Forum

Postnord leveringstid på brev

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spilbutikker!

Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Cena » tors 03 maj 2018 15:47

Hvor længe oplever i postnord er om at levere spil når i sælger/køber privat? Evilnnja sendte et spil til mig i lørdags og det er stadig ikke kommet frem.

Har ikke købt spil privat længe, men sidst jeg købte var det normalt 1-2 dage undervejs. Er servicen virkelig blevet så dårlig siden eller er det her et unikt tilfælde?

Vil lige understrege at jeg på INGEN måde tror EvilNinja har snydt mig. Det er bare ren og skær interesse. For fremadrettet vil jeg så bede sælger sender med en hurtig metode selvom det koster ekstra. De lange leveringstider er da for belastende.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf vendictas » tors 03 maj 2018 16:04

Quick brev 1-2 dage
Alm brev op til 5 hverdage, nogen gange lidt længere.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar

Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Cena » tors 03 maj 2018 16:09

vendictas skrev:Quick brev 1-2 dage
Alm brev op til 5 hverdage, nogen gange lidt længere.


Ja okay så er servicen da blevet ringere. Det giver jo også god mening når priserne hele tiden stiger.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Kehaan » tors 03 maj 2018 17:25

Jeg kan klart anbefale at vælge at sende med DAO365 i stedet. De har fornuftige priser og leverer meget hurtigt. GLS er også fornuftige.

Jeg går helt klart uden om PostNord så meget jeg kan.
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf klatzen » tors 03 maj 2018 20:19

Post nord har jo fået det nye mantra at de hæver prisen og forringer servicen med en forventning om at der kommer flere kunder til.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Cena » tors 03 maj 2018 20:42

Det er åbenbart normalt med de lange leveringstider. Men så ved man da det til en anden gang. Var ikke klar over servicen var blevet så kraftigt foringet.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf HrDanish » tors 03 maj 2018 21:08

Jeg står selv i butik hvor vi har både Postnord og Gls, og anbefale generelt altid GLS når det drejer sig om pakker.
Postnord giver nemlig heller ikke kvittering ved indlevering af en pakke mere, hvilket kan give problemer hvis pakken skulle blive væk.

Dog skal det være sagt at er det små ting, der kan være i et brev om som ikke behøver en forsikring eller track&trace, så kan Postnord stadig være med i priserne på deres mindste gram på både quickbreve og almindelig. Jeg har personligt ikke noget i mod at vente de 5 hverdage hvis ikke jeg står og mangler det og så spare lidt der.

Og så må det ikke glemmes at GLS og sikkert nogle af de andre er lidt nærige med at aflønne deres vognmænd, ved at mange af dem er nød til at have ekstra lange ruter eller kører som død og djævle for at kunne skaffe blot en halv ok løn, da de bliver betalt per pakke de leverer.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Kreds » tors 03 maj 2018 21:30

Sender en del og oplever ekstremt lange leveringstider på ting sendt som almindeligt brev. Ofte 10-11 hverdage, selvom de skriver op til 5. Det værste jeg har været ude for var 17 dage...advarer altid købere om lange leveringstider og beder dem have tålmodighed.
Kreds
Niveau 1
 
Indlæg: 92


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf baunevej » tors 03 maj 2018 22:43

Postnord graver sig længere og længere ned, 5 dage er heller ikke min oplevelse. Denne måned fik vi girokort 3 dage efter sidste betalingsdag. Var dog selv opmærksom så ringede ind og fik betalingsoplysninger....
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Cena » fre 04 maj 2018 05:21

Kreds skrev:Sender en del og oplever ekstremt lange leveringstider på ting sendt som almindeligt brev. Ofte 10-11 hverdage, selvom de skriver op til 5. Det værste jeg har været ude for var 17 dage...advarer altid købere om lange leveringstider og beder dem have tålmodighed.


Ja okay :) Jeg væbner mig med tålmodighed. Så ved jeg det til en anden gang :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf EvilNinjaMoby » fre 04 maj 2018 13:32

Cena skrev:Vil lige understrege at jeg på INGEN måde tror EvilNinja har snydt mig. Det er bare ren og skær interesse.

Det har han bestemt ikke! ;) :) Men forståeligt at det har din interesse. :D Men det "glæder" mig, at jeg ikke er den eneste som oplever at PostNord er laaaaangsomme... I gamle dage blev man bekymret hvis et brev ikke nåede frem ila. 3-4 dage - i dag skal man først blive bekymret efter et par uger...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde

+2

Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Maethiel » fre 04 maj 2018 15:27

EvilNinjaMoby skrev:
Cena skrev:Vil lige understrege at jeg på INGEN måde tror EvilNinja har snydt mig. Det er bare ren og skær interesse.

Det har han bestemt ikke! ;) :) Men forståeligt at det har din interesse. :D Men det "glæder" mig, at jeg ikke er den eneste som oplever at PostNord er laaaaangsomme... I gamle dage blev man bekymret hvis et brev ikke nåede frem ila. 3-4 dage - i dag skal man først blive bekymret efter et par uger...


For bare 6-8 år siden, var det nærmest (min erfaring), dag til dag levering når man sendte spil i bubbelkuverter.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+2

Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Da Senzai » fre 04 maj 2018 21:01

Jeg har lige et begynder spørgsmål. Når jeg bestiller en pakke fra Amazon og betaler dem 4 pund i fragt. Eller fra Ebay. Eller noget Kickstarter-halløj. Ser Postnord så nogen af de penge?

Det gør de vel ikke. Går ud fra, at det er det udenlandske fragtfirma, der får mine penge når pakken skal sendes. Isåfald giver det meget god mening, at Postnord har svært ved at løbe rundt - men ved det ikke. Det var lige en tanke, der strejfede mig.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Erroneus » fre 04 maj 2018 22:13

Post Nord får penge for levering af den pakke. Der er nogle fælles tariffer sat for de forskellige lande, skiftede efter hvad land det er fra. Derfor man har kunne sende fra Kina billigt, pga. deres tarif var meget lav pga. det var en post aftale lavet tilbage fra 70'erne eller noget i den stil. Det bliver så lavet om meget snart, så tariffen for at levere breve / pakker fra kina kommer til at ligge på niveau med vestlige lande.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Postnord leveringstid på brev

Indlægaf Cena » ons 09 maj 2018 16:32

8 hverdage nu og stadig intet spil :( med helligdag i morgen kommer det næppe før tidligst fredag. Jeg tror bare jeg dropper at købe spil privat i fremtiden medmindre jeg kan hente selv og samtidig droppe online butikker der bruger postnord. Gider ikke støtte dem mere :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron