Forum

Elgiganten - køb af PS4

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Deezoned » ons 09 jul 2014 10:11

Der er sælgere alle steder. Uanset om bankrådgiveren, sælgeren i elgiganten, eller aviskrejleren på strøget siger at vi skal købe noget, så skal vi jo beholde vores sunde fornuft og selv bestemme om vi vil takke ja. Det er deres job, og det kan vi ikke kritisere dem for.
Personligt har jeg købt en hel del i elgiganten og to gange haft reklamationer pga. defekt vare. Ombytning/reparation har været forbilledlig og jeg har kun topkarakterer til elgiganten for det.
Deezoned
Niveau 3
 
Indlæg: 218


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Ceerial » ons 09 jul 2014 10:31

Deezoned skrev:Der er sælgere alle steder. Uanset om bankrådgiveren, sælgeren i elgiganten, eller aviskrejleren på strøget siger at vi skal købe noget, så skal vi jo beholde vores sunde fornuft og selv bestemme om vi vil takke ja. Det er deres job, og det kan vi ikke kritisere dem for.
Personligt har jeg købt en hel del i elgiganten og to gange haft reklamationer pga. defekt vare. Ombytning/reparation har været forbilledlig og jeg har kun topkarakterer til elgiganten for det.


Præcis.

Jeg vil dog råde folk at tegne en elektronikforsikring, ikke dem Elgiganten og andre elektronik forretninger sælger (dem bør man holde sig fra), men en universel forsikring der dækker alt elektronik. Så kan man desuden også bare sige, når de prøver at sælge en forsikring "jeg har en elektronik forsikring", så stopper diskussionen ligesom der.

Ikke fordi det skal være en grund til at købe sådan en forsikring i sig selv, men de er langt mere praktiske og fleksible på en lang række områder.

Men Elgigantens reklamation/reparation afdeling fungere dog uden problemer, så det det man trygt overlade til dem.
Senest rettet af Ceerial ons 09 jul 2014 12:36, rettet i alt 1 gang.
Billede

Handelskarakterer på xboxlife.dk: http://www.xboxlife.dk/profile/3798
Ceerial
Niveau 2
 
Indlæg: 120
By: Amager


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Major Oblivious » ons 09 jul 2014 10:44

Ceerial skrev:
Deezoned skrev:Der er sælgere alle steder. Uanset om bankrådgiveren, sælgeren i elgiganten, eller aviskrejleren på strøget siger at vi skal købe noget, så skal vi jo beholde vores sunde fornuft og selv bestemme om vi vil takke ja. Det er deres job, og det kan vi ikke kritisere dem for.
Personligt har jeg købt en hel del i elgiganten og to gange haft reklamationer pga. defekt vare. Ombytning/reparation har været forbilledlig og jeg har kun topkarakterer til elgiganten for det.


Præcis.

Jeg vil dog råde folk at tegne en elektronik forsikring, ikke dem elgiganten og andre elektronik forretninger sælger (dem bør man holde sig fra), men en universel der dækker alt elektronik. Så kan man desuden også bare sige, når de prøver at sælge en forsikring "jeg har en elektronik forsikring", så stopper snakken ligesom der.

Ikke fordi det skal være en grund til at købe sådan en forsikring i sig selv, men fordi jeg synes de er langt mere praktiske og fleksible, end dem elektronik forretningerne sælger.


Helt helt enig.. Vi giver ca. 500 kr om året (selvrisiko på 500 kr) for en udvidet elektronikforsikring, som dækker alt i husstanden i fire år. Til sammenligning betalte jeg 2.300 kr for en forsikring som kun dækkede min Macbook i tre år.
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Jogvan » lør 27 dec 2014 12:58

Hej,

Har lige været i Elgiganten i Fields. Sælgeren der solgte mig en PS4 sagde at det ville tage mig 4 timer at klargøre PS4'eren. Så jeg valgte at tage en klargjordt PS4. Mens jeg står i køen Til kassen Googler jeg og ser denne her tråd. Jeg går tilbage til sælgeren og spørger om det virkelig passer at det tager 4 timer at klargøre den. Han svarer ja. Jeg viser ham så denne her tråd. Han siger så at det afhænger af internetforbindelsen man har.

Fra det at jeg pakkere PS4'eren ud til den er opdateret og klar til at bruge går der 15 min.

Det nummer Elgiganten laver overfor kunderne er total fusk og løgn.

Så kæb aldrig en klargjordt PS4 fra Elgiganten.

Hilsen
Jógvan

Jeg synes at det er totalt fusk af
Jogvan
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf gnazz » lør 27 dec 2014 13:24

Jogvan skrev:Hej,

Har lige været i Elgiganten i Fields. Sælgeren der solgte mig en PS4 sagde at det ville tage mig 4 timer at klargøre PS4'eren. Så jeg valgte at tage en klargjordt PS4. Mens jeg står i køen Til kassen Googler jeg og ser denne her tråd. Jeg går tilbage til sælgeren og spørger om det virkelig passer at det tager 4 timer at klargøre den. Han svarer ja. Jeg viser ham så denne her tråd. Han siger så at det afhænger af internetforbindelsen man har.

Fra det at jeg pakkere PS4'eren ud til den er opdateret og klar til at bruge går der 15 min.

Det nummer Elgiganten laver overfor kunderne er total fusk og løgn.

Så kæb aldrig en klargjordt PS4 fra Elgiganten.

Hilsen
Jógvan

Jeg synes at det er totalt fusk af



haha sikke en joke :D updaten fylder ca 900 mb så hvis det tager 4 timer for ham ville han ha internet forbindelse på 512kb/s XD eksistere det stadig? eller bruger han mobil data haha
Billede
gnazz
Niveau 5
 
Indlæg: 811


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf armorking » lør 14 mar 2015 15:52

jeg var selv forbi i går aften på Nørrebro med min søster , hvor jeg så 2 PS4 som var blevet sendt retur og der var retur mærke på
jeg sendte hende for at spørge om prisen og det var så 2999kr som brugt , deres ny PS4 kostede så 2987kr . hans begrundelse var, at der
stadig normal garanti på den brugte maskine som en ny og han ville klar gør maskinen gratis for hende ???

jeg sagde bare at det var en god Joke og gik :D
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf thomsen83 » søn 15 mar 2015 13:04

Det er åbenbart et koncept Elgiganten har taget til sig, for de gør det stortset med ALT elektronik, fjernsyn, surround (spørg mig ikke hvordan men jeg fik tilbudet og han kunne ikke give mig et svar på hvad de gjorde). Jeg købte så det sidste Samsung fjernsyn de havde på lager af den model og den var klargjort, men de 1000 kr det kostede ekstra nægtede jeg at betale. Men den klargøring fatter jeg så heller ikke helt, for det er ikke kalibreret, internettet skulle jeg selv indstille og der var 2 opdateringer at hente (den sidste fra 2013), og kanal indstillingerne var heller ikke sat til STOFA (som klargøringen var til)

Jeg føler mig voldsomt provokeret når de laver sådan et nummer, det er jo direkte og tage røven på folk. Hvaså Hr og Fru pensionist uden det store kendskab kommer ned gladeligt betaler pengene fordi de tror det skaber en tryghed for dem i bare at smække fjernsynet i stikket og så køre det..
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Vreki » søn 15 mar 2015 13:35

Det var ligesom sidste gang jeg købte en bærbar ved dem, der fik jeg også tilbuddet om at få den klargjort.
Men jeg betaler sgu ikke 500 for at de vælger sprog og tidszone, og det er basalt set alt den klargøring der er på sådan en.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst