Forum

CoolShop !!!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: CoolShop !!!

Indlægaf Trekamp » ons 09 jul 2014 16:30

Det var da påfaldende, at både "Janne" og "Lotte" har præcist samme ordvalg, og har lige svært ved at stave til tekniker :)
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: CoolShop !!!

Indlægaf DeRossi16 » ons 09 jul 2014 19:25

Ja, det må man sige ;-)
DeRossi16
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Re: CoolShop !!!

Indlægaf DeRossi16 » ons 09 jul 2014 19:28

Regner med at investere i en PS4 indenfor et par måneder, men hvad kan folk anbefale ift. kundeservice, for Coolshop, tvivler jeg på at handle hos. Kan godt være det "kun" er controlleren, men hvordan agerer de så ift. selve maskinen, hvis den går i stykker!!

Er der nogle som har haft en god oplevelse med hensyn til problematikken med controlleren hos deres forhandler?
DeRossi16
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Re: CoolShop !!!

Indlægaf k_kronborg » ons 09 jul 2014 19:36

Jeg må indrømme at jeg er hele vejen igennem blevet behandlet rigtig godt af Elgiganten, både da min controller skulle byttes og da jeg havde forudbestilt konsollen på release datoen.

–– K
k_kronborg
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: Copenhagen N


Re: CoolShop !!!

Indlægaf DeRossi16 » ons 09 jul 2014 21:59

k_kronborg skrev:Jeg må indrømme at jeg er hele vejen igennem blevet behandlet rigtig godt af Elgiganten, både da min controller skulle byttes og da jeg havde forudbestilt konsollen på release datoen.

–– K


Tror sku også det bliver Elgiganten!
DeRossi16
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Fiisker » ons 09 jul 2014 22:33

Ved I hvad de dutter er? For hvis man får en helt ny pind, kan jeg ikke se problemet i, at få dem tilsendt.
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Sethos » ons 09 jul 2014 22:49

Det er små fesne plastikhætter du kan sætte over dine sticks.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: CoolShop !!!

Indlægaf palawan » tors 28 aug 2014 15:19

Jeg har lige haft en LAAAAANG online dialog med Coolshop, som jeg skal lade jer slippe for.

Essensen af samtalen vil jeg dog gerne kommunikere, da den måske har relevans for andre. Jeg beklager, hvis dette allerede er blevet berørt tidligere – Jeg var i hvert fald ikke klar over, at det forholdt sig sådan.

Jeg bestilte for rum tid siden Metro: Redux til release i morgen. I dag ser jeg, at det står markant billigere på Coolshops hjemmeside , men at jeg er blevet debiteret den originalt højere pris. Dette forud for release og afsendelse. Jeg har ikke modtaget spillet endnu.

Det er nu efter en meget lang online snak lykkedes mig, at få krediteret det for højt debiteret beløb, så om alt går vel, så skulle de være retur på min konto indenfor de næste par dage. I.e. jeg får spillet til de annoncerede dkk. 279,-, som Premium medlem.

Det der er min anke her er, at man fra Coolshop´s side debiterer det høje beløb efter, at man har sat prisen på produktet ned på egen side, og dette forud for afsendelse og release. I min verden bør det være sådan, at man per automatik tilretter alle forudbestillinger i system til den hos forhandleren lavest tilgængelige pris på release- / afsendelsestidspunktet.

Det spurgte jeg ind til. Ifølge Coolsop er det fordi deres ”system” ikke kan gøre andet. Det kan kun tage den originale pris, som varen er blevet bestilt til. Det er selvfølgelig noget sludder. Et e-commerce system anno 2014 kan og bør selvfølgelig kunne tilrette til lavest tilbudte pris på en forudbestilling forud for, at varen har release / skal afsendes.

Det kan (vil ?) Coolshop så ikke.

Så vær opmærksom herpå. Hvis du forud bestiller hos Coolshop, og de sætter prisen ned, inden de har afsendt varen til dig, så vil de altid debitere dig det initialt potentielt højere beløb, som du har lagt ordren ind til – Ikke den potentielt billigere pris, som de sætter op til release / afsendelsestidspunkt.

Jeg har netop afbestilt min forudbestilling af Destiny og venter og ser på prisudviklingen op til release. Jeg gider ikke betale eks. 499,-, for så at konstatere, at den 12 timer inden release koster 449,-, hvor jeg så som Coolshop kunde skal sidde proaktivt og overvåge om jeg bliver ”snydt” for penge, og hvis jeg gør, så efterfølgende skulle bruge tid på, at få mine penge retur.

Coolshop burde naturligvis yde så meget kundeservice overfor de kunder, der ligger forudbestillinger ind hos dem, at de altid sørger for, at deres kunder debiteres den billigst mulige pris, som Coolshop tilbyder on-line op til release. Det sker så ikke :(
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: CoolShop !!!

Indlægaf Krede1972 » tors 28 aug 2014 19:32

Jeg forudbestiller ALDRIG flere måneder eller uger før release. Det er der ingen grund til. Tværtimod så undgår man netop problemer med afbestillinger og ved prisændringer af forudbestillinger.

Man kan sagtens nøjes med at forudbestille nogle dage før og stadigt få det til release, nøjagtigt som de der har bestilt måneder i forvejen, fordi de er helt oppe at ringe og glæder sig som små børn gør til juleaften...

Slå koldt vand i blodet og vent en lille uges tid før release med at bestille... Så plejer der gerne at være fuldt overblik over hvor det er bedst at lægge sin forudbestilling.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: CoolShop !!!

Indlægaf too nizzle » tors 28 aug 2014 19:53

Kæft de er blevet mærkelige hos Coolshop. Det giver ikke kunderne noget incitament til at forudbestille fremover.

Det er dem der vinder på forudbestillinger, så de burde da kun gøre det mere fordelagtigt for kunderne at forudbestille - ikke mindre. Første skridt ville da være at skrive noget med at man altid får den til den billigste pris hvis man forudbestiller. Desværre endnu et bevis på at de er faldet af på den de seneste par år. Virkelig virkelig faldet af på dem.

Mener det er meget sørgeligt at de er gået fra at være et stjerne eksempel på hvordan man driver en god webshop...til en webshop jeg gerne betaler ekstra for at undgå. Vel heller ikke for sjov skyld de vandt de der priser flere år i træk dengang
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: CoolShop !!!

Indlægaf too nizzle » tors 28 aug 2014 19:55

De vandt kun et år kan jeg se - jeg huskede forkert
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: CoolShop !!!

Indlægaf palawan » tors 28 aug 2014 20:02

Min pointe er, at en forhandler har et CMS system, der er så begrænsende, at det ikke automatisk tilretter prisen på forhandlerens on-line forudbestillinger i takt med, at som forhandleren måtte ændre prisen på sit produkt i nedadgående retning.
Det synes jeg er dårlig stil.
Forudbestillinger for mig handler primært om en travl hverdag. Jeg ligger de spil ind, som jeg vil købe, og så behøver jeg ikke bruge mere tid på dem, førend de ligger i postkassen - Omend hos Coolshop er jeg nød til det, da jeg ellers ender med at betale for meget.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: CoolShop !!!

Indlægaf baftos » tors 28 aug 2014 22:04

palawan skrev:Min pointe er, at en forhandler har et CMS system, der er så begrænsende, at det ikke automatisk tilretter prisen på forhandlerens on-line forudbestillinger i takt med, at som forhandleren måtte ændre prisen på sit produkt i nedadgående retning.

Virksomheden har vel ikke det store incitament til at reducere værdien af ordrebeholdningen af egen fri vilje. Udgangspunktet må være at forbrugeren er villig til at betale den aftalte pris. Derfor er en funktionalitet med automatisk prisreduktion i mine øjne ulogisk. Det er muligt at den findes i nogle eCommerce/ERP-systemer, men hvis jeg havde en webshop, ville det ikke være en funktion jeg havde bogmærket :)

En betydelig del, af dem der forudbestiller, ser aldrig på prisen igen og betaler gladeligt den aftalte pris. Den omsætning ønsker Coolshop naturligvis ikke at pille ved. Man kan så altid diskutere branding-værdien i manuelt at justere prisen for de forbrugere, der bruger lidt ekstra krudt på at følge prisudviklingen. Det har Coolshop ikke gjort i dit tilfælde, og det har kostet dem en forudbestilling og dårlig omtale.
baftos
Niveau 0
 
Indlæg: 25
By: Horsens


Re: CoolShop !!!

Indlægaf palawan » tors 28 aug 2014 22:16

Jeg forstår udmærket Coolshops incitament til ikke at til rette prisen proaktivt og det er jo fundamentalt set deres privilegium.
Min tilgang, havde jeg en webshop, ville være at have funktionen aktiveret. Jeg tror på den lange bane, at jeg ville få gladere og mere loyale kunder og deraf større omsætning, der også ville bidrage til en bedre overall indtjening, end hvis jeg fulgte Coolshops tilgang.
Hertil er der det rent moralske aspekt i det. Jeg synes ikke det er moralsk okay, at bare fordi jeg ligger en forudbestilling, og ikke sidder og er obs på at Coolshop potentielt sætter prisen på produktet ned, så skal jeg betale mere...
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: CoolShop !!!

Indlægaf MJJ » tors 28 aug 2014 22:35

Der er måske en grund til at Coolshop, smartshop eller hvad Entertainment Tradings butikker hedder stopper med at have provisions salg mere fordi de tjener ikke en skid mere og er ikke førende inde for deres område mere på nogen måder, jo i kunde klager og tage røven på folk
MJJ
Niveau 0
 
Indlæg: 25


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron