Forum

Er trofæer spil af tid ?

Snak om trofæer/trophies til Playstation-spil i dette forum.

Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf porche-1234 » tirs 12 jul 2011 10:11

Nej det er det ikke,de sætter bare lidt mere krydderi på at game. :)
Senest rettet af porche-1234 søn 19 aug 2012 09:50, rettet i alt 1 gang.
porche-1234
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf BlodbadDK » tirs 12 jul 2011 17:56

iraqoz skrev:Hvad synes I om trofæ-jægerer eller trofæ-"whores"?? og hvad er din synspunkt om trofæer generelt ??

Jeg kan besvare med et andet spørgsmål: Er computerspil spild af tid? Tænk lidt over det.
I bund og grund ja til begge dele. Men jeg er ligeglad. Jeg spiller og jeg jagter trofæer.
BlodbadDK
Niveau 0
 
Indlæg: 48


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Proxzyn » tirs 12 jul 2011 19:34

BlodbadDK skrev:Jeg kan besvare med et andet spørgsmål: Er computerspil spild af tid? Tænk lidt over det.
I bund og grund ja til begge dele. Men jeg er ligeglad. Jeg spiller og jeg jagter trofæer.

Afslapning/afstressning/underholdning er da ikke spild af tid... Hvis det nu er spild af tid at slappe af, så har man for travlt i hverdagen, og får kraftigt brug for afstressning senere i livet.

Og så kan man da også lære af at spille spil, ligesom man kan lære af at læse en bog. På visse punkter kan spillet være bedre, hvis det f.eks. er et MMO med et stort socialt aspekt.

Dog synes jeg at spil som White Knight Chronicles, Star Ocean, Disgaea og specielt Warhawk osv. tager det til det lidt ekstreme.

Men er man så forelsket i et spil at man har lyst til at spille det flere gange og i flere hundrede timer, hvorfor så ikke have lidt at gå efter? :)
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf andeo1707 » tirs 12 jul 2011 19:55

Jeg synes ikke at trofæer er spild af tid. I single player spil er de noget at gå efter når jeg har gennemført spillet. Jeg bruger hovedsageligt den første gennemspilning på at spille igennem og slappe af, hvorefter jeg tager trofæerne i en anden gennemspilning. Nogle gange skimter jeg hvilke trofæer et spil indeholder før jeg går i gang for så derefter at give mig selv en lildt større udfordring ved at se hvor mange jeg kan huske.

Jeg er dog holdt op med at jagte trofæer for tiden og har nok formået at få 10 trofæer på en periode på cirka 2 måneder, men det skyldes at jeg for det meste spiller Call of Duty og her spiller jeg online, som er en vigtigere faktor for mig end single player og trofæer.

Der er intet i verden som er spild af tid. Nogen kan lide det, andre kan ikke.
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Hyggen76 » tirs 12 jul 2011 22:06

iraqoz skrev:Hvad synes I om trofæ-jægerer eller trofæ-"whores"?? og hvad er din synspunkt om trofæer generelt ??


Mit syn på trofæer er lidt blandet, for det er sådan lidt både og, når man snakker om disse belønninger.

Gode ting ved trofæer :

- Man kommer mange gange ud i kroge af et spil hvor man ellers ikke ville have vist der var.
- Det gør at man spiller spillet længere end ellers ( man giver spillet en chance mere )
- Føle glæde over at klare noget svært, ved at få en trofæ.

Det dårlige ved trofæer :

- Man mister lysten til at gennemføre et spil igen, da følelsen med trofæer er væk.
- Bliver man vant til trofæer, spiller man ikke uden, da det keder en.
- De kan ikke bruges til andet end at fortælle folk hvor mange spil man har spillet.


Personligt set, synes jeg det er mere skidt end godt, da det ødeligger spiloplevelsen for mange spil. Personligt set, ville jeg heller have at der var et trofæ som fortalte at man have gennemført et spil, fx i vorm af at man havde gennemført alle missioner, eller alle ræs.

For der er mange spil som er gode, som folk aldrig spiller, fordi de har gennemført det, og ikke gider på grund af at man ikke får trofæer når man gennemføre igen ( dog findes der spil, som kæver man spiller et spil flere gange ).

Selv om jeg ikke går op i trofæer, så er det da cool at få det når man spiller, men så på samme tid, ved jeg at jeg ikke kan bruge det til en skid. Men det gør også at jeg måske ahr mindre lyst til at spille det igen.

Personligt synes jeg ikke mindre om trofæ-jægere, for alle går jo op i et eller andet, så hvorfor ikke trofæer, de er jo i alle spil, dog ikke før et bestemt årstal ( husker ikke hvilket )

Måske det jeg har skrevet ikke giver mening, men sådan er det jo også med trofæer.

Som en har skrevet her i tråden, så vidt jeg husker, så ville det være fedt med en funktion, hvor man kunne slå trofæer fra, men jeg vil så mene at det ville være en cool idé at man kunne skjule de spil man ikke havde, da det jo er træls, bare fordi man har fået nogle trofæer i et spil, skal have det til evig tid, selv om man ikke har spillet længere.

Det var så min mening om trofæer, og samme holdning har jeg også til achievenments :-D
Billede
Hyggen76
Niveau 4
 
Indlæg: 359


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf HEADSTAR » ons 13 jul 2011 10:34

Jeg syntes at trofæer er platte til at starte med men når spillet er genmenført
er det fint nok at bruge tid på dem
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2613


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Capperdude » lør 28 jan 2012 02:36

Trofæer er en fin idé :)

Men ikke noget jeg går efter som sådan.. Kan da godt, hvis jeg keder mig, tjekke om der er nogle nemme trophies som jeg lige kan nappe.. Men gider ikke spille et spil igennem 3 gange f.eks, for at få et platinum.. Et spil skal nydes (i min verden) og det gør jeg bedst ved at gennemføre det, og nyde historien, og så er det det :)
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf andeo1707 » lør 28 jan 2012 09:28

Det kommer an på hvorfor man gør det. Hvis man gør det for at få en lidt større udfordring, så nej. Hvis man gør det for at have flere end sine venner, så ja. Det er udelukkende min egen holdning jeg siger her. Så må folk jo være uenige =)
Jeg skal dog ikke sidde og pudse glorien, for jeg har selv tidligere spillet for at have så mange som muligt. Jeg spillede igennem spil, som jeg ikke engang kunne lide. Det er slut nu. Eksempelvis så er jeg i gang med Duke Nukem Forever lige for tiden, men fordi spillet er så fejlfyldt så har jeg ikke tænkt mig at spille mere end højest nødvendigt.. Dog skal det spilles igennem for jeg voksede nemlig op med Duke Nukem 3D
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Rena » lør 28 jan 2012 13:42

Jeg syndes lidt at, flere firma godt kunne gøre ligesom Square Enix gør med Final Fantasy XIII/-2 (ved ikke om Deux EX også gør), hvor f.eks Complete the game giver dig et Theme til din PS3, Platinum giver dig et theme og -2 får du endag et theme for at, havde spillet FFXIII.

Dog føler jeg ikke at, Trophies er spild af tid
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: Er trofæer spil af tid ?

Indlægaf Unique E » søn 18 mar 2012 19:22

Generalt set er trophies genialt for gamere der vil vise deres prestige og shine lidt =D>
"trophy-whores" er blandt os powerplayaz :twisted: kendt som dem der høster for at høste så at sige :-s har set voksne "mænd" trophy-hunte i Hanna Montana :-& ikke at det skal være ét svært spil, men ét spil man kan stå indefor somehow 8) det er somregl også de spil der er replayable :wink:


Rena skrev:Jeg syndes lidt at, flere firma godt kunne gøre ligesom Square Enix gør med Final Fantasy XIII/-2 (ved ikke om Deux EX også gør), hvor f.eks Complete the game giver dig et Theme til din PS3, Platinum giver dig et theme og -2 får du endag et theme for at, havde spillet FFXIII.

Dog føler jeg ikke at, Trophies er spild af tid


Ja det er super fedt det Square Enix har gang i :D
Remember paranoia is only reality on a finer scale . . .

Billede
Unique E
Niveau 0
 
Indlæg: 37

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Trofæer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron