Forum

Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Generelt snak om Playstation og services.

Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Sethos » lør 30 nov 2013 13:52

Kortene på bordet, jeg kunne virkelig ikke lide Playstation 3. Det var bare en helt igennem middelmådig oplevelse. Så jeg var en del af 360 fanskaren som var rigtig glad for min konsol. Jeg var næsten overbevist om at Microsoft's næste skud på stammen ville være der jeg skulle spendere min tid den kommende generation.

Men det gik nok ikke ubemærket hen at Microsoft har sejlet rundt fuldstændig, et PR mareridt af dimensioner til tider. Mange af deres tiltag var egentlig ikke noget stort problem, at de lavede en 180* på mange af deres politiker var hellere ikke mit helt store problem. Men bare den generelle måde de har markedsført maskinen. Alt for meget multimedie maskine, ekstremt 'Amerikansk' koncept, controlleren ifølge flere anmeldere er faktisk blevet en smule værre og værst af alt; hardware mæssigt ligger den under PS4 på en masse kritiske områder - Som for første gang kan måles 1:1 da de nu står lige på en x86 platform.

Playstation 4 fik så meget ros, controlleren især og at den nu var den 'hurtigste' maskine betød man hellere ikke skulle trevle gennem Digital Foundry når man skulle finde den 'bedste version' af et multi-platform spil ( Vigtigt for mig ).

Så trådens formål var egentlig, at høre om andre stod i samme situation. Folk fra 'den anden side' har valgt at gå Sony ruten denne gang, hvorfor, hvad appellerede og hvad skubbede dig væk fra den anden side?
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf first blood dk » lør 30 nov 2013 14:02

Jeg har skiftet side efter 8 år på Xbox.
Jeg valgte bare den konsol jeg syntes var bedst, og de fleste jeg spillede sammen med på Xbox skifter også over. På nær et par stykker, som er Xbox fanboys så det batter.
first blood dk
Niveau 4
 
Indlæg: 316
By: København, Vesterbro


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Baden » lør 30 nov 2013 14:28

Er skifter fra 360 til PS 4. Er vild med maskinen men skuffet over PSN indtil videre. Det er langsomt og meget begrænset med indhold. På dette punkt er Xbox Live klasser foran men det ændre sig forhåbentligt hen af vejen.
Baden
Niveau 0
 
Indlæg: 18
By: Horsens


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Rechain » lør 30 nov 2013 14:30

Jeg har været mest til Xbox 360, for PS3 gav så mange irriterende problemer igennem tiden dog har jeg været utrolig glad for de eksklusive titler på Sony's konsoller :) men DS3 controlleren elendig i forhold til X360's og spillene var alligevel bedst på Xbox 360. Med den nye PS4 har Sony virkelig oppet sig og forbedret/ændret så det er tilfredsstillende..det hiver mere fra dén side nu end Xbox One, som dog stadig er interessant og glæder mig til den danske release. Må dog sige at fordelingen af spil (til at starte med) ser ud til at være mere 50/50 denne generation end den sidste, så det giver god forandring! Før var det jo mest Xbox 360 fremfor PS3, men vil tro jeg måske kommer til at game mere PS4 end Xbox One de næste mange år :) vil tiden vise..

Har altid selv været multi-gamer + samler, så er ikke fanboy som holder mig til ét firma mht. gaming (eller andet) og køber også Nintendo Wii U sommer 2014 :) gamer også stadig på den forrige generation..

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf ikkNico » lør 30 nov 2013 14:38

Tjaeh, jeg er godt på vej til at skifte fra 360 til PS4, med fare for at gentage mig selv, så smed jeg et blog indlæg på xboxlife; PS4 fører

Jeg har stadig en +/- liste, og jeg holder helt sikkert øje med både online og børnesygdomme de næste par måneder, men lige nu ligner PS4 en vinder
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Picco » lør 30 nov 2013 14:45

Jeg har skiftet side. Jeg har dog stadig købt begge konsoller, men denne gang køber jeg multiplatformspillene til PS4.
Picco
Niveau 0
 
Indlæg: 12


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf CvKM20 » lør 30 nov 2013 14:51

Jeg har valgt en Xbox One som min næste generations konsol. Det er der jeg synes at jeg hørte til. :) Jeg har dog også en PlayStation 3 og den bliver aldrig nogensinde solgt da det er en af de bedste konsoller jeg har haft. Jeg har også GTA5 til den maskine hvori jeg har brugt uendelige timer så det ville være lidt synd at sælge den. Men jeg vil mægtig gerne prøve en PlayStation 4! Jeg har en kammerat jeg snart skal ind til og han har en som jeg kan prøve. :D
CvKM20
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Noga » lør 30 nov 2013 14:53

Jeg er lidt af en Xbox fanboy.. Ikke fordi jeg ikke kan lide PS, jeg syntes bare at 360 var langt bedre end PS3. Derfor skulle jeg self også have en Xbox One! Men så udsatte MS den, og så faldt den idé lidt til jorden. Men så var jeg sørme så heldig at vinde en PS4, og jeg må indrømme, at det er en fremragende konsol! Dejlig controller, dejligt UI og bedre online (og her tænker jeg på gratis spil osv). Må indrømme, at jo mere jeg sidder med den, jo mindre har jeg behov for at købe en X1.
Noga
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf thorpedo29 » lør 30 nov 2013 15:05

Jeg vælger først "side" til næste år når konsollerne er kommet igennem de værste børne sygdomme og vi ved lidt mere. Har det nok lidt som Sethos at der ikke var meget der tiltalte mig ved ps3: dårlig controller, dårligere på multiplat og de eksklusive tiltalte mig ikke før Naughty Dog begyndte at skabe røre.

Naughty Dog, PS+, formodentligt bedre multiplat(for tidligt at sige), efter sigende markant forbedring af controller og det at gears og Halo er døde for mig trækker imod ps4.

Titanfall, Forza, stærk online del, velkendt kvalitets controller og at jeg har været på Xbox siden starten trækker mod Xbox one.

Med mindre der sker noget fantastisk med kinect og tv delen af Xbox one bliver det ps4.
thorpedo29
Niveau 2
 
Indlæg: 169
By: København


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Laffer » lør 30 nov 2013 15:30

Baden skrev:Er skifter fra 360 til PS 4. Er vild med maskinen men skuffet over PSN indtil videre. Det er langsomt og meget begrænset med indhold. På dette punkt er Xbox Live klasser foran men det ændre sig forhåbentligt hen af vejen.

Hej Baden, kan du forklare hvordan PSN er dårlige end Xbox Live? Har ikke selv haft en Microsoft konsol, men synes at PSN virker som det skal og Playstation Plus er helt igennem eminent.
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Cena » lør 30 nov 2013 16:43

Jeg er skiftet til PlayStation efter 6 år på Xbox 360.

Inden der var annonceret nye konsoller var jeg sikker på jeg skulle have en Xbox i den næste generation. Efter første præsentation af One startede tvivlen da fokus efter min mening var for stor på tv generationen som jeg med sikkerhed ikke får brugt.
Alle de 180ere der har været gjorde mig endnu mere i tvivl. Jeg har aldrig været fan af Xbox eksklusiverne bortset fra Forza og da jeg fandt ud af der kun var 14 baner fra start var jeg ikke i tvivl.

PS eksklusiverne ser mere spændende ud for mig. De gratis spil i PS+ ser jeg også frem. Mit største spørgsmål ved PS4 var controlleren men det er næsten allerede skudt ned. Syntes den er rigtig god selvom jeg lige skal vende mig til den. Især i COD!
Skal lige have prøvet party chat da det var en af de rigtig fede ting på xboxen.

Men indtil videre har jeg ikke fortrudt og tvivler også til jeg kommer til det!
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Lassep » lør 30 nov 2013 22:26

Udover hvad jeg havde i de tidlige dage (Nintendo osv.) så har jeg kun haft Xbox 360. Selv kunne jeg ikke fordrage PS3.

Nu har jeg så købt en PS4 og selvom kraftigt satsede på en Xbox One i længe så er jeg nu helt overbevist om at jeg har truffet det rette valg. PS4 har overrasket mig helt vildt positiv, controlleren er helt vildt fed og jeg kan slet ikke genkende den tidligere posters holdning omkring skuffelsen over PSN. Syntes virkeligt det hele spiller som det skal, top karakter herfra en Xbox mand.
Lassep
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: bramming


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf gilucz » lør 30 nov 2013 22:36

Hvis Mass Effect stadig var Xboxklusivt, så havde jeg været der endnu... men det er det ikke! Og så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle holde med den konsol, som jeg ellers på alle punkter føler, er underlegen. Deres E3-præsentation skræmte mig fra vid og sans, og selvom Microsoft siden har trukket en masse af tingene tilbage, så har PS4 bare hele tiden virket langt mere "cool". Den største grund til at jeg i sin tid købte Xbox'en, var ikke Mass Effect (da jeg først opdagede det senere), men derimod prisen, der var 4-5 gange billigere (et norsk GameStop-tilbud der lød på en tussebasse, hvis man indløste to spil). Så! Jeg overbeviste mig selv om at PS3 var noget hø, selvom jeg ikke havde pokkers meget belæg for det.

Så, det blev PS4. Og det er jeg ret glad for, so far.
gilucz
Niveau 1
 
Indlæg: 82
By: København K


Re: Hvor mange har 'skiftet side' denne generation?

Indlægaf Muggs » søn 01 dec 2013 00:40

Jeg er skiftet til PS4 efter at have været på den originale Xbox stort set siden den kom på markedet, og efterfølgende har jeg haft 4 stk. X360. Jeg har dog også haft to stk. PS3 for at spille eksklusiv titler. Grunden til to PS3 er ikke, modsat X360, fordi den er gået i stykker.
Jeg var lidt i tvivl om hvilken konsol jeg skulle have. Men MS tumler rundt som en fuld teenager, så det har hjulpet lidt på valget. Jeg er fuldt ud tilfreds med mit valg af pS4, den har imponeret mig på stort set alle punkter.
Muggs
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: 8544 Mørke



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron