Forum

Snydt på DBA

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Snydt på DBA

Indlægaf morfar » ons 16 nov 2016 19:28

Jeg er også blevet omvendt snydt på dba.dk. Havde en gammel elpisker til salg til 50 kr. Kvinden der ville købe den, insisterede på at give 250 kr. Det fik hun lov til.....
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Hasani94 » ons 16 nov 2016 22:57

Det eneste sted på nettet, som jeg er blevet "scammet" fra, er herinde fra...... Købte en controller af "capperdude", som aldrig ankom og han svarede derefter heller ikke på mine beskeder! - er ikke meget for at udstille folk, men fuck ham! :D
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Da Senzai » ons 16 nov 2016 23:49

Nogen, der ved, hvad der er blevet af Capperdude?

Nu er det lang tid siden, men læste en nyhed om, at en medejer af et fitness-center var død og beskrivelsen af personen passede ret godt på Capperdude. Jeg er venner med Capperdude på PSN og han har ikke været online siden.

Det er langt fra sikkert, at det er ham, men det er noget, jeg har tænkt over længe.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Snydt på DBA

Indlægaf ikkNico » tors 17 nov 2016 09:05

Hasani94 skrev:Det eneste sted på nettet, som jeg er blevet "scammet" fra, er herinde fra...... Købte en controller af "capperdude", som aldrig ankom og han svarede derefter heller ikke på mine beskeder! - er ikke meget for at udstille folk, men fuck ham! :D

"Sjovt" nok også ham, der snød mig for 650kr
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Snydt på DBA

Indlægaf EvilNinjaMoby » tors 17 nov 2016 10:19

Da Senzai skrev:Nogen, der ved, hvad der er blevet af Capperdude?

Nu er det lang tid siden, men læste en nyhed om, at en medejer af et fitness-center var død og beskrivelsen af personen passede ret godt på Capperdude. Jeg er venner med Capperdude på PSN og han har ikke været online siden.

Det er langt fra sikkert, at det er ham, men det er noget, jeg har tænkt over længe.


Hmmm, kan du huske hvor du så det, Senzai?

Han var sidst aktiv herinde ultimo marts sidste år... Det samme gør sig gældende på Recordere.dk.
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Snydt på DBA

Indlægaf ikkNico » tors 17 nov 2016 11:18

Da Senzai skrev:Nogen, der ved, hvad der er blevet af Capperdude?

Navnet på den person, der modtog min betaling via MobilePay er stadig i live, og bruger bla sin fritid på at træne
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Snydt på DBA

Indlægaf Maethiel » tors 17 nov 2016 23:31

Jeg er blevet scammet på DBA engang, men som sælger.

Det var en fyr som købte en ps4 af mig, og jeg sendte den til ham med track & trace, og jeg fik mine penge. Så alt var lykkeligt, eller..... Efter en uge påstod han først at den aldrig var dukket op, hvor jeg så siger at jeg kunne ligesom se at den stod som leveret, så hvad han havde gang i..... Så blev historien ændret til at indholdet af pakken ikke var som aftalt, så pas på, ikke kun som køber, for scammerne arbejder også den anden vej.

Jeg informerede ham om at jeg havde haft en anden person med (heldigvis, for jeg handlede samtidig, så vi tog posthuset på vejen), og at den anden person havde været med til at pakke konsollen OG været med nede og sende den, så han kunne godt droppe hans løgne.

Det går så så langt, at han melder mig til politiet (sikkert i håb om at jeg bare ville give mig og sende hans penge retur), men jeg siger til ham at jeg har holdt min del af handlen, og ikke vil "afpresses" af ham, og jeg synes det er en god idé politiet kommer ind over (havde en klar forventning om aldrig at høre fra ham igen.
Der går så noget tid, hvorefter en betjent kontakter mig. Jeg forklarer ham situationen fra start til slut. Jeg har heldigvis gemt alle samtaler via sms, kvitteringer, track & trace seddel og det hele, som jeg så gav til betjenten. Det endte med at jeg fik at vide sagen blev lukket.

Det var jo super det gik som det gik, men folk der havde været mindre stædige end mig, ville måske have bøjet sig af frygt for hvad der ville ske hvis politiet blev indblandet. Det vil jo altid (tænkte jeg), være køber man tror på, da man altid hører om sælgere som scammer købere.

Bare et lille indspark fra sælger siden af handlen, hvor det også kan ske man bliver hustlet (eller forsøg derpå).


Til Scoring :

Desværre tror jeg den slags svindlere er ligeglade med RKI. De er jo tydeligvis ligeglade med normal god moral når det kommer til at scamme folk, så kan have en mistanke om at gæld ikke er noget de mister søvn over.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Snydt på DBA

Indlægaf Vreki » fre 18 nov 2016 09:51

Maethiel skrev:Det går så så langt, at han melder mig til politiet (sikkert i håb om at jeg bare ville give mig og sende hans penge retur), men jeg siger til ham at jeg har holdt min del af handlen, og ikke vil "afpresses" af ham, og jeg synes det er en god idé politiet kommer ind over (havde en klar forventning om aldrig at høre fra ham igen.
Der går så noget tid, hvorefter en betjent kontakter mig. Jeg forklarer ham situationen fra start til slut. Jeg har heldigvis gemt alle samtaler via sms, kvitteringer, track & trace seddel og det hele, som jeg så gav til betjenten. Det endte med at jeg fik at vide sagen blev lukket.
.


Det var dog utroligt groft. Een ting er at blive snydt, men lige frem at blive meldt til politiet? :evil:
Hvis ikke det var fordi han ændrede historie undervejs ville jeg tro at det var en postmedarbejder der havde tømt kassen, men det kan næsten ikke være andet end svindel som du beskriver det.

Han burde være meldt for falsk anmeldelse og hvad der nu ellers findes af paragraffer.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Snydt på DBA

Indlægaf wMikkel » fre 18 nov 2016 15:00

Capperdude er død eller hvad.. ?
Jeg lavede detektiv arbejde og fandt ham på Facebook, han ændrede sit profilbillede i august, så hvornår skulle ham i artiklen være død?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Maethiel » fre 18 nov 2016 17:16

Vreki skrev:
Maethiel skrev:Det går så så langt, at han melder mig til politiet (sikkert i håb om at jeg bare ville give mig og sende hans penge retur), men jeg siger til ham at jeg har holdt min del af handlen, og ikke vil "afpresses" af ham, og jeg synes det er en god idé politiet kommer ind over (havde en klar forventning om aldrig at høre fra ham igen.
Der går så noget tid, hvorefter en betjent kontakter mig. Jeg forklarer ham situationen fra start til slut. Jeg har heldigvis gemt alle samtaler via sms, kvitteringer, track & trace seddel og det hele, som jeg så gav til betjenten. Det endte med at jeg fik at vide sagen blev lukket.
.


Det var dog utroligt groft. Een ting er at blive snydt, men lige frem at blive meldt til politiet? :evil:
Hvis ikke det var fordi han ændrede historie undervejs ville jeg tro at det var en postmedarbejder der havde tømt kassen, men det kan næsten ikke være andet end svindel som du beskriver det.

Han burde være meldt for falsk anmeldelse og hvad der nu ellers findes af paragraffer.


Ja de er skruppelløse de svindlere der. Efterfølgende gik jeg på Youtube osv, for at se om andre var blevet udsat for det samme, og den form for svindel er åbenbart meget udbredt på nettet. Der er også variationer hvor folk fortryder et køb, smadrer varen, for at sende den retur og bede om pengene tilbage. Så efterlader de en sælger med hul i lommen og en ødelagt vare.

Heldigvis findes der også gode sælgere og købere på nettet. Det er bare altid de få rådne æbler der lugter mest.

Jeg overvejede også at melde ham retur, men orkede bare ikke alt det bøvl, og da jeg er studerende, ville en eventuel advokatudgift eller anden omkostning simpelthen kunne vælte mit budget, så lod det være.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Snydt på DBA

Indlægaf Volpi » fre 18 nov 2016 17:44

Det er skide trist det er sådan. Jeg handler aldrig uden personligt fremmøde, som løber og sælger.
Er kun blevet brændt af en gang på en ps4 controller, men det er sgu så skide surt at skulle bruge de samme penge + mere for samme var een gang til.
Ja også en højtalerpakke der bestemt ikke stod som beskrevet..
jeg har tit tænkt på hvorfor der ikke er byttebørser eks herinde vedr spil. Det kunne lige så vel være film, men folk gider bare ikke snydes helt ned i små størrelser
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Da Senzai » fre 18 nov 2016 20:24

EvilNinjaMoby skrev:
Da Senzai skrev:Nogen, der ved, hvad der er blevet af Capperdude?

Nu er det lang tid siden, men læste en nyhed om, at en medejer af et fitness-center var død og beskrivelsen af personen passede ret godt på Capperdude. Jeg er venner med Capperdude på PSN og han har ikke været online siden.

Det er langt fra sikkert, at det er ham, men det er noget, jeg har tænkt over længe.


Hmmm, kan du huske hvor du så det, Senzai?



Det kan jeg ikke, men kan huske, at jeg synes, at det var en lidt underlig nyhed, da folk jo dør hele tiden, men samtidigt passede det godt på Capperdude.

Jeg kan dog ikke finde noget, når jeg søger på google, men når Nico skriver, at han stadig er aktiv på Facebook, så har det nok ikke været ham. Timingen var bare ret god.

Det kan være, at det har været en MSN-forside eller et eller andet åndsvagt.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Volpi » fre 18 nov 2016 22:29

Det et rygte der har været andre steder og hvor om alting er, så var/er capperdude en iøjenfaldende skikkelse der ofte var en del storm omkring.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Sethos » fre 18 nov 2016 22:46

Capperdude var typen hvor man ville drunkne sig selv, bare for at slippe for ham.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Da Senzai » fre 18 nov 2016 23:16

Han må havde skrevet mange dumme ting i tråde, jeg ikke følger med i, for det var slet ikke det billede, jeg havde af ham.

Men, hvis han snyder folk på nettet er han selvfølgelig et fjols.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster