren skriver at Post DK's grænse er overskredet, er en fejl, som folkene bag toldberegneren burde få rettet. Og er ikke noget man kan klandre Post DK for - de kan ikke agere som du beskriver det. Hvilket vi kun kan være enige om ville være noget svineri, hvis det var tilfældet...

Dollaren må godt nok være faldet meget siden sidst jeg kiggede, hvis $70 ikke er mere end 80kr...
Jeg tror lige du skal tjekke hvad der snakkes om her en extra gang :wink:
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 22 jun 2014 20:57

Jeg ser godt din pointe - var bare lige lidt fokuseret på de fejlagtige/selvmodsigende oplysninger på http://www.toldpriser.dk.

Men som jeg skrev tidligere, så er det Post DK (og i øvrigt også andre shippingtjenester som opererer i DK), som har indsigelsespligt ift. SKAT.
Dette betyder blandt andet at de kontrollerer forsendelsernes indhold ift. de dokumenter der følger forsendelsen, hvorvidt der er overensstemmelse mellem indholdet og den opgivne værdi, således at den told og moms staten måtte være berettiget til bliver inddrevet.
I tilfældet med Amazon.com og deres Import Fees Deposit, så har du ganske rigtigt betalt for momsen, men Post DK (Hvis de er Amazons forsendelsesdistributør i DK) skal stadig have deres betaling, da de er bindeleddet mellem Amazon.com og SKAT. Derfor er det i orden at Post DK, eller hvem det måtte være, opkræver et importgebyr...

Men jo, mht. til Lennis eksempel med varen fra Amazon, skal der ikke opkræves moms endnu engang, da Amazon.com allerede har opkrævet dette hos kunden og videregiver dette til eksempelvis Post DK, som så viderefører dette til SKAT...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 21:12

Jeg ved ærlig talt ikke hvor du er henne i denne snak :lol:

Selvmodsigende oplysninger? Jep, stadig lost.

De ting du siger vidste jeg allerede, så jeg ved ikke hvorfor du siger det. Der er ikke sat spørgsmålstegn ved noget.
Det eneste var at PestDK kan tage deres skide 160kr uanset om der er betalt moms eller ej. Hvilket jeg synes er svineri. Så kan det godt være de skal tjekke pakker for dvs. ting, selv om egentlige toldere burde gøre det, men det burde ikke skulle komme ud af alle andres lomme.

Og at Lenni ikke skal betale mere moms har heller aldrig været oppe at vende. Ved ikke lige hvor det kommer ind henne.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Told oversigt!

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 22 jun 2014 21:39

Nu er der jo andre end dig som læser med her... :)

Og ikke for at være ubehøvlet, men hvis du vitterligt har så meget styr på det, så undrer det mig at du henviser til toldpriser.dk og deres ikke-korrekte toldberegner... Og det er ikke for at fornærme dig, at jeg skriver dette - jeg undrer mig bare.

Basisregler

Toldregler og paragrafferSom privat betaler man ikke told/moms af køb fra andre EU lande

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, skal du betale moms, told og importgebyr (fortoldningsgebyr) af varen.

Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
80
- 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr


Som det kan ses, så er der selvmodsigende oplysninger og toldberegneren kommer med et forkert resultat når man indtaster 80,-. For et beløb på 80,- er også told, moms og gebyrfrit.

Og lur mig i øvrigt om der ikke ville være et importgebyr selvom at det var rigtige toldere som foretog arbejdet.

Uanset hvad, så skal nogen administrerer det, og det koster penge - hvis butikkerne selv skulle håndtere det, så ville deres omkostningninger sikkert blive pålagt varens pris...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Told oversigt!

Indlægaf Proxzyn » søn 22 jun 2014 21:52

EvilNinjaMoby skrev:Nu er der jo andre end dig som læser med her... :)

Men nu er det jo så mig du snakker med :wink:

EvilNinjaMoby skrev:Og ikke for at være ubehøvlet, men hvis du vitterligt har så meget styr på det, så undrer det mig at du...

...siger at det er forkert. #-o

EvilNinjaMoby skrev:Som det kan ses, så er der selvmodsigende oplysninger og toldberegneren kommer med et forkert resultat når man indtaster 80,-. For et beløb på 80,- er også told, moms og gebyrfrit.

UNDER 80kr. Nu er det vidst dig der ikke helt har styr på det.
De ting som de skriver der, er taget direkte fra postdanmark.dk. Så hvis toldpriser.dk er forkerte, så er de ikke alene...

Direkte fra postdanmark.dk
Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr​
80-1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr​
Over 1.150 kr.​ Du skal betale moms, told og importgebyr​​


Det er egentlig også ligemeget. Det var ikke til diskussion mht. Lenni. Men jeg er da glad for at kunne hjælpe dig med den éne vigtige krone :P
Senest rettet af Proxzyn søn 22 jun 2014 22:00, rettet i alt 1 gang.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst