Forum

elgigantens fede tilbud !!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf armorking » søn 28 jun 2015 21:13

jeg ligger i sengen med skadet knæ og fik sendt min søster til at købe en PS4 til mig og sagde jeg skulle have den med Batman spillet til 2999kr , hun går i elgianten og bede en om hjælp i butikken, først får hun at vide at de ikke har PS4 bundle hjemme lige nu og bliver overtalt til en alm. udgave til 2859 kr hvilket var fint i mine øjne, pludseligt ringer hun og siger prisen er ændret pga. en service som de skulle have lavet på maskinen og det tager op til 30 min til 1 time pga. en masse opdateringer som maskinen skal have inden man kan spille og at ens kontroller skal sættes til og at det tager laaangt tid hvis man gjorde det selv hjemme osv. :mrgreen: =D> #-o

jeg fik et chok og måtte købe det i føtex til 2800kr [-X

jeg ved ikke om nogen har oplevet det før , men jeg synes at det tager røven på folk :mrgreen:

Jeg ved godt at det er bare en service man kan takke pænt nej til , men come on :mrgreen:


Billede
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Dummiz » søn 28 jun 2015 21:19

Meget normal de gør det. Det har de gjort længe. Og tro det eller ej der er nogle der benytter sig af de tilbud :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Blauwy » søn 28 jun 2015 21:28

Ja det er en service, som alle der færdes på dette forum og er normal gamer skal sige nej til, men nu dækker den service også over andre produkter som laptops, Ipads osv. Det er snotdumt til en konsol, men der er jo mennesker der ikke ved hvad de køber med en konsol og vil de betale sig fra at en supporter sidder og opdaterer maskinen også de slipper for det "bøvl", jamen vor herre bevares lad dem dog.

Jeg har selv været ansvarlig for Entertainment i Elgiganten og lad mig bare sige: De tjener kassen på den service. Det er direkte provision til sælgeren og penge i kassen for Elgiganten. Det er bare ærgerligt at nu til dags handler det mere om at prakke folk så meget som muligt lort de ikke har brug for, på folk end at rent faktisk hjælpe og rådgive dem og give dem det de har brug for, for at komme i gang derhjemme med det de nu har købt. Der er mange af de sælgere, der desværre, lyver sig fra tingene når de sælger. Jeg har næsten hørt alle grunde i verden til hvorfor de skal købe sådan en service, og "iih det tager lang tid at sætte op, og det kan nemt gå galt blabla" Men så er det godt at folk herinde ved bedre end at kaste penge ud af vinduet for sådan en service.

Der findes dog også de mennesker der har brug for sådan en service, hvilket er det den er skabt for, og ikke for at sælgeren kan score nemme penge ved at "sælge" noget folk ikke har brug for.

Og ja, dette emne har været diskuteret før, det er ikke noget nyt men folk vil stadig gerne påpege hvor dumt det er og hvorfor i alverden folk køber det. Men det gør folk. Alt for mange, desværre.
Senest rettet af Blauwy søn 28 jun 2015 21:30, rettet i alt 1 gang.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Da Senzai » søn 28 jun 2015 21:34

Ja, endnu en grund til, at jeg helst undgår at handle i "special" forretninger. Jeg får næsten altid en følelse af, at medarbejderne prøver at snyde mig ^^;.

Forleden måtte jeg også forklare en medarbejder i Fona, at jeg ikke synes, at jeg havde brug for at købe Game Protection.

Generelt, hvis jeg føler, at jeg har brug for hjælp til viden om et produkt og ikke selv kan finde ud af det, så spørger jeg på et af de fora, jeg færdes.
Senest rettet af Da Senzai søn 28 jun 2015 21:38, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Sethos » søn 28 jun 2015 21:37

Jeg er bare glad for e-handel er tilgængeligt. Man kan jo ikke engang købe en pakke lokumsrulle i dag uden man skal tilbydes 8 forskellige tillægsforsikringer, et kursus i god brug samt hjælp til at åbne den.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Cena » søn 28 jun 2015 21:56

Blauwy skrev:Ja det er en service, som alle der færdes på dette forum og er normal gamer skal sige nej til, men nu dækker den service også over andre produkter som laptops, Ipads osv. Det er snotdumt til en konsol, men der er jo mennesker der ikke ved hvad de køber med en konsol og vil de betale sig fra at en supporter sidder og opdaterer maskinen også de slipper for det "bøvl", jamen vor herre bevares lad dem dog.

Jeg har selv været ansvarlig for Entertainment i Elgiganten og lad mig bare sige: De tjener kassen på den service. Det er direkte provision til sælgeren og penge i kassen for Elgiganten. Det er bare ærgerligt at nu til dags handler det mere om at prakke folk så meget som muligt lort de ikke har brug for, på folk end at rent faktisk hjælpe og rådgive dem og give dem det de har brug for, for at komme i gang derhjemme med det de nu har købt. Der er mange af de sælgere, der desværre, lyver sig fra tingene når de sælger. Jeg har næsten hørt alle grunde i verden til hvorfor de skal købe sådan en service, og "iih det tager lang tid at sætte op, og det kan nemt gå galt blabla" Men så er det godt at folk herinde ved bedre end at kaste penge ud af vinduet for sådan en service.

Der findes dog også de mennesker der har brug for sådan en service, hvilket er det den er skabt for, og ikke for at sælgeren kan score nemme penge ved at "sælge" noget folk ikke har brug for.

Og ja, dette emne har været diskuteret før, det er ikke noget nyt men folk vil stadig gerne påpege hvor dumt det er og hvorfor i alverden folk køber det. Men det gør folk. Alt for mange, desværre.


This. Har stået i Elgiganten i Mobil og GPS afdelingen. Butikken ville meget gerne have jeg prøvede at sælge denne service, da det som Blauwy nævner er REN profit. Jeg kunne dog ikke få mig selv til det, medmindre jeg kunne mærke folk nærmest ikke kunne stave til deres eget navn, om det så gjaldt deres liv.

At jeg ikke solgte så mange af denne slags service, var nok også grunden til min levetid i Elgiganten ikke var ret lang. Pludselig fik jeg ikke så mange vagter mere.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Vreki » søn 28 jun 2015 22:12

Jeg er lidt nærsynet, er det det der står til 599 kr? Vi kan vist godt sige at det beløb må dække mindst een arbejdstime.

Som jeg husker både min PS4 og min nyeste PC med Out Of Box Experience (OOBE) hvor man selv konfigurere et par småting, så drejer det sig praktisk talt om at vælge sprog og tidszone. Ja, den kan så stå og tygge i baggrunden et pænt stykke tid, men den reelle arbejdstid inklusive opstilling og nedtagning må være omkring 10 minutter.

Så tilbyder de måske at konfigurer din email / psn osv., men helt ærligt, vil man virkeligt overlade sin logininfo til en tilfældig medarbejder i et EDB-supermarked? (No offence intended ) Det tager forresten højst 10 minutter ekstra at sætte det op.

Ok, hvis juniors fødselsdagsgave skal være klar til brug når han åbner pakken, så kan det måske give mening at tilkøbe det.
Men langt de fleste vil betale for ingenting hvis de køber sådan en pakke.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Erroneus » søn 28 jun 2015 22:12

Jeg har ikke noget problem med at de sælger sådan service, for der er folk der har brug for den service, problemet er at de direkte lyver folk op i ansigtet for at sælge de her services. Jeg handler selv i Elgiganten og støder kontant på sleske sælgere som intet aner, men gerne står og fylder folk med varm luft for at sælge dyre services eller gamle produkter.

Nej hr. Elgiganten sælger, man ikke installere Office på en Chromebook.
Nej hr. Elgiganten sælger, det er ikke skide svært at opdaterer en GPS, specielt ikke når jeg lige har sagt at jeg allerede ejer en Tomtom GPS.
osv.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Blauwy » søn 28 jun 2015 22:16

Cena skrev:
This. Har stået i Elgiganten i Mobil og GPS afdelingen. Butikken ville meget gerne have jeg prøvede at sælge denne service, da det som Blauwy nævner er REN profit. Jeg kunne dog ikke få mig selv til det, medmindre jeg kunne mærke folk nærmest ikke kunne stave til deres eget navn, om det så gjaldt deres liv.

At jeg ikke solgte så mange af denne slags service, var nok også grunden til min levetid i Elgiganten ikke var ret lang. Pludselig fik jeg ikke så mange vagter mere.


Det værste er fandme så meget fokus der er på skide forsikringer og ekstra service der kræver at sælgeren står og lover guld og grønne skove for at få kunden til at hoppe på dem.
Hver eneste morgen stod vores chef og fortalte højt, foran alle ansatte i butikken, hvem der solgte flest forsikringer dagen før og det skulle selvfølgelige have en klapsalve...
Bliver selvfølgelig ikke nævnt hvor vigtigt det er at få en kunde der VIL overtales til at købe ekstra ting. Du kan ikke sælge ting til en som ved hvad han skal have og har brug for.
...Også kom runden til mig: "Ja Jacob....Du solgte...2 forsikringer. Deeejligt..Du er liderlig, hva? Giv gas." Ja det er sgu nok fordi jeg sælger konsoller på Nørrebro og er ærlige over for folk med hvad de køber. Det kan topcheferne sgu ikke lide.

Jeg havde det på samme måde; jeg kunne ikke få mig selv til at sælge dem denne service, for jeg ville sgu have det dårligt over at Fru Danmark gav mig 250kr lige i lommen for at jeg går ud bag ved og bruger 10 min på at pakke op og opdaterer den. Det er sgu ikke derfor jeg blev salgsassistent tilbage i dagene, og af samme grund at jeg ikke er det længere :P
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf armorking » søn 28 jun 2015 22:26

ja der findes folk som har brug for denne service , men at det koster 5-600kr ekstra ? det er for meget
måske 150-200kr for de 15 min man bruger , ville være mere end nok :D
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Elling123 » man 29 jun 2015 01:01

Har også udret mig over hvem der ønsker sin konsol opdateret af elgiganten, da det netop nærmest giver sig selv. Og selve opdateringen kan tit gøres i baggrunden. Og som andre hr nævnt tidligere tager det ikke serlig lang tid. Men kan godt se at nogle kan bruge denne service.
Har ondt af din søster som det lyder som om de har kørt lidt rundt med. Godt at hun kommunikerede med dig og ikke bare faldt for deres salgstale.
Elling123
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Kbh s


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Volpi » man 29 jun 2015 07:45

Det er jo trist - argumentet om at man da har forsøgt at sælge til folk, der end ikke kunne stave til sit navn, gør det bare mere trist. Uden at være efter Cena for kommentaren, så (for mig) illustrere det meget godt hvad det er elgiganten har gang i her. Det kan sguda kun være bedsteforældre eller uvidende forældre der tilkøber denne service ALENE udfra den store salgstale. Det er sgu bare for sølle og ikke mindst så uetisk fra elgigantens side at det er kvalmende.

Især da prisen er på 5-600kr.

Det svarer jo fandme til at betale 300kr for at få pakket sine vare i posen i fakta - Fordi en debil ekspedient har overbevist mig om at jeg ikke kan komme hjem med mine vare uden denne service??????
Gud fader bevares, de skulle satme skamme sig. Selv sælgeren isoleret set skulle have røven i klaskehøjde for at få sig selv til tilbyde den service.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Vreki » man 29 jun 2015 07:55

Tjah, det lyder som om vi har fået noget amerikansk virksomhedskultur herover. Provisionslønnet og "sælg eller forsvind".
Skal vi gætte på at fagforeningen ikke er ret stærk i Elgiganten?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Da Senzai » man 29 jun 2015 16:57

Problemet er jo, at - ikke kun elgiganten - kender mest til Fona, da jeg har en kammerat, der arbejder der fuldtid, at det er utroligt konkurrence-præget og at medarbejderne bliver hevet til samtale, hvis de ikke sælger nok.

Derudover er indstillingen fra ledelsens side, at hvis de skaber nogle nye tiltag og de ikke fungerer - så er det medarbejderne, den er galt med. Ikke det nye tiltag.

Man skal helst være kold og kynisk for at arbejde sådan et sted og som min kammerat selv siger; så har han ikke længere nogen sjæl :P

Det er egentligt utroligt, at butikkerne tør være sådan der. De skræmmer ihvert fald folk som "os" væk, og jeg kan ikke forestille mig, at der er mange, der bliver ved med at handle der.

Jeg føler snarere, at jeg er blevet forsøgt snydt efter en tur i butikkerne end, at jeg har fået en god oplevelse. Jeg tænker ihvertdfald sjældent at "her har jeg lyst til at komme igen".

Men okay. Vi på PSlife repræsenterer ikke den gennemsnitlige befolkning.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Cena » man 29 jun 2015 17:08

Volpi skrev:Det er jo trist - argumentet om at man da har forsøgt at sælge til folk, der end ikke kunne stave til sit navn, gør det bare mere trist. Uden at være efter Cena for kommentaren, så (for mig) illustrere det meget godt hvad det er elgiganten har gang i her. Det kan sguda kun være bedsteforældre eller uvidende forældre der tilkøber denne service ALENE udfra den store salgstale. Det er sgu bare for sølle og ikke mindst så uetisk fra elgigantens side at det er kvalmende.

Især da prisen er på 5-600kr.

Det svarer jo fandme til at betale 300kr for at få pakket sine vare i posen i fakta - Fordi en debil ekspedient har overbevist mig om at jeg ikke kan komme hjem med mine vare uden denne service??????
Gud fader bevares, de skulle satme skamme sig. Selv sælgeren isoleret set skulle have røven i klaskehøjde for at få sig selv til tilbyde den service.


Min formulering var måske ikke den bedste. Jeg mente at jeg KUN solgte til dem jeg virkelig kunne mærke ikke ville kunne klare installeringen selv. Jeg gjorde det ikke for at udnytte folk som ikke kunne sige fra. Det fremgik måske ikke helt tydeligt :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster