Forum

Så blev det min tur...

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Så blev det min tur...

Indlægaf Xainz » tors 24 jul 2014 18:22

.....
Senest rettet af Xainz tors 24 jul 2014 18:49, rettet i alt 1 gang.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Morten Skou » tors 24 jul 2014 18:25

Det var da trist hvis du er blevet snydt, men måske er manden bare taget på ferie?

Har du prøvet at ringe til ham? i stedet for bare SMS'er?

I stedet for at oprette denne tråd under "Shoperfaringer" og hænge en anden bruger ud, så skriv en handelskommentar til ham (hvis du ikke allerede har gjort det)- det er det som de er beregnede til. De sidste mange år har jeg set mange tråde, hvor en køber/sælger hænger modparten ud, men hvor det viser sig at det er en misforståelse, f.eks. fordi den anden er på ferie o.l.

Pga. ovenstående, så har jeg redigeret din post og fjernet brugernavnet indtil videre.
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Xainz » tors 24 jul 2014 18:49

Sidst jeg hørte fra ham var for 7 dage siden, hvor han påstod spillet var kommet retur til ham, og han havde sendt det igen, på det tidspunkt havde han ignoreret mig i 3 dage. Og han har ignoreret mig siden den ene besked.

Kan ikke se hvordan jeg dog hænger en person ud, der ikke har fortjent det. Men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg sletter hele den oprindelige tekst, da den er ret så ligegyldig, når nu navnet er blevet redigeret væk..
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf JanR » tors 24 jul 2014 19:06

Det var da pudsigt at svindleren skal beskyttes, i stedet for at man advarer de mennesker som jævnligt køber og sælger herinde.

Jeg kan huske at ham fjolset allerede snydt en anden bruger, for over 1000kr på Xboxlife. Læs mere her.

navn på brugeren fjernet af moderator

Som det ser ud nu, kan man svindle på den ene side - hvorefter man hopper over på søstersiden og svindler videre.
Kan man gøre så handelskommentarerne følges ad på de to sider, hvis det er samme IP-adresse? Eller en form for advarsel om at der er blevet svindlet fra følgende IP?

Xainz prøv at kontakte den anden person som blev snydt af ham, og se om i kan lave en fælles anmeldelse mod ham.
Det kan være at sagen får lidt større prioritet hos politiet, hvis flere mennesker henvender sig vedrørende samme svindler.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Xainz » tors 24 jul 2014 19:13

JanR skrev:Det var da pudsigt at svindleren skal beskyttes, i stedet for at man advarer de mennesker som jævnligt køber og sælger herinde.

Jeg kan huske at ham fjolset allerede snydt en anden bruger, for over 1000kr på Xboxlife. Læs mere her.

Information fjernet af moderator.

Som det ser ud nu, kan man svinde på den ene side - hvorefter man hopper over på søstersiden og svindler videre.
Kan man gøre så handelskommentarerne følges ad på de to sider, hvis det er samme IP-adresse? Eller en form for advarsel om at der er blevet svindlet fra følgende IP?

Xainz prøv at kontakte den anden person som blev snydt af ham, og se om i kan lave en fælles anmeldelse mod ham.
Det kan være at sagen får lidt større prioritet hos politiet, hvis flere mennesker henvender sig vedrørende samme svindler.


Er også ufattelig skuffet, og overrasket over man beskytter idioter på den måde, især når det så er en idiot der har gjort det før..

Jeg takker for den information du kom med der :D vil prøve at kontakte ham den anden.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Lassefar76 » tors 24 jul 2014 19:28

Lad os da hører hvem det er så vi ikke er flere der kommer galt afsted. Hvis man ikke opfylder den ene halvdel af aftalen, så skal man da ikke ha sit brugernavn bestykket.
----- We're gonna need a bigger boat. -----
Lassefar76
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Xainz » tors 24 jul 2014 19:35

Han er åbenbart beskyttet, men du kan kigge under mine seneste kommentar, og finde watch dogs salgs tråden.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf tue69 » tors 24 jul 2014 19:41

Xainz skrev:Han er åbenbart beskyttet, men du kan kigge under mine seneste kommentar, og finde watch dogs salgs tråden.


Sørg for at skrive en handelskommentar - så ryger beskyttelsen da i høj grad. Du kan jo evt. dele fra dit første indlæg (hvis du da har det efter at du fjernede det), det ville da fungere fint som advarsel.

EDIT: Det kan jeg se du har gjort - beklager :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Morten Skou » tors 24 jul 2014 19:46

Jeg ser det ikke som at vi prøver at "beskytte" den person som tilsyneladende har snydt en anden - men der er som bekendt altid to sider af en sag. Lige nu har vi hørt den ene side. Jeg synes ikke at det er fair at folk bliver hængt ud til offentlig skue på Internettet for noget, uden at de i det mindste har en chance for at kommentere på det.

JanR: Du kan sende oplysningerne til trådstarter via PB, men du skal ikke skrive dem i tråden, når jeg netop lige har bedt om at navnet IKKE nævnes indtil videre. Nu har jeg også måtte slette dem fra dit indlæg.

Godt spottet hvis det er den samme som på Xboxlife - og jeg synes at det er en rigtig god ide, hvis du tager fat i Zytrax, så I eventuelt kan lave en fælles anmeldelse om at han åbenbart snyder folk. Som altid, så vil vi selvfølgelig gerne udlevere nødvendige oplysninger til politiet, såfremt de kontakter os.

Jeg fik i øvrigt aldrig svar på, om du havde prøvet at ringe til ham? Vi har tidligere set eksempler på, at folk har fået deres ting retur, f.eks. ved at kontakte personen eller personens forældre.

Vi blander os normalt ikke i slag, men jeg har sendt vedkommende en besked og bedt ham om at kigge i tråden og få det løst.
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Xainz » tors 24 jul 2014 20:01

Morten Skou skrev:Jeg ser det ikke som at vi prøver at "beskytte" den person som tilsyneladende har snydt en anden - men der er som bekendt altid to sider af en sag. Lige nu har vi hørt den ene side. Jeg synes ikke at det er fair at folk bliver hængt ud til offentlig skue på Internettet for noget, uden at de i det mindste har en chance for at kommentere på det.

JanR: Du kan sende oplysningerne til trådstarter via PB, men du skal ikke skrive dem i tråden, når jeg netop lige har bedt om at navnet IKKE nævnes indtil videre. Nu har jeg også måtte slette dem fra dit indlæg.

Godt spottet hvis det er den samme som på Xboxlife - og jeg synes at det er en rigtig god ide, hvis du tager fat i Zytrax, så I eventuelt kan lave en fælles anmeldelse om at han åbenbart snyder folk. Som altid, så vil vi selvfølgelig gerne udlevere nødvendige oplysninger til politiet, såfremt de kontakter os.

Jeg fik i øvrigt aldrig svar på, om du havde prøvet at ringe til ham? Vi har tidligere set eksempler på, at folk har fået deres ting retur, f.eks. ved at kontakte personen eller personens forældre.


Har forsøgt at ringe flere gange, har også skrevet til Zytrax.

Jeg overlever tabet på de 260kr, da det ikker er en formue. Eneste formål denne tråd har, er at advare folk brugeren, så de ikke får samme tur.

Som jeg skrev før, har dette dog resulteret i jeg kun handler med brugere med 5+ positive karakter, for at sikre mig selv imod det sker igen. Dog er det træls man skal have de begrænsninger, pga en dårlig online handel, ud af flere hundrede. Men der skal altid kun en idiot til at ødelægge tingene.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Morten Skou » tors 24 jul 2014 20:04

Xainz skrev:Som jeg skrev før, har dette dog resulteret i jeg kun handler med brugere med 5+ positive karakter, for at sikre mig selv imod det sker igen. Dog er det træls man skal have de begrænsninger, pga en dårlig online handel, ud af flere hundrede. Men der skal altid kun en idiot til at ødelægge tingene.


Helt enig, det er sgu trist - heldigvis har det været uhyre sjældent at det er sket de sidste 10 år hvor jeg har været med. Zytrax fik jo i øvrigt sine ting, de var "bare" defekte så vidt jeg husker.

En dårlig handelskommentar gør jo at andre ikke vil handle med ham, jeg kan samtidig afsløre at handelskommentarerne nok vil blive endnu tydeligere i vores køb/salg fora i fremtiden, så det bliver endnu nemmere at se. Desværre forhindrer det jo ikke manden i bare at oprette en ny bruger. Men det kan en politianmeldelse måske :)
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf tue69 » tors 24 jul 2014 20:04

Xainz skrev:Som jeg skrev før, har dette dog resulteret i jeg kun handler med brugere med 5+ positive karakter, for at sikre mig selv imod det sker igen. Dog er det træls man skal have de begrænsninger, pga en dårlig online handel, ud af flere hundrede. Men der skal altid kun en idiot til at ødelægge tingene.


Gu er det så. Én af mine allerførste handler nogensinde online (på qxl.dk) gik galt og sidenhen har jeg kørt efter den samme metode. Det har kostet nogle gode handler i årenes løb, men er ikke blevet snydt siden. Enkelte gange har jeg "taget chancen" når jeg har haft mulighed for ansigt til ansigt :)

Men træls er det sgu - uanset om det er et overkommeligt beløb.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf frimann80 » fre 25 jul 2014 16:51

Morten Skou skrev:Jeg ser det ikke som at vi prøver at "beskytte" den person som tilsyneladende har snydt en anden - men der er som bekendt altid to sider af en sag. Lige nu har vi hørt den ene side. Jeg synes ikke at det er fair at folk bliver hængt ud til offentlig skue på Internettet for noget, uden at de i det mindste har en chance for at kommentere på det.

JanR: Du kan sende oplysningerne til trådstarter via PB, men du skal ikke skrive dem i tråden, når jeg netop lige har bedt om at navnet IKKE nævnes indtil videre. Nu har jeg også måtte slette dem fra dit indlæg.

Godt spottet hvis det er den samme som på Xboxlife - og jeg synes at det er en rigtig god ide, hvis du tager fat i Zytrax, så I eventuelt kan lave en fælles anmeldelse om at han åbenbart snyder folk. Som altid, så vil vi selvfølgelig gerne udlevere nødvendige oplysninger til politiet, såfremt de kontakter os.

Jeg fik i øvrigt aldrig svar på, om du havde prøvet at ringe til ham? Vi har tidligere set eksempler på, at folk har fået deres ting retur, f.eks. ved at kontakte personen eller personens forældre.

Vi blander os normalt ikke i slag, men jeg har sendt vedkommende en besked og bedt ham om at kigge i tråden og få det løst.


Man kan sku da ikke lave en handel og så tage på ferie når man har modtaget betaling....kuk kuk
frimann80
Niveau 5
 
Indlæg: 854
By: Glostrup


Re: Så blev det min tur...

Indlægaf Sethos » fre 25 jul 2014 17:07

At tage på ferie uden at sende en varer, man har modtaget betaling for er sgu da ligeså lusket og folk burde hænges ud for det.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Sv: Så blev det min tur...

Indlægaf crockett » fre 25 jul 2014 22:03

Desværre er mange positive karakterer, og tidligere gode handler med en person, ingen garanti for man ikke bliver snydt.
Der er vist flere der har været møllen igennem med en bornholmer, der præsterede at bytte og sælge de samme spil til flere brugere, uden dog at opfylde aftalen.
Til mit held kom både spillene jeg havde sendt, såvel som spillene jeg skulle have modtaget i bytte, senere på PS+. :-)
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster