Forum

psncodes.se

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

psncodes.se

Indlægaf cthulhu » fre 05 feb 2016 18:41

Mjello

Er der nogen, der har erfaringer med dette site?

Jeg kigger på at købe et PSN kort (kode via mail), men gider ikke betale overpris. Jeg antager at priserne på dette site er i svenske kroner, så inkl. PayPal gebyr (3%) havner et 200 Dkr kort (til 260 SEK) på ca. 213 Dkr.

Alternativt: er der nogen der kender andre pålidelige sites med danske PSN kort på lager til rimelige priser?

På forhånd tak. :D
cthulhu
Niveau 1
 
Indlæg: 60
By: Fyn


Re: psncodes.se

Indlægaf Redman DK » lør 06 feb 2016 15:15

Gamestop plejer at sælge dem i deres butikker.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: psncodes.se

Indlægaf morfar » lør 06 feb 2016 20:29

Hvis du køber psnkort ved den svenske side, så betaler du vel med visa der? Hvirofr ikke bare bruge dit visa på storen?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: psncodes.se

Indlægaf Rasbred » søn 07 feb 2016 09:01

morfar skrev:Hvis du køber psnkort ved den svenske side, så betaler du vel med visa der? Hvirofr ikke bare bruge dit visa på storen?


Der kunne være grunde som at visa kortet ikke virker på ens ps4.. Ved ikke om cthulhu har samme som mig.
viewtopic.php?f=21&t=23455
Billede
Rasbred
Niveau 3
 
Indlæg: 203


Re: psncodes.se

Indlægaf ikkNico » søn 07 feb 2016 09:25

Fona har også masser af kort

morfar skrev:Hvis du køber psnkort ved den svenske side, så betaler du vel med visa der? Hvirofr ikke bare bruge dit visa på storen?

Personligt stoler jeg ikke på sikkerheden omkring mine kortoplysninger hos hverken MS, Soy eller Steam, så jeg køber også kun kort.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: psncodes.se

Indlægaf morfar » søn 07 feb 2016 10:01

ikkNico skrev:Fona har også masser af kort

morfar skrev:Hvis du køber psnkort ved den svenske side, så betaler du vel med visa der? Hvirofr ikke bare bruge dit visa på storen?

Personligt stoler jeg ikke på sikkerheden omkring mine kortoplysninger hos hverken MS, Soy eller Steam, så jeg køber også kun kort.


Ja, det forstår jeg. Men trådstarter spørger til handel på en svensk hjemmeside hvor jeg antager at han vil bruge et betaingskort.

Men det kan selvfølgelig være, at der er gjort mere ud af kortsikkerheden hos en svensk hjemmeside der sælger koder end hos Microsoft og Sony :?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: psncodes.se

Indlægaf ikkNico » søn 07 feb 2016 10:12

morfar skrev:Men det kan selvfølgelig være, at der er gjort mere ud af kortsikkerheden hos en svensk hjemmeside der sælger koder end hos Microsoft og Sony :?

Det kommer meget an på om de opbevarer dine kortoplysninger eller ej, og hvordan.
Vi ved fx at Sony opbevarer disse oplysninger ukrupteret, eller med en umanerlig dårlig krypteringsnøgle, hvilket betød at kortoplysninger i millionvis slap ud i forbindelse med det store hack i 2011.
MS krypterer muligvis sine kortoplysninger, men samtidig deler de også disse mellem mange forskellige platforme. Jeg har som slutbruger ikke styr på, hvor mine kortoplysninger er i deres system.

Mange butikker opbevarer slet ikke kortoplysninger, eller giver i hvert køber mulgiheden for at fravælge dette. de har samtidig en aftale med tredjepart om betaling, fx Nets, der sørger for at lægge et sikkerhedslag omkring alle kort transaktioner, således at dine kortoplysninger ikke kan snuppes af man-in-the-middle.
Skulle uheldet være ude, så er man dækket ind af både bank, butik og i sidste ende tredje part der står for transaktionen.

Så ja, jeg tror der er gjort mere ud af sikkerheden ved en svensk hjemmeside, end på PSN Store eller XBL ;)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: psncodes.se

Indlægaf morfar » søn 07 feb 2016 10:29

Du siger det selv. Er uheldet ude, så dækker banken.

Derfor er min personlige holdning, at det kan være ligemeget hvor ens oplysninger bliver stjålet fra. Psncodes.se, microsoft, steam, fakta eller en helt 5. Banken dækker hvis man har opført sig forsvarligt i omgangen med sit kort/sine oplysninger.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: psncodes.se

Indlægaf ikkNico » søn 07 feb 2016 10:58

morfar skrev:Du siger det selv. Er uheldet ude, så dækker banken.

Har en god ven, der ikke blev dækket af banken efter 2011 hacket.

Han opdagede nogle mærkelig transaktioner på sit kort, kontaktede banken og fik kortet spærret. Sony havde endnu ikke offentliggjort hacket,eller omfanget af det, så ingen vidste hvad der var galt, og da de aldrig tog ansvar for indbruddet ville banken ikke dække de første 5000kr ud af de 8000kr han mistede.

jeg benytter heller ikke services som PayPal. Godt nok er man bedre dækket i banken, men PayPal giver gladeligt alle dine oplysninger til tredjepart på meget, meget tyde grundlag. Læs op på Geohot vs Sony hvis du vil have alle detaljer (det er uhyggelig læsning).
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: psncodes.se

Indlægaf cthulhu » man 08 feb 2016 18:48

Tak for de mange svar.

Som nogen har gættet på, så stoler jeg ikke på at Sony kan tage vare på mine kreditkortoplysninger længere end jeg kaste mit hus. Jeg er dog lidt utryg ved omtalen om PayPal.

Netop PayPal kan benyttes på psncodes.se. Tanken var ikke at skulle bøvle med at finde en fysisk butik. Hmmm... nu må vi se hvad jeg gør...
cthulhu
Niveau 1
 
Indlæg: 60
By: Fyn



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster