Forum

elgigantens fede tilbud !!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf JFlindt » tors 25 feb 2016 09:38

Jeg har aldrig selv arbejdet med salg, men har været i marketing i mange år og personligt er jeg af den opfattelse at "glade kunde er gentagende kunder"

Så giver du dine kunder en god service, behandling, oplevelse, så kommer de også igen næste gang de mangler et eller andet.
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Krede1972 » tors 25 feb 2016 11:00

Sælgeren skulle have forsøgt at sælge den klargjorte PS4 til normalpris.

"Vi har desværre ikke flere på lager, men vi har nogle som allerede er klargjorte og klar til brug. Du får den til normalpris".

Det havde været service.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Kimosabe » tors 25 feb 2016 11:27

Krede1972 skrev:Sælgeren skulle have forsøgt at sælge den klargjorte PS4 til normalpris.

"Vi har desværre ikke flere på lager, men vi har nogle som allerede er klargjorte og klar til brug. Du får den til normalpris".

Det havde været service.


Spørgsmålet er om alle reelt var klargjorte, eller om de klargører et par stykker, og så prøver sælgeren tricket med ikke at have andre for at sælge den tillægsservice kunden i dette tilfælde ikke ønskede.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Bab » tors 25 feb 2016 12:07

Kimosabe skrev:
Krede1972 skrev:Sælgeren skulle have forsøgt at sælge den klargjorte PS4 til normalpris.

"Vi har desværre ikke flere på lager, men vi har nogle som allerede er klargjorte og klar til brug. Du får den til normalpris".

Det havde været service.


Spørgsmålet er om alle reelt var klargjorte, eller om de klargører et par stykker, og så prøver sælgeren tricket med ikke at have andre for at sælge den tillægsservice kunden i dette tilfælde ikke ønskede.


Det vil da være en tåbelig fremgangsmåde, især hvis de er provisionslønnede. Det tror jeg dog ikke, at de er i Elgiganten, men jeg ved det ikke. Fordi han går glip af et salg af en PS4, bare fordi han forsøger på at sælge for en klargjort i stedet for ingen.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Kimosabe » tors 25 feb 2016 12:30

Uden at være sikker, vil jeg tror at det er netop den slags services, samt ekstraforsikringer der giver direkte afkast på deres løncheck.

Jeg tror ikke de er provisionslønnet af alm. salg.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Vreki » tors 25 feb 2016 12:39

De spørger da ellers altid om man er blevet hjulpet af nogen henne ved kassen, og det er også meget glade for at oprette salget med det samme ved deres lokale serviceøer.
Det tolker jeg som et tegn på at de er provisionslønnede.

Men derfor kan der jog godt være en eller anden firmapolitik som tvinger dem til at lave klargøringsnummeret, selv om det ikke er i deres egen interesse
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Bab » tors 25 feb 2016 12:44

Vreki skrev:Men derfor kan der jog godt være en eller anden firmapolitik som tvinger dem til at lave klargøringsnummeret, selv om det ikke er i deres egen interesse


Jo, men det vil da være elendig firmapolitik, hvis det ender ud med intet salg overhovedet. Så hellere krybe ned fra korset og sige, at "Hov, vi har vist lige en tilbage på lageret. Jeg går lige ud og kikker" og så sælge den til normal pris.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: elgigantens fede tilbud !!

Indlægaf Vreki » tors 25 feb 2016 12:48

Bab skrev:Jo, men det vil da være elendig firmapolitik, hvis det ender ud med intet salg overhovedet. Så hellere krybe ned fra korset og sige, at "Hov, vi har vist lige en tilbage på lageret. Jeg går lige ud og kikker" og så sælge den til normal pris.


Hvem har sagt at en firmapoltik skulle være begavet? :lol:

Noget andet er, at profitmargen nok er meget større på deres "klargjorte" maskiner.
Det kunne godt være at een solgt fidus-service kunne opveje et par missede salg af standardpakken
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron