Forum

Snydt på DBA

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Snydt på DBA

Indlægaf Haislund83 » ons 16 nov 2016 09:46

Arhhhhh...

Efter utallige køb og salg på DBA - uden nogle problemer - så blev jeg sku scammet... :evil:
- Et fjols sender en kode til at spil som så viser sig at være brugt - Da jeg kontakter ham så nægter han alt, men vil gerne komme forbi med et par venner, så vi kunne "løse" problemet... Og lige se at jeg ikke snyder ham..
Kan se at det er taletidskort han skriver fra og han har oprettet en ny lignende annonce lige efter... Så han er meldt til DBA..

Beløbet var ikke noget stort så overlever nok, men hold kæft hvor er det irriterende at folk ikke kan opføre sig ordentligt...

Har I oplevet noget lignende? Og hvad gjorde I?

Med frustrerede hilsner..
Haislund
Haislund83
Niveau 0
 
Indlæg: 18
By: Vordingborg


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Vreki » ons 16 nov 2016 10:00

Jeg ville nok ikke købe "virtuelle" goder af private.
Der er alt for megen mulighed for svindel (i begge ender).
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Cena » ons 16 nov 2016 10:03

Æv hvor ærgerligt :( Han var ikke nem-id valideret?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Slimjay DK » ons 16 nov 2016 10:06

Bare det der er en trussel i hans tilbagemelding beviser han er en svindler .. Gid hans røv må klø og hans arme være for korte:(
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Scoring » ons 16 nov 2016 10:11

Man er nok ikke meget for at indrømme det, men ja - jeg gik også i fælden engang for 3-4 år siden. Det var dog første gang jeg nogensinde købte noget på dba hvor det skulle sendes med posten, så jeg var nok for naiv og tænkte at det vel bare er sådan man gør. Det var en PS3 til 1000,- så det er selvfølgelig mange penge, men så fik jeg da en lærestreg og kunne aldrig finde på at gøre det igen. Jeg endte med at sende ham en regning igennem firmaet, så nu står han i RKI, men jeg tvivler på at det betyder noget for ham. Ærgerligt at man sådan vil ødelægge hele sin fremtid, fordi man ikke ejer et gram empati eller fornuft - tror kun knægten var en 19-20 år gammel.

Men det er sgu også forbandet let at snyde i dagens Danmark, Mobilepay kan klares på et par sekunder og folk (inklusiv mig selv dengang) er jo desperate hvis de ser dyre produkter sælges til under markedspris. Så et program engang med flere der havde snydt på denne måde og solgt fup iPhones for flere tusinde kroner, og de kunne let sælge et par iPhones om dagen.
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Vreki » ons 16 nov 2016 10:17

Det er nok smartere at købe spil, elektronik osv gennem forums/portaler hvor de etablerede brugere har et omdømme på spil.
De få gange jeg har købt elektronik brugt har det været på den måde.
Senest rettet af Vreki ons 16 nov 2016 10:26, rettet i alt 1 gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Snydt på DBA

Indlægaf ikkNico » ons 16 nov 2016 10:24

Haislund83 skrev:Har I oplevet noget lignende? Og hvad gjorde I?

Jeg blev snydt for 650kr her på PSlife.
Havde en aftale om at sende med track&Trace, men fil aldrig et nummer eller en min vare. Så jeg mistede 650kr.
Sørgede for at kommunikere va sms og endte med at politianmelde scammeren. Blev endda afhørt over telefonen af en flink betjent fra det jydske, der mente jeg havde en god sag, men en af politiets jurister mente det var påstand mod påstand, så de droppede sigtelsen.

Nå ja, og så har JB snydt mig for en handelskommentar (eller måske er den på vej) :lol:
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Snydt på DBA

Indlægaf Haislund83 » ons 16 nov 2016 10:45

Vedkommende var ikke Nem-ID valideret, men har handlet med mange som heller ikke var, så tænkte ikke så meget over det.. Det gør jeg nok mere fremover :-)

Om det er på dba.dk eller en gaming site man køber, er nok ét fedt... De idioter der vil snyde skal nok komme rundt omkring.. Man kunne hypotetisk tænke at en som vil snyde kunne vinde på at lave en falsk profil på en gaming community side, netop da folk her måske ville have en større tillid til at vi er her af samme årsag...

Jeg plejer også sjældent at købe digitale varer - hverken i retail eller brugt - men de få gange jeg har gjort det, er det gået uden problemer... Så den tillid man var blevet lullet ind i, blev desværre udnyttet i denne omgang :-(

Heldigvis er der mange handler som er gået godt og har været med hæderlige mennesker :-)
Haislund83
Niveau 0
 
Indlæg: 18
By: Vordingborg


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Da Senzai » ons 16 nov 2016 10:46

Haha, jeg handlede også med en på xboxlife.dk, hvor jeg heller ikke fik en handelskommentar, selvom jeg gav ham en. Jeg føler mig også snydt.

Ellers er jeg utroligt nok aldrig blevet snydt på nettet. Altså udover for items i rocket league, men det føler jeg ikke er det samme. - selvom det var tarveligt Gjort!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Cena » ons 16 nov 2016 10:56

Haislund83 skrev:Vedkommende var ikke Nem-ID valideret, men har handlet med mange som heller ikke var, så tænkte ikke så meget over det.. Det gør jeg nok mere fremover :-)

Om det er på dba.dk eller en gaming site man køber, er nok ét fedt... De idioter der vil snyde skal nok komme rundt omkring.. Man kunne hypotetisk tænke at en som vil snyde kunne vinde på at lave en falsk profil på en gaming community side, netop da folk her måske ville have en større tillid til at vi er her af samme årsag...

Jeg plejer også sjældent at købe digitale varer - hverken i retail eller brugt - men de få gange jeg har gjort det, er det gået uden problemer... Så den tillid man var blevet lullet ind i, blev desværre udnyttet i denne omgang :-(

Heldigvis er der mange handler som er gået godt og har været med hæderlige mennesker :-)


Jeg vil til dels give dig ret - men hvis én bruger herinde har 500+ post og en masse positive handler, så tror jeg ikke han vil begynde at snyde folk, men man kan selvfølgelig aldrig vide.
Jeg har dog også handlet med folk som er helt nye herinde og er 7-9-13 ikke blevet snydt endnu. For som oftest tror jeg på det bedste i folk indtil det modsatte er bevist. Lidt naiv tilgang - men sådan er jeg nok :) Det er selvfølgelig noget andet hvis vi snakker en konsol til 1500 kr. eller lignende. Så handler jeg kun med troværdige brugere herinde, men dem er der heldigvis rigtig mange af!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Haislund83 » ons 16 nov 2016 11:12

Cena skrev:
Haislund83 skrev:Vedkommende var ikke Nem-ID valideret, men har handlet med mange som heller ikke var, så tænkte ikke så meget over det.. Det gør jeg nok mere fremover :-)

Om det er på dba.dk eller en gaming site man køber, er nok ét fedt... De idioter der vil snyde skal nok komme rundt omkring.. Man kunne hypotetisk tænke at en som vil snyde kunne vinde på at lave en falsk profil på en gaming community side, netop da folk her måske ville have en større tillid til at vi er her af samme årsag...

Jeg plejer også sjældent at købe digitale varer - hverken i retail eller brugt - men de få gange jeg har gjort det, er det gået uden problemer... Så den tillid man var blevet lullet ind i, blev desværre udnyttet i denne omgang :-(

Heldigvis er der mange handler som er gået godt og har været med hæderlige mennesker :-)


Jeg vil til dels give dig ret - men hvis én bruger herinde har 500+ post og en masse positive handler, så tror jeg ikke han vil begynde at snyde folk, men man kan selvfølgelig aldrig vide.
Jeg har dog også handlet med folk som er helt nye herinde og er 7-9-13 ikke blevet snydt endnu. For som oftest tror jeg på det bedste i folk indtil det modsatte er bevist. Lidt naiv tilgang - men sådan er jeg nok :) Det er selvfølgelig noget andet hvis vi snakker en konsol til 1500 kr. eller lignende. Så handler jeg kun med troværdige brugere herinde, men dem er der heldigvis rigtig mange af!


Du har en pointe i, at har en person en super ranking, så er det nok ikke ham/hende som giver problemer :-)
Og er helt enig i dit menneskesyn - Tillid er fundamentet til alt i samfundet og det er også med den vinkel at jeg handler næste gang - Uantastet af denne øv oplevelse...
Haislund83
Niveau 0
 
Indlæg: 18
By: Vordingborg


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Morten Skou » ons 16 nov 2016 11:20

Jeg er engang blevet snydt af spilbutikken (online) GAME.dk... Det er faktisk den eneste gang jeg umiddelbart kan huske at jeg er blevet snydt, men den er jo så også lukket nu.

Fik først kigget på Trustpilot efterfølgende:
https://dk.trustpilot.com/review/www.game.dk

Så det sker også med butikker engang imellem :-)
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Vreki » ons 16 nov 2016 12:00

Haislund83 skrev:Om det er på dba.dk eller en gaming site man køber, er nok ét fedt... De idioter der vil snyde skal nok komme rundt omkring.. Man kunne hypotetisk tænke at en som vil snyde kunne vinde på at lave en falsk profil på en gaming community side, netop da folk her måske ville have en større tillid til at vi er her af samme årsag...


Det er jo derfor man lige skal tjekke om personen har en handelshistorik, eller en historie som aktiv bruger af sitet.
Hvis salgs-annoncen er deres første besøg på sitet så er det rigtigt nok ikke anderledes end DBA.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Erroneus » ons 16 nov 2016 15:53

Jeg er engang blevet snydt for 50 kr!!! Købte en spisende/bøvsende sparebøsse via gulogratis. Personen sendte den aldrig, jeg gad ikke gøre noget ud af det, da det blev påstand mod påstand. Hul i hovedet med de 50 kr., men jeg vil virkelig gerne have haft den spisende/bøvsende sparebøsse :(
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Snydt på DBA

Indlægaf sir.auron88 » ons 16 nov 2016 18:32

Jeg er engang blevet det omvendte af snydt. Jeg fik engang tilsendt det forkerte, hvorefter sælger overførte pengene og ikke ville have sine andre ting igen (The Hobbit + soundtrack). Super mystisk.
sir.auron88
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster