Forum

Gamestop shoperfaring.

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Gamestop shoperfaring.

Indlægaf Dummiz » søn 03 jul 2016 15:56

Jeg har lagt en forudbestilling på et spil jeg ikke er sikker på jeg vil have alligevel (har byttet spil ind og lagt beløbet på en forudbestilling) jeg var hurtig inde en dag og spørge ekspedienten om jeg kunne finde et andet spil i butikken og så bruge pengene på det i stedet for forudbestillingen. Der til svarede ekspedienten "ja det kan du sagtens bare der står 50,- tilbage på forudbestillingen så er det ingen problem"

Et par dage efter får jeg lyst til at spille the division og går i gamestop og finder spillet. Da jeg kommer op til disken får jeg at vide at man ikke bare lige sådan kan trække beløbet fra en forudbestilling og købe et andet spil for beløbet. (Havde fået noget der minder om 20,- ekstra for spillene fordi jeg lagde dem på en forudbestilling) og ekspedienten (som ikke er hende jeg snakkede med først) forklare mig at før det kan lade sig gøre at jeg får lov at købe division i stedet for kræver det han går ind på de datoer jeg har byttet spil ind for at finde fakturaerne så han kan trække de ekstra 20,- fra og så skal jeg købe mine spil tilbage for det som gamestop ville give for dem. Derefter skal jeg IGEN sælge de samme spil til gamestop igen og SÅ bruge pengene til division. Jeg føler mig lidt bondefanget her for nu har jeg 500.- til at stå som jeg på ingen måde kan trække ud (med mindre han skal fumle med fakturaer) men fik selvfølgelig at vide at jeg godt kunne rykke de 500 over på en anden forudbestilling.

jeg blev så sur jeg vendte mig om og gik i ren frustration og jeg føler mig bondefanget.

Så syntes folk skal tænke en ekstra gang over hvis man smider penge på en forudbestilling de ikke er helt 100% sikre på.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Gamestop shoperfaring.

Indlægaf wMikkel » søn 03 jul 2016 22:31

Det lyder som om du har fået noget forkert info.
Det siger vel sig selv, at hvis de kører et tilbud der giver dig ekstra for spillene hvis du smider det på en forudbestilling, så kan du ikke rykke den værdi væk fra en forudbestilling.

Men jeg ved det selvfølgelig ikke, jeg arbejder ikke i gamestop :)
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Gamestop shoperfaring.

Indlægaf Dummiz » søn 03 jul 2016 23:10

wMikkel skrev:Det lyder som om du har fået noget forkert info.
Det siger vel sig selv, at hvis de kører et tilbud der giver dig ekstra for spillene hvis du smider det på en forudbestilling, så kan du ikke rykke den værdi væk fra en forudbestilling.

Men jeg ved det selvfølgelig ikke, jeg arbejder ikke i gamestop :)


Uanset hvad så er de penge vel mine ind til spillet er udgivet. Ergo burde jeg vel også selv bestemme over dem. De skriver ingen steder at pengene er "låst" til forudbestillinger hvis du bytter spil ind.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Gamestop shoperfaring.

Indlægaf Slimjay DK » man 04 jul 2016 00:06

Du har jo fået X antal procent mere for de spil du har byttet ind fordi det var til en forudbestilling på noget bestemt.

Så hvis der ikke skal gå kludder i deres regnskab er de jo nødsaget til at trække spillene ud igen og tage dem ind på ny uden de ekstra procenter.

Men det er selvfølgelig surt når man har fået noget andet at vide ... Men jeg kan ikke se det burde være et problem for gamestop at fikse hurtigt, da det jo er penge i systemet og ikke penge du har fået udbetalt. :roll:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Gamestop shoperfaring.

Indlægaf wMikkel » man 04 jul 2016 00:28

Dummiz skrev:
wMikkel skrev:Det lyder som om du har fået noget forkert info.
Det siger vel sig selv, at hvis de kører et tilbud der giver dig ekstra for spillene hvis du smider det på en forudbestilling, så kan du ikke rykke den værdi væk fra en forudbestilling.

Men jeg ved det selvfølgelig ikke, jeg arbejder ikke i gamestop :)


Uanset hvad så er de penge vel mine ind til spillet er udgivet. Ergo burde jeg vel også selv bestemme over dem. De skriver ingen steder at pengene er "låst" til forudbestillinger hvis du bytter spil ind.


Sådan ser jeg det nu ikke. Du har benyttet dig af et tilbud der hedder, byt dine spil til en forudbestilling og få x antal kroner mere for dem.
Så finder du så ud af bagefter, at du egentlig ikke vil have din forudbestilling og samtidig heller ikke benytte dig af det tilbud som er bundet til de ekstra kroner du har fået for spillene, ergo går handlen vel bare retur og du får dine spil igen.

Pengene er jo låst i Gamestop, ellers skulle du have fået dem udbetalt kontant, hvilket havde resulteret i et endnu mindre beløb, men det gjorde du altså ikke.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Gamestop shoperfaring.

Indlægaf wMikkel » man 04 jul 2016 00:30

og der står faktisk om reglerne her: https://www.gamestop.dk/Help?section=TradeRules

Ved annullering af en forudbestilling returneres de spil som blev indbyttet i kampagnen. Hvis spillene ikke haves på lager, udstedes et gavekort med et beløb tilsvarende spillenes indbytningsværdi på dagen for annulleringen. Annullering af forudbestilling kan ikke ske uden fremvisning af bon.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Gamestop shoperfaring.

Indlægaf Dummiz » man 04 jul 2016 00:35

wMikkel skrev:og der står faktisk om reglerne her: https://www.gamestop.dk/Help?section=TradeRules

Ved annullering af en forudbestilling returneres de spil som blev indbyttet i kampagnen. Hvis spillene ikke haves på lager, udstedes et gavekort med et beløb tilsvarende spillenes indbytningsværdi på dagen for annulleringen. Annullering af forudbestilling kan ikke ske uden fremvisning af bon.


Tak for linket :)

Jeg fik bare at vide jeg ikke kunne få dem retur. Fik at vide jeg skulle købe dem tilbage til den sum som de har givet mig for dem (selvfølgelig minus det forudbestillings "bonus") så den er lidt lakrids i det han ikke ville returnere mine spil med mindre jeg ville købe dem tilbage :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster