Forum

Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Snak om trofæer/trophies til Playstation-spil i dette forum.

Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Tepoy » ons 20 apr 2011 18:56

Bab. Kan godt forstå din undren. Jeg har skiftet gamertag på PS3'eren. Noget med Linux og sådan. :-)
Jeg skiftede da Sony truede med ban-hammeren, og derfor måtte jeg oprette en ny profil. De synes åbenbart ikke godt om Linux, og derfor valgte jeg i sidste ende at prioritere PlayStation Network. Jeg har dog haft to konsoller i gang, da jeg har en med Linux/Mediecenter og en med PSN. I den forbindelse har jeg afviklet spillene på begge konsoller, men jeg skal nok få opdateret mine PlayStation Network oplysninger til fremtidig brug.
Tepoy
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Hyggen76 » ons 20 apr 2011 19:19

Jeg er lige kommet i tanke om noget, som sikkert besvare den debat her, det kunne jo også også tænkes at en anmelder har en profil han eller hun ikke fortæller om, for at han eller hun har rå til at sætte sig ind i spillet, uden at blive forstyrret af folk som skriver og spørg om spillet er godt og sådanne ting.

Det kunne jo tænkes, det var årsagen til at man ikke kan se de har spillet spillet.
Billede
Hyggen76
Niveau 4
 
Indlæg: 359


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Bab » ons 20 apr 2011 19:30

Man kan jo kun blive forstyrret, hvis man selv vælger det. Du vælger selv, hvornår du vil læse beskeder. Man bliver også "forstyrret", når ens venner logger af og på.

Men jeg har NU fået nogle svar, som jeg kan bruge til noget. Og jeg vil da sikkert følge op på det igen, hvis jeg ser et nyt problem i det.
Og imens venter vi på, at profiler bliver opdateret ;)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Jb » ons 20 apr 2011 21:41

Jeg har fuldt denne tråd siden start, og jeg kan klart følge bab's tankegang ang. trophies osv.
Jeg har altid følt anmeldelserne herinde mere pålidelige end andre sites, selvom jeg egentlig foretrækker video anmeldelser fra udenlandske sites.

Vinterbirds udsagn med hensyn til alder og uddannelse finder jeg utrolig nedladende og klam! - lad os lige kaste en tanke på den fremragende blog funktion på siden, her ytre folket sig om lidt af hvert og meningerne og personlighederne er mange, alt fra 13 årige skole elever til folk midt i 30'erne.

Ikke alt sammen er lige godt men folks mening er ikke mindre værd fordi de er yngre eller lign.

Faktisk vurdere jeg måske de yngres meninger højere, de har de friske øjne, de sammenligner ikke tingene med det som jeg kalder de gode gamle spil som egentlig var skod, men som jeg husker episke.


Personligt kan jeg godt lide Skou :) - han er nede på jorden og en af "os" selvom han er en del af sidens ledelse.
Respekten for Vinterbird er pr. dags dato tabt.

Vh Jesper

PS: - FYI er jeg 24 år, har 2 børn, og arbejdsløs - tidligere salgs chef.
PPS: jeg fik 7 i dansk i folkeskolen - derfor jeg ikke læser journalistik
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Core » ons 20 apr 2011 22:59

Vinterbird skrev:
Du skriver:

"Derfor bør han altid være i stand til objektivt at vurdere teknologien bag spillet, spillets indhold, gameplay, historie og originale samt ikke originale elementer. Dette er der intet subjektivt over, overhovedet. "

Og hvis du oprigtigt....

Allerførst: Hvad f..... er det for et indlæg?

Forstod du ikke første del af det citeret afsnit, eller ignorerer du det bevidst for at finde på et eller andet at skrive?
Det er jo netop indledt med at en anmelder har et meget bredt kendskab (eller det har de fleste i hvert fald) til mediet, dets normer, dets udvikling og dets historie, og derfor har et sammenligningsgrundlag, som læseren ikke har. Der er mange måder at undgå at fremstå dum på, men at bevidst fejlcitere folk, for at lyde kvik, er ikke en af dem.

Derudover:
Så bad du selv om referencer til elementer af debatten du selv har udeladt og undladt at kommentere på.
Dem har du stadig ikke svaret på. Og nogle af dem er endda formuleret som direkte spørgsmål til dig.

Vinterbird skrev:Det er komisk, vitterligt, at du oprigtigt er overbevist om det er tilfældet, at en historie kan anmeldes objektivt, da det er så vidt forskelligt.

Jeg skrev jo netop for mange indlæg siden at subjektive meninger bestemt ikke er forbudte, men der selvfølgelig gives udtryk for at de er lige præcis dette. Historien er netop en af dem, du ikke kan anmelde uden at have sådan en, men du kan stadig berette om historieforløbet. Derudover kan du sagtens vurdere historiens fortællerteknik, historieudvikling og personkarakteristik objektivt. Disse elementer burde vel, med din store fascination af din skolegang og læsegruppe, netop være dem der er rigtig interessante at beskæftige sig med.

Vinterbird skrev:
Jeg synes Heavy Rain havde en ok historie, andre synes den er var lort og andre igen synes den var sublim. Her er vi tilbage til, at dette er subjektive holdninger, ingen har ret, intet er objektivt i den kontekst.

Handling, stil, stemning og fortælleteknik er der ingen der er i tvivl om. Dette kan sagtens anmeldes objektivt. Om hvorvidt du syntes historien er god eller dårlig, det er så det subjektive element i anmeldelsen, og denne er som sådan ikke forbudt, men den skal stadig bevares med øje for målgruppen. Det ville jo ikke nytte noget hvis en anmelder skriver: "- Historien er måske lige en tand for dyster og alt for voldsom til at min søn Preben på 8 kan spille det, og derfor er den lort".

Men istedet for at forholde dig til de indlæg og eksempler fra debatten der kommer før dit, så fabler du op om uddannelser og alder, mens du konstant tager udgangspunkt i nye ting, og ignorerer alt hvad der har været fremlagt for dig.

Er det også din universitets-uddannelses-journalisthøjskole-læsegruppe-sangbog, der har lært dig at indblik i en tiendedel af et produkt er research nok til at skrive en anmeldelse/artikel ud fra?

LarsGL skrev:Den perfekte anmeldelse er en velunderbygget meningstilkendegivelse, hvor anmelderen har haft spillets målgruppe for øje.

NEMLIG! Og er anmelderen ikke selv i målgruppen, og gør som ovenstående er han jo netop objektiv. På den rigtige måde.

Bab skrev:I skal være velkomne til at diskuttere objektiv og subjekt alt det i vil. Gør det dog i en PM.

Øhh...hvorfor? Du ved godt at det her internet-skriveri ikke giver folk ejerskab på noget, bare fordi at de har skrevet det første indlæg ikk'? Vi kan sagtens snakke videre om anmelderes trophies og achievements. Det virker bare lidt som et dødt løb, eftersom vi allerede har konstateret at anmeldere ikke nødvendigvis spiller på deres egne konsoller. Især hvis et site gerne vil bevare denne mystik omkring "redaktionen" er det jo en fordel, hvis anmelderne spiller på andre konsoller/profiler end deres egne. I mit eget tilfælde, fik jeg bare lige bekræftet det først, før jeg råbte op. Derfor er her stadig en sag og snakke om. Og det er da rart, når nu vi er på et debatforum ikk'? :wink:
Senest rettet af Core tors 21 apr 2011 01:18, rettet i alt 1 gang.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Koma » tors 21 apr 2011 00:09

OMFG...............................................
Billede
Koma
Niveau 6
 
Indlæg: 1455


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf cph_game_master » tors 21 apr 2011 00:33

Det kunne fandme være befriende hvis enten core eller vinterfuglen ville læse hinandens indlæg og derefter skrive: 'hold da kæft, du har sgu ret! Efter at have læst dit indlæg og tygget lidt på det har jeg indset at jeg er enig med dig og gir dig ret!!' Generelt syntes jeg folk (og i særdelesged politikere) ikke lytter ordentligt til hinanden, men istedet bare siger det man selv mener, helt uden at lytte ordentligt til modparten og evt nikke genkendende (såfremt man er enig med det naturligvis) i hvad der siges :)

Men hvad faen, vi ved jo at i ALDRIG bliver enige, uanset hvor fremragende argumenter i end kommer med. På en måde lidt trist imo..
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Core » tors 21 apr 2011 00:53

Hvorfor logge på et forum, hvis man syntes at det er trist at folk skriver deri?

Det er vel i sig selv...hmm...trist?
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf cph_game_master » tors 21 apr 2011 00:57

Core skrev:Hvorfor logge på et forum, hvis man syntes at det er trist at folk skriver deri?

Det er vel i sig selv...hmm...trist?


Hold da kæft! Du har ret! Det er faktisk trist at jeg læser dette forum, og kritiserer inputsene.
Og det er også trist når tv anmeldere kritiserer paradise hotel.. FOR DE KAN DA BARE SKIFTE KANAL, IKKE?! du HAR sgu ret.

lol
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Core » tors 21 apr 2011 01:04

Se bare, du er jo med endnu. Så er det jo ikke helt kedeligt... ;)
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Koma » tors 21 apr 2011 01:32

Bla bla bla bla....................













Jeg synes et spil skal gennemføres, før man kan give en ordenlig vurdering af spillet. Når jeg nu skriver gennemført, mener jeg selvfølgelig ikke at have opnået alle trofæer, men at have spillet historien fra start til slut. Præcis som med musik, film, teater osv.. En god slutning på et ellers dårligt værk, kan sagtens trække helheden op i et højere niveau.
Hvis der så følger noget online spil med, bør dette spilles til en vis grad at man kan give en "fornuftig" vurdering af den del.

Jeg læser forresten stort set aldrig anmeldelser af spil, medmindre det er spil jeg tænker "det må jeg eje!"
Jeg plejer at se video anmeldelser af spil.
Billede
Koma
Niveau 6
 
Indlæg: 1455


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Bab » tors 21 apr 2011 07:05

Core skrev:Øhh...hvorfor? Du ved godt at det her internet-skriveri ikke giver folk ejerskab på noget, bare fordi at de har skrevet det første indlæg ikk'? Vi kan sagtens snakke videre om anmelderes trophies og achievements. Det virker bare lidt som et dødt løb, eftersom vi allerede har konstateret at anmeldere ikke nødvendigvis spiller på deres egne konsoller. Især hvis et site gerne vil bevare denne mystik omkring "redaktionen" er det jo en fordel, hvis anmelderne spiller på andre konsoller/profiler end deres egne. I mit eget tilfælde, fik jeg bare lige bekræftet det først, før jeg råbte op. Derfor er her stadig en sag og snakke om. Og det er da rart, når nu vi er på et debatforum ikk'? :wink:


Det må jo så være en subjektiv vurdering fra din side, fordi jeg har da både fået svar fra ejer og anmeldere. En anmelder har bla. skrevet her i tråden. Men så er det jo fakta, og mon ikke det så er objektivt? Ja, du har ret. Det lyder som noget sludder.

Jeg har ikke ejerskab på en tråd, bare fordi jeg har startet den. Men hvis man vil diskutere andre ting end trådens emne, så vil det være god stil, hvis man opretter en ny tråd om emnet eller gør det privat.

Udover det, så er det da rart at se, at der er kommet flere på banen.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Teluc » søn 24 apr 2011 01:42

Bab skrev: Det bør alle tage op til overvejelse, næste gang de læser en anmeldelse her.
Bab


Der er ikke meget plads til at lade 'tvivlen komme til gode', hvilket er en skam, da vi trods alt smider en del timer efter anmeldelser her på sitet.
Teluc (PS3) og TLXofdoom (Xbox 360)
Teluc
Niveau 3
 
Indlæg: 208


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf Bab » søn 24 apr 2011 12:24

Der er vel som sådan heller ikke nogen, som har påstået andet?

Men hvis/når nu i lægger en del timer i det, så bør det vel heller ikke være et problem med synlige trofæer, så vi selv kan vurdere, hvor meget i har lagt i det?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Anmeldernes trofæer/anmeldelser

Indlægaf baunevej » søn 24 apr 2011 12:47

Er ret ligeglad med trofæer der er opnået i et spil, nogle spil for man 3 trofæer for og gennemføre andre næsten platin i første hug. Jeg vil dog mene man som minimum skal gennemføre spillets historiedel for og danne sig et nogenlunde fulendt billede. Online er det svært og sige hvor længe man skal spille, personligt skal jeg gerne spille nogen timer før jeg ved om tommelfingeren skal vende op eller ned.
Et problrem ved kun og spille halvdelen af spillet kan også være at spillets sidste halvdel er markant bedre....
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


ForegåendeNæste

Tilbage til Trofæer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron