Forum

Snydt på DBA

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Re: Snydt på DBA

Indlægaf morfar » man 21 nov 2016 09:03

Maethiel skrev:
morfar skrev:Jeg er ansat ved politiet. Capperdude hader politiet og kunne ikke holde det ude af vores diskussioner...... et meget lille menneske!


Okay, ikke andet? jeg har forestillet mig alle mulige vilde ting, siden jeg læste om det i en anden tråd.

Tak for svar, og for at stille min nysgerrighed :P Kom lige til at se din ps ting, du har sindsygt mange trophys! er det kontorarbejde med fri playstation du laver, eller har du bare meget fritid? :P


Al den tid andre bruger på at se tv, bruger jeg på at game. :D
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Krede1972 » man 21 nov 2016 13:38

Volpi skrev:
Maethiel skrev:
morfar skrev:Jeg er ansat ved politiet. Capperdude hader politiet og kunne ikke holde det ude af vores diskussioner...... et meget lille menneske!


Okay, ikke andet? jeg har forestillet mig alle mulige vilde ting, siden jeg læste om det i en anden tråd.

Tak for svar, og for at stille min nysgerrighed :P Kom lige til at se din ps ting, du har sindsygt mange trophys! er det kontorarbejde med fri playstation du laver, eller har du bare meget fritid? :P


Du skulle nok også have været med på sidelinien dengang, for at fange konteksten for alvor. Der var mange kontroverser og lange direkte grimme"debatter".
I sidste ende fristes jeg til at tro der var en hel del provokation over det fra capperdude's side. Syntes normalvis ikke man skal svine andre og slet ej på nettet, men her gør en undtagelse og håber at capperdude tildels bare ønskede at provokere. For magen til menneskesyn og manglende evne til at se indad har jeg endnu til gode at se og siger alligevel en hel del


Capperdude er en af de ganske få personer (mindre end en håndfuld) som jeg har set mig nødsaget til at blokere på dette forum.
Nu skal man ikke tale grimt om de døde (hvis han ellers er død) og egentligt heller ikke om de levende, men jeg har aldrig oplevet et menneske der var så selvcenteret og på ingen måde havde respekt for andre mennesker, deres meninger eller måde at leve på.
Hele Caperdudes menneske- og samfundssyn var stort set ikke-eksisterende og han var blottet for forståelse for ethvert almindeligt fornuftigt argument i enhver diskussion. Man bliver da nødt til at have bare en lille forståelse for tingenes sammenhæng i det samfund man lever i - også selvom man ikke er enig i den måde tingene fungerer på. Det havde Capperdude ikke. Jeg mangler faktisk ord for at kunne beskrive hans attitude og verdensopfattelse.
Mangelfuld er nok det der dækker bedst, for der har helt sikkert manglet noget.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Maethiel » man 21 nov 2016 19:30

On topic, er der så nogen der ser Svindlerjagt på kanal 5 eller Dplay? Det er totalt sygt hvor mange forskellige måder svindlerne finder på at svindle folk....
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Snydt på DBA

Indlægaf klatzen » man 21 nov 2016 21:48

Maethiel skrev:On topic, er der så nogen der ser Svindlerjagt på kanal 5 eller Dplay? Det er totalt sygt hvor mange forskellige måder svindlerne finder på at svindle folk....


Har set et par afsnit, men må ærligt indrømme at jeg har svært ved at takle Sverre. Han prøver for meget, og det virker alt for opstillet når han snakker. Metoderne de viser er noget der har eksisteret længe og er på ingen måder rocket since, så ingen revolution her. Jeg skal dog se med onsdag hvor det omhandler svindel med træpiller, da vi lige har købt egendom med pillefyr hehe ;-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Loulourgas » tors 24 nov 2016 11:44

Så er jeg også for første gang i min tid på dba blevet snydt...

3075 for et psvr headset..

Jeg er i gang med at finde ud af hvor personen bor og hans rigtige navn ....
plus jeg har snakket med dba og politiet..
Loulourgas
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Vreki » tors 24 nov 2016 12:14

Loulourgas skrev:Så er jeg også for første gang i min tid på dba blevet snydt...

3075 for et psvr headset..

Jeg er i gang med at finde ud af hvor personen bor og hans rigtige navn ....
plus jeg har snakket med dba og politiet..


Hvordan, bare manglende leverance eller hvad?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Loulourgas » tors 24 nov 2016 12:23

forkert track & trace nr.
han ville checke op på det i søndags, hørte ikke fra ham igen.
Ringede selv til postnord mandag, og fik at vide det ikke var et rigtigt nr!
ringede der efter til dba som lukkede hans konto... ca. en halv time efter de havde lukket den og sendt ham en mail, får jeg en sms fra hans "ven" om jeg ikke sender min adresse til ham, for så vil sælger hente pakken hos postnord og tage turen fra jylland til sjælland....
så den var ikke afsendt =/
nu er begge mobiler lukket og ja ... Men er i snak med politiet og en kammerat hos mobilepay.
Pengene er ikke det store problem, det er røvsygt at miste dem ja ! men tænker mere hvis det havde været en single mor/far der havde sparet op til en julegave til et barn og wupti 3k væk... sådan en person skal ikke ha lov til at forsætte =) !
Loulourgas
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Vreki » tors 24 nov 2016 12:45

Loulourgas skrev:ringede der efter til dba som lukkede hans konto... ca. en halv time efter de havde lukket den og sendt ham en mail, får jeg en sms fra hans "ven" om jeg ikke sender min adresse til ham, for så vil sælger hente pakken hos postnord og tage turen fra jylland til sjælland....

Gad vide hvad han ville opnå med det, i sagens natur måtte han vel allerede kende din adresse?

Loulourgas skrev:Pengene er ikke det store problem, det er røvsygt at miste dem ja ! men tænker mere hvis det havde været en single mor/far der havde sparet op til en julegave til et barn og wupti 3k væk... sådan en person skal ikke ha lov til at forsætte =) !


Ja, svindlere er nogle røvhuller.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Loulourgas » tors 24 nov 2016 13:24

Vreki skrev:
Gad vide hvad han ville opnå med det, i sagens natur måtte han vel allerede kende din adresse?

Tænker at han slettede alle spor, så snart pengene var sendt ?
og måske godt lige ville forbi min adresse og tage en snak med mig! Ville jeg ønske han gjorde!

Har lige talt med mobilepay, han hedder ikke det han hed på dba i virkeligheden(no shit sherlock) og er ej fra jylland
de har jo cpr-nr osv på ham, så burde ikke være så svært at finde ham.
der lå en politi sag på ham, så nu må jeg bare vente til politiet kontakter mig :)
ham jeg snakkede med var 99% sikker på at jeg ville få pengene retur, så det er jo dejligt !
Men håber mest af alt, at den idiot for den staf han fortjener!
Loulourgas
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Odyzeus » tors 24 nov 2016 14:09

Altså ved ikke hvordan politiet håndterer/kan håndtere sådan noget, men hvis personen har modtaget penge via mobilepay, så er det vel ikke svært at finde ud af hvem det er? Ikke blot er personen virkelig fræk og tyvagtig, men også decideret uintelligent, hvis han tror han kan gemme sig på den måde.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Vreki » tors 24 nov 2016 14:19

Odyzeus skrev:Altså ved ikke hvordan politiet håndterer/kan håndtere sådan noget, men hvis personen har modtaget penge via mobilepay, så er det vel ikke svært at finde ud af hvem det er? Ikke blot er personen virkelig fræk og tyvagtig, men også decideret uintelligent, hvis han tror han kan gemme sig på den måde.


Medmindre der er en eller anden sucker der stiller sin Mobilepay til rådighed mod en mindre betaling.
Man har i hvert fald hørt om tåber der har udlånt deres bank-konto på denne måde.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Loulourgas » tors 24 nov 2016 14:42

Politiet kan nemt finde ham, mobilepay har hans Cpr og alt andet.
Så håber på det bedste :)
Loulourgas
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Krede1972 » tors 24 nov 2016 15:20

Jeg ville aldrig købe noget til 3000 kroner på DBA som skulle sendes til mig.
Ved beløb i den størrelsesorden ville jeg til enhver tid møde op til en face-to-face-handel.

Ved privat køb uden fysisk besigtigelse af varen skal man ikke smide flere penge i puljen end man er villig til at miste.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Snydt på DBA

Indlægaf Maethiel » tors 24 nov 2016 17:45

Krede1972 skrev:Jeg ville aldrig købe noget til 3000 kroner på DBA som skulle sendes til mig.
Ved beløb i den størrelsesorden ville jeg til enhver tid møde op til en face-to-face-handel.

Ved privat køb uden fysisk besigtigelse af varen skal man ikke smide flere penge i puljen end man er villig til at miste.


Jeg har samme princip. I mine øjne er det bedre at hente og se varen. Jeg vil hellere gå glip af et fantastisk tilbud så, da jeg ville blive vanvittig hvis jeg opdagede jeg var blevet snydt.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Snydt på DBA

Indlægaf Volpi » tors 24 nov 2016 19:21

Jeg handler ikke uden face to face. Det er så urimeligt træls at blive snydt for surt tjente penge. Også 100kr. Blev snydt for et joypad og jeg var over et år om at købe et nyt. Jeg var så sur over jeg i sidste ende betalte et nyt + 80% af et mere:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster