Forum

Jeg er nu nummer1

Snak om trofæer/trophies til Playstation-spil i dette forum.

Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf D_Hofgaard » søn 03 jun 2012 13:14

Stricker skrev:
Hofgaard85 skrev:Det var da en virkelig nedladende udtalelse du kom med der, var? Jeg har da personligt spillet en del spil, som jeg førhen ikke ville have rørt, men som jeg så er blevet positivt overrasket over. Hvor mange potentielle underholdende titler mon du er gået glip af?

Men inden du skal begynde og grine af hvad andre folk vælger at bruge deres tid på, så tænkt lige over om det overhovedet kommer dig ved.


Piselendige spil der konstant skubber grænsen for hvor ringe kvalitet spil kan sælges som er ingen grund til at købe dem, blot for at optjene flere virtuelle point. Det er et bevis på en trend hvor både nye og gamle gamere bekymre sig mere om deres image end om deres spil og kvaliteten af deres spil.

Jeg forbeholder mig retten til at håne og gøre nar af hvordan mennesker bruger deres penge, og hvordan de er totalt blændet for hvordan de systematisk støtter op omkring udviklingen af en spilindustri der år på år tjener kassen på både middelmådige og ringe spil. Der er behov for endnu et computerspils crash så industrien kan blive fornyet af nye idéer og gamle koncepter der er blevet forglemt.


Når du så fint kommer med en masse påstande, kan du så ikke samtidigt linke til undersøgelserne? Ellers er det jo ubrugeligt. Du kan ikke bare generalisere på den måde. Fordi nogen vælger at gå efter trophies, er det bestemt ikke ensbetydende med, at de gør det for at opnå status. Jeg gør det personligt fordi jeg synes det er sjovt, og ja, det er selvfølgelig en smagssag. BTW, så er jeg en af dem der låner på bib. Jeg køber kun de titler som jeg virkelig godt kan lide. (FIFA, Uncharted mf.)

Og din påstand om at folk systematisk støtter op omkring en negativ udvikling i spilindustrien, prøv at tjek noget salgsstatistik ud, og du vil se, at det som altid er de store spil serier og spil firmaer som stadig tjener de store penge. Du ser aldrig mange af de nemme platin spil, som fx film-spil, børnespil osv. på de lister. Så hvis udviklingen er negativ, som du påstår, så kan det da lige så godt være fordi at folk gang på gang køber de nye udgaver af CoD, og BAD Comp osv, på trods af manglen på nytænkning i disse spil også.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Hades » man 04 jun 2012 08:13

Hofgaard85 skrev:
Stricker skrev:
Hofgaard85 skrev:Det var da en virkelig nedladende udtalelse du kom med der, var? Jeg har da personligt spillet en del spil, som jeg førhen ikke ville have rørt, men som jeg så er blevet positivt overrasket over. Hvor mange potentielle underholdende titler mon du er gået glip af?

Men inden du skal begynde og grine af hvad andre folk vælger at bruge deres tid på, så tænkt lige over om det overhovedet kommer dig ved.


Piselendige spil der konstant skubber grænsen for hvor ringe kvalitet spil kan sælges som er ingen grund til at købe dem, blot for at optjene flere virtuelle point. Det er et bevis på en trend hvor både nye og gamle gamere bekymre sig mere om deres image end om deres spil og kvaliteten af deres spil.

Jeg forbeholder mig retten til at håne og gøre nar af hvordan mennesker bruger deres penge, og hvordan de er totalt blændet for hvordan de systematisk støtter op omkring udviklingen af en spilindustri der år på år tjener kassen på både middelmådige og ringe spil. Der er behov for endnu et computerspils crash så industrien kan blive fornyet af nye idéer og gamle koncepter der er blevet forglemt.


Når du så fint kommer med en masse påstande, kan du så ikke samtidigt linke til undersøgelserne? Ellers er det jo ubrugeligt. Du kan ikke bare generalisere på den måde. Fordi nogen vælger at gå efter trophies, er det bestemt ikke ensbetydende med, at de gør det for at opnå status. Jeg gør det personligt fordi jeg synes det er sjovt, og ja, det er selvfølgelig en smagssag. BTW, så er jeg en af dem der låner på bib. Jeg køber kun de titler som jeg virkelig godt kan lide. (FIFA, Uncharted mf.)

Og din påstand om at folk systematisk støtter op omkring en negativ udvikling i spilindustrien, prøv at tjek noget salgsstatistik ud, og du vil se, at det som altid er de store spil serier og spil firmaer som stadig tjener de store penge. Du ser aldrig mange af de nemme platin spil, som fx film-spil, børnespil osv. på de lister. Så hvis udviklingen er negativ, som du påstår, så kan det da lige så godt være fordi at folk gang på gang køber de nye udgaver af CoD, og BAD Comp osv, på trods af manglen på nytænkning i disse spil også.

+1

Lige netop den genre er godt i gang med at blive malket tynd og repræsenterer de "dumme" spillere, der støtter en forkert udvikling i spilindustrien, much like Guitar Hero/Rock Band engang stod for skud.
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Stricker » man 04 jun 2012 22:01

Hofgaard85 skrev:Når du så fint kommer med en masse påstande, kan du så ikke samtidigt linke til undersøgelserne?


Øøøhhh... hvad? Hvilke påstande? Mener du mine holdninger som jeg aldrig har påstået var fakta? :|

Fordi nogen vælger at gå efter trophies, er det bestemt ikke ensbetydende med, at de gør det for at opnå status. Jeg gør det personligt fordi jeg synes det er sjovt, og ja, det er selvfølgelig en smagssag. BTW, så er jeg en af dem der låner på bib. Jeg køber kun de titler som jeg virkelig godt kan lide. (FIFA, Uncharted mf.)


Jeg er igen uenig. Jeg tror bestemt at trophies handler om status, og absolut ikke andet. Det er ikke noget at være flov over, alle mennesker gør sig umage på forskellige måder at vise sig frem. Jeg synes bare at ekstrem trophyjægeri er noget af det mest sølle.

Og din påstand om at folk systematisk støtter op omkring en negativ udvikling i spilindustrien, prøv at tjek noget salgsstatistik ud, og du vil se, at det som altid er de store spil serier og spil firmaer som stadig tjener de store penge. Du ser aldrig mange af de nemme platin spil, som fx film-spil, børnespil osv. på de lister. Så hvis udviklingen er negativ, som du påstår, så kan det da lige så godt være fordi at folk gang på gang køber de nye udgaver af CoD, og BAD Comp osv, på trods af manglen på nytænkning i disse spil også.


Det har også været min pointe hele tiden, jeg er glad for at vi er enige.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf morfar » man 04 jun 2012 23:02

Trofæer og status...... LOL
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf crockett » man 04 jun 2012 23:09

morfar skrev:Trofæer og status...... LOL


He he. Hva' så morfar? Vælter du dig i groupier, vip-arrangementer og Cristal? :-)
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Stricker » man 04 jun 2012 23:13

morfar skrev:Trofæer og status...... LOL


Du er måske bare glad for at opsamle Playstation point for din egen skyld?
Hvis du aldrig var online og ikke kunne vise din trofæer, havde du så også været så stor en platinum entusiast?
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf morfar » tirs 05 jun 2012 06:18

Stricker skrev:
morfar skrev:Trofæer og status...... LOL


Du er måske bare glad for at opsamle Playstation point for din egen skyld?
Hvis du aldrig var online og ikke kunne vise din trofæer, havde du så også været så stor en platinum entusiast?



Folk samler på alverdens ting. Om det er trofæer, film, frimærker eller penisringe, kan vel komme ud på et?

Mine 2200 dvdfilm står hjemme på mine hylder i huset. Samler jeg også på dem for at opnå er form for status, eller er det mon bare fordi jeg ikke kan lade være?

Hvis ikke trofæsamleriet var for min egen skyld, så burde jeg jo stoppe helt nu, da stonealf ligger langt foran mig og laver trofæer i en hastighed hvori Usain Bolt ikke engang kan være med. 2. pladsen er jo den første taber.......
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf morfar » tirs 05 jun 2012 06:25

crockett skrev:
morfar skrev:Trofæer og status...... LOL


He he. Hva' så morfar? Vælter du dig i groupier, vip-arrangementer og Cristal? :-)


Yes. Hefner så tilfældigvis min kæmpe børnespil trofæsamling. Han syntes simpelthen jeg var så sej, at jeg skulle møde hans damer og gå i hans morgenkåbe. Hvis jeg kunne nå at lave platin i det nye Madagascar 3 inden fredag, så vankede der også fri bare i hele ugen derovre.

Har også hørt snak om en flise på The Walk of Fame, men det er nok kun stonealf der får sådan en......
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf crockett » tirs 05 jun 2012 07:18

morfar skrev:
crockett skrev:
morfar skrev:Trofæer og status...... LOL


He he. Hva' så morfar? Vælter du dig i groupier, vip-arrangementer og Cristal? :-)


Yes. Hefner så tilfældigvis min kæmpe børnespil trofæsamling. Han syntes simpelthen jeg var så sej, at jeg skulle møde hans damer og gå i hans morgenkåbe. Hvis jeg kunne nå at lave platin i det nye Madagascar 3 inden fredag, så vankede der også fri bare i hele ugen derovre.

Har også hørt snak om en flise på The Walk of Fame, men det er nok kun stonealf der får sådan en......


Orv manner! Jeg synes også du er for vild... Hef's damer! Og så hans morgenkåbe! :shock:

Jeg læste også i Se & Hør, at Tivoli smed Casper Christensen og hans venner ud, fordi du skulle derind med familien. Hvor ville jeg dog ønske jeg havde så høj status. Jeg kan ikke engang få en vinduesplads på McDaka... :cry:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Bab » tirs 05 jun 2012 08:40

Stricker skrev:Jeg er igen uenig. Jeg tror bestemt at trophies handler om status, og absolut ikke andet. Det er ikke noget at være flov over, alle mennesker gør sig umage på forskellige måder at vise sig frem. Jeg synes bare at ekstrem trophyjægeri er noget af det mest sølle.


Jeg er så uenig i din uenighed. Mine trofæer er ikke status symboler. De er udelukkende for at få mere ud af spillene.

Men jeg er har så heller ikke oprettet en tråd, som hedder "Jeg er nummer 98". Jeg er heller ikke aktiv i tråden om, hvilke trofæer jeg har fået i dag. Jeg spiller ikke spil, som jeg ikke gider spille. Får jeg et dårligt spil, så spiller jeg det ikke til platin, bare for trofæerne skyld. Osv.

Så som du kan læse i min kommentar, så er jeg også til dels enig med dig ;)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Stricker » tirs 05 jun 2012 10:19

Bab skrev:
Stricker skrev:Jeg er igen uenig. Jeg tror bestemt at trophies handler om status, og absolut ikke andet. Det er ikke noget at være flov over, alle mennesker gør sig umage på forskellige måder at vise sig frem. Jeg synes bare at ekstrem trophyjægeri er noget af det mest sølle.


Jeg er så uenig i din uenighed. Mine trofæer er ikke status symboler. De er udelukkende for at få mere ud af spillene.

Men jeg er har så heller ikke oprettet en tråd, som hedder "Jeg er nummer 98". Jeg er heller ikke aktiv i tråden om, hvilke trofæer jeg har fået i dag. Jeg spiller ikke spil, som jeg ikke gider spille. Får jeg et dårligt spil, så spiller jeg det ikke til platin, bare for trofæerne skyld. Osv.

Så som du kan læse i min kommentar, så er jeg også til dels enig med dig ;)

Bab


Det kan jeg forstå, men jeg ser ofte at trofæer sætter åndssvage krav til spilleren. Jeg er stadig typen der meget afvisende overfor achievements generelt, og sætter mig selv store/underlige mål i spil hvis jeg ønsker det. Jeg lændges efter den tid hvor man feks. på brugere på hitman-forum opdigtede nye kritiere for hvordan man skulle gennemføre en mission. Nu om dage er det bare udvikleren der plastre et eller andet ligegyldigt "slå X antal fjender ihjel" eller "gennemføre denne banne og få et trofæ" banner på skærmen som brugere skal forvente føles som en bedrift. Selv speed runs synes at være en totalt niche efterhånden, selvom det er disse elementer, altså brugerindhold der forlænger et spils levetid og fornyer det.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Larsen » tirs 05 jun 2012 10:23

Stricker, du har ikke engang fået et platin trophy så du ved ikke hvor fedt det er at opnå/opleve noget i et spil som man måske ikke havde set, hvis man ikke gik efter trophies.
Billede
Larsen
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Stricker » tirs 05 jun 2012 10:41

Larsen skrev:Stricker, du har ikke engang fået et platin trophy så du ved ikke hvor fedt det er at opnå/opleve noget i et spil som man måske ikke havde set, hvis man ikke gik efter trophies.


Jeg lader mig selv afgøre hvilke elementer jeg synes er sjove i spil. Jeg vil ikke kværne igen ethvert røvsygt trofæ bare for at få en stjerne.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf D_Hofgaard » tirs 05 jun 2012 11:29

Stricker skrev:
Øøøhhh... hvad? Hvilke påstande? Mener du mine holdninger som jeg aldrig har påstået var fakta? :|


Du har da vidst så travl med at holde øje med hvad andre bruger deres tid på, at du glemmer hvad du selv har skrevet..
Du skriver: "bla bla bla bla. Det er et bevis på..." Hvis det var noget bygget på dine egne holdninger, så er det bestemt ikke et bevis. Ergo, enten referere du til nogle undersøgelser, eller også lukker du bare varm luft ud.

Stricker skrev:Jeg er igen uenig. Jeg tror bestemt at trophies handler om status, og absolut ikke andet. Det er ikke noget at være flov over, alle mennesker gør sig umage på forskellige måder at vise sig frem. Jeg synes bare at ekstrem trophyjægeri er noget af det mest sølle.


PRÆCIS min pointe i din måde at argumentere på. Du TROR! Du kan ikke tro at du ved hvordan alle mennesker fungere. Måske er der nogle mennesker der går efter trophies for at opnå en eller anden form for status, men det er bestemt ikke alle der har det sådan. Jeg kan endnu engang kun tale for mit eget vedkommende, og jeg går kun efter trophies fordi jeg synes det er sjovt, og jeg får prøvet en masse spil, som jeg ellers ikke ville have rørt. Hvis det handlede om status, så havde jeg forlængst haft et spil som Hannah Montanna i maskinen. Plus jeg havde ikke brugt en sekundær konto til at jagte trofæer på. Og hvem der er mest sølle? Ja, efter min mening er folk der har ondt i røven over hvad andre vælger at bruge deres tid på, de mest sølle mennesker der findes.


Stricker skrev:Det har også været min pointe hele tiden, jeg er glad for at vi er enige.


Enige? Nej bestemt ikke. Du hentydede til at du ville forbeholde dig retten til at kunne gøre nar af folk, som brugte deres penge på at støtte disse, efter din mening, middelmådige "trofæ" spil, og at det var grunden til at spilindustrien, efter din mening, er i problemer. Jeg skriver det præcist modsatte end dig.

Stricker skrev:Jeg lader mig selv afgøre hvilke elementer jeg synes er sjove i spil.

Hvorfor kan du så ikke lade andre folk om, hvad der for dem er sjove elementer i et spil? Istedet for at skulle gøre grin, kalde dem sølle osv..
Senest rettet af D_Hofgaard tirs 05 jun 2012 14:38, rettet i alt 1 gang.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Jeg er nu nummer1

Indlægaf Larsen » tirs 05 jun 2012 11:58

Stricker skrev:
Larsen skrev:Stricker, du har ikke engang fået et platin trophy så du ved ikke hvor fedt det er at opnå/opleve noget i et spil som man måske ikke havde set, hvis man ikke gik efter trophies.


Jeg lader mig selv afgøre hvilke elementer jeg synes er sjove i spil. Jeg vil ikke kværne igen ethvert røvsygt trofæ bare for at få en stjerne.


Men det er jo så din egen holdning. Vi andre kan lide at jagte trofæer fordi det giver os en ekstra udfordring, hvis man kun kunne se ens trofæer selv, ville jeg stadig have de trophies jeg har nu fordi at jeg syntes det er sjovt.
Billede
Larsen
Niveau 4
 
Indlæg: 470


ForegåendeNæste

Tilbage til Trofæer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron