Forum

PS2 spil på PS4 (via emulation)

Generelt snak om Playstation og services.

PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf ikkNico » tors 19 nov 2015 23:34

Hvorfor er der ikke nogen, der har fortalt mig, at der med temmelig stor sandsynlighed er en PS2 emulator på vej til PS4? :shock:
Ikke 100% officielt bekræfter eller annonceret, men åbenbart rigtig tæt på.



Nu får jeg ikke min PS2 i fred, fordi furen vil spille Dark Cloud ... Men hun kan nok lokkes med det originale SSX

Man kan læse hele herligheden her;
http://www.pushsquare.com/news/2015/11/ ... ed_for_ps4
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Erroneus » fre 20 nov 2015 00:26

Yeah, det er ret forventet at det bliver lanceret på PSX, som er meget snart :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf ikkNico » fre 20 nov 2015 00:34

Jam' for fialn, sådan noget skal jeg jo have at vide. Hvad holder i ellers skjult for mig?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf ikkNico » fre 20 nov 2015 08:44

Så har Sony sgu' bekræftet (overfor Wired) at PS2 emulation er på vej :)
Hvad skal i spille drenge (og piger)?

udover SSX så tror jeg også jeg skal prøve Spartan Tital warrior igen
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Cena » fre 20 nov 2015 09:27

GTA San Andreas nok :D
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Jb » fre 20 nov 2015 09:38

Jaaah!! SSX, gran turismo 4, maximo, burnout 3!
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Vreki » fre 20 nov 2015 09:59

Det lyder spændende, jeg fik aldrig spillet PS2 så der må være en ton af klassiske spil der venter på mig.
Der er nok nogle stykker der er forældet pga grafikken, men på den anden side så er det også fra før alt skulle være foto-realistisk for at være værd at spille.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf RadeonXRay » fre 20 nov 2015 10:01

Kudos til Sony hvis det lykkeds dem... Endnu stører Kudos hvis de kan inkludere PS1 support! Forhåbentlig kan emulationen både udføres med fysiske og digitale medier. Om jeg vil bruge det ved jeg ikke (måske til Crash 1-3 + CTR hvis PS1 support også er inkluderet), men at andre får glæde af Sony's tekniske achievements gør jo ingen skade (:
Så er spørgsmålet om de kan knække koden til emulation af PS3-Cell chippen... Så taber jeg både busker og kæbe hvis det sker. Igen, jeg vil nok ikke gøre brug af det da jeg knapt har tid til PS4 spillene, men på et teknisk niveau vil det være super fantastisk!
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Rytteren » fre 20 nov 2015 13:29

Tja.. Håber stadig de for tilføjet trophy support til ps2 (og ps1). Der var jo et patent der dukkede op i sin tid, hvor sony beskrev hvordan dette skulle gøres.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Slimjay DK » lør 21 nov 2015 01:55

Jeg har aldrig spillet PS2 spil på min PS3 og kommer hellere ikke til det på min PS4 ..
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Erroneus » lør 21 nov 2015 14:09

Ja det er heller ikke lige mig, har ikke tid til ældre spil. Jeg har spillet et PS3 spil siden jeg fik min PS4, kun et enkelt :)

Men det ser ud til at PS2 emuleringen fungerer fint, det er godt for dem som ser frem til det.

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Erroneus » lør 21 nov 2015 14:30

KFJ1972 skrev:
Erroneus skrev:Men det ser ud til at PS2 emuleringen fungerer fint, det er godt for dem som ser frem til det.

Ved ikke om det bare er mig, men syntes da den emuleret version ser bedre ud end den originale hardware.

Det er korrekt. Emuleringen kører med ca. 4 gange så høj opløsning og der er et filter på, som fjerner hakker (Antialiasing) og dermed opnås meget pænere og skarpere billede. Emuleringen tilbyder også trophy support, så alt i alt ser det lovende ud.

Nu hvor jeg tænker over det, kunne jeg måske godt finde på at spille lidt GTA igen :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf ikkNico » lør 21 nov 2015 14:52

Bleem! kunne også levere bedre emulering af PSX spil på Dreamcast, end PSX selv kunne på originalen. Den oprindelige PS2 emulator til PSX spil husker jeg som let gnidret.

Skulle jeg vælge, ville jeg nok foretrække PS3 emulering, men det er kun fordi jeg aldrig har ejet en PS3
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf HEADSTAR » lør 21 nov 2015 16:51

Det var sgu da på tide
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2621


Re: PS2 spil på PS4 (via emulation)

Indlægaf Erroneus » lør 21 nov 2015 17:37

ikkNico skrev:Bleem! kunne også levere bedre emulering af PSX spil på Dreamcast, end PSX selv kunne på originalen. Den oprindelige PS2 emulator til PSX spil husker jeg som let gnidret.

Skulle jeg vælge, ville jeg nok foretrække PS3 emulering, men det er kun fordi jeg aldrig har ejet en PS3


Det tror jeg de fleste vil, jeg ser det bare ikke ske, pga. arkitekturen fra PS3 til PS4 er for anderledes. Det lykkedes for Microsoft, fordi hoppet fra Xbox 360 til Xbox One ikke var helt så stort og man kan også se fra listen at spil, at det ikke bare er noget som virker uden arbejde fra deres side, det var dog stadigvæk en flot bedrift.

Personligt ser jeg heller at Sony bruger deres software udviklere til at forbedre og presse mere ydelse ud af PS4'eren, end bruge tid og kræfter på at fixe PS3 emulering til PS4.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron