Forum

CDON nægter ombytning af vare

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

CDON nægter ombytning af vare

Indlægaf AndersLP84 » fre 22 aug 2014 14:20

Denne her gang er det CDON der er på kant med dansk købelov.

Billede


Jeg har købt sådan en fin blu-ray boks ved dem til 1899 med Breaking Bad, men det viser sig at den er brugt. De har simpelthen sendt mig en boks til 1900 som var brugt. Ridser over alt, på de indre ting og endda på en af skiverne også.
Der var også flere tegn på at den var åbnet før. Bla. skulle der sidde en lille snip, der hvor man åbnede den og det gjorde der ikke (hurra for unboxing videoer :P ).
Alle ridser og skrammer blev affotograferet ved modtagelsen og kan ses her.
https://www.dropbox.com/sh/6jnt7yqvigvz5db/AAAFM044K4Q9ac7mrZMRGcOza

Det kan jo selvfølgelig ske (selvom man burde tjekke at de ting, man får retur IKKE er brugte) men #¤%&¤ om de IKKE vil sende mig en ny, hvis jeg sender den ind. Jeg kan simpelthen IKKE få den ombyttet til en ny vare. De bruger en eller anden lame undskyldning med at Klarna ikke vil godkende det. Jeg tænker bare: Hvad skal klarna (som er et lånefirma der tilbyder afbetaling) blandes ind i det for ? Varen ER betalt og det eneste CDON skal gøre er at modtage den boks jeg har, gå ned på deres lager, tage en ny og sende den.

Ifølge dansk købelov SKAL de sende en ny vare, hvis det er det jeg vælger. Mere om det her.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B

Jeg har diskuteret med dem i over to uger nu.
belastende.dk siger jeg bare
Billede
AndersLP84
Niveau 2
 
Indlæg: 198
By: Fredericia


Re: CDON nægter ombytning af vare

Indlægaf Krede1972 » fre 22 aug 2014 14:40

Du skulle nok ikke have diskuteret med dem udover 14 dage. Man har nemlig 14-dages fortrydelsesret ved internethandel - også på brugte varer!
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: CDON nægter ombytning af vare

Indlægaf AndersLP84 » fre 22 aug 2014 14:46

Krede1972 skrev:Du skulle nok ikke have diskuteret med dem udover 14 dage. Man har nemlig 14-dages fortrydelsesret ved internethandel - også på brugte varer!



Som gælder, fra man modtager varen, til man henvender sig til dem. Hvilket jeg i øvrigt gjorde samme dag jeg modtog pakken. Så det gør nok ikke så meget :)
Billede
AndersLP84
Niveau 2
 
Indlæg: 198
By: Fredericia



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster