Forum

Elgiganten - køb af PS4

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Tupilak » man 07 jul 2014 23:43

Jeg synes lige jeg vil dele min shoperfaring hos Elgiganten.

Jeg valgte at købe en PS4 hos Elgiganten for knap 2 måneder siden.

Var så inde i butikken hvor jeg tog kontakt til en sælger. De havde maskinen på lager hvor jeg så sagde at jeg ville købe den. Sælger spurgte så om jeg ville købe en slags forsikring hvilket jeg sagde nej tak til.

Dernæst tilbød sælgeren mig om at jeg for 600 kr. Kunne købe en "klar" ps4 forstået på den måde at maskinen så ville være klar til at bruge med det samme uden at jeg skulle bøvle med at indstille maskinen og bøvle med at hente opdatering mv.

Uden at fik svaret ham tilbød sælgeren mig om at jeg kunne få rabat så jeg kun skulle betale 500 kr.

Sælgeren argumenterede for at han selv brugte 12 timer med at hente opdateringer mv. Da han fik sin ps4.

Jeg smilede indeni uden at vise det, takkede pænt nej tak og forlod forretningen med min nye ps4.

Jeg brugte 15 min på at gøre maskinen klar til brug.
Tupilak
Niveau 2
 
Indlæg: 124


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf tue69 » man 07 jul 2014 23:48

12 timer?!? Ha ha ha - hvad dælen snakker han om?

Til gengæld er det da en smule ulækkert, hvis de rent faktisk fører folk bag lyset og hiver kr. 600 ekstra på at "klargøre" maskinen.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Da Senzai » man 07 jul 2014 23:57

Generelt så handler jeg aldrig i elektronik-butikker. Jeg føler altid, at de prøver at snyde mig, og de få gange jeg har haft en reklamations-sag, har jeg altid haft en dårlig oplevelse.

Jeg købte min PS4 i Føtex :P

tue69 skrev:Til gengæld er det da en smule ulækkert, hvis de rent faktisk fører folk bag lyset og hiver kr. 600 ekstra på at "klargøre" maskinen.


Virker som en smart måde at komme af med deres brugte maskiner og gamle rep-sager :P
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Vreki » man 07 jul 2014 23:59

Der skal jo både linkes facebook og alt muligt det kan da hurtigt blive dyrt :D

De gør det samme når man køber en PC, de er ikke færdigkonfigureret men har den der Out-Of- Box-Experience som MS vist kalder det. Og der vil Elgiganten ogå gerne tage sig godt betalt for at trykke enter 10 gange og vælge dansk sprog.
Det kan godt være at en førstegangsbruger jan blive lidt skræmt over det, men jeg ville da være mere skræmt over at udlevere min email konto til en tilfældig sælger.

Og ved en konsol er det tæt på svindel at sælge den slags.

Jeg har også droppet deres forsikringer, mit eget selskab tilbyder en generel forsikring der dækker al elektronik. Det bliver hurtigt billigere end elgigantens med al den elektronik man har nutildags.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Andreas Ladegaard » tirs 08 jul 2014 00:11

Jeg har generelt gode erfaringer med Elgiganten. Jeg købte min egen PS3 60 GB (den version der kan afspille PS2 spil) da den udkom i Danmark i 2007, men da den brændte sammen næsten to år efter fik jeg kvit og frit udleveret en ny PS3 60 GB (vel og mærke længe efter den version afgik fra produktionen) Den PS3 60 GB jeg fik af Elgiganten gik også i stykker næsten 2 år efter, men igen fik jeg en ny PS3 60 GB version.

Jeg synes det var en rigtig god service at give mig en ny PS3, endda den samme version jeg købte fra begyndelsen, selvom den i rigtig lang tid ikke har været på markedet.

Din historie om Elgiganten Tupilak er godt nok fuldstændig uhørt. Jeg synes det lyder vanvittigt de kan finde på at spørge om sådan noget. Dem der siger ja, bliver godt nok snydt og det var godt du ikke sagde ja til hans "tilbud".
Andreas Ladegaard
Skribent
 
Indlæg: 218
By: Aarhus


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Vreki » tirs 08 jul 2014 00:24

Ja nu har jeg sådan set også kun gode oplevelser med Elgiganten. Jeg køber det meste af mit forbrugerelektronik der, bl.a. fordi der er en ok retur og garanti- politik med en fysisk butik hvor man kan brokke sig og aflevere ting igen.

Men jeg ved præcist hvad jeg går efter når jeg handler der, jeg er 100% klar over at de er provisionlønnede, og at diverse tillægsservices er hvor de rigtigt kan hente pengene ind.

Så jeg har tjekket review af deres tilbud og også gerne lagerstatus før jeg tager derind.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf tue69 » tirs 08 jul 2014 00:27

Generelt synes jeg også at EG er rigtig gode, både med priser og service. Ovenstående er selvfølgelig lidt et røvertilbud men når man køber spil og konsoller ellers, så er EG fint med på de fleste parametre. Deres onlinebutik er i al fald for længst løbet fra coolshops.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Erroneus » tirs 08 jul 2014 05:12

Den slags sælgere vil man støde på rundt omkring, men jeg syntes nu et er sjældent jeg støder på dem efterhånden. Problemet er, at de er stor provision på de her forsikringer, så derfor vil nogle pushe det lidt meget og dem med meget lille morale, vil fyret noget pis af for at skræmme uvidende kunder ind i en forsikring.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Volpi » tirs 08 jul 2014 07:14

Hold nu kæft altså. Så er de da gået på kompromis med priserne og kører lige aggressivt nok eller hvad?
Køber sjældent min elektronik i elgiganten, men det er nu ikke på grund af service osv. Og dog de 2 seneste tv har jeg købt der. Spil og film køber jeg stort set altid hos dem..

MEN - var jeg blevet spurgt om overstående, tror jeg at jeg var blevet mere eller mindre sindsyg.. Det er jo direkte fornærmende, at tro sådan sine kunder. Uanset skal din ps4 sættes op til dit tv og anlæg. Så kan nærmest ikke se hvad det tilbud inkluderer. Jeg spørger sgu heller ikke om jeg kan tilkøbe en uddannelse i brug af min telefon , eller hvordan jeg skifter batteri i min fjernbetjening.
Ej jeg syntes sgu det er for ynkeligt et salg at forsøge at lave
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Bab » tirs 08 jul 2014 08:50

Det er meget almindeligt udenfor Danmark. Hvis man køber i Tyskland eller Holland, så spørger de altid om man ønsker den Pre-installeret. Men det er da synd for den dygtige sælger, at han skal bruge 15 timer om at installerer de få ting på en PS4. Han burde tage et kursus.

Elektronik forsikringer har jo været fremme i mange år og butikkerne har tjent godt på dem. I dag har mange forsikringselskaber en elektronik forsikring, som dækker alt elektronik i huset og ikke kun en PS4. Og ofte billigere end butikkens forsikring. Jeg mener, at jeg giver 350 årligt.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Vreki » tirs 08 jul 2014 09:48

Ja jeg ved ikke rigtigt hvad jeg syntes om den installations-service de tilbyder. Det er selvfølgelig OK at tilbyde en service, men
hvis man ikke ved bedre så får man jo nemt indtrykket af at uden deres service så er PCen helt blank, og man skal installere fra bunden og sidde og konfigurere obskure systemindstillinger.
Men sådan er det jo slet ikke. Windows er allerede lagt på med alle de rigtige drivers osv. , så vidt jeg husker skal du ikke svare på meget andet end dit navn og land.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf morfar » tirs 08 jul 2014 10:49

Jeg har kun positive ord at sige om elgiganten. Jeg køber stort set alt elektronik og hårde hvidevarer i elgiganten. Ene og alene pga. deres returpolitik.

Er der noget der går i stykker, så reparerer de det eller udleverer et nyt. Min gamle PZ70 42" plasma døde lige inden den blev 2 år. Jeg fik en 42" PX80 kvit og frit istedet (som virker endnu). De afhentede og leverede begge TV uden bøvl.

Min Onkyo forstærker blev skadet under indbrud. Forsikringen var lidt bøvlede lige netop med forstærkeren, men Elgiganten byttede den til en ny selvom det egentligt ikke var deres problem. Der var lidt bøvl med at få den byttet, og de undskyldte for besværet med 1 stk Skylanders spil til PS3 kvit og frit.

Der knak en tap på vores komfur en dag. Ringede til Elgiganten. BUM - 2 dage efter modtog jeg en ny tap til komfuret som jeg selv kunne montere.

Jeg er imponeret over butikken.

Diskoteker tog også 10-15 kr for at pille plastikken af en pakke cigaretter i gamle dage...... 600 kr er dog stadig røveri .-)
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Laffer » tirs 08 jul 2014 12:57

Mon ikke det er en sælger der hiver lidt sort!
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Joa » tirs 08 jul 2014 12:58

Men det er da ikke første gang de laver noget i den stil? Min farmor fortalte at da hun købte ny telefon ved dem, tilbød de at de kunne flytte hendes numre over på den nye telefon for 500 kroner .... Hun takkede da heldigvis nej :)

Derudover har jeg dog intet ondt at sige om Elgiganten, jeg handler der glædeligt .. Man skal bare lige huske at have sit eget hoved med derind ;)
Billede
Joa
Niveau 4
 
Indlæg: 324
By: Vejle


Re: Elgiganten - køb af PS4

Indlægaf Ceerial » ons 09 jul 2014 09:40

Jeg køber stort set alt elektronik hos elgiganten efterhånden. Jeg synes de har gjort op med det dårlige ry de havde for nogle år siden, hver gang jeg har skullet have noget til reklamation, er det blevet gjort uden noget form for besvær. Har desuden op til flere gange fået lov og bytte brugte ting til noget andet (bl.a. en Ipad og en 3DS).

Desuden er de også på mange varer ofte de billigste. I butikken kan du sige du har set noget på deres hjemmeside til en pris, og så kan du også få det til den pris i deres forretninger.

Selvfølgelig prøver de og sælger en masse ekstra ting, bl.a. forsikringer osv. Men det er ikke være end at man kan sige nej til det.
Senest rettet af Ceerial ons 09 jul 2014 10:20, rettet i alt 2 gange.
Billede

Handelskarakterer på xboxlife.dk: http://www.xboxlife.dk/profile/3798
Ceerial
Niveau 2
 
Indlæg: 120
By: Amager


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster