Forum

Jeg er nu nummer1

Snak om trofæer/trophies til Playstation-spil i dette forum.

Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf JanR » tirs 05 jun 2012 14:12

Sikke en snævertsynet og generaliserende holdning at have Stricker.

Som morfar skriver, er der jo absolut ingen forskel i at samle på trofæer, frimærker eller noget helt tredje.
Ifølge din konklusion, gør man alt for at få status, medmindre man har samme mening som dig.

Jeg tror mere at trofæjægere er perfektionister som type.

Personligt plejer jeg at læse alt i en avis, hvis jeg har tid, selvom meget af det ikke interesserer mig. Jeg får blot udvidet min viden, om noget som jeg normalt ikke gik op i.
På samme måde får visse folk nogle spiloplevelser, som de normalt ikke ville have fået, af at gå efter trofæer.
Hvis man gør noget, hvorfor så ikke gøre det 100% ?

Jeg synes at det triste i den her sammenhæng, er at der findes tilfældige og ligegyldige personer som synes at man er sølle, blot fordi man går 100% op i det man laver.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Larsen » tirs 05 jun 2012 14:52

Helt enig med janzor!
Billede
Larsen
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Portuz » tirs 29 jan 2013 14:26

janzor88 skrev:Jeg synes at det triste i den her sammenhæng, er at der findes tilfældige og ligegyldige personer som synes at man er sølle, blot fordi man går 100% op i det man laver.


Hvis det var så trist, så var det nok ikke ligegyldige personer vel? Fucking idiot. Skal du endelig nedgøre, så gør det dog ordentligt i stedet for at ophøje dig selv med fine ord og give dedikerede personer prestige udelukkende på dedikationen.
Nedgørelse mellem linjerne er nøjagtig det samme som direkte nedgørelse.
(Her behøves der ikke prædikener om, at man skal snakke pænt. Jeg har BEVIDST valgt at skrive disse ord - sjovt nok)

Det er en del tid siden, at jeg frivilligt valgte at droppe denne verden. Efter flere MP oplevelser med ældre personer, gik det op for mig, at jeg ikke vilde ende sådan. Samtidig med at trofæjagten havde drevet passionen ud af spillene.

Folk kan gøre hvad de vil, og man kan sagtens opnå prestige blandt en lille gruppe såsom dette forum. Der er dog en forskel på samlermani, når man stiller virtuelle op mod fysiske ting.

Jeg finder det også sølle, at man bruger SÅ megen tid på at samle trofæer i forhold til, hvad den virkelige verden ellers byder på. Hvis man som førtidspensionist har så megen tid og overskud, mon så ikke man kunne arbejde bare en lille smule. Måske eller måske ikke. KAN han faktisk arbejde, så håber jeg satme Liberal Alliance kommer til magten!

Spillekonsoller bør være for hyggens skyld ind i mellem. Et afbræk fra hverdagen, og ikke selve hverdagen. Der findes desværre overdrevet overforbrug herinde inkl. mit tidligere jeg.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf D_Hofgaard » tirs 29 jan 2013 14:52

Portuz skrev:Spillekonsoller bør være for hyggens skyld ind i mellem. Et afbræk fra hverdagen, og ikke selve hverdagen. Der findes desværre overdrevet overforbrug herinde inkl. mit tidligere jeg.


Hvorfor ikke lade det være op til det enkelte individ, hvad han eller hun finder glæde ved at bruge sin hverdag på?
Vi er alle forskellige, og holder derfor af at lave forskellige ting.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Portuz » tirs 29 jan 2013 15:11

Jeg stopper dem skam heller ikke. Men jeg mener det er selvbedrag og kommer i mangel af bedre. Nøjagtig ligesom fedme.

"Jeg er glad og stolt af mine former" Ja det er du helt sikkert, men måske du ville blive endnu mere glad, hvis du tabte 30kg.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf morfar » tirs 29 jan 2013 15:24

Portuz skrev:Jeg stopper dem skam heller ikke. Men jeg mener det er selvbedrag og kommer i mangel af bedre. Nøjagtig ligesom fedme.

"Jeg er glad og stolt af mine former" Ja det er du helt sikkert, men måske du ville blive endnu mere glad, hvis du tabte 30kg.


Din holdning minder mest af alt om en frelst ikke ryger, der har kvittet sine 40 smøger om dagen!

Hvis jeg har lyst til at sidde 14 dage i streg (i min sommerferie) og spille GTA, så gør jeg det fordi det er det jeg på det givne tidspunkt syntes er det sjoveste. Hvis jeg havde syntes det var sjovere at sidde nede ved søen og fange fisk i 14 dage, så havde jeg gjort det. Der er også folk der spiller poker døgnet rundt alle ugens dage. Er det først når man tjener penge på sin passion, at det er ok at være dedikeret?

Men jeg er da glad for at du personligt er kommet ud af misbruget :-)

Jeg elsker at være misbruger og moralprædiken virker ikke på mig.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Redman DK » tirs 29 jan 2013 15:26

Portuz skrev:Spillekonsoller bør være for hyggens skyld ind i mellem. Et afbræk fra hverdagen, og ikke selve hverdagen. Der findes desværre overdrevet overforbrug herinde inkl. mit tidligere jeg.


Hvad burde ens hverdag, ifølge dig, består af?
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Dummiz » tirs 29 jan 2013 15:36

inden denne diskusion ender i total "flame war" eller andet sjovt så vil jeg på forhånd sige at i skal huske tonen herinde :D bare lige til en reminder :wink:
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf JanR » tirs 29 jan 2013 16:18

Portuz du lyder ikke særlig begavet, og demonstrerer at du tydeligvis ikke kan forstå konteksten i en sætning - til trods for at jeg skrev det for 8 måneder siden.

janzor88 skrev:Jeg synes at det triste i den her sammenhæng, er at der findes tilfældige og ligegyldige personer som synes at man er sølle, blot fordi man går 100% op i det man laver.


Jeg ved ikke helt hvilke ord det er, som du finder 'fine' i den sætning? Hvad er det nedgørende? Og hvori består det ophøjende?

Jeg skriver at der findes tilfældige mennesker (da jeg ikke kender dem), og derfor er ligegyldige (tilfældige mennesker betyder ikke noget for mig).
At fremmede mennesker går op i hvad andre skal bruge deres tid på, finder jeg trist.

Det er med andre ord hvad der stod i den sætning, som du tydeligvis ikke forstod noget af.

Og hvordan er du pludselig blevet dommer, om hvad der er okay blandt andre mennesker?
Du siger at det er okay at samle på fysiske ting, men ikke virtuelle? Du finder det simpelthen sølle, og alligevel har du 27 platinum trofæer.
Det giver jo meget mening, ligesom resten af dit indlæg.

Men det er da pudsigt, hvordan du pludselig er blevet frelst, og skal tage afstand fra andre som bruger deres tid anderledes end dig.
Jeg vil vædde med at jeg allerede har opnået mere i mit liv end du, og at jeg vil have en markant højere uddannelse end dig, når jeg afslutter mine studier - og det til trods for at jeg har spillet mere Playstation end dig.

Så hvad er din pointe?
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Foregående

Tilbage til Trofæer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster