Forum

Told ved køb hos Zavvi.com?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf hudhud » tors 04 feb 2016 00:42

Hej :)

Jeg har læst at der tillægges told, hvis man køber fra Zavvi.com, passer det? De sender jo fra England af
hudhud
Niveau 4
 
Indlæg: 760


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf MrGlennDK » tors 04 feb 2016 02:54

fik 2 stk breve af moms&told 1 på 198kr og 1 på 200kr det var 2 whiplash steelbook jeg købte, de er hermed sendt retur,
Jeg blev selv overrasket da min ven Aldig havde fået told fra dem og han køber flere steelbooks om måneden,
Han bor i Nordjylland og jeg i Sønderjyland ??

Prøver en sidste gang og bestiller 1stk til kærestens adresse, og ser om det min adresse der er noget galt med :(
MrGlennDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1184
By: Haderslev


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf hudhud » tors 04 feb 2016 02:59

Altså, hvis man sender retur, kan man så undgå at betale for told?
hudhud
Niveau 4
 
Indlæg: 760


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf klatzen » tors 04 feb 2016 07:23

Når du er blevet pålagt told er det højst sandsynligt fordi de har sendt direkte fra en underleverandør udenfor EU og til dig :-) det har intet som helst med din adresse at gøre. Da man som privat kunde inde for EU's grænser ikke blive pålagt told og moms. Men som sagt tyder det altså på de laver dropshipping, som egentligt bare betyder de ligger en ofre hos deres leverandør, her udenfor EU, som sender direkte til dig uden den skal ind forbi dem først :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf morfar » tors 04 feb 2016 10:27

Engang sendte de fra jersey (kanalø ikke Eu). De har også sendt fra Belgien.

Aner ikke hvor de sender fra pt.

Men når i lader være at modtage pakker fra zavvi, så pålægger i dem en udgift. Jeg håber de banner jer som kunder hvis det er noget i gør for ofte. Det er jo ikke deres skyld at vi har rådne regler i DK.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf Slimjay DK » tors 04 feb 2016 10:47

morfar skrev:Engang sendte de fra jersey (kanalø ikke Eu). De har også sendt fra Belgien.

Aner ikke hvor de sender fra pt.

Men når i lader være at modtage pakker fra zavvi, så pålægger i dem en udgift. Jeg håber de banner jer som kunder hvis det er noget i gør for ofte. Det er jo ikke deres skyld at vi har rådne regler i DK.


Hvis det viser sig at folk fra danmark tit lader pakkerne gå tilbage, så bliver det bare ikke muligt for danmark at handle der mere [-X

Min holdning er, Hvis man vælger at tage chancen, så må man også bide i det sure æble hvis man bliver busted. :mrgreen:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf TheisDanishPride » tors 04 feb 2016 11:12

Slimjay DK skrev:
morfar skrev:Engang sendte de fra jersey (kanalø ikke Eu). De har også sendt fra Belgien.

Aner ikke hvor de sender fra pt.

Men når i lader være at modtage pakker fra zavvi, så pålægger i dem en udgift. Jeg håber de banner jer som kunder hvis det er noget i gør for ofte. Det er jo ikke deres skyld at vi har rådne regler i DK.


Hvis det viser sig at folk fra danmark tit lader pakkerne gå tilbage, så bliver det bare ikke muligt for danmark at handle der mere [-X

Min holdning er, Hvis man vælger at tage chancen, så må man også bide i det sure æble hvis man bliver busted. :mrgreen:


Jeg er sådan set enig, men hvis man køber fra et andet EU land med den forudsætning, at så kommer der selvfølgeligt ikke told på, så ville jeg personligt heller ikke tage imod pakken, hvis der er kommet told på. Hvis man derimod bestiller uden for EU, og dermed tager chancen, ja så må man potentielt frem med pungen (den med penge i), hvis pakken bliver taget.
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf Slimjay DK » tors 04 feb 2016 12:40

ja, det er sandt .. Det er ikke nemt at finde ud af hvor de sender fra ...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf morfar » tors 04 feb 2016 14:07

TheisDanishPride skrev:
Slimjay DK skrev:
morfar skrev:Engang sendte de fra jersey (kanalø ikke Eu). De har også sendt fra Belgien.

Aner ikke hvor de sender fra pt.

Men når i lader være at modtage pakker fra zavvi, så pålægger i dem en udgift. Jeg håber de banner jer som kunder hvis det er noget i gør for ofte. Det er jo ikke deres skyld at vi har rådne regler i DK.


Hvis det viser sig at folk fra danmark tit lader pakkerne gå tilbage, så bliver det bare ikke muligt for danmark at handle der mere [-X

Min holdning er, Hvis man vælger at tage chancen, så må man også bide i det sure æble hvis man bliver busted. :mrgreen:


Jeg er sådan set enig, men hvis man køber fra et andet EU land med den forudsætning, at så kommer der selvfølgeligt ikke told på, så ville jeg personligt heller ikke tage imod pakken, hvis der er kommet told på. Hvis man derimod bestiller uden for EU, og dermed tager chancen, ja så må man potentielt frem med pungen (den med penge i), hvis pakken bliver taget.


Man må jo undersøge hvor forretningen, man handler med, sender fra inden man bestiller. Det nytter ikke at smide offerkortet fordi man ikke har gjort hjemmearbejdet ordentligt. Send dem en mail, da det ikke umiddelbart står på deres hjemmeside.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf Redman DK » tors 04 feb 2016 15:26

"Orders being placed for delivery outside of the UK may be subject to customs
charges or import duties which are levied by the importing country at the
time the delivery arrives in your country.

These charges must be paid by the recipient of the parcel. Unfortunately, we
have no control over these charges, and cannot advise what the cost may be
(customs policies and import duties vary widely from country to country)."

http://help.zavvi.com/index.php?action=artikel&cat=29&id=156&artlang=en

Synes nu de skærer det pænt meget ud i pap :P

Hvis man vælger at tage chancen må man sgu også betale når hammeren falder. Ellers ender vi bare ud i en situation ala Play.com hvor de simpelthen droppede at sende varer til Danmark pga. nogen tosser der ikke vil betale for deres egen fejl.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf Bab » tors 04 feb 2016 15:28

Jeg har aldrig brugt siden og det tog mig under et minut af finde følgende:

your
relationship with TheHut.com Limited whose registered office is at Meridian
House, Gadbrook Park, Gadbrook Way, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA
and or TheHut.com (Trading) Limited whose registered office is at 17 The
Esplanade, First Floor, St Helier, Jersey, JE2 3QA (as the case may depending
upon who fulfils your Specific order) ('we', 'our' or 'us').


Alene det, at der står Jersey vil få mine alarmklokker til at ringe og jeg vil finde en anden, at handle med. The Hut har vist også være oppe og vende flere gange i det her forum.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf MrGlennDK » tors 04 feb 2016 15:45

De har skevet til mig så snart, de har modtaget retur så overføre de pengene tilbage.
Har benægtet pakken fra dem via told brevet, så må jeg se hvad der sker ellers må jeg bare undvære de pr kroner ;)
MrGlennDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1184
By: Haderslev


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf Erroneus » tors 04 feb 2016 16:03

Og havde man google't dem først, eller bare søgt herinde, så havde de kommet frem som et firma hvor der er told fare.

Sorry boys, den var i selv uden om :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Told ved køb hos Zavvi.com?

Indlægaf Lassefar76 » man 08 feb 2016 12:33

Har handlet der over 50 gange og er aldrig blevet ramt af tolden. Happy days.
----- We're gonna need a bigger boat. -----
Lassefar76
Niveau 3
 
Indlæg: 245



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron