Forum

Køb af spil på Amerikansk store

Generelt snak om Playstation og services.

Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Dect » man 12 jan 2015 18:07

Hej

Jeg har før brugt en amerikansk bruger til, at købe spil og derefter så spille dem på min danske bruger. Det har virket uden problemer på PS3, men da jeg ikke har prøvet det på PS4, kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogle af jer der har oplevet problemer, og om det stadig er muligt at spille de købte og installeret spil på min danske bruger?
Billede
Dect
Niveau 0
 
Indlæg: 35
By: København K


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Krede1972 » man 12 jan 2015 18:29

Det kan du sagtens uden problemer.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Dect » man 12 jan 2015 18:32

Super. Tak for dit hurtige svar.
Billede
Dect
Niveau 0
 
Indlæg: 35
By: København K


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Erroneus » tirs 13 jan 2015 00:06

Du skal bare huske at aktivere din PS4 som primær konsol for din US bruger også, så du kan spille dine US spil offline med din DK bruger.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf morfar » tirs 13 jan 2015 00:34

Erroneus skrev:Du skal bare huske at aktivere din PS4 som primær konsol for din US bruger også, så du kan spille dine US spil offline med din DK bruger.


Og online :D
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Krasso » tirs 13 jan 2015 00:40

Hvor mange % er der som regel at spare? Jeg tjekkede f.eks. på Rayman Legends, hvor prisen i USA faktisk var dyrere end i DK. :/
Krasso
Niveau 1
 
Indlæg: 97


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf morfar » tirs 13 jan 2015 00:51

Et helt nyt spil koster som regel 60$ på us storen. Det er ca 380 kr.

På EU storen ligger de på 500-550
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Abildtrup » tirs 13 jan 2015 00:51

Start med at kigge på de nyeste titler.
Så vil du se de store besparelser.

Tudsegamle titler er ikke det du sparer på.
Og som Morfar skriver, er det 60$ (eller mindre) for nye titler.
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Real_per » man 02 feb 2015 21:02

Er der nogen ulemper ved at købe sine spil på en amerikansk konto?
Real_per
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: København


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf BizzyVaping » man 02 feb 2015 21:16

Real_per skrev:Er der nogen ulemper ved at købe sine spil på en amerikansk konto?


Nej ikke umiddelbart.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Erroneus » man 02 feb 2015 21:30

Man skal huske hvor man har købt sine spil og hvis man køber DLC, skal det ske fra US store, men det er næsten også det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Vreki » tirs 03 feb 2015 10:13

Det er muligvis også imod en EULA, selv om jeg aldrig har hørt om nogen der har fået problemer.
Og spil er jo også i høj grad forbrugsgoder, der er ikke så mange jeg vender tilbage til efter de første 6 måneder.
Så skaderne ville IMHO være begrænset ved tab af en US-konto, måske er der et par klassikere man må genanskaffe sig, men de er jo nok faldet en del i pris eller kan findes brugt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf Flexx » tors 12 feb 2015 17:56

1. Okay, let me get this straight, jeg skal bare lave en Amerikansk profil ( jeg sætter mit land som USA) - og sætte profilen som primær - og så kan jeg bare købe spil billigt, og logge tilbage på min danske profil og spillede dauda ???

2. men kræver det så ikke at min amerikanske profil også har Plus medlemskab ?


ps jeg er totalt noob til playstation :D på forhånd tak for hjælp
Billede
Flexx
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: KBH SV


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf BizzyVaping » tors 12 feb 2015 18:26

Flexx skrev:1. Okay, let me get this straight, jeg skal bare lave en Amerikansk profil ( jeg sætter mit land som USA) - og sætte profilen som primær - og så kan jeg bare købe spil billigt, og logge tilbage på min danske profil og spillede dauda ???

2. men kræver det så ikke at min amerikanske profil også har Plus medlemskab ?


ps jeg er totalt noob til playstation :D på forhånd tak for hjælp


1) Ja det er sådan det foregår. Du kan dog ikke købe spil med dit danske kreditkort eller en dansk paypal fra US storen, så du bliver nødt til at købe PSN $ koder fra amazon for at kunne købe spillene.

Amazon har desuden også regler om ikke at sælge koderne til brugere udenfor USA, men de tjekker heldigvis kun ens shipping adresse og ikke hvor ens kreditkort er fra. Så længe din shipping adresse på amazon står til en adresse i USA, så bliver salget/købet godkendt

2) Nej din US bruger behøver ikke være en plus konto men du kan faktisk så vidt jeg lige husker godt spille online fra din US bruger, hvis du skulle have lyst til det. Din danske plus konto og din US bruger skal bare begge have den samme ps4 stående som deres primære konsol.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Køb af spil på Amerikansk store

Indlægaf BizzyVaping » tors 12 feb 2015 18:33

Vreki skrev:Det er muligvis også imod en EULA, selv om jeg aldrig har hørt om nogen der har fået problemer.
Og spil er jo også i høj grad forbrugsgoder, der er ikke så mange jeg vender tilbage til efter de første 6 måneder.
Så skaderne ville IMHO være begrænset ved tab af en US-konto, måske er der et par klassikere man må genanskaffe sig, men de er jo nok faldet en del i pris eller kan findes brugt.


Selvom det nok er imod deres regler er jeg temmeligt sikker på, at de ikke ville kunne gøre det store ved det. Ihvertfald ikke uden at være nødsaget til refundere pengene for købet (Og så ender de jo bare med at give penge tilbage for spil man muligvis allerede har gennemført :) )
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron