Forum

Nogen der kender folkene bag ps3comp.com

Generelt snak om Playstation og services.

Nogen der kender folkene bag ps3comp.com

Indlægaf mipeha » fre 02 jan 2009 13:42

Jeg fik forleden fingrene i en PS3 60Gb (herlig julegave fra min hustru), og i den forbindelse har jeg søgt i alle afkroge af internettet efter en liste over PS2 spil, som kan afvikles på en PAL PS3 60gb.

Jeg blev henvist på console.dk til Sony's egen amerikanske hjemmeside, hvor man kan søge på spiltitler, og hvilken maskine man vil have spillet til at køre på (20/60gb eller 80gb (US versionen var den 'samme' som vores 60Gb, altså software emulering og ikke rigtig Emotion Engine i maskinen). Men da det er en side dedikeret til det amerikanske marked, er der en lille risiko for, at nogle titler slet ikke er udkommet i Europa, og hvis de er, er det også muligt, at titlerne ikke vil køre på en Europæisk PS3 60gb.

Undervejs i min søgning faldt jeg over flere henvendelser til en side, ps3comp.com, der dog ser ud til at være lukket ned. En hurtig søgning i google gav mig disse oplysninger på en 'who is' side:

Whois Record
domain: ps3comp.com
owner: - -
organization: Implementia
email:
address: Nordborgvej 13
city: Haslev
state: --
postal-code: 4690
country: DK
phone: +45.30205065
admin-c: CCOM-51990
tech-c: CCOM-51990
billing-c: CCOM-51990
reseller: Aendre whois informationer paa domaenet
reseller: Change whois information on this domain
reseller: http://whois.gratisdns.dk
nserver: ns1.gratisdns.dk
nserver: ns2.gratisdns.dk
nserver: ns3.gratisdns.dk
nserver: ns4.gratisdns.dk
nserver: ns5.gratisdns.dk
status: lock
created: 2007-04-01 12:07:18 UTC
modified: 2008-02-10 12:07:13 UTC
expires: 2009-04-01 12:07:18 UTC

contact-hdl: CCOM-51990
person: - -
organization: Larsen Data v/Peter Larsen
email:
address: Snaregade 12, 2 tv
city: Koebenhavn K
postal-code: 1205
country: DK
phone: +45.46903232

source: joker.com live whois service
query-time: 0.011952
db-updated: 2009-01-02 11:25:46


Umiddelbart ser det ud som om siden er administreret - eller i det mindste registreret - af en dansker.

Er der nogen, der kender til denne side eller manden (personerne) bag? Det vil da være synd, hvis det arbejde, de tilsyneladende har gjort, er tabt. Måske man kunne få fat på dem og hjælpe dem med at genetablere siden i en eller anden form.
mipeha
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Indlægaf bjaelkesex » fre 02 jan 2009 14:52

Siden fik meget medieopmærksomhed i starten, da PlayStation 3 kom på gaden. Ved ikke hvad der er sket siden den, men jeg vil anbefale det officielle europæiske PlayStation 3 forum: http://community.eu.playstation.com/
bjaelkesex
Niveau 2
 
Indlæg: 149
By: Esbjerg


Indlægaf mipeha » fre 02 jan 2009 15:14

Tak for påmindelsen.

Efter en del søgen på det officielle forum, er jeg ikke kommet tættere på et svar. Jeg må dog, i aften når tiden tillader det, formulere et spørgsmål til samme forum i håb om, at brugerne der kan hjælpe mig.

Skulle der alligevel være nogen danske pslife læsere, som ligger inde med de oplysninger, jeg søger, hører jeg naturligvis gerne fra jer.
mipeha
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Indlægaf Macbom » lør 10 jan 2009 02:01

Er der nogen der ikke kan afvikles på en ps3 60 gb? Eller er det ikke den første 60 gb der kom på markedet - for jeg har da i hvert fald aldrig haft problemer med at afspille noget i min 60'er. (Nu har jeg godt nok ikke prøvet alle spil :) )
Macbom
Niveau 4
 
Indlæg: 413


Indlægaf tigerdyret » lør 10 jan 2009 02:13

Den kan ikke tage alle titler.. Jeg spillede f.eks. PS2 spillet FIFA Street 2 på min PS3 60GB, og det kørte da også, men farverne var helt ad helvede til og gjorde det faktisk umuligt at spille..

Jeg synes engang der var et site som gav de fleste PS2 spil en karakter efter hvor godt de kunne afspilles på PS3, men kan overhovedet ikke huske hvilket..
tigerdyret
Niveau 4
 
Indlæg: 561

Brugeravatar

Indlægaf toa » lør 10 jan 2009 09:34

Sony havde engang en liste på: http://faq.eu.playstation.com/bc

men den leder nu til http://uk.playstation.com/help-support/ ... STATION-3/, hvor der - så vidt jeg kan se - ikke er oplysninger om specifikke spil.

Min erfaring med BC på 60GB er at det langt fra er alle titler som er understøttet, og det er med nogen svingende kvalitet mellem titlerne.
toa
Niveau 0
 
Indlæg: 47

Brugeravatar

Indlægaf mipeha » man 12 jan 2009 09:24

Jeg kan se, at siden nu er definitivt død. Desværre. Hvis man klikker ind på www.ps3comp.com, får man besked om, at sitet er hostet af Surftown. Ikke et godt tegn på, at siden vil komme online igen snart.

Ærgeligt. Ville sgu eller være sjovt med et sted, hvor PAL brugere kunne se en samlet liste over PS2 spil med kommentarer til, hvilke der kører hvor godt og hvilke, der har problemer.

Det er vel kun et spørgsmål om tid før Sony indfører BC i deres konsoller igen. PS2'en kan jo ikke blive ved med at sælge i al evighed!

I mellemtiden kunne sådan en side være et mødested for de PS3-nørder, som har investeret i en BC PS3.
mipeha
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Indlægaf Vinterbird » man 12 jan 2009 12:15

mipeha skrev:Det er vel kun et spørgsmål om tid før Sony indfører BC i deres konsoller igen. PS2'en kan jo ikke blive ved med at sælge i al evighed!

I mellemtiden kunne sådan en side være et mødested for de PS3-nørder, som har investeret i en BC PS3.


Intet forhindre dig i at oprette en tråd herinde som indeholder en liste over spil der virker og ikke virker.

Desuden skal du nok ikke forvente at Sony giver alle PS3 ejere gratis BC på deres maskiner. Enten sælger de dig spillene digitalt via PSN Store, eller også gør de det ikke overhovedet.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf decon » man 12 jan 2009 12:20

Som jeg har hørt det, så vil Sony købe rettighederne hvis der skulle dukke en god PS2 emulator op. Hvor sandsynligt dette så lige er når der ikke er adgang til RSX på linux ved jeg ikke.
decon
Niveau 0
 
Indlæg: 35


Indlægaf mipeha » man 12 jan 2009 12:48

Vinterbird skrev:
mipeha skrev:Det er vel kun et spørgsmål om tid før Sony indfører BC i deres konsoller igen. PS2'en kan jo ikke blive ved med at sælge i al evighed!

I mellemtiden kunne sådan en side være et mødested for de PS3-nørder, som har investeret i en BC PS3.


Intet forhindre dig i at oprette en tråd herinde som indeholder en liste over spil der virker og ikke virker.

Desuden skal du nok ikke forvente at Sony giver alle PS3 ejere gratis BC på deres maskiner. Enten sælger de dig spillene digitalt via PSN Store, eller også gør de det ikke overhovedet.


Lyder som en god ide med en tråd herinde.

Nu er Sony jo ikke just den platform i øjeblikket, som er bedst til at udnytte deres online potentiale, men måske download af PS2 spil er en indtægtskilde, som de undersøger. De vil dog i så fald skulle igennem en masse juridisk forhandlen frem og tilbage med rettighedshaverne til spillene.

Hvis de derimod gør BC en del af en fremtidig System Software update, vil de give folk med en PS2 gode argumenter for at købe en PS3, da de i så fald vil kunne spille en stor del (der er mange, som ikke kører korrekt og andre der slet ikke kører på PS3) af deres PS2 spil og kun have en maskine stående.

Men det er alt sammen kun spekulation og ønsketænkning. Lige nu er jeg mest interesseret i at få udnyttelse af min 60Gb PS3 og dermed den halve snes PS2 spil, som jeg er interesserede i at spille.
mipeha
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Indlægaf mipeha » ons 14 jan 2009 14:22

Hurra.

Det ser ud til at ps3comp.com er 'back online'. I hvert fald virker linket (http://ps3comp.com/view.asp) igen.

Så kan jeg godt droppe min egen hjemmelavede liste over PS2 spil, der kan køre på min PS3 60gb.
mipeha
Niveau 2
 
Indlæg: 195



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron