Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tirs 19 okt 2021 12:21

I dag kl. 14, naturligvis begrænset antal: https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... 021/345097

Skulle være med en ekstra controller
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 25 okt 2021 18:35

Ser ud til at deling af screenshots og videoer fra PS5 via PSN netværk er på vej. I Canada tester de af, så man fra mobil app'en af dele ens screenshots og videoer.

Det er heller ikke et minut for tidligt, man har altid skulle bruge services som youtube eller twitter, til at let at få videoer og billeder ud, hvis man ikke lige gad at finde en usb nøgle frem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+3

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 25 nov 2021 17:27

PS5 + controller og headset til 5797 kr hos Power i aften fra kl. 20, kommer i forbindelse med deres Power TV show.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Tupilak » tors 02 dec 2021 17:07

Elgiganten sælger disk edition med ekstra controller
Tupilak
Niveau 2
 
Indlæg: 124

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » lør 18 dec 2021 01:40

Min PS5 plejede at være ganske stille, kun blæseren der vil “puste” ekstra i krævende situationer. Nu er jeg flyttet og har koblet PS5 til tv’et igen, men nu er der en konstant kraftig buzz lyd som kun kommer ingame i PS5 spil. Den er helt stille med ps4 spil. Desuden, alt efter hvad der sker i spillet vil buzz lyden ændre sig.

Det er lidt træls at høre på og kan nemt høres flere meter væk. Er det pludselig opstået coil whine og kan man gøre noget?
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf klatzen » lør 18 dec 2021 12:36

Det sjovt, det har jeg også lagt mærke til når det er et dissideret ps5 spil i maskinen. Jeg hører det som coilwhine og må jo være et eller andet der bruges udelukkende når PS5 spil skal afvikles.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 18 dec 2021 15:52

Dasiima skrev:Det er lidt træls at høre på og kan nemt høres flere meter væk. Er det pludselig opstået coil whine og kan man gøre noget?

Coil whine kan godt blive fremprovokeret af strømforsyningen fra selve huset, da da kan provokeres af hvor "urent" strømmen er, som igen kan provokeres hvis man bruger andre ting som sluger strøm som sidder på samme fase. Hvis den er forbundet via en forlængerdåse prøv uden, og prøv med, og evt. prøv at tilslut den et andet sted i huset, for at se om du kan få et andet resultat. I sidste ende, kunne det være interessant hvis du prøver et helt andet sted, f.eks. hos en i familien.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » lør 18 dec 2021 16:18

Erroneus skrev:
Dasiima skrev:Det er lidt træls at høre på og kan nemt høres flere meter væk. Er det pludselig opstået coil whine og kan man gøre noget?

Coil whine kan godt blive fremprovokeret af strømforsyningen fra selve huset, da da kan provokeres af hvor "urent" strømmen er, som igen kan provokeres hvis man bruger andre ting som sluger strøm som sidder på samme fase. Hvis den er forbundet via en forlængerdåse prøv uden, og prøv med, og evt. prøv at tilslut den et andet sted i huset, for at se om du kan få et andet resultat. I sidste ende, kunne det være interessant hvis du prøver et helt andet sted, f.eks. hos en i familien.


Ja, det var også min teori. Jeg har nemlig lagt mærke til at strømmen er lidt "aggressiv". Nyere el-installationer som sidder på ydersiden af væggene hele vejen rundt. Et par gange har jeg set små strøm-udled når der forbindes noget til kontakten.
Jeg vil prøve at skifte stik og se om der er nogen effekt. Og ja vil være interessant at teste den i et andet hjem også.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » lør 18 dec 2021 17:12

Desværre ingen held med at skifte strømkilder
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 18 dec 2021 18:14

Æv, så skal du nok se om du kan få testet det et andet sted, for at se om den teori overhovedet holder. Hvis den gør, ja så kan det nok blive svært at gøre meget ved det, men hvis den også larmer andre steder, kan du overveje at tage fat i PlayStation Nordic support og se om du kan lave en garanti sag på den.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » søn 19 dec 2021 12:35

Dasiima skrev:
Erroneus skrev:
Dasiima skrev:Det er lidt træls at høre på og kan nemt høres flere meter væk. Er det pludselig opstået coil whine og kan man gøre noget?

Coil whine kan godt blive fremprovokeret af strømforsyningen fra selve huset, da da kan provokeres af hvor "urent" strømmen er, som igen kan provokeres hvis man bruger andre ting som sluger strøm som sidder på samme fase. Hvis den er forbundet via en forlængerdåse prøv uden, og prøv med, og evt. prøv at tilslut den et andet sted i huset, for at se om du kan få et andet resultat. I sidste ende, kunne det være interessant hvis du prøver et helt andet sted, f.eks. hos en i familien.


Ja, det var også min teori. Jeg har nemlig lagt mærke til at strømmen er lidt "aggressiv". Nyere el-installationer som sidder på ydersiden af væggene hele vejen rundt. Et par gange har jeg set små strøm-udled når der forbindes noget til kontakten.
Jeg vil prøve at skifte stik og se om der er nogen effekt. Og ja vil være interessant at teste den i et andet hjem også.


Du er sikker på det ikke bare er pga akustikken i det nye rum, eller mindre/andre baggrundstøjskilder, som gør at du bemærker det nu?

Jeg har set en håndfuld Ps5ere in real life og samtlige har haft en lav coilwhine agtig summen som man ikke nødvendigvis lægger mærke til med mindre man er tæt på og lyden er muted, men som sikkert kan opfattes anderledes afhængigt af akustik og andet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 20 dec 2021 09:37

PS5: 4998 kr.

Inkl. hedset.

Hos elgiganten, på lager med måske levering før jul.

https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... 604676E7EF
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf vendictas » lør 25 dec 2021 16:50

Hvordan går det med rengøring af jeres ps5'ere?
Første gang jeg tog faceplates af osv og var overrasket over der næsten ikke var noget støv efter et helt år.Fik en overfladisk wipe.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 25 dec 2021 18:52

Ikke det store, da jeg har konstateret det samme som dig, men det svinger naturligvis fra hjem til hjem.

Hvis man vil gå dybere i rengøring, kan man få inspiration fra denne video.


PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » man 27 dec 2021 17:25

vendictas skrev:Hvordan går det med rengøring af jeres ps5'ere?
Første gang jeg tog faceplates af osv og var overrasket over der næsten ikke var noget støv efter et helt år.Fik en overfladisk wipe.

Jeg havde samme oplevelse efter 6 måneder. Åbnede for at tjekke og maskinen så ud som ny.

4 måneder senere da jeg tjekkede igen så blæseren en smule støvet ud. Skruede blæseren ud og rensede den.

Jeg har endnu ikke oplevet at der har været noget som helst i de huller de siger egentligt er der til at fange støv så det er nemt at støvsuge ud.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron