Forum

elgigantens fede tilbud !!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf armorking » ons 24 feb 2016 13:27

endnu en gang dårligt af Elgiganten ( Nørrebro )

Lønnen er sat ind på min konto og havde virkelig lyst til at købe PS4 igen efter en pause
på 5 mdr. Jeg vælger så at gå forbi dem på vej til arbejde , købe en PS4 og spille lidt i aften
efter arbejde. De har et tilbud med Far Cry spillet , som er et godt tilbud , jeg beder om en pakke
og sælger siger at han ikke har flere på lager , men så kalder han på mig igen og siger at de har 12
liggende som er klar gjort og kommer til at koste 3400kr i alt i stedet for 2787 kr . Han prøver
at overtale mig til at købe pakken og forklare at det vil tage mig 6-8 timer at klar gøre sin PS4
før man kan game .

jeg mistede lysten igen til at game og valgte at beholde pengene , jeg har havde også planlagt
at købe et Sony Kamera til 3500kr udover en PS4 , men efter en så dårligt service, som Jeg synes
er en billig måde at tjene nemme penge på , valgte jeg at droppe det hele .
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Vreki » ons 24 feb 2016 13:57

Ren svindel.
Men kan du ikke finde en butik i nærheden hvor du kan lave collect@store?

http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... ty-trigger
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf armorking » ons 24 feb 2016 14:15

Vreki skrev:Ren svindel.
Men kan du ikke finde en butik i nærheden hvor du kan lave collect@store?

http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... ty-trigger


problemet er at jeg arbejder fra 10-20 , som bil mekanikker uden for byen og kan
ikke nå deres collect store , jeg bad ham bare om en maskine fra de klar gjorte til alm. pris [-X
for mig tage det jo ikke mere end 20min at opdatere maskinen , men de gør det til at kæmpe opdatering
som kræver net forbindelse fra Japan :lol:
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Kimosabe » ons 24 feb 2016 14:15

Hold kæft hvor er det ringe service af dem. Havde godt hørt om tricket, og frygtede at de ville gøre det da jeg skulle ud og købe mit nye tv. Der var dog ingen problemer, så jeg troede egentlig ikke de gjorde det mere.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf armorking » ons 24 feb 2016 14:20

de gør det med PS4 maskiner og andre som kræver opdatering :) Tror ikke TV kræver opdatering , men de prøvede sikkert at sælge dig en forsikring i stedet ;)
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: elgigantens fede tilbud !

Indlægaf Unklemac » ons 24 feb 2016 14:41

Synes det en fin service, ærger mig bare over at de ikke tilbyder en tillægsservice hvor de kommer hjem til min adresse og fortæller mig hvordan man sætter den i stikkontakten.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Kimosabe » ons 24 feb 2016 15:02

armorking skrev:de gør det med PS4 maskiner og andre som kræver opdatering :) Tror ikke TV kræver opdatering , men de prøvede sikkert at sælge dig en forsikring i stedet ;)


De historier jeg har hørt, er netop med TV, hvor de har brugt "professionelt kalibreringsudstyr" til at indstille billedet.

Mig bekendt skal man så kalibrere tv på stedet, med lysindfald osv. som parametre.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Bab » ons 24 feb 2016 15:40

Kimosabe skrev:
armorking skrev:de gør det med PS4 maskiner og andre som kræver opdatering :) Tror ikke TV kræver opdatering , men de prøvede sikkert at sælge dig en forsikring i stedet ;)


De historier jeg har hørt, er netop med TV, hvor de har brugt "professionelt kalibreringsudstyr" til at indstille billedet.

Mig bekendt skal man så kalibrere tv på stedet, med lysindfald osv. som parametre.


Så må man da ikke håbe, at man har mere end et vindue eller at solen bevæger sig :)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf JFlindt » ons 24 feb 2016 15:53

Det er jo alle firmaer, der lave den slags "tricks".

Kan hurtigt ridse fire oplevelser op jeg har oplevet:
    1. Købte en laptop med forsikring i Fona og blev lovet at skulle den til rep, kunne jeg låne en ny. Men det kan man ikke da man i såfald bryder/åbner en ny Windows licens. Så da min laptop skulle til rep, blev jeg tilbudt et låne-TV!!
    Ikke nemt at læse til datamatiker og programmere med et TV.
    2. Min kammerat købte en egetræs skænk i Idemøbler og blev lovet af sælger at for 250,- leverede de den direkte ind i hans stue. Men da skænken vejede over 100kg (125 for at være præcis) måtte fragtmændene ikke bære den op på 1. sal. Så jeg måtte hjælpe med at slæbe den op.
    3. Jeg skulle købe en laptop (Lenovo) i Computercity og spurgte til hvilke kort der kunne bruges i kortlæseren (Sony Memorystick, SD osv) og sælger fortæller mig at den kan tage alt fra CompactFlash til SD. Jeg kan godt se at et CF kort ikke kan komme ind i det forholdsvis lille hul og lover ham, at jeg køber en på stedet, hvis han kan få et CF kort ind i kortlæseren. Han bliver sur og jeg går hjem.
    4. Har stået bag en far og søn i Merlin. De vil købe en PSP (dengang de var med UMD disk) til knægten - sælgeren finder et memory stick på 16GB frem (dengang sådan et kostede et par tusinde) - jeg kunne ikke nære mig og fortalte faren at det var penge ud af vinduet fordi PSP'en på daværende tidspunkt kun understøttede 4GB kort. Faren sagde tak og sælger blev sur.

Jeg ved godt at mange sælgere er provisionslønnet og derfor gerne vil sælge ekstra tilbehør. Men samtidig synes jeg det er ærgeligt at få prakket noget på man ikke har behov for.

Jo jo der er da måske nogen, der har brug for hjælp til at klargøre en PS4, men ofte tror jeg sagtens folk kunne klare det selv, hvis de kan læse en skærmvejledning.

Personligt er jeg holdt op med at gå i Elgiganten eller lignende medmindre jeg er 100% klar på hvad jeg skal have. For jeg gider ikke bruge min tid på overgearede salgstaler.
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Vreki » ons 24 feb 2016 16:43

JFlindt skrev:Jo jo der er da måske nogen, der har brug for hjælp til at klargøre en PS4, men ofte tror jeg sagtens folk kunne klare det selv, hvis de kan læse en skærmvejledning.


Det er ikke så meget det at de sælger den slags halv værdiløse services.
Men der hvor jeg syntes det nærmer sig svindel er at de annoncer med f.eks. Far Cry bundled, og når folk så bliver lokket ind af tilbuddet så er de sørme lige kommet til at klargøre hele lagret.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf HrDanish » ons 24 feb 2016 17:28

Det er en skam mange sælgere tænker på denne gammeldags måde at være en "god" sælger på :/

At være en god sælger er netop at sælge det kunden faktisk skal bruge til at dække deres behov.

Du skaber på den måde en tillid, som ikke kun sikre at de kommer tilbage til dig næste gang de
mangler noget, men også anbefaler familie og venner at komme der.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Kimosabe » ons 24 feb 2016 17:42

Jeg er fuldstændig enig med Vreki, for min skyld må de sælge lige den service de har lyst til, men den med at hele lageret pludselig er "klargjort", det nærmer sig fusk.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf armorking » ons 24 feb 2016 17:52

Kimosabe skrev:Jeg er fuldstændig enig med Vreki, for min skyld må de sælge lige den service de har lyst til, men den med at hele lageret pludselig er "klargjort", det nærmer sig fusk.


jeg har selv været sælger , havde det været mig , så ville heller sælge det end at lade det
stå og samle støv end til fru Jensen kommer forbi , for at købe en . Han havde 12 stks. på lager om det
var klargjorte eller ej , så burde han have solgt en også kan han bare klargøre de nye maskiner som de får

men jeg undrer mig over en ting , maskinen skal jo være helt nyt , når jeg køber det
men når han så vælger at åbne det og klargøre det , er det så ikke brugt ?
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Erroneus » ons 24 feb 2016 18:20

Nja det vil jeg ikke sige. Hvis det er en hel ny maskine de åbner op og installerer nyeste opdatering på, så er den stadigvæk ny. Man køber så servicen at de åbner den og sørger for det og tænk en dårlig timeløn de faktisk må have, når det tager så mange timer og de tager så lidt for det... ;)

Sleske sælgere findes over det hele desværre.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Bab » ons 24 feb 2016 18:54

Det må være fordi, at det er forholdsvis nyt i Danmark, at folk bliver forarget over det. Da jeg købte min Nexus 10 for ret mange år siden i Holland (Mediamarkt), måtte jeg også gå hen med den igen og vælge en, som ikke var "opdateret". Jeg tror dog kun, at forskellen var 10 Euro, men jeg kan huske forkert.

Jeg har sådan set ikke noget imod, at de opdaterer deres maskiner. I værste fald, så kommer de jo til at brænde inde med dem, fordi folk lærer, at de kan gøre det selv på under en time, hvis man er lidt langsom. Hvad jeg har noget imod er, at de lyver om, hvor lang tid det tager. Hvis de bare var ærlige om det, så kan folk selv vurdere, om de har evnerne selv eller om de vil betale for en opdateret udgave. 8 timer for at opdaterer en PS4 burde faktisk politianmeldes. Det er ikke bare løgn. Det er snyd.

Hvis man så køber en opdateret udgave, så må man da håbe, at der følger en service med, næste gang der kommer en firmware opdatering :)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster