Forum

Top 25 platin

Snak om trofæer/trophies til Playstation-spil i dette forum.

Re: Top 25 platin

Indlægaf BlackCloud » fre 17 aug 2012 02:46

Nistelroy78 skrev:
BlackCloud skrev:Her er et par meninger:

Dead Space 2: Ok nemt, med undtagelse af HardCore mode. Ellers are det bare barnemad.
[Evt. Middel]




Hvad er barnemad ? ... det er jo ikke nemt hvis du siger undtagelse af hardcore mode .. det kræver jo ogs at spille den for at få det og hvis den er svær det det også platinummet svær

Lidt som at sige Fight Night Round 4 også er nem med undtagelse af at man skal vinde Online bælterne.


- Alle pokaler med undtagelse af 'Hard to the Core' (klare spillet på Harcore sværhedsgrad) er barnemad, det er det jeg mener.

- Jeg kan bedre lide at bedømme et spils 'Platin-sværhedsgrad' efter at kigge på alle pokaler, lette og svære, og så lave et 'gennemsnit' mere eller mindre af dem alle.

- Hardcore mode er ikke særligt svær, man skal bare kende spillet bedre. Knowledge = Power.

- Yep, ligesom at sige Fight Night Round 4 er nem, med undtagelse af at man skal vinde online bælterne. Lige præcis. :D


Men nu er det jo også mere realistisk at klare Hardcore mode i Dead Space 2, end at vinde alle bælterne i FNR4, da online og offline play jo er noget helt andet.

Correct me if I'm wrong, men skal man ikke spille mod spilleren der har bælterne og vinde for at få pokalerne? Kender ikke spillet, men det ville jo betyde at de ikke kan bedømmes inde for de samme rammer, da man evt. ikke skal have tilladelse fra titelholderen/EA/whatever for at prøve at klare Hardcore mode.

Det er måske også mere Luck vs. Skill? Eller har jeg bare fostået det helt forkert?
BlackCloud
Niveau 0
 
Indlæg: 12


Re: Top 25 platin

Indlægaf Nistelroy78 » fre 17 aug 2012 02:56

der er reset af bælterne en gang i mellem og så er det bare om at være bedst rangeret for at få tildelt og så forsvare det
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Top 25 platin

Indlægaf JanR » fre 17 aug 2012 05:44

Nistelroy78 skrev:der er reset af bælterne en gang i mellem og så er det bare om at være bedst rangeret for at få tildelt og så forsvare det


Det er ikke "bare" lige noget som du gør (der er kun 114 mennesker i verden, som har platinum i det spil/0,31% - kig her), og du kan desuden ikke sammenligne de to spil overhovedet.

Problemet er, at de 3 personer som har bælterne i Fight Night 4 er nogle fjolser. De vil i 99% af tilfældene ikke spille titelkampe, og hvis de så endelig gør (ofte mod penge), quitter de hvis de er ved at tabe kampen.
Før man kan få en reel chance for en tvungen titelkamp, skal man have boostet i månedsvis for at ligge øverst på highscoren, og ikke engang der er man sikker på noget. Fjolserne har nemlig en masse falske profiler, som de sender bælterne til.

Desuden er den sværhedsgrads-liste ikke meget værd, da det er individuelt hvad folk finder svært.

Der er ét spil, som kræver dedikation og perfektion af selv de allermindste detaljer - og det er Gran Turismo 5. Der er intet over eller ved siden af det spil, når det kommer til platinum trofæer. Det eneste spil som jeg vil give 10/10, som jeg også uddyber på side 8 (her).
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Top 25 platin

Indlægaf morfar » fre 17 aug 2012 06:52

Hvor mange i verden har plat i GT5?

Og jo, listen kan bruges til meget. Nævn en person der syntes det er nemt at få platin i feks Killzone 2 og nævn en person der syntes det er svært at få platin i Megamind.....
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Top 25 platin

Indlægaf mrlenniboy » fre 17 aug 2012 07:03

morfar skrev:Hvor mange i verden har plat i GT5?

Og jo, listen kan bruges til meget. Nævn en person der syntes det er nemt at få platin i feks Killzone 2 og nævn en person der syntes det er svært at få platin i Megamind.....

+1 =D>
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Top 25 platin

Indlægaf Nistelroy78 » fre 17 aug 2012 10:39

janzor88 skrev:
Nistelroy78 skrev:der er reset af bælterne en gang i mellem og så er det bare om at være bedst rangeret for at få tildelt og så forsvare det


Det er ikke "bare" lige noget som du gør (der er kun 114 mennesker i verden, som har platinum i det spil/0,31% - kig her), og du kan desuden ikke sammenligne de to spil overhovedet.



Ha du mener da ikke seriøst du bruger den list for at sammenligne hvor mange der har spillet ? ... Det er jo kun folk der er REGISTRERET på det site den tar efter hvor mange der har platinum ... OMG .. der er 0.31 % af dem der har spillet som er registreret på det site der har spillet .. Og jo det er bare noget man gør hvis man spiller længe nok .. Har du spillet det ? ..

Der er jo flere der har plattet det .. og der er næsten solgte 500.000 eksemplar af spillet ikke 37.xxx som der står der .. Hvis du basere dine stats efter hvor mange der har det efter et site som kun har registreret dem hvis nick er blevet indtastet så gad jeg satme godt vide hvorfor der kan være solte over 2 millioner eksemplar af The Walking Dead til PS3 og der kun står omkring 38.000 registreret.

http://psnprofiles.com/trophies/The-Walking-Dead <-

Og igen jo det er nemt jeg havde da en titel kamp i letvægt i sin tid, men jeg tabte den ene kamp efter jeg fik en disconnection da jeg var foran på point , og efter det gad jeg da ikke spille mere. Da jeg ikke gad bokse og så blive smidt af når jeg endeiig fik en titel chance i en af vægt klasserne. Og iøvrigt bliver man "matchede up" og du kan ikke bare lave en game lobby og så spille mod den du lyster det er ikke sådan det foregår.
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Top 25 platin

Indlægaf JanR » fre 17 aug 2012 13:21

Nistelroy78 skrev:Ha du mener da ikke seriøst du bruger den list for at sammenligne hvor mange der har spillet ? ... Det er jo kun folk der er REGISTRERET på det site den tar efter hvor mange der har platinum ... OMG .. der er 0.31 % af dem der har spillet som er registreret på det site der har spillet .. Og jo det er bare noget man gør hvis man spiller længe nok .. Har du spillet det ? ..


Det var da noget af et selvmål du lavede der.
0,31% er højt sat, da de fleste mennesker fra PSNProfiles er trophy hunters, og det burde reelt være under 0,1% som har fået platinum - hvis man tager antal spil solgt, kontra mulige platinum trofæer.
Ja, jeg har spillet det med en kammerat. Slåsspil siger mig intet overhovedet, så Tekken 6 var første og sidste slås platinum.

Fra PS3Trophies.org:

Zoma skrev:We started Boosting on Sept 16th and received the belt Oct 30th.
It took 16 play days to get to rank 1 in MW approx 5500 points. It took about 650-675 wins.


Og det var så kun for det ene bælte, ud af tre.

Nistelroy78 skrev:Der er jo flere der har plattet det .. og der er næsten solgte 500.000 eksemplar af spillet ikke 37.xxx som der står der .. Hvis du basere dine stats efter hvor mange der har det efter et site som kun har registreret dem hvis nick er blevet indtastet så gad jeg satme godt vide hvorfor der kan være solte over 2 millioner eksemplar af The Walking Dead til PS3 og der kun står omkring 38.000 registreret.


Nej, man bruger det ikke til at få 100% korrekt statistik, men til et hurtigt overblik.
Alt er relativt, når du skriver det på den måde. Der er også flere som kan løbe 100m på under 9,70s (2 personer).
Der er langt under 500 personer som har fået platinum i Fight Night 4, som stadigvæk er 0,1% ifølge dine salgstal.
Reelt tror jeg at der er solgt langt over 500k eksemplarer til PS3, da der er solgt omkring 3 millioner eksemplarer til PS3/Xbox i alt (kilde).

Nistelroy78 skrev:Og igen jo det er nemt jeg havde da en titel kamp i letvægt i sin tid, men jeg tabte den ene kamp efter jeg fik en disconnection da jeg var foran på point , og efter det gad jeg da ikke spille mere. Da jeg ikke gad bokse og så blive smidt af når jeg endeiig fik en titel chance i en af vægt klasserne. Og iøvrigt bliver man "matchede up" og du kan ikke bare lave en game lobby og så spille mod den du lyster det er ikke sådan det foregår.


Hvis det er så nemt, så var der nok mere end 0,1% som havde det, tror du ikke? :wink:

morfar skrev:Hvor mange i verden har plat i GT5?


1984 ud af 186.953 ifølge PSNProfiles.

morfar skrev:Og jo, listen kan bruges til meget. Nævn en person der syntes det er nemt at få platin i feks Killzone 2 og nævn en person der syntes det er svært at få platin i Megamind.....


Din liste er jo ikke enten/eller, som du giver udtryk for her.
Du har 4 kategorier, hvor du blandt andet har placeret spil med lukket onlinefunktion , under "svær" kategorien. Der er rimelig stor forskel på noget som er svært, og noget som er umuligt.
Hvis man vil have et bedre billede af sværhedsgraden, kan man tage over til "difficulty thread" på PS3Trophies, hvor folk begrunder deres valg til hvert spil.

Og mon ikke der nok skal være nogen som finder Megamind svært? (har ikke prøvet det)
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Top 25 platin

Indlægaf morfar » fre 17 aug 2012 15:53

Hvis du hentyder til Mercenaries 2, så var onlinefunktionen ikke lukket da jeg tilføjede spillet. Desuden HAR jeg skrevet umulig i parentes.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Top 25 platin

Indlægaf Capperdude » tors 20 sep 2012 23:50

morfar skrev:Hvis du hentyder til Mercenaries 2, så var onlinefunktionen ikke lukket da jeg tilføjede spillet. Desuden HAR jeg skrevet umulig i parentes.


Var der ikke lige en her på siden som fik platinum i Mercenaries 2?

Noget med at online stadig fungerer? :D
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Trofæer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster